TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 20 Oktober 2011

CUKUP-CUKUPLAH ZUL KULIM TUNJUK BODOH

Oleh: WFAUZDIN NS

KEBODOHAN Zul Kulim terdedah di Parlimen hari ini bila beliau mendakwa PAS `menghalalkan' liwat suami ke atas isteri. Memang tabiat Zul Kulim, bila beliau berhujah beliau tidak akan membenarkan Ahli Parlimen dari Pembangkang mencelah kerana beliau tahu kebodohan beliau akan terserlah nanti. Justeru itu, beliau menganggap berhujah di Parlimen seperti bercakap di depan TV3 tanpa ada sesiapa mahu menyanggahnya.

Sebelum ini, Zul Kulim telah membuat satu alasan untuk tidak menyahut cabaran Prof Dr Aziz Bari bagi mengadakan debat dengan beliau dalam isu menghina Sultan Selangor. Cara bodoh Zul Kulim adalah dengan meletakkan syarat sebelum berdebat, syaratnya Prof Dr Aziz Bari mesti mohon maaf dahulu kepada Sultan Selangor. Di situ sudah cukup menunjukkan betapa bengapnya MP Kulim Bandar Baru ini. Jika Prof Dr Aziz Bari memohon maaf kepada Sultan Selangor, perlu apa lagi debat? Bukankah debat itu atas isu betulkah Prof Dr Aziz Bari menghina Sultan Selangor? Itulah Zul Kulim yang sentiasa mencari alasan untuk menyorokkan kebaculannya. Sama juga seperti beliau bacul tidak berani menyahut cabaran YB Khalid Samad untuk berdebat dalam isu Kalimah Allah.

Kebengapan otak Zul Kulim tidak boleh disorokkan melalui `kopiah' di atas kepalanya. Hari ini terdedah lagi apabila beliau mahu bercakap isu agama iaitu berkaitan Hudud dan soal Baligh. Beliau merujuk kepada draf dan Enakmen Hudud dan Qisas Terenggganu 2002 yang diluluskan pada persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Terengganu ketika PAS memerintah negeri itu dulu. Menurut beliau, perkara itu dirujuk pada Seksyen 14 enakmen tersebut yang menerangkan tentang liwat yang dimaksudkan dengan seseorang lelaki memasukkan zakarnya ke dalam dubur seseorang lelaki atau perempuan, kecuali isteri. Katanya, perkataan kecuali dengan isteri itu jelas membawa maksud seseorang suami boleh memasukkan zakarnya ke dalam dubur isterinya kerana ia tidak dimaksudkan meliwat.

Jelas sememangnya Zul Kulim tidak tahu apa-apa tentang hukum Hudud tersebut. Beliau jahil di dalam menafsirkan undang-undang tersebut. Saya yang tidak berkopiah tinggi macam beliau pun faham serba sedikit tentang tafsiran undang-undang tersebut. Apa yang dimaksudkan di dalam undang-undang itu, jika berlaku perbuatan suami memasukkan zakar ke dalam dubur isterinya, ia tetap perbuatan liwat dan berdosa besar tetapi tidak menyamai hukuman liwat yang dilakukan selain dari suami dan isteri. Sama juga contoh, seseorang yang mencuri itu akan dipotong sebelah tangannya kecuali yang mencuri itu teramat lapar. Adakah ini bermakna orang yang lapar dihalalkan mencuri? Jawapannya tidak, mereka tetap berdosa kerana mencuri tetapi hukuman ke atasnya tidak sama dengan hukuman ke atas pencuri yang tiada alasan untuk mencuri.

Paling membangangkan, Zul Kulim tidak faham maksud `Mumayyiz' (berakal). Bagaimana mahu berhujah soal hukum Hudud jika bab Muamayyiz pun Zul Kulim tidak khatam? Hujah Zul Kulim cukup sekadar dijawap oleh Salahuddin Ayub dan MP dari PKR sahaja, tidak perlu Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi menjawabnya. Lain kali, bila Zul Kulim berhujah bab agama, kita harap PAS sediakan budak PASTI untuk menjawab dan mengajar MP Bebas dari Kulim Bandar Baru yang bakal hilang deposit di dalam PRU akan datang itu.

Lain-lain boleh baca di sini. Memang tepat PAS tendang, PKR pula sepak Zul Kulim keluar dari Jemaah daripada kita semua mendapat malu dari perangai dan kebodohan MP yang `tidak mumayyiz' lagi itu./wfauzdin.blogspot.com

10 ulasan:

  1. "Saya yang tidak berkopiah tinggi macam beliau pun faham serba sedikit tentang tafsiran undang-undang tersebut. Apa yang dimaksudkan di dalam undang-undang itu, jika berlaku perbuatan suami memasukkan zakar ke dalam dubur isterinya, ia tetap perbuatan liwat dan berdosa besar tetapi tidak menyamai hukuman liwat yang dilakukan selain dari suami dan isteri. Sama juga contoh, seseorang yang mencuri itu akan dipotong sebelah tangannya kecuali yang mencuri itu teramat lapar. Adakah ini bermakna orang yang lapar dihalalkan mencuri? Jawapannya tidak, mereka tetap berdosa kerana mencuri tetapi hukuman ke atasnya tidak sama dengan hukuman ke atas pencuri yang tiada alasan untuk mencuri."


    ??/hahaha. sia-sia mak ko branak kan ko...ksian.lain kali sekolah.

    BalasPadam
  2. Memang le Zul ni belum mumayyiz tapi dia ni sula berlagak....sombong...la ni orang kat Kulim pun nak sepak dia...tunggu masa saja.

    BalasPadam
  3. BUAT MALU ORG KAMPONG...ADOI

    BalasPadam
  4. MELUAT SUNGGUH TGK PERANGAI SI ZUL KULUM NI..LAWYER HAPRAKKK...NIAMAAAA...

    BalasPadam
  5. MANUSIA BERPERANGAI SEPERTI ZUL KULIM INI DIPERLUKAN UNTUK AGENDA MEMPORAKPORANDAKAN SESUATU PERKUMPULAN ATAU JAMAAH, LALU DIGUNAKAN SEPERTI JUGA IBRAHIM ALI. ZUL KULIM = IBRAHIM ALI.. BETUL/TAK BETUL?

    BalasPadam
  6. dah la bodoh sombong pulak tu... sian mak si zul ni

    BalasPadam
  7. Hadoiii ...Mat Bisul nihh dah kemaruk nak meliwat isteri dia ke hapa??? byk lagi isu lain boleh diperhujahkan,alih alih isu liwat gek yg dipilihnya.Niat busuk dan jahatnye terserlah jelas dgn mengutarakan isu liwat dan hudud nih secara halus dia kununnyer berjaya menunjukkan kpd rakyat dgn usaha jijiknye memperlekehkan PAS dan antara lain niat busuknye adalah utk menyindir DSAI yg masih lagi dlm kes perbicaraan liwat. Satu hari nanti dia akan ditimpa kehinaan besar (Insyallah)disebabkan perangai buruknyer yg melampaui batas (He was gone too far-dgn izin)

    BalasPadam
  8. Zul Kulim ni dah gila babi...duit elaun yang dia dapat adalah haram...haram kepadanya, haram kepada mak bapaknya, haram kepada anak anak dan bininya..haram kepada rakan2nya...haram haram haram....Bahkan, orang yang khianat sepertinya tidak boleh diberi ruang untuk berkawan dengan orang. Kalau mak bapaknya tahu hal ini, pasti seluruh keluarganya dapat malu, seluruh kulim malu nak mengaku datang dari kulim kerana berok sekor niii

    BalasPadam
  9. so kalu liwat isteri bukan termasuk dalam hukuman hudud ka? kah kah kah..ini musti reserve utk anwar ibrahim ni kasi dia liwat itu jijah..

    BalasPadam
  10. Liwat isteri? Mesti byk tgk porno ni... Brutal sgt... Hihihihi

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini