TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 1 Mac 2016

MATI DI ATAS PENTAS UMNO JUGA SYAHID?

MATI DI ATAS PENTAS UMNO JUGA SYAHID? 
 
Sumber:  FB Dayana Sofeah

Dulu, kami diajar bahawa Umno itu berkuasa dan mengekalkan perlembagaan kafir. Kami diberitahu, tidak perlu masuk Kristian untuk menjadi kafir, cukup dengan mengatakan agama suku, politik suku, maka jatuhlah kafir.

Kami diusrahkan, jika kami menentang puak2 ini, jika kami mati, maka mati kami adalah jihad dan memperolehi Syahid. Amanat ini melahirkan Syuhada' di Memali. 
 
 

Persoalan saya;

1. Adakah Umno kini telah menukar Perlembagaan Negara (dikatakan Perlembagaan Jahiliyyah dan kafir itu) di bawah kekuasaannya sekarang?

2. Apakah diwaktu Amanat Hadi ini dikeluarkan dulu, tiada ayat tentang ugama itu nasihat seperti yang sekarang Pas jadikan dalil untuk berbaik dengan Umno?

3. Jika berlawan dengan puak2 ini dikatakan jihad dan jika mati dalam berlawan itu dikatakan mati Syahid, bagaimana pula jika mati ketika bersama dan menyokong pemimpin Umno sekarang untuk terus berkuasa?

4. Apakah hukumnya jika kita menentang dan tidak bersama satu golongan lain yang ingin menentang kezaliman dan kemungkaran Umno?

5. Apakah baik dari segi Syarie dan akhlak jika ulamak2 kita menerima tawaran jawatan yang diberikan oleh Umno sedangkan dalam masa yang sama pemimpin Umno terus dengan kemungkaran dan kezalimannya?

Banyak lagi persoalan yang sentiasa bermain di fikiran ahli2 Pas sekarang. Pas dilihat tidak lagi istiqomah dengan Amanat Hadi yang dulunya adalah senjata dan penawar kekuatan perjuanngan Pas. Sebab itulah, pemimpin2 Umno kini semakin memuji Pas dan tidak lagi gentar dengan Pas jauh sekali menghormati Pas. Mereka kini lebih takut dan gentar dengan Keadilan, Dap dan Amanah dan yang terbaru menakutkan mereka adalah serangan dari Tun Mahathir.

Ke arah mana kita sekarang mahu pergi?
Terdapat ralat dalam alat ini