TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

MB SELANGOR PILIHAN ANDA?

Sabtu, 22 Oktober 2011

ESKAY MAHU CAMPOR TANGAN DI DALAM KES LIWAT PULA?



Oleh: WFAUZDIN NS


SETELAH agak lama menyepikan diri, `tokeh video lucah' terkenal iaitu Eskay mula bersuara. Beliau mencadangkan kepada pihak Pendakwa kes Liwat II melibatkan DS Anwar agar menggunakan video seks hitam putihnya itu sebagai bahan bukti kes Pendakwa.

Beliau mahu pihak pendakwaan menggunakan rakaman video seks itu sebagai bukti bahawa DS Anwar tidak sakit tulang belakang sepertimana dakwaan Pakar Ortopedik German, Dr Thomas Hoogland. Amat melucukan bagaimana video seks hitam putih yang sehingga sekarang tidak dibuktikan bahawa pelakunya adalah DS Anwar mahu dibawa ke mahkamah sebagai bahan bukti. Adalah lebih lojik siasatan dilakukan untuk mengenalpasti siapa pelaku di dalam video hitam putih berkenaan sebelum berfikir untuk menjadikannya sebagai bahan bukti.

Video tersebut telah disahkan asli oleh pihak Polis, tetapi sehingga kini adalah menjadi misteri siapa pelaku berperut buncit dan berambut tipis itu. Justeru itu, cadangan Eskay itu adalah satu cadangan yang tidak masuk akal langsung. Faktanya, laporan perubatan dari Pakar telah mengesahkan bahawa tulang belakang DS Anwar masih mempunyai masalah untuk melakukan aksi seperti yang dituduh oleh Saiful./wfauzdin.blogspot.com

APA KATA KITA BOB LOKMAN UBAH SIKIT AYAT DR HASSAN ALI?

Oleh: WFAUZDIN NS

HIMPUNAN Sejuta Umat (HIMPUN) hari ini dijangka turut dimeriahkan dengan kehadiran Exco Agama Kerajaan Selangor, YB Dr Hassan Ali. Beliau tetap akan hadir sebagai individu Islam katanya, ertinya bukan sebagai Exco Agama mahu pun sebagai Adun dari PAS. Walaupun Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dan PAS sendiri mengambil keputusan untuk tidak akan terlibat di dalam HIMPUN, namun Dr Hassan Ali punyai pendiriannya sendiri.

Beliau menyebut, "Saya akan hadir, melangkah keluar dari rumah atas nama Aqidah, saya akan berada di situ selama tiga jam atas nama Aqidah serta kepulangan saya ke rumah juga atas nama Aqidah, tidak tidur malam kalau saya tidak pergi kerana ia adalah isu Aqidah, kalau bola, Selangor lawan Kelantan tiada keperluan untuk saya hadir."

Kenyataan beliau di atas itu seandainya diungkapkan oleh Bob Lokman atau YB Khalid Samad mahu pun mana-mana Adun PAS Selangor yang ditangkap atau didakwa oleh JAIS kerana memberi tazkirah, tentu Dr Hassan Ali berbeza pandangan.

Contohnya, ayat yang Dr Hassan Ali guna itu diubah sedikit oleh YB Khalid Samad atau Bob Lokman seperti berikut, " Saya tetap akan beri Tazkirah, melangkah keluar dari rumah atas nama Aqidah dan Dakwah, saya akan berada di masjid/surau ini selama satu jam sahaja atas nama aqidah dan dakwah serta kepulangan saya ke rumah juga atas nama aqidah dan dakwah, tidak tidur malam kalau saya tidak membuat kerja dakwah/tazkirah kerana itu adalah kewajipan saya sebagai pemimpin dan umat Islam, kalau berunding dalam gelap dengan Umno tiada keperluan untuk saya hadir".

Gamaknya, apa komen Dr Hassan Ali ke atas JAIS jika mereka yang ditangkap semata-mata kerana memberikan tazkirah dengan jawapan yang hampir serupa dengan kenyataan Dr Hassan Ali itu? Saya rasa ayat itu boleh digunakan suatu masa nanti...../wfauzdin.blogspot.com

HIMPUNAN SEJUTA UMAT, BENARKAN KUMPULAN KATAK BERUCAP APA SALAHNYA?

Oleh: WFAUZDIN NS

TAHNIAH kepada Kerajaan Negeri Selangor yang memberikan kebenaran berhimpun di Stadium Shah Alam yang dijadualkan berlangsung hari ini di dalam `Himpunan Sejuta Umat', walaupun PKR Negeri Selangor bahkan Kerajaan Negeri tidak mahu dilibatkan di dalam perhimpunan yang lebih dikenali sebagai `Himpunan Katak-Katak' itu. Gamaknya, jika di Negeri bawah Umno/Bn dapat atau tidak stadium tersebut?

Mengapa dikenali sebagai `Himpunan Katak-Katak'? Sebabnya, beberapa ekor katak telah berbunyi untuk mendendangkan suara merdu mereka nanti di Stadium Shah Alam. Di antaranya, Senatak Ezam sesumpah, Berahim Alkataki dan Zul Kulim@lembu. Mereka ini teramat kepingin untuk berucap nanti, maklumlah sudah lama tidak berucap di hadapan lebih dari 300 orang. Selalunya, di dalam mana-mana ceramah politik, katak-katak ini mujur jika dapat mengumpulkan 300 pendengar termasuk petugas parti dan pihak Polis.

Mungkin dirasakan perhimpunan hari ini bakal dihadiri oleh jutaan manusia, maka ini lah waktu yang sesuai untuk mereka `perasan' bahawa mereka mempunyai ramai peminat. Jadi, elok benar rasanya pihak Penganjur memberi peluang kepada katak-katak ini bersuara segarau yang mungkin agar mereka tidak kecewa.

Saya sedih kerana PKR dan PAS ambil keputusan tidak mahu hadir di dalam perhimpunan itu nanti. Bukan mudah untuk kita menyaksikan badut-badut upahan ini beraksi, terlebih lagi untuk mendengar ucapan Zul Kulim yang baru-baru ini disekolahkan semula oleh PAS di dalam bab Akil Baligh dan Mumayyiz serta Hukum Hudud. Tidak menjadi masalah sesekali kita mendengar orang bodoh berucap sekadar hiburan dan lawak jenaka buat kita.

Apa pun, syabas kepada pihak Penganjur yang berniat baik. Maaf, kami tetap akan menghantar wakil ke sana nanti untuk meramaikan orang agar katak-katak itu tidak kecil hati.

Jumaat, 21 Oktober 2011

KOPIAH TINGGI TAPI BENGAP, PENAKUT DAN EGO

Zul Kulim pernah dicabar berdebat dalam isu Kalimah Allah. Cabaran tersebut dibuat oleh MP Shah Alam, YB Khalid Samad. Beliau tak berani sahut pun. Baru-baru ni Prof Aziz Bari cabar beliau berdebat dalam isu kononnya Prof Aziz Bari menghina Sultan Selangor. Sebelum itu, Zul Kulim tuduh Prof Aziz Bari menghina Sultan Selangor dalam isu kuasa Sultan.

Prof Aziz Bari nafikan dan berkata Sultan boleh ditegur atau dikritik. Maka, Prof Aziz Bari cabar MP Bebas yang ditendang keluar oleh PKR ini berdebat. Zul Kulim beri syarat bodoh dan kelakar, iaitu sebelum debat Prof Aziz Bari kena minta maaf dulu dengan Sultan Selangor. Apa bodoh punya syarat. Kalau sudah minta maaf, ertinya Prof Aziz Bari seperti mengaku beliau menghina Sultan. Maka, buat apa nak debat lagi atas isu tersebut? Jelas, memang bengap sungguh beri alasan semata-mata takut untuk berdebat.

Beliau hanya berani di depan TV saja menyalak setiap malam. Terbaru, di Parlimen orang yang pakai kopiah ini menunjukkan bebalnya lagi dengan berhujah bab ugama. Beliau mahu tunjuk pandai dalam isu Hukum Hudud berkaitan Liwat dan juga isu Akil Baligh. Kali ini, kompom beliau sebenarnya jahil di dalam ugama. Patut pun beliau duduk bersekutu dengan Umporno yang sememangnya spesis jahiliyyah.

Baca di bawah ini bagaimana Us Harun Taib mengajar si bebal ini;

ZULKIFLI NORDIN BODOH JAHIL DAN GOBLOK?

From: ruang a bismillah

Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Harun Taib menyifatkan dakwaan ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berhubung suami meliwat isteri melambangkan kejahilannya dalam hukum hakam yang berkaitan dengan hukum syarak. Menurutnya, hukum syarak tidak boleh dibaca sepintas lalu tetapi memerlukan disiplin ilmu yang tinggi.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan ahli parlimen tersebut di Dewan Rakyat semalam bahawa hukum hudud yang hendak dilaksanakan oleh PAS membenarkan suami meliwat isteri.

Selain itu, Zulkifli juga dilaporkan mendakwa bahawa umur 18 tahun yang ditetapkan dalam enakmen hudud bercanggah dengan Islam yang menetapkan had baligh ialah 15 tahun. Ustaz Harun menjelaskan, liwat di antara suami isteri tidak termasuk di dalam hukum hudud tetapi bukan bererti perbuatan itu tidak salah.

Jelasnya lagi, perbuatan itu tetap salah, cuma tidak termasuk dalam hukum hudud dan dari sudut hukuman ia akan dikenakan hukum takzir. “ Mengapa ianya dikenakan hukuman takzir dan bukannya hudud? Jawapannya ialah kerana berlaku syubhah di situ.

“Untuk makluman beliau, dalam perlaksanaan hudud, seperkara yang mesti diambil kira dalam perlaksanaan ialah perlaksanaan hukuman hudud mesti meraikan satu kaedah yang penting iaitu tudra’ul hudud bi syubhat iaitu hudud itu tidak boleh dilaksanakan sekiranya ada syubhah.

“Persoalannya di mana syubhah itu dalam kes ini? Syubhahnya ialah hubungan suami isteri itu sendiri atau dalam istilah feqahnya ialah syubhatul milk iaitu syubhah kerana isteri itu adalah milik suami tidak sepertimana dalam kes kesalahan hudud yang beliau nyatakan yang mana pasangan yang bersalah tersebut tidak mempunyai hubungan yang sah dari sudut syarak, ianya adalah berbeza dengan kesalahan liwat suami isteri,” tambah beliau lagi.

Beliau berkata, Zulkifli sebagai ahli parlimen tidak sepatutnya membaca sepintas lalu tanpa merujuk kepada para ulama kerana pengetahuan hukum syarak ada disiplinnya yang tersendiri, bukannya mengikut akal fikiran manusia yang lemah.

Beliau turut mengulas tentang dakwaan ahli parlimen itu bahawa had umur 18 tahun bercanggah dengan hukum syarak.

“Masalah berkenaan had baligh seseorang muslim itu, sebenarnya ianya adalah perkara khilafiah, ianya bukan suatu yang qat’ie.

“Ada ulamak dalam mazhab Syafie kata 15 tahun, barulah seseorang itu dianggap baligh, kalau dalam mazhab Hanafi, mereka kata 18 tahun barulah dikira sebagai mukallaf. Jadi dalam isu yang beliau bangkitkan ini, maka kita mengambil had umur yang paling tinggi supaya tidak berlaku masalah khilafiah. Sebagai contoh, jelasnya kalau diambil umur 15 tahun, nanti apabila perbicaraan diadakan, mungkin pihak peguam tertuduh akan mendakwa bahawa anak guaman bermazhab Hanafi, semata-mata untuk lari daripada hukuman.

“Jadi kita ambil pandangan 18 tahun supaya tidak berlaku at-tahayul atau helah dalam perbicaraan, itu hanya satu sebab mengapa kita pilih 18 tahun dan di sana masih ada sebab-sebab lain yang boleh kita rujuk kepada buku-buku feqah,” ujar beliau lagi.

http://suwaritimur.blogspot.com/2011/10/zulkifli-nordin-bodoh-jahil-dan-goblok.html#ixzz1bPVouY1X

Khamis, 20 Oktober 2011

CUKUP-CUKUPLAH ZUL KULIM TUNJUK BODOH

Oleh: WFAUZDIN NS

KEBODOHAN Zul Kulim terdedah di Parlimen hari ini bila beliau mendakwa PAS `menghalalkan' liwat suami ke atas isteri. Memang tabiat Zul Kulim, bila beliau berhujah beliau tidak akan membenarkan Ahli Parlimen dari Pembangkang mencelah kerana beliau tahu kebodohan beliau akan terserlah nanti. Justeru itu, beliau menganggap berhujah di Parlimen seperti bercakap di depan TV3 tanpa ada sesiapa mahu menyanggahnya.

Sebelum ini, Zul Kulim telah membuat satu alasan untuk tidak menyahut cabaran Prof Dr Aziz Bari bagi mengadakan debat dengan beliau dalam isu menghina Sultan Selangor. Cara bodoh Zul Kulim adalah dengan meletakkan syarat sebelum berdebat, syaratnya Prof Dr Aziz Bari mesti mohon maaf dahulu kepada Sultan Selangor. Di situ sudah cukup menunjukkan betapa bengapnya MP Kulim Bandar Baru ini. Jika Prof Dr Aziz Bari memohon maaf kepada Sultan Selangor, perlu apa lagi debat? Bukankah debat itu atas isu betulkah Prof Dr Aziz Bari menghina Sultan Selangor? Itulah Zul Kulim yang sentiasa mencari alasan untuk menyorokkan kebaculannya. Sama juga seperti beliau bacul tidak berani menyahut cabaran YB Khalid Samad untuk berdebat dalam isu Kalimah Allah.

Kebengapan otak Zul Kulim tidak boleh disorokkan melalui `kopiah' di atas kepalanya. Hari ini terdedah lagi apabila beliau mahu bercakap isu agama iaitu berkaitan Hudud dan soal Baligh. Beliau merujuk kepada draf dan Enakmen Hudud dan Qisas Terenggganu 2002 yang diluluskan pada persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Terengganu ketika PAS memerintah negeri itu dulu. Menurut beliau, perkara itu dirujuk pada Seksyen 14 enakmen tersebut yang menerangkan tentang liwat yang dimaksudkan dengan seseorang lelaki memasukkan zakarnya ke dalam dubur seseorang lelaki atau perempuan, kecuali isteri. Katanya, perkataan kecuali dengan isteri itu jelas membawa maksud seseorang suami boleh memasukkan zakarnya ke dalam dubur isterinya kerana ia tidak dimaksudkan meliwat.

Jelas sememangnya Zul Kulim tidak tahu apa-apa tentang hukum Hudud tersebut. Beliau jahil di dalam menafsirkan undang-undang tersebut. Saya yang tidak berkopiah tinggi macam beliau pun faham serba sedikit tentang tafsiran undang-undang tersebut. Apa yang dimaksudkan di dalam undang-undang itu, jika berlaku perbuatan suami memasukkan zakar ke dalam dubur isterinya, ia tetap perbuatan liwat dan berdosa besar tetapi tidak menyamai hukuman liwat yang dilakukan selain dari suami dan isteri. Sama juga contoh, seseorang yang mencuri itu akan dipotong sebelah tangannya kecuali yang mencuri itu teramat lapar. Adakah ini bermakna orang yang lapar dihalalkan mencuri? Jawapannya tidak, mereka tetap berdosa kerana mencuri tetapi hukuman ke atasnya tidak sama dengan hukuman ke atas pencuri yang tiada alasan untuk mencuri.

Paling membangangkan, Zul Kulim tidak faham maksud `Mumayyiz' (berakal). Bagaimana mahu berhujah soal hukum Hudud jika bab Muamayyiz pun Zul Kulim tidak khatam? Hujah Zul Kulim cukup sekadar dijawap oleh Salahuddin Ayub dan MP dari PKR sahaja, tidak perlu Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi menjawabnya. Lain kali, bila Zul Kulim berhujah bab agama, kita harap PAS sediakan budak PASTI untuk menjawab dan mengajar MP Bebas dari Kulim Bandar Baru yang bakal hilang deposit di dalam PRU akan datang itu.

Lain-lain boleh baca di sini. Memang tepat PAS tendang, PKR pula sepak Zul Kulim keluar dari Jemaah daripada kita semua mendapat malu dari perangai dan kebodohan MP yang `tidak mumayyiz' lagi itu./wfauzdin.blogspot.com

Gambar : Bukti Zul Kulim amat berpengaruh di Kulim

Oleh Anak Sg Derhaka

Sebelum korang tengok gambar ribuan hadir dalam ceramah Zul Kilm diakhir entry.. baca dulu mesej ini..

Mesej dari abangg Mat, Kelang Lama ,Kulim Kedah.

Sebelum hang nak cabar prof Aziz Bari ..Aku cabar hang buat ‘rumah terbuka’ pada A’idil Adha nanti.

Apa macam malaun …. ,lagi pun tak lama dah kita akan sambut hari kemerdekaan seluruh umat islam sedunia.

Aku duk tunggu jugak sejak 2008 kot kot hang nak buat rumah terbukak sempena a’dil fitri yang barakah..Tak Dak Jugak!..Hang dah balun berbelas ribu sebulan ,apa cerita baruah UmporNo oiii? nak buat jamuan Teh ‘O’ dan dua tiga biji kuih raya tak boleh ka?

Bukan main sedap hang laa ni jadi DJ UMporNO konon hero islam nak menentang puak gereja macam brahim geli…piii laaaah mampoih…Kami dibawah punya susah payah nak bagi PKR menang di Parlimen Kulim/Bandar Baru..tup tup hang senang lenang jual agama masuk kedalam tong taik UMporNO..

Hang kena sedar laa sikit kami orang kampong tak akan HALALkan elaun hang duk makan tiap tiap bulan tu..Penipu melayu dan islam macam hang mana ada maruah..mentekedarah hasil keringat kerja buat orang kampong!

Lihatlah ribuan?? hadir mendengar pidato Zul Kulim..




Sumber gambar : Na'im Nikmat

RAJA BOLEH DIKRITIK - SAMM SEPENDAPAT DENGAN PROF DR AZIZ BARI


Kenyataan Terbuka
19 okt 2011

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menyatakan sokongan terhadap kenyataan Profesor Aziz Bari yang menyatakan bahawa titah monarki boleh dikritik dan diperdebatkan. SAMM menyifatkan tindakan penguasa regim mengambil tindakan hanya kerana komen tersebut dilihat hipokrit, ugutan dangkal dan tindakan terkebelakang.

Dalam dunia yang terbuka ini semua perkara harus dihujahkan dengan matang. Ini bukan zaman rakyat khususnya anak muda menerima apa sahaja yag disuap dari pihak atasan. Zaman ini setiap hujah itu pasti akan dibahas dan dikritik jika perlu. Begitu jugalah institusi monarki bukan sahaja di negara ini tetapi terdapat di seluruh dunia.

Institusi monarki ini harus segera menyesuaikan diri termasuklah berevolusi sesuai dengan peredaran zaman. Mahu atau tidak ia sesuatu yang wajib demi kelansungan untuk institusi beraja. SAMM merafak sembah menghormati titah kerabat monarki di Negeri Sembilan, Tunku Zain Al 'Abidin Tuanku Muhriz yang menitahkan bahawa titah diraja boleh dibincangkan oleh ahli akademik dan media, selagi ia tidak mendatangkan kemudaratan yang sebenar.

Menunjukkan dengan jelas betapa dalam dunia terbuka ini institusi monarki harus bersedia untuk titah mereka diperdebatkan dan dikritik masyarakat. Dalam memperkatakan perkara ini, mana - mana pihak pun pasti akan merujuk peristiwa krisis antara istana dan kerajaan di bawah bekas Perdana Menteri Dr.Mahathir.

Namun bagi SAMM kami dengan jelas menyokong tindakan Dr Mahathir meminda perlembagaan negara membawa institusi monarki dalam realiti masyarakat kini. Namun apa yang kami tidak setuju ialah cara bagaimana Dr Mahathir memalukan dan menghina institusi monarki dengan memberikan persepsi hina kepada institusi monarki demi meraih sokongan rakyat terhadap usaha pindaan perlembagaannya.

Merujuk peristiwa kedua pula di mana Menteri Besar pilihan Barisan Nasional, Idris Jusoh telah ditolak dari mengangkat sumpah di Terengganu. SAMM berpendapat sememangnya institusi monarki punya kuasa atau peranan dalam memperkenan siapa mahu menjadi ketua negara atau ketua negeri dalam pentadbiran politik tetapi institusi monarki juga harus berdepan dengan rakyat iaitu menjelaskan sebarang tindakan mereka dalam hujah yang boleh diterima.

Pada ketika itu, istana harus tampil memberi penjelasan kepada rakyat Terengganu mengenai tindakan mereka. Respon rakyat pada ketika itu yang dipengaruhi oleh parti politik juga ada yang tidak kena. Umno (pro Idris Jusoh) telah bertindak melulu sehingga menghina sultan dengan panggilan 'natang' (dialek Terengganu yang bermaksud binatang). Pihak yang bersetuju dengan keputusan menyingkirkan Idris pula telah menyokong Sultan secara melulu, ini tidak progresif.

Seharusnya pihak ini merafak sembah meminta Istana tampil memberikan penjelasan kenapa tindakan itu diambil dan ini lebih progresif. Pihak berkuasa juga dalam perkara ini menjadi kuda tunggangan regim. Sekiranya menghina monarki itu berpihak regim maka mata pihak berkuasa sengaja dibutakan, tetapi jika timbul saranan walaupun saranan itu ke arah memperkasa monarki diutarakan oleh pihak bukan dari regim, maka tindakan 'segera' diambil.

che'GuBard sendiri pernah berdepan situasi ini hanya apabila mencadangkan betapa penting peranan institusi monarki dalam menjaga kepentingan agama malah dalam perkara mutakhir ini sering pula dipertikaikan maka che'GuBard pernah mencadangkan agar sultan atau bakal sultan wajib sekurang - kurangnya memiliki diploma syariah islam atau berkaitan bagi membantu baginda membuat keputusan tepat bukan sekadar dipengaruhi 'nasihat' yang mungkin mewakili kepentingan tertentu.

(klik sini untuk baca artikel tersebut)

Malangnya selepas posting yang ditulis sempena keputeraan DYMM YDP Agong ini dibuat, Ketua Pemuda Umno Rembau telah mengarahkan pemudanya membuat laporan polis terhadap artikel ini kononnya menghina monarki dengan tidak pandai hal ehwal Islam. Atas laporan dangkal itu maka berkejarlah polis menahan saya. Saya ditahan dalam serbuan polis ketika sedang mempengerusikan mesyuarat AJK cabang Rembau.

Begitulah berterusan, ini membukti betapa hipokrit regim Umno. Mereka memperlaku institusi istana seumpama pelacur,a pabila suka dicari untuk berlindung tetapi apabila tidak suka diterajang hina. SAMM ingin menyeru kepada institusi monarki negara ini agar sedar hakikat keperluan berevolusi mengikut zaman untuk kekal relevannya. Rakyat masih boleh menerima bajet yang besar diperuntukan untuk monarki dalam negara ini, tetapi rakyat sudah tentu tidak boleh menerima jika jumlahnya tidak masuk akal dalam keadaan rakyat terhimpit dengan perbagai kepayahan.

Intai dan pelajarilah institusi beraja di banyak negara bagaimana peranan dimainkan. Ada yang sudah umpama muzium dan alat keraian seperti kebanyakan negara Eropah termasuk England tetapi ada juga yang terus kekal dihormati seperti di Thailand. Ini bukan zaman Melaka, dunia berkembang pesat sewajarnya isi kandung dalamnya juga harus transform secepat perkembangan dunia jika tidak mahu ketinggalan. Rakyat tidak lagi boleh lagi dipaksa akur membuta tuli.

Akhirnya diingatkan juga institusi monarki ini seharusnya bukan punya orang Melayu sahaja. Institusi beraja ini seharusnya juga dihormati oleh semua bangsa atau keturunan yang diamnya dalam tanah jajahan ini. Untuk itu ruang perbincangan dan pemahaman sewajarnya harus juga sampai kepada semua rakyat.

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia

Melalui email

Rabu, 19 Oktober 2011

GAGAL LAGI, BLOGGER UMPORNO MAKAN GAJI BUTA?


Oleh: WFAUZDIN NS

SETELAH buat kerja sial tayangkan video lucah kononnya melibatkan DS Anwar, kemudiannya rakaman audio perbualan telefon lucah yang didakwa melibatkan Mat Sabu, kini beralih kepada gambar yang mendakwa pula anak Lim Guan Eng melakukan kelucahan melampau. Ini semua kerja-kerja puak yang sudah habis modal untuk berdepan dengan Pakatan Rakyat.

Alhamdulillah, kesemuanya bagai dibawa angin lalu kerana masyarakat kini bukan lagi masyarakat bercawat. Maka, hampalah puak-puak dan balaci Umporno dan ini amat mengecewakan tuan mereka. Berkaitan fitnah terbaru terhadap anak Lim Guan Eng, syabas kita ucapkan kepada KM P.Pinang itu yang `cool'. Beliau mencabar mereka yang korup idea itu menyiarkan fitnah bodoh mereka itu ke dalam akhbar atau TV.

Di bawah ini, kenyataan sebenar berkaitan isu tersebut; sekali lagi Blogger upahan makan gaji buta.

-------------------------------------------------------------------------------------

DAP: Blog guna gambar palsu fitnah anak Lim

S Pathmawathy
Okt 19, 2011
Penulis blog yang dikaitkan dengan Umno dikatakan menggunakan gambar palsu bagi memfitnah anak ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang hanya berusia 16 tahun meramas buah dada teman sekolahnya.

tony pua and lim kit siang press conference 191011 01Menurut setiausaha publisiti DAP, Tony Pua (kanan), gambar yang digunakan oleh penulis blog berkenaan dikenalpasti sebagai Anya Sun Corke, 21, seorang warga Britain.

Gadis itu juga dikatakan tidak mempunyai kaitan dengan Pulau Pinang mahupun pernah berhubungan dengan anak Lim, kata Pua.

"(Beliau) sekarang pelajar tahun ketiga di sebuah kolej di Amerika Syarikat. Semua ini membuktikan bahawa dakwaan oleh cybertrooper Umno adalah pembohongan,” katanya.

Pua menyifatkan tindakan keji penulis blog berkenaan yang mengheret anak Lim itu sebagai “memalukan bangsa, agama dan negara” mereka dan bertujuan memusnahkan masa depan remaja itu.

"Malah, penulis blog cuba memberi kredibiliti pendustaan mereka dengan menyiarkan gambar gadis muda itu,” kata Pua merujuk blog yang turut memuat-naikkan gambar mangsa-mangsa berkenaan.

Menurut Pua, tembelang penulis blog itu berjaya dibongkar oleh pengurus IT DAP Goh Kheng Teong yang mengesan identiti gadis itu selepas gambarnya dimuat-naikkan di blog mereka.
Link
“Tidak ada sesiapa di sekolah anak Lim yang mengenali siapa gadis itu, termasuk pengetua dan guru-guru.

“Tidak memeranjatkan kerana gadis itu tidak pernah belajar di Pulau Pinang dan bukan juga warga Malaysia,” katanya.

Corke, yang kini menuntut di Wellesley College, adalah pemain catur yang terhandal dan menjadi wanita pertama yang mewakili universitinya dalam Liga Catur Amerika Syarikat./Malaysiakini

Selasa, 18 Oktober 2011

CABARAN DEBAT DARI PROF AZIZ BARI, APA JAWAPAN `LOYAR KONGKANG' ?

Oleh: WFAUZDIN NS

MEMANG sudah saya jangka awal lagi, Zul Kulim tidak akan berani menyahut cabaran debat dari Prof Dr Aziz Bari berkaitan kononnya Pakar Perlembagaan ini menghina raja-raja. Sepertimana juga Zul Kulim orang yang `tidak laku' di dalam PAS, kemudian `ditendang' pula oleh PKR ini tidak berani menyahut cabaran debat yang pernah dibuat YB Khalid Samad, MP Shah Alam berkaitan isu Kalimah Allah dahulu.

Apabila Prof Dr Aziz Bari mencabar Zul Kulim, MP Kulim Bandar Baru yang menunggu masa untuk di`tong sampah'kan oleh pengundi-pengundi di kawasannya itu untuk berdebat, maka seperti biasa lidah Zul Kulim `firaun besar' ini berputar seperti biawak. Katanya, beliau bersedia untuk berdebat dengan syarat Prof Dr Aziz Bari terlebih dahulu memohon maaf kepada Sultan Selangor.

Ini tulisan Zul Kulim yang bacul dan penakut ini, " Aziz Bari mencabar teman untuk berdebat dalam isu berkaitan titah Tuanku Sultan Selangor menyentuh mengenai siasatan JAIS terhadap kegiatan dakyah oleh gereja DUMC. Teman langsung takde masalah nak berdebat dengan pensyarah kangkong ni yop, bagitau aja dimana, no problemo. Cuma sebelum berdebat, Aziz Bari wajib mintak maaf dengan Tuanku dahulu kerana kebiadapan dan sikap kurang ajar dia mempertikai titah Tuanku. Tu saja. Sebab? Sebab teman tak berminat nak berdebat dengan orang yang derhaka kepada Tuanku Sultan Selangor. Lepas aja Aziz Bari mintak maaf dengan Tuanku, anytime yop..anytime insyallah (zul4kulim.blog)

Betapa punya bengap loyar ini saya pun tidak tahu. Sebab apa Prof Dr Aziz Bari mahu memohon maaf kepada Sultan Selangor? Jika Prof Dr Aziz Bari memohon maaf kepada Sultan Selangor ini memberi erti bahawa beliau mengakui bahawa sememangnya beliau menghina Sultan. Jika demikian, apa gunanya berdebat dengan Zul Kulim kerana isunya sekarang Prof Dr Aziz Bari mempertahankan pendiriannya bahawa beliau tidak menghina Sultan Selangor, manakala Zul Kulim menuduh Prof Dr Aziz Bari menghina Sultan. Justeru itu, Prof Dr Aziz Bari mencabar Zul Kulim berdebat. Yang si Zul Kulim ini pening lalat meletakkan syarat tidak masuk akal itu buat apa? Ada juga Peguam yang tidak cerdik rupanya di dalam negara ini.

Seperti contoh, dua kumpulan akan berdebat atas tajuk `Adakah Zul Kulim seekor lembu atau manusia?". Sebelum debat, syarat diletakkan agar satu kumpulan mesti mengakui bahawa `Zul Kulim adalah lembu". Maka, bodoh benarlah jika debat diadakan juga. Sehubungan itu, jelas pada kita bahawa sememang sahih dan nyata Zul Kulim tidak berani berdebat dengan Prof Dr Aziz Bari, sebab itulah beliau meletakkan syarat yang pasti akan ditertawakan orang.

Benarlah seperti yang ramai kata, MP Bebas yang tidak di`redhai' majoriti pengundi-pengundi di Kulim Bandar Baru itu hanya berani menyalak di depan TV sahaja. Memang lojik jika ada yang berkata beliau dahulu memang layak menjadi `tukang bawa fail' sahaja ke mahkamah. Itu pun ada hati mahu gelar Prof Dr Aziz Bari sebagai `Prof Kangkung' sedangkan dia `Loyar Kongkang Celah Kelangkang '. /wfauzdin.blogspot.com

BERTUAH RAKYAT TERENGGANU JIKA BERANI MELAKUKAN PERUBAHAN

Oleh: WFAUZDIN NS

TIDAK mustahil malahan harapan dilihat semakin cerah buat PAS bersama rakan di dalam Pakatan Rakyat untuk menawan Terengganu di dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti. Momentum sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat di Terengganu dilihat jauh lebih baik sebelum Pilihanraya Umum 2008.

PAS Terengganu telah menyediakan manifestonya yang terbaik buat rakyat Terengganu sejajar dengan moto yang baru dilancarkan oleh Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi Awang baru-baru ini. Moto "Terengganu Maju, Islam Berdaulat' akan menjanjikan lima perkara buat rakyat Terengganu sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih negeri yang kaya dengan minyak itu.

Lima perkara yang dijanjikan itu adalah;

- Cuti bergaji selama 30 hari bagi isteri yang bertugas di bawah Kerajaan Negeri yang baru kematian suami. Ketika ini mereka hanya diberi cuti ehsan selama tiga hari sahaja.

- Pengecualian cukai pintu kediaman kepada semua rakyat Terengganu.

- Menyelesaikan isu tanah yang dirampas oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini.

- 17, 000 peluang pekerjaan dibuka bagi tempoh tiga tahun.

- Menyediakan projek dan Skim Khas buat rakyat miskin.

Apakah ini janji-janji palsu? PAS pernah memerintah Terengganu selama satu penggal dan di dalam tempoh tersebut banyak janji-janji PAS mampu dilaksanakan walaupun di dalam keadaan Wang Royalti minyak di`rampas' serta merta. Malahan, di malam kemenangan PAS mengambil alih Terengganu waktu itu, kutipan Tol telah dihentikan serta merta. Ini memberi erti bahawa PAS tidak tahu menipu sepertimana Umno/Bn yang sering menipu rakyat di dalam janji-janji mereka.

Justeru itu, rakyat Terengganu tidak harus melepaskan peluang ini untuk memberi peluang kepada Pakatan Rakyat pula bagi membela nasib mereka. Seandainya Pakatan Rakyat gagal menunaikan janji-janji yang telah dinyatakan, adalah menjadi hak rakyat Terengganu untuk menukar Kerajaan Negeri di dalam Pilihanraya Umum selepas itu./wfauzdin.blogspot.com

Isnin, 17 Oktober 2011

PROF AZIZ BARI DISIASAT SKMM, LIHAT VIDEO INI UNTUK PERBANDINGAN



Oleh: WFAUZDIN NS

DIBERITAKAN Prof Dr Abdul Aziz Bari kini sedang disiasat oleh SKMM atas isu kononnya menghina raja-raja. Sebelum ini Utusan Meloya seperti mendesak agar pihak berkuasa mengambil tindakan ke atas Pakar Perlembagaan itu.

Betulkah Prof Dr Aziz Bari menghina raja? Atau, salahkah beliau menegur atau menasihati raja-raja? Jika dibandingkan dengan kenyataan Prof Dr Aziz Bari dengan kenyataan Tun Mahathir di dalam klip video di atas, siapa lebih hebat?



Utusan meloya pula jangan cakap banyak. Semak balik apa yang tidak pernah dilakukan oleh akhbar pencacai ini untuk menghentam raja-raja. Rakyat berharap agar raja-raja boleh menimbang semula isu ini secara bijaksana tanpa terpedaya dengan puak-puak yang suka berpura-pura itu./wfauzdin.blogspot.com

Ahad, 16 Oktober 2011

DEBAT PROF AZIZ BARI DENGAN EZAM SESUMPAH DAN ZUL KULIM

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA Prof Dr Abdul Aziz Bari mengeluarkan pendapat beliau tentang kuasa raja-raja, maka melalak-melolong lah puak-puak yang pernah menghilangkan kuasa raja ini menghentam Pakar Perlembagaan ini.

Golongan yang bersekongkol dengan puak yang pernah menaikkan sepanduk " Kami mahu Deris, Natang" di depan Istana Terengganu dahulu berlakon seolah-olah mereka lah yang paling taat setia kepada institusi raja. Ini bukan zaman masyarakat jahil dan bengap, jika ada pun puak-puak mereka sahaja yang masih ketinggalan zaman. Orang seperti Ezam sesumpah dan Zul Kulim dan beberapa orang pencacai itu kehabisan modal maka dikutipnya modal dari Utusan dan TV 3 suku. Betapa rendahnya moral mereka.


Jangan lupa kisah ini.....

Prof Dr Aziz Bari tetap mempertahankan kenyataannya sambil menegaskan beliau telah memulakan kajian ini sejak 1991, Aziz menambah, “orang-orang seperti Senator Ezam (Mohd Nor), (Pengerusi Pengerusi Gerakan Anti-Penyelewengan Selangor) Hamidzun Kamarudin dan (Ahli Parlimen) Datuk Zulkifli Noordin elok duduk dan baca buku.”


Hebat mereka masa itu....kini mahu bercakap pasal raja?

Di dalam masa yang sama, Prof Dr Aziz Bari dengan tegas dan berani menyatakan kesanggupan beliau untuk berdebat dengan puak-puak itu. Masalahnya, ada sejarahkah puak-puak seperti itu berani berdebat? Zul Kulim pernah dicabar untuk berdebat oleh YB Khalid Samad dahulu di dalam isu Kalimah Allah. Zul Kulim terkedu kerana standard beliau hanya bercakap seorang diri umpama orang gila di depan TV sahaja. Kali ini, saya yakin tiada seekor pun di antara mereka itu yang berani termasuk Ezam sesumpah. Paling kuat, Ezam sesumpah akan bersumpah lagi di depan TV menyatakan beliau benar.



Apa yang penting.....cuppsss..cuppsss..meleleh air liur kat tangan...

Di sini, rakyat boleh melihat secara jelas siapa yang benar dan siapa yang bacul. Akhirnya seperti biasa puak ini akan mengadu kepada Istana, Polis dan mahkamah. Itu saja standard mereka./wfauzdin.blogspot.com

Sumber lanjut, baca di sini.

SELANGOR BERSIH DARI PERKOSA, CERAMAH MAT SABU AMAN

Oleh: WFAUZDIN NS



LAZIMNYA, sejak kebelakangan ini di mana-mana sahaja Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu berceramah akan menarik perhatian kumpulan-kumpulan bengap dari PERKOSA. Seperti yang terjadi di Negeri Sembilan iaitu di Seremban dan Rembau, di Johor termasuk di Segamat.



Suasana di dalam dan di luar dewan, kehadiran yang menakutkan Umno dan PERKOSA

Semua program Mat Sabu diserbu oleh PERKOSA walaupun akhirnya mereka pulang begitu sahaja dengan muka bodoh.

Terbaru, baru-baru ini Mat Sabu berceramah di Shah Alam, Selangor. Ini kawasan elit, kawasan maju dan amat sukar untuk menemui penduduk di situ yang bengap. Sebelum itu, di war-warkan bahawa PERKOSA akan hadir untuk melakukan perbuatan bodoh mereka sekali lagi. Mungkin setelah mereka memikirkan bahawa adalah membuang masa untuk menunjukkan `lawak bodoh' mereka di kawasan elit yang penduduknya bijak-bijak belaka, maka tiada seekor pun ahli PERKOSA atau bekas askar pencen yang bengap hadir di dalam program Mat Sabu di Shah Alam.

Awalnya saya menjangkakan tentulah di Shah Alam, tokoh Umno yang paling kuat menyalak sebelum ini iaitu Ezam sesumpah akan mengetuai kumpulan bodoh untuk `berdemontrasi' menghalang ceramah Mat Sabu. Malangnya, Ezam sesumpah entah ke mana walaupun itu kawasan beliau semenjak beliau berada di dalam Keadilan lagi. Ezam sesumpah tiada, PERKOSA pun tiada.

Ini menunjukkan bahawa modal bodoh mereka hanya boleh dibawa di kawasan hulu sahaja, itu pun tidak pernah berjaya menghalang ceramah Mat Sabu. Jika di Selangor, mereka silap langkah dan saya fikir mereka akan membuat silap lebih besar jika datang mengacau di Negeri Kelantan. Saya nasihatkan kepada PERKOSA, cukup-cukuplah berusaha untuk melakukan laak bodoh yang menjemukan itu./wfauzdin.blogspot.com

Jom Kongsi Dalam FB Anda