TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 26 Mac 2011

ANWAR MENGAKU MELIWAT, ADAKAH PERLU DNA BELIAU SEBAGAI BUKTI?

Oleh: WFAUZDIN NS

SEMUA rakyat telah tahu bahawa `Three Strooges' atau `Geng T' telah mengaku menjadi dalang tayangan video lucah di sebuah hotel. Tayangan video lucah jika tidak silap saya adalah satu kesalahan. Persoalannya, pengakuan telah dibuat dan di`hightlight' kan pada semua media dan seluruh dunia tahu siapa dalang tayangan video lucah tersebut tetapi belum ada tangkapan dilakukan.

Ketua Polis Negara menjawab, " "Semalam kita panggil dua daripada mereka untuk diambil kenyataan. Kalau tahan mereka tetapi tidak cukup bukti, esok orang gelakkan polis nanti," katanya kepada Bernama (Malaysiakini). Tidak cukup buktikah dengan pengakuan mereka itu?

Kita bukan bertanya tentang siapa yang memasang, merakam atau melakukan adegan seks tersebut. Kita cuma mahu tahu adakah dalang yang bertanggungjawab menayangkan video lucah tersebut ditahan atau ditangkap? Soal siapa merakam atau melakukan aksi lucah tersebut memang kitra faham masih di dalam siasatan, tetapi bagaimana dengan pengakuan `Three Strooges' Geng T yang mengaku bertanggungjawab menayangkan video berkenaan? Tiada bukti lagikah?

Nampaknya susah untuk mendapatkan bukti walaupun pengakuan telah dibuat. Bayangkan jika Anwar mengaku meliwat Saiful, agak-agaknya mereka minta atau tidak DNA Anwar? Fikir-fikirlah sendiri.../wfauzdin.blogspot.com

JAMIL KHIR TIDAK MAHU ULAS KES QAZAF, MENGAPA ?

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA ditanya oleh wartawan kepada Jamil Khir mengapa tiada ulasan terhadap dakwaan fitnah zina video seks yang hangat diperkatakan sekarang, Menteri yang jaga agama ini menyebut bahawa kes itu kini di dalam siasatan Polis. Lojik ke?

Apakah selama ini Jamil Khir tidak pernah ulas kes liwat Anwar? Bukankah kes liwat juga dalam perbicaraan? Mungkin kerana isu video seks itu kantoi, maka Jamil Khir tidak mahu ulas apatah lagi dalangnya itu tokoh Umno iaitu bekas KM Melaka pula. Kita bukan mahu dia ulas siapa pelakun aksi lucah tersebut, kita mahu dia ulas dari segi hukum orang yang menjaja dan menayangkan aksi tersebut. Apa kena mengena dengan siasatan Polis jika sebut hukum di dalam Islam atas perbuatan tersebut?

Beliau diminta mengulas dalam bab Qazaf iaitu menuduh orang melakukan zina. Begini jawapannya, " NONEMereka kata saya mendiamkan diri. Kalau rasa itu tuduhan bawa kepada polis dan mahkamah yang berkaitan. Hal ini perlu dilaporkan kepada polis," katanya kepada pemberita selepas meraikan konvoi motosikal Pemuda Umno Padang Besar, Perlis di Alor Setar hari ini. (Malaysiakini)

Berat sungguh mulut Jamil Khir untuk memberi walau sepatah ayat berupa nasihat tentang perkara ini. Tetapi di dalam kes Liwat, berlainan pula nada Senator yang dilantik sebagai Menteri ini. Maka jelas, siapa Jamil Khir ini. Senator Mashitah, jangan disebut kerana memang terkenal dengan ampu sana ampu sini. Harussani? Macam biasa lah.

Golongan agama seperti ini lah yang sengaja membiarkan rakyat dialunkan dengan cerita-cerita jijik dan kotor siang dan malam. Jamil Khir kini buka topik baru, sasarannya Anwar juga. Kununnya Anwar bawa fahaman baru yang menyesatkan yang dipanggil `Pluralisme'. Tidak habis-habis pemimpin Umno mahu menuduh pembangkang sesat. Dulu, pemimpin Umno dakwa PAS parti ajaran sesat. Kini, Anwar pula bawa fahaman sesat. Yang tidak sesat, Umno dan Apco sahaja.

Cukup-cukuplah Jamil Khir cari makan secara begitu. Janganlah letakkan ilmu agama yang ada sebanyak tahi kuku tu di bawah punggung kamu. Cubalah bertindak cara berani walaupun akan kehilangan jawatan. Contohi lah bekas Mufti Selangor, Almarhum Dato Hj Ishak Baharom bukannya seperti Zul Kulim yang baru mendapat habuan itu./wfauzdin.blogspot.com

MAHATHIR, NAJIB MESTI BERTANGGUNGJAWAB

KENYATAAN MEDIA25 MAC 2011

Video seks palsu: Mahathir, Najib bertanggungjawab

Fitnah telah menjadi budaya dan amalan Umno sejak sekian lama, malah disaat parti itu kehilangan sokongan, fitnah adalah satu-satu senjata mereka untuk terus berkuasa.

Oleh itu penerbitan video seks palsu bertujuan memburukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mengejutkan.

Walau pun bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Tamby Chik dan beberapa individu tampil menyatakan mereka terlibat, dua tokoh berpengaruh dalam Umno, bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad dan Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak adalah mereka yang harus memikul tanggungjawab

Ini kerana kedua-dua tokoh memainkan peranan penting menyuburkan budaya fitnah dengan memberi ganjaran dalam bentuk wang dan pangkat kepada mereka-mereka yang sanggup menjadi alat bagi menjayakan sesuatu fitnah.

Pada tahun 1998, Anwar difitnah melakukan liwat dalam satu konspirasi oleh Mahathir yang turut melibatkan hakim, polis, Peguam Negara serta beberapa individu. Rekod menujukkan mereka diberi ganjaran besar.

Hakim Mahkamah Tinggi, Dato' Augustine Paul dinaikkan sebagai Hakim Mahkamah Rayuan dan kemudiannya Hakim Mahkamah Persekutuan.

Manakala Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Pajan Singh Gill dan Datuk Richard Malanjum dinaikkan pangkat sebagai sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan. Datuk Ariffin Jaka juga dinaikkan dari Hakim Mahkamah Tinggi menjadi Hakim Mahkamah Rayuan.

Mereka dinaikkan pangkat lebih awal berbanding hakim-hakim yang lebih senior ketika itu seperti Gopal Sri Ram, Datuk Mokhtar Sidin, Datuk Denis Ong and Dato' Abdul Kadir Sulaiman.

Peguam Negara, Tan Sri Mohtar Abdullah dinaikkan pangkat sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan.

Pegawai penyiasat, (Tan Sri) Musa Hassan meroket daripada ke SAC2 kepada SAC1, Pengarah Siasatan Jenayah dan kemudiannya Ketua Polis Negara. Timbalan Pendakwaraya, Tan Sri Abdul Gani Patail dinaikkan sebagai Peguam Negara.

SAC 1 Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof dilantik menjadi Ketua Polis Melaka.

Individu lain seperti seperti Azizan Abu Bakar yang pada asalanya adalah seorang pemandu telah mendapat ganjaran dan djadikan pengarah sebuah syarikat.

Kemudian fitnah ini diteruskan oleh Najib mencipta satu lagi konspirasi baru, kali ini tuduhan rekayasa dibuat dengan Anwar dituduh meliawat Saiful Bukhari Azlan. Apakah ada yang percaya bahawa Saiful dan pemain-pemain lain yang menjayakan skrip fitnah ini tidak diberi ganjaran?

Ummi Hafilda Ali kini berceramah ke seluruh negara memburukkan Anwar. Malaysiakini baru-baru mendedahkan pengakuan seorang ahli perniagaan, Baginda Minda yang mendakwa bahawa seorang menteri senior menawarkan sehingga RM10 juta kepada Ummi Hafilda untuk berbohong terhadap Anwar di dalam mahkamah.

Natijahnya, Mahathir dan Najib seolah-olah memberi mesej kepada rakyat bahawa mereka digalakkan memfitnah dengan ganjaran besar menanti. Malah mereka juga akan dilindungi.

Kerana itu, Rahim Tamby Chik dan individu-individu tersebut berani membuat video seks palsu, iaitu fitnah terbesar dan terjijik setakat ini di Malaysia.

Najib dan Mahathir mesti memikul tanggungjawab!

Saifuddin Nasution Ismail
Setiausaha Agung
Parti Keadilan Rakyat

VIDEO PANAS...TAYANG VIDEO SEKS DIHALANG, OOOPPSS...SILAP, CERAMAH ANWAR DIHALANG !!

Mac 26, 11

Tiga anggota Angkatan Muda Keadilan (AMK) ditahan polis dan kekecohan berlaku semasa ceramah ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Gombak malam tadi.

NONEKira-kira 10 anggota polis bertindak menghalang ketua umum PKR itu daripada berucap lebih daripada 15 minit yang dibenarkan.

Anwar ketika itu sedang berucap di majlis pelancaran kempen DNA (Datuk Najib Altantuya) yang dihadiri kira-kira 1,500 orang, kebanyakannya penyokong PKR.Hadirin tidak puashati dengan arahan supaya Anwar berhenti berucap, dan keadaan menjadi kecoh. Kerusi, botol air, bata dan kayu kelihatan dibaling ke arah anggota polis anti-rusuhan.

Pada satu ketika, apabila anggota polis menghampiri pentas, para penyokong mula berkumpul di situ dan enggan memberi laluan.

NONEAnggota Unit simpanan persekutuan (FRU) kemudiannya terpaksa
menggunakan perisai untuk menolak mereka yang menutup laluan.

Bagaimanapun , Anwar dan timbalannya Azmin Ali, yang juga ahli parlimen Gombak, dibawa beredar dari pentas, tetapi orang ramai yang kelihatan marah tetap berkumpul di situ.

Anggota polis akhirnya terpaksa berundur apabila hadirin menjadi agresif.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Md Akin berkata tiga orang yang ditahan ialah Maslan Abdul Raus dan Helmi Rizal manakala seorang lagi yang belum dikenali, dan masing-masing dibawa ke balai polis Hulu Kelang dan ibupejabat polis Ampang.

NONEAnwar, yang menghadiri satu lagi majlis makan malam PKR di Kuala Selangor, tiba 30 minit sebelum kekecohan itu berlaku.

Para hadirin berdiri menyambut ketibaan beliau kerana mereka mahu mendengar penjelasannya ekoran pendedahan terbaru video seks yang dikaitan dengannya./Malaysiakini




Ulasan Blogger:


Kalau Anwar, baru nak mula ceramah dah kena dah...Beruntungnya yang tanyang video seks tu kan....takde sikit gangguan pun...tayang sampai habis, siap diulang tayang beberapa kali pulak tu....siap bangga keluar depan TV ngaku `aku lah orangnya...."...Inilah negara ku tercinta...

VIDEO SKETSA PALING KELAKAR, RUGI TAK TENGOK YOBB !!



Video Klip ni tak lah best macam yang `Three Strooges' tu punya. Tapi lebih kelakar dari `Hantu Kak Limah Balik Kampung'....wakakakaka.....

Aku jumpa dalam youtube...meh kongsi bersama...

Jumaat, 25 Mac 2011

VIDEO SEKS - PERLU SURUHANJAYA SIASAT KES SEPERTI BERIKUT?

Suruhanjaya Sumpah Laknat

Oleh MSO

RAHIM Tamby Chik mencadangkan agar suruhanjaya bebas ditubuhkan untuk menyiasat dan mengkaji video lucah yang beliau tayangkan kepada wartawan. Katanya suruhanjaya itu perlu untuk menentukan kesahihan kandungan video berkenaan dan juga mengesahkan apakah watak yang ada dalam video berkenaan orang yang disangka dan dituduhnya.

Saya nak tanya beberapa soalan kepada persoalan dan cadangan Rahim Tamby Chik ini. Apakah perlunya suruhanjaya itu ditubuh dan apakah perlunya siasatan ke atas video berkenaan. Biasanya sebuah suruhanjaya bebas ditubuhkan untuk menyiasat perkara yang ada kepentingan umum. Dalam kes video lucah itu apakah ianya merupakan kepentingan umum?

Video itu bersifat peribadi yang tidak ada kena mengena dengan orang ramai. Ia tidak perlu ditubuhkan. Kalaulah cadangan Rahim itu hendak diambil kira, maka banyak lagi suruhanjaya bebas perlu ditubuhkan. Bukan soal pengecut di sini tetapi keperluan dan kemunasabahannya.

Saya nak sebut beberapa suruhanjaya bebas yang perlu ditubuhkan kalau mengikut versi ataupun pendapat bekas Ketua Menteri Melaka itu. Sebelum kes video itu disiasat penyiasatan ke atas perkara berikut terlebih dahulu perlu dilakukan;

1. Mengenai skandal seks seoraang bekas Ketua Menteri dengan pelajar sekolah berumur 16 tahun sehingga melahirkan seorang anak.

2. Mengenai hubungan seksual dan afair seorang bekas ketua menteri dengan seorang gadis Pertugis.

3. Hubungan seks bekas ketua menteri dengan seorang perempuan yang berkerja di sebuah syarikat perumahan. Perempuan itu juga telah memohon sebuah projek tambak laut di sebuah negeri.

4. Mengenai hubungan seorang menteri dengan seorang perempuan Pertugis.

5. Mengenai hubungan seorang bekas artis sehingga mengandung dan terpaksa mengugurkan kandungannya di Johor. Sebelum itu artis berkenaan mengugut untuk terjun dari tingkat enam di sebuah hotel di Jalan Raja Laut.

6. Mengenai seorang menteri yang melayani gay.

7. Mengenai seorang bekas MB yang membawa puteri Umno ke tengah laut dengan boat.

8. Dua orang bekas setiausaha kepada bekas menteri dan menteri yang dikatakan telah membunting seorang artis dan seorang pramugari.

9. Mengenai ketua Umno sebuah bahagian di Kelantan yang meniduri 13 orang perempuan kampung.

10. Seorang kenamaan yang telah mengahwini seorang perempuan walaupun ketika itu perempuan itu masih belum edah perceraian.

11. Kena siasat juga kesahihan mengenai perkahwinan seorang menteri dengan isterinya kini yang meragui dari segi syarak.

12. Siasat juga bekas menteri yang dikatakan berhubung sesama jenis (lisbian).

13. Siasatan juga setiausaha politik kepada menteri yang dikatakan mengamalkan ajaran sesat.

14. Siasat juga menteri yang terlibat melakukan perpindahan wang secara haram.

15. Siasat juga Ketua Menteri yang terlibat dengan pengurup wang.

16. Siasata juga bekas menteri yang menjadi kaya raya dengan memperdagangkan pendatang asing.

17. Kes tangkapan di sebuah hotel di Port Dickson melibatkan artis dan seorang kenamaan (tambahan dari tuan blog ini)

18. Kes Altantuya (tambahan dari tuan Blog ini)

19. Kes merogol amah ? (tambahan dari tuan blog ini)

Ah, banyak lagi. Sebenarnya perkara disebut itu lebih utama dari video lucah itu kerana ia membabitkan negara dan rakyat.

Justeru saya tidak fikir pihak kerajaan bersedia melayani cadangan Rahim Tamby Chik itu. Kalau alasan suruhanjaya itu perlu disiasat kerana ianya melibatkan pemimpin yang bercakap mengenai Islam, nah semua kes-kes melibatkan apa disebut itu juga melibatkan pemimpin Islam, yang bercakap mengenai Islam, yang pakai baju Melayu pada setiap hari raya.

Adalah tidak adil dan zalim kalau video itu perlu disiasat demikian rupa atas kehendak individu berkenaan. Yang jelas melihat dari cara modeul operandinya ia dilakukan atas sifat dendam, geram dan kemaharahan yang tidak dapat dihilangkan.

Baiklah orang ini semua dan kita semua mengucap sedalam-dalamnya mentauhiudkan diri kepada Allah, menginsafi apakah yang kita lakukan ini mengutungkan kita, negara dan bangsa atau sebaliknya. Dan kepada rakyat di luar sana sesekali angkatlah tangan menadahkan doa kepada Allah dengan memintakan kita semua dimasukkan iman diberikan taufik dan hidayah. Kerana apa yang berlaku di negara kita sekarang adalah satu bala dan petaka.

Apakah bala dan petaka yang menimpa kita hari ini angkara sumpah laksana? Kita terlupa laknat Allah itu akan hadir secara umum walaupun ia hanya dilakukan oleh seorang manusia saja. Selagi orang yang bersumpah laknat berada di negara ini dan kita juga berada di negara ini maka bala atas sumpah laknat itu akan melaknat kita semua!/Tranungkite

TULISAN ZUL KULIM `COVER LINE' APABILA KANTOI


Oleh: WFAUZDIN NS

ZUL Kulim nampaknya sudah mula berputar lidah apabila terang lagi bersuluh terkantoi kenyataannya di TV yang percaya 110 % pelaku itu adalah pemimpin pembangkang yang kontroversi yang semua orang faham maksudnya adalah Anwar. Apabila kes video seks ini kantoi juga dengan pengakuan `Three Strooges' Datuk T, maka kelam kabut Zul Kulim minta kita percaya apa yang dia tulis di dalam blog, bukan apa yang dia cakap di dalam TV.

Ertinya, yang bercakap di dalam TV itu bukan Zul Kulim, mungkin hantu syaitan berkopiah agaknya. Zul Kulim yang betul adalah di dalam blog beliau. Bijak tidak boleh diikut loyar ini. Jika benar TV tersebut yang menyiarkan gambar dan kenyataannya itu diputar belitkan, masakan Zul Kulim seorang peguam tidak mahu mengambil tindakan menyaman TV berkenaan? Mudah dibaca langkah pencak silat sumbang MP Kulim yang tidak berparti ini.

Beliau menulis berkaitan video seks yang kantoi itu dipetik begini, "

"Bolehkah mike percaya isu Jantan-X menyudu dalam videoseks tu dikatakan perbuatan kerajaan. Masuk akai ke yop? Berapa lama nak kena bohong dan kelentong yop? Orang yang menamakan diri dia Datuk T tu kata dia kawan Anwar. Dia yang diminta Anwar ambil jam yang tertinggal dalam bilik hotel tempat menyudu" tersebut. Kawan Anwar ni yang jumpa video tu. Kawan Anwar ni yang buat kenyataan akhbar tu. Kawan Anwar ni yang tunjuk videoseks itu kepada wartawan. Kawan Anwar ni yang ugut Anwar supaya letak jawatan. Kawan Anwar ni juga yang kata setelah melihat video itu dia yakin Anwar tidak layak menjadi pemimpin. Kawan Anwar ni yang desak dia dan bini dia supaya berundur. Itu semua dibuat oleh Datuk T iaitu kawan Anwar sendiri. Takde kena mengena dengan sesiapa pun, apatah lagi Kerajaan."
Hujah saya, mana Zul Kulim tahu Datuk T itu kawan rapat Anwar? Siapa dia di antara `three strooges' itu kawan rapat Anwar? Mungkin Anwar ada berurusan dengan salah seorang daripada mereka sewaktu dahulu tetapi adakah itu bermakna kawan rapat? Berapa banyak kawan rapat Anwar? DS Anwar sendiri beritahu tiada seorang pun di antara mereka itu kawan rapatnya. Tiba-tiba Zul Kulim yang lebih tahu sepertimana dia tahu dan percaya 110 % pelaku Seks di dalam video berkenaan. Cukuplah berbohong wahai lebai malang !!

Apabila terkantoi di dalam isu video seks, Zul Kulim beralih kepada isu DNA. Bersungguh benar Zul Kulim mahu DS Anwar serahkan DNAnya untuk membuktikan air mani siapa yang bertakung di dalam dubur `haji' Saiful. Petikan tulisan Zul Kulim seterusnya begini;

"Yang penting sekarang ialah; Anwar wajib berikan sampel darah dia untuk ujian DNA bagi menentukan siapa Jantan-Y yang mengunyitkan Saiful dan meninggalkan airmani bertakung dalam karung Saiful!!! Period!!! Full stop!!! "
Hujah saya, mengapa Zul Kulim bertanya tentang jantan Y sahaja? Mengapa tidak bertanya jantan J, K, L, M, N, O, P, Q yang dikatakan terlalu banyak DNA nya di lubang belakang `haji' Saiful? Hipokrit sungguh lebai malang ini. Jelas, sasaran Zul Kulim hanya Anwar sahaja. Beliau tidak mahu ambil tahu betapa `haji' Saiful mungkin telah `dianiayai' oleh beberapa orang lagi. Sebagai seorang lebai jika tidak ustaz sekali pun, sepatutnya Zul Kulim patut mencadangkan agar kes liwat seperti ini hendaklah kembali kepada kaedah Islam. Itu pun jika Zul Kulim masih yakin dengan perundangan Islam atau mahkamah Syariah. Jika tidak, apa bezanya Zul Kulim dengan beberapa pemimpin DAP yang menentang hukum Islam itu?

Tulisan Zul Kulim tersebut ternyata hanya sebagai `cover line' setelah banyak orang mula mencacinya kerana terlibat dengan tuduhan jahat terhadap Anwar tanpa usul periksa. Apa-apa pun, kita ucapkan tahniah kepada beliau kerana dikhabarkan baru sahaja mendapat anugerah Datuk dari Pahang. Mudah-mudahan anugerah itu akan menyelamatkan lebai ini di depan Rabbul Jalil nanti. FULL STOP./wfauzdin.blogspot.com

Khamis, 24 Mac 2011

APABILA RAJA SESUMPAH TIDAK LAGI PERCAYA KEPADA SUMPAH

Oleh: WFAUZDIN NS

TERKEJUT seketika saya dibuatnya apabila menonton Buletin Utama TV 3 Suku sebentar tadi. Media pencacai tersebut telah memetik kenyataan Senatak Ezam raja sesumpah yang mengaku betapa beliau tidak akan percaya kepada DS Anwar seandainya Ketua Pembangkang tersebut bersumpah sekali pun. Pelik, sebab raja sesumpah sudah tidak percaya kepada sumpah yang Justify Fullselama ini itu lah wiridnya.

Raja sesumpah tersebut menyebut beliau percaya DS Anwar akan sanggup bersumpah demi untuk kepentingan peribadinya. sekarang jelas pada kita bahawa selama ini cabaran Ezam raja sesumpah terhadap DS Anwar untuk bersumpah hanyalah mainan belaka. Sebab itu lah, sudah lama kita katakan bahawa sumpah ini tidak boleh dipermainkan, ianya mestilah dilaksanakan dengan beberapa syarat dan kaedah tertentu yang dibenarkan oleh Syarak. Jika tidak, ini lah akibatnya yang mana sumpah tidak akan membawa erti apa-apa.

Suka kita peringatkan Ezam raja sesumpah, DS Anwar enggan bersumpah bukan kerana beliau dicabar atau tidak. DS Anwar hanya menurut kaedah yang dibenarkan sebab itu beliau memilih untuk ke mahkamah syariah agar kesnya itu dapat diadili mengikut hukum Islam yang sebenar. Malangnya, Menteri yang menjaga agama, Jamil Khir berusaha menggagalkan perbicaraan di mahkamah syariah. Atas alasan apa Jamil Khir berbuat demikian? Adakah beliau tidak yakin hukum di dalam Islam berkaitan Qazaf itu?

Bayangkan jika DS Anwar telah bersumpah, maka Ezam raja sesumpah yang selama ini mencabarnya bersumpah tidak akan mempercayainya juga. DS Anwar akan terus diminta menyerahkan tengkuknya di dalam mahkamah sivil walaupun beribu kali beliau bersumpah. Oleh kerana itu, tindakan DS Anwar untuk tidak bersumpah selama ini amat tepat dan benar sekali. Seperti yang diperkatakan oleh Presiden PAS, Tuan Guru Hj Hadi bahawa hanya mahkamah syariah sahaja yang boleh mengarahkan sesiapa untuk bersumpah setelah tiada jalan penyelesaian dan kesaksian diperolehi.

Seperti juga di dalam kes video seks terbaru ini, kita tidak juga mahu menuntut samada DS Anwar bersumpah atau pun geng `Three Strooges' diketuai oleh Rahim Thamby Chik untuk bersumpah. Kita menuntut agar diadakan siasatan yang adil dan telus. Pelik apanya orang seperti Rahim Thamby Chik yang menjadi `Master Mind' rakaman video lucah ini untuk bersumpah? Berjuta kali pun beliau berani bersumpah, sama juga seperti mak cik Umi kita yang siang malam makan sumpah. Orang yang dibuang oleh ayahnya sendiri, tidak hairan jika disuruh bersumpah. Redha mak dan ayah kepada kita, maka kita diredhai Allah. Tidak redha mak dan ayah kepada kita, tidak diredhai oleh Allah. Pelik apanya orang yang tidak diredhai oleh ayah sampai ke mati ini untuk bersumpah?

Paling pelik dan tidak masuk akal, Ezam raja sesumpah menggesa agar kerajaan menarik balik passport DS Anwar kununnya DS Anwar akan merosakkan negara di luar negara. Nampaknya Ezam raja sesumpah sudah kehabisan modal untuk menyerang bekas mentornya itu, lantaran itu gunakan kuasa kerajaan pula. Serangan Ezam raja sesumpah tentang peribadi, dasar dan prinsip DS Anwar ternyata tidak laku di pasaran. Berganding pula dengan anak buangan mak cik Umi juga tidak mendatangkan hasil. Justeru itu, Ezam raja sesumpah terpaksa gunakan kuasa kerajaan pula.

Kes fitnah liwat terhadap `haji' Saiful yang tertinggal seluar dalam di rumah teman wanitanya itu pun nampaknya semakin lintang pukang jalan ceritanya. Kes video seks yang kununnya ingin dikaitkan dengan DS Anwar juga terkantoi. Akhirnya, dituduh DS Anwar ingin rosakkan negara ini dari luar negara maka Passport beliau harus dirampas. Ini lah politik paling bacul yang ingin dimainkan oleh Ezam raja sesumpah. Apakah itu sebagai tanda kasih dan sayang beliau kepada Najib sehingga mendapat Senator?

Saya simpati dengan Ezam raja sesumpah yang semakin menampakkan sifat betinanya tidak seperti semasa berada di dalam saf perjuangan rakyat. Beliau tidak lagi sehebat dulu yang berani dan bijak berbicara. Mungkin beliau merasakan apabila berada di dalam Umno, tiada jalan singkat untuk naik cepat melainkan dengan cara politik bacul sedemikian. Malang sungguh, begitu kuat Ezam raja sesumpah bekerja untuk Umno, tapi Zul Kulim yang bukan ahli Umno pula mendapat Datuk./wfauzdin.blogspot.com

KES VIDEO SEKS - ANDA MASIH KELABU LAGI ? BACA FAKTA DI SINI KEMUDIAN GUNAKAN OTAK BERFIKIR

Saya petik:

SKANDAL SEKS VIDEO: PERTEMBUNGAN FAKTA DAN PEMBABITAN PIMPINAN UMNO

Saya merujuk kepada kenyataan yang dibuat semalam oleh Dato’ Shazryl Eskay Abdullah, salah seorang dari tiga dalang yang menamakan diri mereka “Dato T” berhubung pembabitan mereka di dalam skandal seks video yang memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Dato’ Eskay menyatakan bahawa dia juga turut dirakam di dalam video tersebut. Ini mengesahkan teori bahawa lelaki yang pada awalnya dilihat sedang mengaturkan sesuatu di dalam bilik dan disyaki bertanggungjawab memasang alat perakam adalah Dato’ Eskay sendiri. Ia juga selari dengan persoalan yang ditimbulkan oleh Dato’ Johari Abdul semalam bahawa si pelaku tahu perbuatan seks akan dirakamkan kerana pada awalnya dia dirakam bersama-sama seorang lelaki lain yang disyaki sedang menyiapkan peralatan rakaman.

Pengakuan Dato’ Eskay menimbulkan keraguan besar kepada jalan ceritanya iaitu kononnya dia disuruh oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim untuk mengambil jamnya yang tertinggal, lalu terjumpa peralatan rakaman semasa mencari jam tersebut.

Jelas bahawa itu pembohongan kerana dia sendiri mengaku bahawa dia adalah lelaki terbabit yang disyaki bertanggungjawab memasang alat rakaman di permulaan rakaman video tersebut. Dakwaannya kononnya dia terjumpa video itu adalah penipuan semata-mata dan tidak masuk akal.

Saya juga mendesak Perdana Menteri sendiri memberi maklumbalas kepada satu laporan bahawa ketiga-tiga orang dalang ini berjumpa dengan Perdana Menteri di Pejabat Perdana Menteri di Parlimen untuk berbincang mengenai perkara ini. KEADILAN telah dimaklumkan bahawa Perdana Menteri mempengerusikan mesyuarat Biro Politik UMNO di pejabatnya di Parlimen petang semalam, maka Perdana Menteri memang berada di Parlimen ketika ketiga-tiga dalang ini dilihat di Parlimen semalam.

Perkara ini menimbulkan tanda tanya yang serius mengenai setakat manakah pembabitan pimpinan kerajaan dalam pembikinan dan penayangan video seks ini, yang melanggar beberapa peruntukan undang-undang secara jelas.

Keengganan kerajaan mengambil tindakan tegas dan segera ke atas semua dalang yang terbabit menguatkan lagi persepsi rakyat bahawa ada penglibatan pimpinan kerajaan yang serius di dalam konspirasi ini, tidak ubah seperti mana konspirasi tahun 1998 dahulu.

Demi membersihkan namanya dan UMNO, Perdana Menteri perlu membuat kenyataan segera mengenai hasil perbincangannya dengan ketiga-tiga dalang video seks yang memalukan Malaysia ini.

NIK NAZMI NIK AHMAD
PENGARAH KOMUNIKASI
24 MAC 2011

KENYATAAN MEDIA SEORANG PENONTON

24 Mac 2010


Kenyataan media ini dibuat susulan kenyataan media yang telah dibuat oleh Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Datuk Eskay Abdullah.

Pada 21 Mac 2011, saya telah menerima panggilan dari seseorang yang menawarkan saya menonton video tersebut dan bertemu Datuk T. Saya telah mendapat maklum pada pagi itu, bahawa Datuk T juga adalah penganjur tayangan video lucah di Carcosa Seri Negara pada awal pagi pada hari yang sama.

Saya bersetuju untuk pergi bersama beberapa rakan tetapi yang dibenarkan menemui beliau adalah 2 orang sahaja. Saya telah membawa rakan baik saya yang juga seseorang dari UMNO. Saya diarah menunggu depan Institut Jatung Negara (IJN) pada jam 7.45 petang. Saya tiba tepat waktunya. Seseorang yang perkenal diri Datuk T menelefon saya dan mengarahkan saya meletakkan kenderaan di situ dan kami telah di jemput di perkarangan parkir Institut Jantung Negara pada lebih kurang hampir 8.00pm. Sebelum itu ketika kami menanti ada beberapa kenderaan berpusing beberapa kali dan memerhati kami.

Kami telah dibawa ke Hotel Shangrila dan telah bertemu dengan 3 orang di sana selain dari beberapa orang yang dipercayai pengawal peribadi yang bertugas untuk Datuk T. Sebelum memasuki bilik kami diperiksa badan dan diminta meninggalkan telefon tangan kepada pengawal. Datuk T telah memperkenalkan dirinya dan bersama beliau adalah Tan Sri Rahim Thamby Chik dan seorang tua yang tidak dikenali, (tetapi selepas itu dikenal pasti sebagai Tengku Sulaiman)

Kami telah dibenarkan untuk menonton video lucah secara menyeluruh dua kali dan semasa itu Datuk T memberi penerangan mengenai video itu. Kami juga dimaklumkan bahawa Datuk T yang kini disahkan sebagai Datuk Easkay Abdulllah adalah pemunya video tersebut dan hanya beliau mempunyai video tersebut.

Kami juga dimaklumkan bahawa Tan Sri Rahim Thamby Chik baru menonton video tersebut dan ini berbeza sekali dengan kenyataan beliau pada 23hb Mch 2010 sebagai orang yang sama-sama terlibat dengan Datuk T. Ketika menonton bersama, Tan Sri Rahim seolah beberapa kali terkejut dan beristigfar seolah inilah kali pertama menonton.

Tujuan saya dipanggil adalah untuk diberi sesalinan video itu untuk ditunjukkan kepada Wan Azizah Wan Ismail dan mengemukakan desakan agar beliau dan Ketua UMUM PKR berhenti dan meninggalkan politik.

Untuk tujuan mendapatkan video itu saya telah berpura-pura untuk bersetuju mengenai apa yang di beritahu kepada saya mengenai video itu. Datuk T memberitahu bahawa video itu membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan menerangkan mengenai video itu secara terperinci.

Saya telah diminta memberi keputusan untuk bersetuju atau tidak menjadi orang yang akan membawa video itu untuk ditunjukkan kepada Wan Azizah Wan Ismail. Walaubagaimanapun ianya terbantut setelah Datuk T meminta ruangan untuk menayangkan video itu sendiri kepada Wan Azizah. Kami berhubung melalui telefon yang menurut beliau baru dibeli.

Saya mendapati beberapa pencanggahan antara kenyataan media yang diberi oleh beliau sewaktu di imiana Hotel dan apa yang telah diberitahu keapda saya khususnya mengenai Datuk T sebagai Datuk Trio, tetapi dalam pertemuan tersebut Datuk Eskay memperkenalkan diri sebagai Datuk T. Tan Sri Rahim memanggil beliau sebagai Datuk T juga kecuali dua kali terlepas dengan menyebut memanggil Datuk T sebagai Eskay.

Kami meninggalkan hotel tersebut hampir jam 10.00 malam dan bertemu rakan yang mengiringi kami seramai 3 orang yang kami ceritakan apa yang berlaku.

1. Tan Sri Rahim menipu kerana dalam sidang media semalam dia mengatakan dia merancang semua tetapi ketika bersama saya dia mengatakan ini kali pertama menonton setelah pulang dari luar negara untuk percutian keluarga

2. Saya telah 'berpura' yakin mengenai video dan sedia memberikan video tersebut ditonton oleh Datuk Seri Dr. Wan Azizah namun beliau enggan melakukan. Nampaknya beliau pun tidak bersungguh dalam kononya mahu Wan Azizah menonton video tersebut.

3. Dari pemerhatian saya video tersebut kemungkinan besar video asal yang tidak diganggu imejnya pun. Namun pelakon dalam filem tersebut bukan Anwar. Memang sekali imbas kelihatan seperti Anwar tetapi bagi sesiapa yang rapat dan biasa melihat 'perwatakan' atau gerak geri Anwar pasti tahu itu bukan Anwar. Contohnya dalam filem Ghandi, Ben Kingsley yang melakonkan watak Ghandi begitu menjadi sehingga menggondol sekurang kurangnya 11 anugerah peringkat dunia. Saling tak tumpah seperti Ghandi namun jika sesiapa yang pernah rapat dan mengenali perwatakan Ghandi tentu tahu membezakannya.

4. Saya menyakini kumpulan ini besar serta mendapat lindungan istimewa kerana modus operandi ketika membawa saya ke hotel tersebut seperti babak filem James Bond. Nama penyewa bilik tempat menonton dan daftar kenderaan yang digunakan menjemput saya mungkin dapat mengundang fakta lebih menarik lagi.

Politik kotor dan jijik seperti ini harus dikecam oleh rakyat Malaysia. Rakyat sebenarnya sudah bosan dengan politik 'selak kain' yang lansung tidak mendidik. Isu polisi, kebajikan rakyat tidak diperdebat tetapi sebaliknya 'isu selak kain' dibincangkan secara sensasi, kesian rakyat yang terhimpit dengan kenaikan harga dan kos hidup yang makin meningkat.

Sekian

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Sumber: Duniacacamarba

DALANG VIDEO LUCAH - SEORANG TAN SRI, SEORANG DATUK, UMNO DAN PERKASA.....HEBAT !!

Oleh: WFAUZDIN NS

KETUA Polis Negara telah membuat pengakuan bahawa kes penyebaran video lucah yang hangat diperkatakan sekarang yang kununnya melibatkan aksi seks pemimpin pembangkang akan disiasat secara telus.

Semalam seorang MP dari PKR YB Johari Abdul telah mendedahkan bahawa dalang di sebalik penyebaran dan tayangan video lucah tersebut yang mengaku sebagai 'Datuk T' adalah melibatkan bekas KM Melaka Rahim Thamby Chik. Memandangkan pendedahan telah dibuat, maka tampil lah Rahim Thamby Chik pula mengaku bahawa `Datuk T' itu adalah terdiri dari 3 sahabat iaitu beliau, Eskay Abdullah dan Shuib Lazim.

Adakah pengakuan Rahim ini akan dibuat sekiranya Johari Abdul tidak mendedahkannya? Amat melucukan apabila sebelum ini `Datuk T' memberi tempuh 7 hari kepada pemimpin pembangkang dan isterinya meletakkan jawatan di dalam politik, jika tidak rakaman video tersebut akan disebarkan. Tetapi, Allah merancang dan menentukan yang terdedah adalah ketiga-tiga orang kuat filem lucah berkenaan tidak sampai berapa hari sahaja selepas mereka `mengugut' pemimpin pembangkang berkenaan.

Pengakuan ketiga-tiga mereka sebagai dalang video lucah berkenaan adalah satu tamparan hebat kepada puak-puak yang sentiasa mahu melihat Anwar mati di dalam karier politiknya. Paling termalu adalah `firaun besar' dari Kulim yang dua tiga hari lalu menyalak mengaku beliau yakin 110 % bahawa pemimpin pembangkang yang penuh kontroversi itu memang terlibat. Kemudiannya si lidah bercabang ini berkata pula bahawa mungkin isu video lucah ini adalah cara untuk mengalihkan perhatian dari isu DNA. Ertinya, isu video lucah ini memang dirancang oleh Anwar. Lihat, betapa mahirnya lidah firaun besar berputar dan berbelit. Mula-mula berkata pemimpin pembangkang itu yang beraksi di dalam video berkenaan, kemudiannya pula mendakwa itu cara untuk mengalih perhatian dari isu DNA. Lojik atau tidak, untuk mengalih perhatian dari isu DNA, Anwar mesti melakukan perbuatan jijik tersebut kemudiannya dirakam dan diedarkan? Hanya si tolol jika pun tidak si gila sahaja yang mungkin percaya.

Apa pun, pengakuan telah dibuat dan laporan Polis juga telah dibuat. Orang pertama yang telah dipanggil untuk siasatan pihak Polis setakat ini katanya adalah beberapa wartawan dan editor akhbar. Tidak mengapa, kita pasti pihak Polis akan menahan dan menyiasat ketiga-tiga dalang utama penyebaran video lucah tersebut. Pihak Polis juga harus menahan dan mengambil tindakan ke atas pengurusan hotel di mana tayangan video lucah itu dilakukan. Masakan pengurusan hotel terkenal itu tidak mengetahui adanya aktiviti jijik yang telah berlaku apabila melihat kehadiran ramai `jemputan' ke hotel berkenaan? Mengapa hotel berkenaan membenarkan tayangan video lucah diadakan di situ?

Berkenaan siapakah si perut buncit yang beraksi di atas ranjang itu, kita serahkan kepada pihak berkuasa untuk menyiasat. Langkah awal, tentukan mereka yang sudah mengaku membuat kerja tidak senonoh itu ke muka pengadilan. Tidak mengapa jika Umno menafikan parti itu tidak terlibat, tetapi apakah Umno berani mengambil tindakan disiplin ke atas Rahim Thamby Chik dan Shuib kerana mereka berdua adalah ahli Umno, bahkan suatu ketika tokoh Umno iaitu sebagai Ketua Menteri Melaka dan seorang lagi Senator.

Seorang bergelar Tan Sri, seorang lagi bergelar Datuk telah mengaku melakukan perbuatan terkutuk berkenaan. Apakah mereka layak memegang gelaran itu lagi? Umno mungkin dilihat serius untuk menafikan penglibatan parti berkenaan di dalam perbuatan jijik ini sekiranya berani memecat keahlian mereka yang terlibat. Shuib pula adalah Bendahari Perkasa, dan kita mahu lihat apakah Perkasa masih sudi menerima orang tidak bermaruah seperti ini? Jika Umno dan Perkasa tidak mampu berbuat apa-apa maka usahlah hairan jika ada yang beranggapan ada benarnya dakwaan DS Anwar bahawa rakaman video seks itu adalah konspirasi pihak mereka.

Apa yang bakal berlaku di dalam sandiwara ini, kita tunggu dan lihat sejauh mana kerajaan benar-benar serius menangani perkara ini. Apakah benar bahawa di dalam negara ini halal menonton video lucah asalkan tidak dikenakan bayaran sepertimana yang disebut oleh seorang menteri yang nampaknya seperti terlampau cerdik itu?/wfauzdin.blogspot.com

ISU FITNAH KE ATAS DS ANWAR - BUAT MEREKA YANG MASIH KELABU

Saifuddin Beri Bukti Pimpinan Umno Dan Polis Bersekongkol Jatuhkan Anwar

Oleh Edi Sulaiman

SHAH ALAM 23 MAC : Fitnah video lucah untuk 'menutup mulut' Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah kesinambungan daripada pertuduhan liwat yang direka cipta untuk mengaibkan Ketua Pembangkang dan keluarganya serta memecah belahkan Pakatan Rakyat, kata Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat Saifuddin Nasution

Dalam ceramah di Petaling Jaya malam tadi, Saifuddin memperinci konspirasi yang membabitkan polis dan pemimpin Umno untuk membunuh karier politik Anwar menerusi pertuduhan liwat yang direkayasa dan fitnah video lucah yang didalangi oleh Pengerusi Risda Rahim Thamby Chik yang pernah dituduh merogol gadis bawah umur di Melaka.

Berikut beberapa fakta yang disebut oleh Saifuddin Mengenai Kes Liwat Fitnah 11

1.Saiful jumpa pegawai polis Rodwan Mohd Yusuf di sebuah hotel sehari sebelum membuat laporan polis DNA Anwar ini bukan benda baru. Saiful pada 27 Jun 2008 jumpa pegawai polis bernama Rodwan biras YB Satim Diman, ADUN Umno di Serdang". "Siapa Rodwan ini? Dalam Peristiwa 98, dialah yang seksa Munawar Anis dan Sukma Dermawan. Pada 27 Jun 2008 dia jumpa Saiful. Ini disahkan Jude Pereira (pegawai penyiasat kes liwat fitnah 11) Bila Karpal tanya, kenapa jumpa Rodwan? Jude kata untuk mendapat nasihat. Mendapat nasihat!!! Rodwan ini terkenal tahun 1998. Dia curi sampel darah Anwar di hospital Kuala Lumpur. Dia polis tapi mencuri"

"Sekarang kamu bawa ke Mahkamah, kamu plot beberapa graf. Ini menunjukkan kehadiran lebih dari 3 orang, Betul? Betul. Boleh jadi 10 orang? Betul? Betul. Kalau ada 10 orang DNA pada dubur Saiful, "kenapa kamu cuma berminat dengan lelaki Y?" tanya Karpal Singh kepada Dr.Siah pakar kimia. Jawab Dr.Siah, "Yang arif, polis cuma suruh saya tanda lelaki Y". Karpal Singh tanya, "Ini lelaki X, lelaki M? Itu polis tak suruh tanda, cuma lelaki Y"

2.Polis Tidak Berminat Keterangan Saksi (Hasnuddin adalah pemilik kondominium bersebelahan unit di mana Saiful mendakwa beliau kononnya diliwat)

"Dia (polis) soal siasat Hasanudin dan isterinya Kak Sham. Polis bila Saiful buat aduan, dia serbu kondominum, ambil semua contoh, gunting karpet sana sini semua. Lepas itu, pergi soal siasat suami isteri ini. Satu soalan saja polis tanya, "Sepanjang Anwar ada dalam bilik bersama tuan rumah ini, ada tak Anwar keluar sekejap dari bilik itu?" suami isteri itu kata "Tak ada, Anwar ada bersama kami". Polis tanya lagi, "cuba ingat balik, diantara pukul 3 petang ke 5 petang, 26 Jun 2008, ada tidak Anwar keluar dari bilik ini?". Suami isteri kata, "Tak ada". Akhirnya, suami isteri itu sebut, bilik itu ada cctv, tengok lah Anwar keluar ke tak. Polis kata cctv itu tolak ke tepi dulu, kami nak tanya kamu dulu. 36 jam suami isteri ini ditanya oleh polis soalan yang sama" "Oleh kerana suami isteri ini tak beri kenyataan seperti yang mereka hendak, maka tak dipanggil menjadi saksi, kerana kalau jadi saksi, ditanya soalan sama, mereka akan kata "Yang Arif, ya Anwar ada bersama kami". sedangkan tuduhan ke atas Anwar ialah 3.01 minit hingga 4.30 petang kamu telah meliwat saiful. masa bila dia liwat sedangkan suami isteri dan tamu lain pun ada dengan Anwar."

Mengenai Fitnah video seks lucah didalangi anasir dalam Umno: 1. "Kejam dan zalim mereka tak habis lagi, tak puas lagi, dia reka satu lagi. Ketua-ketua pengarang media dibawa ke Carcosa seri negara, hotel mewah ditayang, tapi tak beri tahu nama. Datuk T lah, Datuk itu. suspen. Hari ini Anwar buat laporan polis. dia (datuk T) kata tak mau serah pulak video pada polis, Polis pula boleh buat relaks. Hari ini wartawan tanya pada Nazri Aziz, macamana tayangan video lucah di hotel? Nazri jawab "Kalau niat dia tayang baik tak apa". Boleh macam tu?"

2. "Rekod di tangan kita jelas. Ini membabitkan pemimpin tertinggi Umno, Itu sangat jelas. sangat jelas. "Sampai kawan-kawan yang dipertonton video itu pun
sebut, bukan saja kita. Padahal kawan-kawan yang dipertonton itu pun musuh kita dah. Ada seorang pemimpin tinggi surat khabar kumpulan NST yang pergi tengok,
dia itu memang terkenal musuh Anwar daripada 12 tahun. Lepas dia tengok (dia kata), "ya betul I musuh Anwar, tapi kalau setakat tengok itu dia kata, perut
boroi itu bukan perut Anwar"

3. "Dia nak alih Sarawak. Sarawak orang cakap pasal pilihanraya ni apa pun boleh jadi. Taib Mahmud yang rasuah, timbunan kekayaan, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia tak pernah siasat, Najib tak nak buang Taib. Rakyat marah, Iban, Dayak, Melayu, Melanau, semua tengah marah, sekarang tunggu nak panggkah saja nak buang. Dia reka (isu video lucah) ini supaya kita kelam kabut menyelesaikan isu ini, itu saja tujuan"/Tranungkite

Rabu, 23 Mac 2011

TABIK SPRING BUAT JOHARI ABDUL BERJAYA PERDAYA `GENG T'

Oleh: WFAUZDIN NS

`TABIK Spring' buat YB Johari Abdul yang telah berjaya mempermainkan `Geng T' yang diketuai oleh bekas KM Melaka yang suatu ketika dikaitkan dengan hubungan bersama gadis bawah umur. Dilaporkan bahawa Johari telah meminta di antara RM 100, 000 hingga RM 1 Juta untuk menyempurnakan hajat `Geng T' menayangkan video lucah kepada seberapa banyak mungkin MP dari PR.

Bayaran yang diminta itu bukan untuk membawa MP-MP dari PR keluar parti, tetapi hanya untuk membawa mereka menonton aksi seks pelakun berperut buncit. Keluar parti atau tidak, belum tentu kerana MP-MP dari PR yang laparkan duit dan kaki khianat telah keluar dari PR. InsyaAllah, yang ada kini telah teruji kesetiaan dan moral mereka. Tindakan Johari meletakkan harga sedemikian pada saya terlalu tinggi untuk kita mempermainkan `Geng T' produser filem lucah tersebut.

Sepatutnya Johari hanya letakkan harga sekitar RM 50, 000 sahaja sudah cukup buat MP-MP dari PR bershopping sakan selepas menonton filem si perut buncit seperti `Patrick Star' dalam siri kartun `Spongebob'. Oleh kerana Johari telah meletakkan harga terlalu tinggi, maka terlepaslah peluang MP-MP kita dari bershopping.

Nampak gayanya pihak berkuasa tiada pilihan. Produser sudah mengaku dengan `team' kerja lucah mereka. Kita menunggu apakah di negara kita ini menjadi satu kesalahan atau tidak menyediakan rakaman lucah dan ditayangkan kepada umum walaupun tayangan tersebut terhad. Soal pelakunnya siapa, itu soal lain dan biarlah pihak berkuasa yang menyiasatnya. Sekurang-kurangnya Johari telah pun menontonnya dan beliau sendiri awal-awal lagi menyebut aksi seks tersebut bukan dilakukan oleh DS Anwar./wfauzdin.blogspot.com

JOHARI ABDUL SILAP LETAK HARGA TINGGI SANGAT....

"Tuduh menuduh ekoran penayangan video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, berpanjangan apabila pemimpin PKR pula didakwa mahukan RM100,000 sebagai "pelincir" untuk membawa lebih ramai ahli parlimen Pakatan Rakyat menonton video itu. Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T mendakwa, ahli parlimen PKR, Datuk Johari Abdul membuat permintaan itu selepas menonton video kontroversi tersebut. Beliau juga mendakwa Johari meminta RM1 juta untuk setiap tujuh anggota parlimen yang akan dibawanya untuk menonton video itu." (Malaysiakini)

Ulasan Saya - AMAT bijak cara Johari Abdul. Tetapi upah yang beliau minta itu terlalu tinggi, jika tidak ramai MP dari PR boleh menonton lakunan mereka. Apakah mereka yakin setelah MP dari PR menonton tayangan lucah itu, mereka akan bersekongkol dengan kaki fitnah? Bayangkan jika seorang dapat RM 1 Juta, selepas menonton mereka balik dan shopping sakan tetapi tetap bersama PR....siapa yang bodoh agaknya?

VIDEO SEKS - AKHIRNYA ADA YANG MENGAKU, LEMBU KULIM SILA KOMEN SIKIT !!

Eskay: 'Saya dalam video itu'

Jimadie Shah Othman
Mac 23, 11

"Saya dalam video itu". Begitu pengakuan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T apabila ditanya sama ada beliau yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang dalam video seks yang ditayangkan kelmarin.Shazryl yang mengakui bekas sahabat Anwar bagaimanapun enggan menjelaskan apakah peranannya ketika adegan itu berlaku.

Beliau juga enggan mendedahkan di bahagian mana gambar beliau dilihat dalam rakaman itu kerana ia sudah menjadi kes polis.

NONEShazryl hari ini tampil dalam sidang media bersama bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik bagi menjelaskan persoalan berhubung identiti Datuk T.

Menariknya, Rahim menjelaskan, Datuk T bukanlah individu, sebaliknya merujuk kepada tiga kawan baik.

"T ini trio, three," kata Rahim sambil menambah seorang lagi adalah Datuk Shuib Lazim yang juga bendahari PERKASA./Malaysiakini

BONGKAR KISAH SEBENAR VIDEO SEKS, SEKARANG ZUL KULIM MAHU CAKAP APA ?

Kenyataan Penuh Datuk Johari Abdul Bersabit Fitnah Video Lucah DSAI



Berikut adalah kenyataan penuh ahli parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul :-

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato’ Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato’ Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya (“Johari Abdul”) adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato’ Eskay Shazril Abdullahmenjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato’ Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaa akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

DATO’ JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011


KOMEN SELEPAS KENYATAAN AKHBAR DATO' JOHARI ABDUL

Tan Sri Rahim Thamby Chik yang menjadi dalang kepada episod ini adalah orang yang sama yang mengatur penerbitan dan pengedaran buku “50 Dalil” dalam tahun 1998 dahulu. Modus operandi fitnah terbaru ini adalah 100% sama dengan modus operandi siri fitnah tahun 1998 dahulu. Beliau diberi mandat oleh Perdana Menteri sendiri untuk membeli ahli-ahli Parlimen KEADILAN dengan tawaran wang ringgit dan sebagainya. Tempahan dan pembayaran Carcosa Seri Negara dibuat oleh RISDA, sebuah jabatan kerajaan.

Saya juga percaya Dato’ Eskay Shazril Abdullah adalah “Dato’ T”. Dia adalah seorang yang berbangsa Siam dan mendapat banyak faedah dari Tun Mahathir Mohamad kerana berasal dari Kedah.

Seorang lagi individu yang hadir sama adalah bapa mertua kepada Dato’ Shafie Afdal, iaitu Naib Presiden UMNO. Banyak lagi nama-nama pimpinan UMNO yang terlibat secara langsung dengan konspirasi terbaru ini.

Saya mendedahkan semua ini agar rakyat Malaysia dapat menilai dengan sendiri politik jahat yang digunakan oleh musuh Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Pimpinan Umno perlu berterus terang dengan rakyat dan membersihkan nama mereka secepat mungkin.

VIDEO - CERAMAH AZMIN MENJAWAB HUJAH ADIK KANDUNGNYA UMI HAFILDA



Oleh: WFAUZDIN NS

YB AZMIN sewaktu berceramah di Besut bersebelahan dengan ceramah Umno yang menampilkan adik beliau, Umi Hafilda tetap bersemangat dan tekad untuk terus berjuang membela rakyat meski pun sabab hari difitnah oleh adik kandungnya Umi.

Azmin bersyukur dengan kehadiran pendengar di dalam ceramah anjuran PAS malam itu yang di luar jangkaan sama sekali apatah lagi Umno juga membuat ceramah di lokasi yang berhampiran. Jelas, rakyat Terengganu tidak berselera untuk mendengar umpat, keji dan fitnah dari `pelakun upahan' betina tua itu.

Beliau juga merujuk kepada sebuah Majalah Antarabangsa keluaran terbaru yang menyebut di Malaysia terdapat 40 orang jutawan. Daripada jumlah tersebut, hanya 6 orang sahaja terdiri daripada orang Melayu. Setelah lebih 30 tahun DEB kununnya diperjuangkan oleh Umno, hanya 6 orang sahaja orang Melayu lahir sebagai jutawan. Dasar itu gagal kerana sikap Umno yang mengamalkan rasuah dan kroni.

Siapa pula 6 orang Melayu yang jadi jutawan ini? Seorang daripadanya adalah Mukhzani anak kepada Mantan PM Tun Mahathir. Seorang lagi adalah Nazir adik kepada PM sekarang iaitu Najib. Di mana rakyat bawahan? Cukupkah sekadar mendapat kain pelikat dan topi sudu setiap kali pilihanraya.

Azmin juga menceritakan tentang isu DNA yang dituntut oleh puak-puak bodoh itu. Beliau menerangkan sebab-sebab mengapa DS Anwar tidak mahu DNA nya diserahkan akibat pengalaman lalu. Selanjutnya Azmin menyebut tentang kisah Saiful yang tidak pernah dibuktikan berada di dalam kondo sebaliknya hanya di lift tingkat 5. Mengapa tuan rumah kondo yang dikunjungi oleh DS Anwar pada tarikh tersebut tidak dipanggil untuk memberi keterangan? Mengapa rakan-rakan Anwar yang ada bersamanya ketika itu tidak dipanggil memberi keterangan?

Paling menarik Azmin bercerita tentang kisahnya yang sanggup menyerahkan DNA beliau, isteri dan anaknya semasa beliau ditahan dahulu kerana ada tuduhan bahawa anaknya adalah hasil hubungan sulit Anwar dan isterinya. Hasilnya, terbukti DNA menunjukkan bahawa anaknya itu adalah anak yang sah beliau bersama isterinya Shamsidar. Isu itu masih dijaja oleh betina upahan itu ke serata pelusuk negara. Ikuti seterusnya ceramah menarik dari YB Azmin./wfauzdin.blogspot.com

Selasa, 22 Mac 2011

DNA LAGI, KALI INI JAM OMEGA PULA JADI MANGSA

Oleh: WFAUZDIN NS

KERANA seorang Datuk `T', satu Malaysia kecoh pasal video seks yang kununnya melibatkan DS Anwar. Siapa Datuk T ? Itu aku tidak peduli samada dia bernama Taik, Temberang atau pun Tajuddin Wahab. Pada aku yang penting kandungan di dalam video tersebut samada benar `dilakonkan' oleh Anwar atau pun `si perut buncit' yang rupanya mirip Anwar.

Malaysiakini melaporkan hari ini, Datuk T tidak akan menyerahkan kepada pihak polis pita video berkenaan kununnya bimbang Anwar akan tuduh pihak polis manipulasi pita berkenaan. Datuk T macam tahu-tahu pula pihak Polis selalu berbuat demikian. Satu tuduhan jahat kepada pihak Polis walaupun mungkin ada beberapa Polis yang mungkin berbuat begitu. Datuk T mahu pita itu diselidiki oleh badan bebas termasuk dari negara asing tentang ketulinan video berkenaan. Masalahnya, siapa yang pertikaikan video itu tulin atau tidak? Yang dipertikaikan pelakun berperut buncit itu, siapa?

Petikan dari Malaysiakini menyebut bahawa Datuk T juga akan menyerahkan jam tangan Omega yang didakwa dimiliki oleh ahli politik tersebut yang tertinggal di sebuah bilik hotel di mana rakaman itu dibuat. “Suruhanjaya itu boleh menghantar jam berkenaan kepada pakar forensik bagi menentukan sama ada DNA yang terdapat pada jam itu sepadan dengan Anwar,” katanya.

Bertambah lucu jalan cerita Fitnah III ini. Bagaimana jam Omega itu berada di tangan Datuk T ? Ceritanya, beliau disuruh ambil oleh tuan jam berkenaan di hotel tersebut apabila dikatakan jam tersebut tertinggal. Jika beliau disuruh ambil jam tangan berkenaan, apakah beliau tidak menyerahkannya kepada tuan jam ? Katalah Anwar yang tertinggal jam itu, dan Datuk T disuruh ambil jam berkenaan, mengapa jam tangan itu tidak diserahkan kepada Anwar? Sekiranya Datuk T tidak serahkan kepada Anwar, adakah lojik Anwar berdiam diri jam yang amat penting itu tidak dikembalikan? Masakan Anwar tidak bertanya, di mana jam itu? Persoalannya, mengapa jam tangan masih berada di tangan Datuk T?

Maka, sekali lagi kita ingin diperbodohkan oleh orang yang sedia bodoh dengan saranan Datuk T agar pihak forensik mengadakan ujian DNA pada jam berkenaan. Sampai bila rakyat Malaysia mahu dibutakan dengan kisah DNA ini? Malu kita dengan dunia luar yang menganggap pihak berkuasa atau undang-undang di negara ini hanya perlu DNA sahaja untuk menyelesaikan sesuatu kes jenayah. Jika ada DNA Datuk T pada jam tersebut, maka jam itu kepunyaan Datuk T dan Datuk T adalah pelakun sebenar di dalam video berkenaan. Bolehkah kita fikir begitu?

DNA bukan tidak penting, ianya penting sebagai menyokong keterangan atau siasatan. Paling penting di dalam kes ini adalah benarkah Anwar yang beraksi di dalam video berkenaan? Benarkah Anwar berada di tempat lain sewaktu rakaman dibuat? Benarkah Anwar memiliki jam Omega sama seperti jam yang ada pada Datuk T? Mengapakah jam tersebut berada di tangan Datuk T sedangkan beliau hanya disuruh mengambilnya di hotel berkenaan? Mengapa Anwar tidak meminta jam tersebut setelah Datuk T mengambilnya? Paling penting, mengapa Datuk T enggan serahkan kepada pihak Polis atau jika hilang kepercayaan kepada pihak Polis, mengapa tidak serahkan kepada Majlis Agama Islam?

Inilah Malaysiaku yang negara luar kagumi. Tiada yang mustahil di dalam negara ini hatta DNA yang berlainan jenis berterabur pada punggung seseorang pun dikira seorang juga yang bersalah. Bertuahnya kita menjadi rakyat Malaysia yang sentiasa disajikan dengan peristiwa pelik dan ajaib seperti ini. Jika tidak pelik, masakan Altantuya meletup tiba-tiba tanpa sebab./wfauzdin.blogspot.com

KESIHAN MAK CIK TUA YANG DATANG DARI JAUH...

Oleh: WFAUZDIN NS

TAHNIAH buat rakyat Kedah yang matang dan pintar kerana menolak kehadiran seorang betina untuk berceramah di sana. Mereka menolak kehadiran mak cik Ummi untuk berceramah di dewan Orang Ramai, Taman Wira B, Mergong semalam seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily kerana mereka faham bahawa betina ini akan menambahkan dosa dengan segala fitnah umpat kejinya itu.

Betina tua yang belum berkahwin ini silap pilih kawasan, mungkin dia sangka Kedah itu seperti Johor atau Melaka. Beliau fikir rakyat Kedah begitu lapar dengan segala fitnah, umpat dan keji yang sering beliau ucapkan di atas pentas Umno. Rakyat Kedah tahu menilai samada perlu percaya atau tidak kepada betina yang dikatakan dibuang oleh ayahnya sendiri sehingga ayahnya meninggal dunia.

Umno cuba menampilkan watak utama konspirasi 1998, mak cik Umi dalam program 'merungkai segala rahsia Anwar Ibrahim' yang dijadual malam tadi , tetapi lebih awal mendapat tentangan dari anak-anak muda yang jelak dengan cerita lucah mak cik tua ini. Lebih 300 anak-anak muda dan masyarakat sekitar berkumpul di hadapan Dewan Orang Ramai Taman Wira B, Mergong menyatakan bantahan terhadap penyalahgunaan premis berstatus premis milik kerajaan negeri oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Sebelum ini, di Besut ceramah yang menampilkan betina tua ini serentak dengan ceramah anjuran PAS yang turut dihadiri oleh abangnya Azmin Ali juga memperlihatkan betapa rakyat tidak lagi berselera dengan cerita lucah yang basi dari mulut beliau. Ceramah Umno yang beberapa puluh meter sahaja dari ceramah PAS menampakkan jurang yang berkali ganda dari segi jumlah pendengar. Mak cik tua ini menyalak seorang diri dan syok sendiri dengan membawa irama yang sepatutnya wanita tua sepertinya malu untuk dendangkan. Sedangkan di seberang sana, ceramah PAS lantang dengan memetik beberapa ayat-ayat Al-Quran dan menyeru rakyat untuk menolak kerajaan zalim, rasuah serta bersekutu dengan Apco.

Begitulah akibatnya jika hilang pedoman dan hanya memikirkan soal cari makan. Maruah tidak lagi menjadi perhitungan malah boleh dijual beli oleh sesiapa sahaja. Ini satu pengajaran buat betina tua ini kerana tidak semua boleh kamu jadikan seperti kamu. Biarlah Umno sahaja yang sanggup `menternak' kamu, tetapi sampai bila?/wfauzdin.blogspot.com

VIDEO SEKS - NAJIB BELUM KATA, `LEMBU KULIM' SUDAH TAHU SIAPA TERLIBAT

Oleh: WFAUZDIN NS

GEMPAR dengan video Seks di Seri Carcosa. Tayangan Perdana secara percuma dan dijemput para wartawan untuk menyaksikannya. Bertepatan dengan pembubaran Dun Sarawak, tiba-tiba muncul video seks ini seperti mana kisah seorang pemuda yang tidak mencuci duburnya beberapa hari yang bersumpah laknat di dalam masjid menjelang Penamaan Calon PRK Parlimen Permatang Pauh dahulu.

Sumpah laknat pemuda yang kini bergelar`haji' yang pernah seluar dalamnya didapati berada di rumah seorang wanita itu mungkin kebetulan dengan Penamaan Calon PRK Parlimen Permatang Pauh, dan video seks yang didedahkan oleh Mr `T' itu pun mungkin kebetulan juga dengan pembubaran Dun Sarawak. Di zaman Najib memang banyak yang terjadi secara `kebetulan', bahkan peruntukan serta projek-projek banyak dicurahkan kebetulan dengan Pilihanraya Kecil.

Seorang lelaki dari Kulim yang digelar `firaun besar' dan saya namakan di sini sebagai Mr `Z' telah mengeluarkan kenyataan di TV 3 Suku dan akhbar pencacai Utusan Meloya berkaitan video seks seperti yang didedahkan oleh Mr `T'. Mr Z menyebut beliau percaya melebihi 100 peratus bahawa memang pemimpin pembangkang ternama itu terlibat dengan skandal di dalam video berkenaan. Tidak pula beliau nyatakan samada beliau sudah menonton atau tidak video tersebut. Itu tidak penting, kerana kita tahu Mr Z ini kalau dia bermimpi bahawa tokoh pembangkang yang amat dibencinya itu melakukan `projek' dengan bini dia sekali pun, Mr Z pasti percaya bahawa mimpinya itu benar-benar berlaku. Kerana apa? Sebab Mr Z terlalu busuk hatinya dan dendamnya terhadap tokoh pembangkang tersebut.

Sebelum ini ramai yang menghormati Mr Z bukan kerana kewarakan atau alimnya dia di dalam ugama, tetapi semata-mata kerana dia adalah salah seorang pejuang yang bersama-sama rakyat untuk menjatuhkan rejim sekutu Apco. Itu dulu, kini Mr Z dari Kulim ini telah pun berselimut dengan sekutu Apco setelah diterajang keluar dari PKR. Kelebihan Mr Z ini adalah berbohong. Beliau sendiri pernah mengaku bahawa sepanjang beliau berada di dalam PKR beliau selalu berbohong kununnya atas arahan bosnya dulu. Ertinya, sepanjang beliau berada di dalam PKR, beliau menjadi lembu dicucuk hidung. Sekarang pun, beliau masih lembu cuma tuannya berbeza, kali ini tuannya lebih kaya raya, maklumlah sekutu Apco. Perut Mr Z sentiasa berisi sekarang setelah bersama puak sekutu Apco itu.

Perangai suka berbohong memang tidak boleh diubah oleh Mr Z, mungkin dia dilahirkan memang untuk menjadi `lembu yang suka berbohong'. Sebagai contoh, dia pernah menulis menghentam ahli DAP kununnya menentang Azan di sebuah masjid. Sebenarnya yang berlaku bukan ahli DAP tetapi kes tersebut melibatkan ahli MCA. Itu satu contoh betapa Mr Z ini akan menulis atau bercakap tanpa menyiasat terlebih dahulu dan tidak menggunakan otaknya. Benarlah kata orang, otak lembu memang tidak boleh berfikir. Begitulah juga dengan kes video seks yang terbaru ini. Samada beliau sudah menonton atau tidak, Mr Z terus menuduh musuh ketatnya itu terlibat. Beliau terpaksa tonjolkan sifat lembu kepada tuannya.

Percayalah, orang Kulim Bandar Baru tidak mahu `lembu bodoh' lagi. Tunggulah saat dan waktunya lembu bodoh ini dikorbankan walaupun nanti tiada siapa yang mahu memakan dagingnya kerana lembu ini busuk berbau bangkai luar dan dalam./wfauzdin.blogspot.com

`TSUNAMI' DI SERI CARCOSA, SEKUTU APCO SILAP LANGKAH LAGI

Kenapa tiba2 TUDUH? Persoalannya siapa yg bagi LESEN BESAR kat DATUK T utk buat Tayangan Perdana BLUE FILM kat dlm sebuah Hotel Ternama mcm SERI CARCOSA NEGARA. Soalnya, Kenapa ADENGAN ini dilepaskan?.

Kenapa JIKA Pemimpin yg diperkatakan LETAK JAWATAN video itu tidak akan diedarkan? Knapa DIA tak SERAHKAN kpd POLIS & Laporkan kpd JABATAN AGAMA ISLAM.. Nampak sgt KONSPIRASI nih !

Paling MEMALUKAN... Adakan DATUK T kata Pemimpin tu tertinggal JAM then suruh dia ambil, lepas tu di cari punya cari terjumpa CCTV.. Paling LUCU Wartawan menonton video selama 21 minit itu secara bergilir mengikut kumpulan.

DATUK T mendakwa beliau mahu pihak media menonton video klip itu dan memberikan pemimpin berkenaan seminggu untuk meletak jawatan, jika tidak mahu klip video itu dihebahkan kepada orang ramai. Rakaman yang dipertontonkan kepada ahli media diambil daripada beberapa sudut. Sebelum membenarkan wartawan menonton video itu, Datuk T mewajibkan mereka menyerahkan semua alat- alat elektronik seperti telefon bimbit dan kamera serta pen dan buku nota mereka.

Mereka seterusnya diminta memakai JUBAH atas pakaian mereka sebelum mereka dibenarkan masuk ke bilik untuk menonton video itu. KOT YER pun DATUK T.. SAPA yg BENARKAN tayang FILM BLUE... Kerajaan dan terbuka ker.. BOleh benarkan BLUE FILM kat HOTEL?. Kenapa POLIS x ambik tindakan kat Datuk T?... AUTA BETUL LAR.. Malu.. Malu...

Kalau mcm ni GAYAnya, Nampak sgt sekutu Apco sudah tau SKRIP LIWAT II itu TIDAK RELEVAN sebenarnya. Makanya terpaksalah bukak SKRIP BARU... Dengan SKRIP baru ini JUGA .. maka CMK YAKIN mana2 pihak yg dulunya dah mula TAK SUKA kat ANWAR dan SYOK kat NAJIB.. Kini PASTI akan BERTAMBAH SIMPATI kpd nasib ANWAR IBRAHIM... Mereka tersilap LANGKAH bila BUKAK ISU ini menjelang Pilihanraya Negeri Sarawak... Akhirnya sekutu Apco pasti akan ditolak RAKYAT sebab mereka BOSAN dan MALU dgn CERITA SEKS tajaan mereka bagi tujuan Menjatuhkan MUSUH POLITIK masing2.

Masing2 kena TERIMA TAKDIR skrg BAHAWA kes2 yg melibatkan ANWAR IBRAHIM itu sebenarnya MEMANG satu KONSPIRASI JAHAT utk menjatuhkan maruah dan karier politik beliau. Inilah akibat dari kesilapan kerana mengikut nasihat APCO sebenarnya. Kini mereka pasti terima padah dalam Pilihanraya Umum akan datang. TSUNAMI yg melanda JEPUN baru2 ini pasti akan berlaku lagi dlm PRU13 ini.. Bersedialah SEMUA mulai sekarang !!!

Sumber: Petikan dari FB CMK (Sedikit Edit)

Isnin, 21 Mac 2011

SUMPAH SI PENDERHAKA BOLEH DIPERCAYAI ?

Oleh: WFAUZDIN NS

ANWAR mahu jadikan Malaysia sebuah Negara Republik? Otak yang waras mana mahu percaya cerita ini? Tetapi itulah yang dijaja oleh mak cik Ummi sewaktu berceramah di Besut baru-baru ini.

Saya rasa sudah bermacam-macam tuduhan dan gelaran diberikan kepada Anwar semenjak beliau dipecat dari kabinet dan Umno. Dari fitnah moral, pengkhianat negara, pengkhianat Melayu, Pro Cina, ejen Amerika, pluralisme dan macam-macam lagi dan terkini Anwar dikatakan mahu mewujudkan Negara Republik. Siapa yang bercakap? Mak cik Ummi yang bapanya tidak mengaku anak itu yang bercakap begitu. Melucukan, mak cik ummi menjadikan `roh' sebagai saksi atas dakwaannya itu. Beliau mendakwa bapanya tahu perkara itu setelah diberitahu oleh abangnya Azmin. Harus diingat, bapa azmin (bapa Ummi ?) telah meninggal dunia dan tidak boleh mengesahkan dakwaan mak cik Ummi tersebut.

Menurut Ummi Hafilda, cita-cita luar biasa bekas Timbalan Perdana Menteri itu diluahkan oleh abangnya yang juga Timbalan Presiden PKR, Azmin kepada bapa mereka, Allahyarham Ali Omar suatu ketika dulu. "Abang saya pernah beritahu arwah bapa kami, jika Anwar berkuasa, dia akan menjadikan Malaysia sebuah republik," katanya. Ceramah mak cik Ummi tersebut berlangsung hampir serentak dengan ceramah para pemimpin Pas dan PKR yang disertai Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Azmin yang terletak berhampiran dan hanya terpisah sebatang sungai dekat Masjid Hadhari di sini.

Saksi yang masih hidup hanyalah Azmin, dan Azmin sahaja yang boleh mengesahkan dakwaan mak cik Ummi itu. Nampaknya mak cik Ummi belajar dari Tun Mahathir dua perkara; Pertama, berani menuduh tapi tidak berani bercakap di dalam mahkamah. Kedua, menjadikan `roh' (orang mati) sebagai saksi. Dulu Mahathir kata dia mempunyai banyak bukti tentang salah laku Anwar, tapi bila di sapina hadir ke mahkamah Mahathir tidak datang. Mak cik Ummi pun telah hadir ke mahkamah dulu dalam kes fitnah liwat 1, tetapi tidak timbul langsung cerita-cerita yang beliau jaja sekarang. Mahathir kaitkan yang sudah meninggal di dalam bukunya tentang pemecatan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas. Mak cik Ummi pula kaitkan insan yang telah meninggal di dalam dakwaan terbarunya tentang penubuhan Negara republik. Apa beza mak cik Ummi dengan Mahathir?

Hakikatnya, puak mereka amat terdesak untuk membunuh karier Anwar kerana dengan membunuh karier Anwar sahaja sekutu Apco ini akan terus menipu dan mencekik darah rakyat. Amat malang bagi kita yang masih gagal untuk menggunakan akal yang Allah kurniakan ini bagi menilai sesuatu isu. Tidak menghairankan jika ada yang berani bersumpah apatah lagi yang bersumpah itu berani menderhaka kepada bapanya sendiri./wfauzdin.blogspot.com

TINDAKAN TERDESAK - PEGUAM ANWAR


Liwat II: Keputusan arah Anwar serah DNA

Rabu Mac 21, 11

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menetapkan Rabu ini keputusan terhadap permohonan pihak pendakwaan agar mahkamah menggunakan kuasanya untuk mengarahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menyerahkan sampel DNA bagi tujuan perbandingan.

Peguambela utama, Karpal Singh berkata Akta Keterangan belum dipinda bagi mewajibkan pemberian sampel DNA. Justeru, apa yang cuba dilakukan oleh pihak pendakwaan adalah supaya mahkamah mengambil alih tugas mengubal undang-undang.Menurut hakim beliau jelas tidak boleh membuat keputusan hari ini dan menangguhkan perbicaraan hingga Rabu depan.Sebelum ini, perbicaraan yang bersambung semula hari ini dengan Karpal Singh membuat hujahan berhubung dua permohonan daripada pihak pendakwaan.


NONE

Mereka mahu Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menyemak semula penghakimannya dalam perbicaraan dalam perbicaraan dan juga mahu mahkamah mengarahkan Anwar membekalkan sampel DNA bagi tujuan profailing.

Mahkamah ditangguhkan Isnin lalu apabila diberitahu bahawa adik Karpal Singh telah meninggalkan dunia.

Hari ini, kehadiran polis di kompleks mahkamah, Jalan Duta, lebih ramai berbanding sebelum ini berikutan tekanan daripada penyokong dan pemimpin BN yang mendesak ketua pembangkang untuk itu memberikan sampel DNA.Sementara itu, menurut seorang lagi peguambela, R Sivarasa siri tunjuk perasaan anjuran Umno bagi mendesak Anwar menyerahkan sampel DNAnya adalah hanya untuk melengkapkan cubaan pihak berkuasa mengguna bukti reka cipta untuk mensabitkan ketua umum PKR itu.

“Bagi saya demo-demo yang dibuat oleh pihak Umno jelas berniat jahat dan dibuat bagi mengelirukan rakyat sebab bagi saya ini menunjukkan mereka kurang faham mengenai isu sebenar dalam kes ini.

“Isu sebenar dalam kes ini, sampel-sampel DNA yang diuji dan dibentangkan dalam mahkamah yang kononnya daripada badan Saiful, memang bagi kita sampel DNA itu telah dimanipulasikan dan terdapat aspek yang meragukan dan direka untuk memberi gambaran bahawa DNA Anwar telah ada di sana,” katanya kepada TV Selangor, semalam.

Menurut beliau, pemimpin tertentu dalam Umno tidak dapat lari dari hakikat bukti DNA yang dibawa ke mahkamah sebenarnya tercemar dengan keterangan-keterangan bercanggah doktor dan pegawai penyiasat.

NONE“Kalau saya Datuk Seri Anwar, tentunya saya pun mengambil pendirian kenapa saya harus memberikan sampel untuk melengkapkan sesuatu keputusan yang saya tahu memang dipalsukan,' kata Sivarasa.

“Sebab itu kita menolak sama sekali desakan mana-mana pihak untuk meminta Datuk Seri Anwar untuk memberikan DNA sebab isu pokok dalam kes ini adalah sampel DNA telah direka. Dan itu jelas daripada
semua keterangan dari dulu sampai sekarang,” katanya./Malaysiakini

VIDEO SEKS ANWAR ?

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 21 Mac: Setelah gagal dengan projek Fitnah II apabila mahkamah menolak DNA yang dicuri, BN didakwa cuba menghancurkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan video yang didakwa palsu.

Peguam yang juga naib presiden PKR, Sivarasa Rasiah dalam Twitternya secara langsung menghalakan serangannya kepada Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak.

"Setelah gagal dengan projek fitnah II, Datuk Seri Najib mengubah hala serangannya. Video yang ditokok tambah mula disebarkan hari ini," tulis Sivarasa dalam Twitternya.

Hari ini, tiga kumpulan wartawan ditayangkan video seks yang didakwa antara Anwar dengan seorang wanita Cina yang dikatakan dirakam di sebuah bilik hotel.

Ia ditayangkan di hotel mewah, Carcosa Sri Negara pagi ini di depan kumpulan para wartawan kumpulan demi kumpulan.

Berikutan itu, pihak yang mendedahkan rakaman tersebut mendesak ahli politik berkenaan meletak jawatan dalam tempoh seminggu jika tidak mahu klip video didedahkan kepada umum.

Berdasarkan modus operandinya, tekanan ini dikenakan kepada Anwar agar beliau berundur dari politik dan jangan mengganggu gugat kepimpinan BN yang ada. Jika Anwar bersetuju berundur, video ini dikatakan tidak akan dilepaskan kepada umum.

Selain tekanan ini, beberapa siri tekanan lain juga dikatakan akan terus dikenakan ke atas Anwar sehingga beliau berhenti dari memberikan gugatan kepada pemimpin BN yang ada.

Harakahdaily pernah dimaklumkan perkara ini sebelum ini. Ketika dibincangkan dengan beberapa pemimpin kanan PAS, mereka yakin, tekanan terhadap Anwar sudah terlalu berlebihan untuk memusnahkan beliau.

"Ia sudah over done," kata seorang pemimpin kanan PAS.

Video seks

Pagi ini, wartawan menonton video selama 20 minit itu secara bergilir mengikut kumpulan.

Menurut laporan media, klip video itu lebih jelas daripada rakaman video presiden MCA Dr Chua Soi Lek yang juga dirakam melakukan hubungan seks dengan seorang wanita di sebuah hotel di Batu Pahat dan diedarkan sekitar Disember 2007.

Wartawan yang telah menyaksikan video itu berkata lelaki dalam video itu kelihatan seperti pemimpin utama pembangkang tersebut.

Wartawan kanan dan editor akhbar dari Utusan Malaysia, New Straits Times dan Berita Harian adalah kumpulan pertama yang melihat klip tetapi enggan mengulasnya ketika ditanya mengenainya.

Wartawan juga diminta menyerahkan semua alat-alat elektronik seperti telefon bimbit dan kamera serta pen mereka dan buku nota mereka.

Mereka seterusnya diminta memakai jubah atas pakaian mereka sebelum mereka dibenarkan masuk ke bilik rakaman tersebut ditayangkan.

Kumpulan kedua pula terdiri daripada wartawan The Malaysian Insider, Free Malaysia Today, dan seorang editor kanan dari agensi berita nasional, Bernama.

AFP telah diberitahu bahawa rakaman video tersebut akan ditayangkan kepada media antarabangsa pada jam 2 petang ini.

BN sangat tersepit

"BN mesti sangat tersepit. Mereka fikir boleh musnahkan DSAI dan Pakatan dengan video palsu," tulis Sivarasa yang juga anggota Parlimen Subang lagi.

Pengarah Perhubungan PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad dalam twitter juga mengulas isu itu.

"Fitnah 1 gagal. Agen asing gagal. Fitnah II sedang gagal. Sekarang, video," tulis beliau dalam Twitternya.

Anggota Parlimen dari PAS dari Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Mohamad Ghazali juga memberikan ulasan dalam Twitternya.

"Apa nak jadi negara kita. Orang lain sibuk nak bina semula negara yang musnah, kita sibuk nak musnahkan maruah dan kredibiliti pemimpin. Fitnah bawa punah pada semua," kata beliau.

Seorang pemimpin PAS ketika mengulas isu ini pula berpendapat, strategi BN silap dalam isu ini kerana gagal memahami saikologi orang Melayu dalam menilai isu seks.

"Sepatutnya seks biasa dulu, lepas itu barulah liwat....ini tidak terbalik kot...," kata beliau./Harakahdaily

KES FITNAH LIWAT - SUDAH JADI KELAM KABUT ?

Mohd Rashidi Hassan

SEJAK dari awal pertuduhan terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim yang didakwa meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah konspirasi jahat Umno-Barisan Nasional semata-mata.

Umno-BN hanya mahu membunuh karektor peribadi Anwar, memalukan beliau dan menganiaya beliau dengan suatu pertuduhan yang jahat dan zalim.

Apabila kes liwat ke-2 berlaku, wujud tanggapan pihak-pihak tertentu yang menunjukkan keraguan terhadap bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Mereka menerima kes liwat pada tahun 1998, tetapi ada antara mereka yang meragui Anwar selepas didakwa oleh Saiful yang menampilkan diri sebagai ikhlas, suci, dahi hitam dan bersumpah di Masjid Wilayah Persekutuan Jalan Duta.

Namun selepas perbicaraan berlangsung, semua konspirasi dan kedangkalan Umno-BN terbongkar, kejahatan Saiful mula terlondeh satu persatu.

Media talibarut Umno-BN menyembunyikan fakta sebenar. Menyembunyikan apa yang berlaku di mahkamah. Menutup segala ruang yang mendedahkan kejahatan pemimpin Umno dan hanya melaporkan laporan berat sebelah.

Anwar digambarkan sebagai pelaku seks songsang yang ganas. Didedah kononnya berlaku seks oral, penetrasi liwat melalui punggung dan sebagainya.

Anwar dan keluarga dimalukan dalam episod jahat yang memualkan, gara-gara kerakusan kuasa pemimpin Umno-BN.

Kejahatan mereka untuk menyembunyikan fakta akhir gagal ditutup dengan keterangan di mahkamah. Beberapa fakta besar yang dibongkar di mahkamah mendedahkan semua kedangkalan Umno-BN.

Pertama, menerusi keterangan pegawai penyiasat polis, Superitendan Jude Blacious Pereira jelas membuktikan pembabitan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Najib dan Rosmah seringkali menafikan pembabitan mereka, kononnya pertuduhan liwat hanyalah antarta masalah bekas kakitangan dan majikan.

Kerajaan dan Umno-BN tidak ada kena mengena kata Najib. Okay, itu dakwaan Najib, jika mereka berdua tidak ada kena mengena, mengapa pihak polis mengambil keterangan dari keduanya?

Supt Jude cuba mengelak untuk menyebut nama Najib dan Rosmah, tetapi selepas ditekan peguam Karpal Singh, beliau memperakui menyoal siasat Rosmah dan Najib dalam kes liwat.

Hari ini rakyat mahu tahu mengapa Najib dan Rosmah menemui Saiful pada 24 Jun 2008, manakala kejadian liwat didakwa berlaku pada 26 Jun?

Kemudian Saiful membuat laporan polis dan pemeriksaan doktor pada 28 Jun 2008. Apa kaitan kedua mereka dalam kes ini dan apakah keduanya menjadi perancang utama untuk memerangkap Anwar?

Najib dan Rosmah harus disapina ke mahkamah untuk digrill peguam Karpal.

Fakta kedua lebih mengejutkan. Dibongkar di mahkamah, terdapat sepuluh sampel profail DNA (Deoxyribo Nucleic Acid) yang berbeza pada rektum Saiful.

Wujud persoalan, jika Saiful seorang pendakwa yang genuine, apakah penjelasan yang harus beliau berikan dengan penemuan banyak spesimen DNA yang berbeza dalam usus beliau?

Yang media talibarut Umno-BN hebohkan adalah mengenai penemuan DNA yang ditanda lelaki Y (male Y) yang hendak dipadankan dengan Anwar. Namun segala spesimen yang didakwa milik male Y, yang diperolehi dari tuala Good Morning dan berus gigi ditolak oleh mahkamah.

Apa pula jawapan Umno-BN terhadap wujudnya spesimen male (lelaki)lain yang ditanda X, Z dan sebagainya? Ia milik siapa? Persoalan yang ditanya hari ini adalah, apakah Saiful seorang yang bersih atau dia memang kaki b****t?

Masalah besar yang dihadapi Umno-BN dalam kes ini antaranya adalah, apabila Saiful mendakwa membuat pemeriksaan doktor pada 28 Jun, bermakna pada waktu itulah duburnya diperiksa dan spesimen DNA yang didakwa milik Anwar diambil. Iaitu pada 28 Jun.

Tetapi mengapa sampel DNA yang dikatakan milik Anwar, disimpan dalam almari (tidak di dalam peti sejuk), oleh Superitendan Polis, Jude Blacious Prereira, ditanda pada 26 Jun 2008? Bagaimana spesimen itu boleh wujud dua hari lebih awal?

Isu yang ketiga adalah isu proforma atau laporan doktor setebal 18 muka surat, yang didakwa di dalamnya terdapat laporan mengenai dakwaan liwat.

Sebelum proforma doktor ini dikemukakan di mahkamah, Saiful mendakwa beliau telah diliwat oleh Anwar, tetapi dalam proforma yang ditulis oleh doktor tercatat di dalamnya perkataan attempt sodomy (percubaan meliwat).

Jelas di sini, dakwaan Saiful bercanggah dengan laporan perubatan doktor.

Perkara lain yang menimbulkan keraguan kepada proforma tersebut adalah tiga tulisan tangan yang berbeza. Bermakna ada kemungkinan ada tiga doktor yang menulis laporan perubatan tersebut.

Namun peguam Karpal berjaya membongkar salahlaku pihak terbabit di mahkamah, apabila dua orang doktor mengakui tulisan tangan mereka (dalam laporan proforma) hanya meliputi dua atau tiga muka surat sahaja.

Maka sekali lagi dipersoalkan, siapakah yang mengisi berbelas-belas laporan proforma doktor yang ditulis secara tulisan tangan?

Apabila dipadankan tulisan tangan dan laporan di mahkamah, maka sekali lagi dikejutkan bahawa orang yang mengisi laporan proforma terbabit adalah Supt Jude.

Apa punya gila sistem negara kita? Mengapa polis boleh mengambil alih tugas doktor untuk menulis laporan perubatan?

Semua keterangan ini hanya menunjukkan bahawa usaha Umno-BN untuk memerangkap Anwar, diadakan secara tergesa-gesa dan kelam kabut.

Sebab itu mereka menekan hakim supaya menafikan access peguam Anwar kepada segala dokumen pertuduhan terhadap beliau. Butiran dan segala keterangan yang mendakwa Anwar disembunyikan.

Sekali lagi dipersoalkan, jika pertuduhan terhadap Anwar sahih pada Umno-BN, kenapa hendak takut berikan dokumen pertuduhan terhadap beliau? Anwar kena tuduh, beliau berhak mengetahui butiran pertuduhan. Hanya 'pondan Siam' sahaja yang 'baling batu sembunyi tangan'.

Banyak lagi aspek-aspek teknikal yang boleh dipertikaikan. Semuanya merumuskan bahawa hujah pihak Umno-BN untuk mendakwa Anwar sebagai seorang peliwat sudah tumpul dan dimatikan.

Sebaliknya, yang terbongkar hanyalah konspirasi jahat Umno-BN untuk menganiaya Anwar. Sekali lagi rakyat akan menyaksikan Anwar dizalimi oleh Umno-BN dan PM Najib nampaknya seolah-olah mahu mengikuti jejak Dr Mahathir Mohamad.

Hakikatnya tuduhan terhadap Anwar hanyalah palsu. Tidak ada kes. Ia harus ditarik balik dan dibakul sampahkan.

Apa yang dilakukan Umno-BN terhadap Anwar hanyalah menambah kebencian rakyat dan keinginan rakyat meluap-luap untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan Najib seberapa segera./Harakahdaily

TUAH DI P.PINANG, MALANG DI JELEBU

Oleh: WFAUZDIN NS

APABILA membaca kenyataan KM P.Pinang, Lim Guan Eng yang menyebut bahawa seluruh Negeri P.Pinang akan dibekalkan dengan WIFI percuma termasuk di beberapa kawasan yang diwakili oleh Wakil Rakyat dari Bn, sekaligus menafikan berita karut yang disiarkan oleh media pencacai yang menyebut kununnya hanya kawasan diwakili oleh PR sahaja yang memperolehi perkhidmatan tersebut.

Berita gembira yang seringkali dibawa oleh Lim Guan Eng kepada seluruh rakyat P.Pinang nampaknya sekali lagi membuat saya anak jati Jelebu menggigit jari. Masakan tidak, kawasan Jelebu diwakili oleh seorang Menteri yang menjaga hal ehwal komunikasi dan Penerangan serta budaya, tetapi selaku MP Jelebu anak Yatim ini seperti tidak terasa betapa Jelebu amat jauh ketinggalan dari segi komunikasi. Mungkin beliau lebih berminat menjaga `budaya' terutamanya `budaya menipu dan putar belit'. Sudahlah di Jelebu perkhidmatan bas boleh dikatakan tiada, perkhidmatan 3G di kawasan saya pun tiada, jangan disebut pasal WIFI percuma. Jika Lim Guan Eng boleh memberikan WIFI percuma kepada seluruh negeri P.Pinang, sukar buat anak Yatim ini untuk memberikan WIFI percuma untuk kawasan Jelebu sahaja.

Anak Yatim ini hanya berjanji untuk memberikan WIFI percuma jika ada pilihanraya kecil sahaja. Itu pun belum tentu dapat, sebagai contoh di Bagan Pinang seperti yang pernah dijanjikan sewaktu pilihanraya kecil di situ. Di Dun Galas, Gua Musang pun begitu termasuk juga baru-baru ini di Kerdau. Ini lah mentaliti yang ada pada anak Yatim yang penduduk Jelebu semakin bosan dengannya. Beliau sedikit pun tidak malu dengan Lim Guan Eng yang terus mengutamakan rakyat walaupun tiada pilihanraya kecil di negeri tersebut.

Rakyat seharusnya berfikir dengan lebih bijak lagi, parti manakah yang benar-benar jujur membela nasib rakyat. Kenyataan Lim Guan Eng yang menyebut, "Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang adalah untuk semua penduduk Pulau Pinang, termasuk penyokong BN," adalah satu pendirian yang pemimpin-pemimpin Umno boleh belajar. Jangan jadikan rakyat hamba abdi dan pak turut atau pun dipelihara seperti `ayam daging' yang diberi makan dengan kenyang, bila gemuk ianya disembelih./wfauzdin.blogspot.com

Jom Kongsi Dalam FB Anda