KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 23 Julai 2016

ORANG BERITAHU KITA BAHAWA KITA TELAH DITIPU, TAPI KITA MASIH SOMBONG !!

BAB duit Tabung Haji, KWAP, LTAT dan saham Felda, ada tak US masuk campor? Takde kan? Tapi apa puak kita buat? Buat tak tau je.....

Bila skandal 1MDB ini mula2 dibangkitkan oleh Anwar Ibrahim tahun 2011, waktu itu US tak campurtangan pun isu ini, kita masih buat tak tahu dan biarkan Anwar serta Rafizi dan Tony Phua yang bercakap bertahun2. Akhirnya, skandal ini terdedah. Allah tunjukkan kebenaran dan ramai yg baru bangun tidur termasuklah Mahathir, Muhyiddin, Shafie Afdhal dan lain2. Walaupun mereka baru bangun tidur, tapi mereka terus lawan 1MDB menyambung apa yg pernah disebut oleh Anwar. Waktu itu, puak kita buat apa? Kita beri alasan dan hujah untuk cuba menafikannya. Maka, muncullah kata2 "Tak masuk akal" dan "datangkan saksi2" serta seumpamanya dengan membelakang fakta yg ada.
 

Menyedari isu ini semakin membahayakan rejim, maka banyak dokumen dan fakta2 lain berkaitan isu ini di "OSA" kan. Tapi mereka lupa bahawa OSA hanya laku di MSia. Tidak laku di SPore, US atau negara lain. Oleh itu, terbongkar satu demi satu rahsia 1MDB. Kita buat jenayah kat negara luar, maka menjadi tanggungjawab negara berkenaan menyiasat dan mendedahkannya.

Malangnya, kita tak berani bersuara, kita malas untuk mencari maklumat sedangkan ianya melibatkan kepentingan negara kita sendiri, tiba2 apabila US yg mendedahkannya untuk memberitahu rakyat negara ini bahawa 'Kamu telah ditipu oleh 1MDB", kita pula menjerit2 menyatakan "US, kamu jangan campuri urusan negara kami". Bijak ke bodoh kita?

Jumaat, 22 Julai 2016

FOBIA DENGAN MAHATHIR ?

ADA orang kerja dia sekarang ikut bontot Mahathir. Mahathir nak pergi masjid pun dia maki sebab Mahathir tak bertaubat lagi, katanya....

Bagi aku, aku tak peduli Mahathir nak bertaubat ke tidak, tapi kalau dia nak ke masjid buat baik, bukan kerja aku nak halang. Kalau Mahathir tak ikhlas nak lawan Umno, aku tak rasa semua anak2 buah dia pun tak ikhlas. Dalam 10 orang pengikut Mahathir, kalau 5 orang tak ikhlas ikut Mahathir (kalau Mahathir tak ikhlas), kita dapat 5 orang bersama kita teruskan lawan Umno pun dah cukup bersyukur daripada tak buat apa2 untuk tarik sokongan mereka.

Kalau kita ambil contoh waktu Pak Lah jatuh, Mahathir masuk Umno semula. Kononnya kita bimbang perkara itu berlaku lagi. Kita lupa, waktu tu, Mahathir tak sampailah nak tubuh parti baru dan waktu itu pun Mahathir ada sokongan dari belakang oleh ramai pemimpin Umno termasuk Muhyiddin untuk desak Pak Lah undur. Mudah untuk beliau masuk Umno semula bila Pak Lah undur. Sekarang ini, siapa pemimpin Umno yg mnyokong Mahathir untuk jatuhkan Najib? Semua dah dicantas awal lagi oleh Najib.

Aku lebih suka ambil contoh dari peristiwa Ku Li serta Rais Yatim yg terkeluar dari Umno dan tubuhkan parti Semangat 46. Memang betul, akhirnya bila dapat dedak, Ku Li dan Rais masuk Umno semula. Tapi, adakah semua ahli2 dan penyokong Semangat 46 join Umno semula? Tak ramai pun, bahkan ramai ahli2 dan penyokong mereka menyertai Pas atau terus berehat dari politik, termasuk arwah ayah aku sendiri.

Andainya (bersangka buruk sikit), Mahathir wujudkan parti baru sekarang, kemudian bila Najib jatuh, Mahathir pun istihar masuk Umno semula, apakah kesemua yg bersama Mahathir waktu ini akan turut bersama beliau? Mungkin ada, mungkin tidak. Kalau seribu orang kumpulan penyokong Mahathir yg ada hari ini, 90 % dikatakan ikut Mahathir join Umno semula, ertinya kita telah dapat 10% dari orang2 Mahathir untuk bersama kita. Ingat mudah ke nak dapatkan 10% orang2 Mahathir?

Oleh kerana Anwar tahu sejarah Semangat 46, maka tidak pelik kalau Anwar alu2kan Mahathir buat parti baru untuk lawan rejim Umno/Bn, bukannya Anwar menyokong Mahathir sebagai Ketua Pembangkang. PH telah muktamadkan Kak Wan tetap Ketua Pembangkang dan Anwar masih lagi dalam senarai bakal PM jika PH merampas Putrajaya. Itu pun, KEADILAN masih belum muktamadkan samada bersama parti baru Mahathir kerana parti itu pun belum wujud lagi dan tentunya kita mahu tahu apa asas perjuangan parti tersebut. Cuma, Kak Wan sebut KEADILAN akan bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang mahu merealisasikan asas perjuangan PH.

Mengapa fobia sangat dengan Mahathir?

Rabu, 20 Julai 2016

KENYATAAN AZMIN YANG MENGELIRUKAN

AKU nak tegur sedikit kenyataan MB Sgor, Azmin Ali di dalam kenyataan beliau dlm isu Konsert Selena Gomez yg khabarnya bakal diadakan di Stadium Melawati, Shah Alam.

Azmin dipetik sebagai berkata " Seksi itu ciptaan Tuhan, maka jangan teruja". Kata beliau. 

Aku berpendapat, "seksi' itu bukan ciptaan Allah. sebaliknya yang Allah cipta adalah 'kecantikan dan keindahan' pada seseorang. Orang yg cantik tidak semestinya 'seksi' begitu juga orang yg sering bergaya 'seksi' tidak semestinya cantik.

Rupa paras itu memang ciptaan Allah, tetapi tingkah laku dan perangai di dalam menggunakan ciptaan Allah itu tidak seharusnya dikatakan adalah ciptaan Allah. Apakah satu hari nanti kita mahu sebut gaya 'lucah' itu juga ciptaan Tuhan?

Jika konsert tersebut untuk menghiburkan masyarakat yg bukan Islam di Selangor, maka tiada masalah pun. Jika dikhuatiri ada masyarakat yg berugama Islam akan hadir ke konsert berkenaan, aku cadangkan agar MUIS atau JAIS atau pihak Istana keluarkan arahan agar mengharamkan Orang2 Islam menjejakkan kaki ke konsert berkenaan. Tiada masalah aku rasa, keluarkan arahan menyeluruh sepertimana ada arahan agar mengharamkan MP dari Dap menjejakkan kaki ke dalam masjid di Selangor, boleh kan?
Terdapat ralat dalam alat ini