TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 8 September 2012

NEGERI KETUA AMK PUN BAS KENA SIMBAH CAT? BELAJARLAH DARI SEJARAH

Oleh: WFAUZDIN NS

DIKHABARKAN bas yang dinaiki oleh DS Anwar di dalam jelajahnya ke seluruh negeri sekarang ini telah disimbah cat lagi.  Kali ini di Melaka, negeri Ketua AMK, Sdr Samsul Iskandar sendiri.

Sebelum ini berlaku di Kelantan, mungkin kita tidak mampu menghalang kerana kejadian tersebut tidak dijangka walaupun negeri tersebut amat kuat pengaruh Pakatan Rakyat.  Sepatutnya kita belajar dari pengalaman lalu.

Tidakkah Ketua AMK merasa bersalah kerana gagal mengawal keselamatan di negerinya itu?  Mengapa pihak musuh boleh menghampiri bas dan menyekat bas berkenaan?  Adakah kesemuanya berada di dalam bas tanpa pasukan pengiring bas berkenaan?

Bayangkan jika bas tersebut disimbah petrol dan dibakar, apa akan jadi kepada semua penumpang di dalam bas berkenaan termasuk Ketua Umum sendiri?

Belajarlah dari pengalaman.  Kita kini sudah kenal syaitan itu setelah bapak syaitan mamak kutty memberikan kepada kita pertunjuknya.  Tugas kita sekarang adalah menyekat daripada syaitan tersebut mengganggu kita.

Khamis, 6 September 2012

PECAH RAHSIA - PETUA UMNO UNTUK KUBURKAN ANWAR DALAM POLITIK

SATU cara je nak jatuhkan Anwar.  Tidak payah susah-susah cari orang sanggup mengaku diliwat Anwar, tak payah pening kepala dok selongkar fail atau dokumen nak sabitkan Anwar dengan dana RM 3 Bilion atau tidak perlu berpeluh-peluh buat kerja baling cat atau baling kasut sampai ke dalam masjid.

Aku nak bagitahu satu je petua nak jatuhkan Anwar.  Petua ini aku nak ajar kat lembu-lembu yang bodohnya tak habis-habis tu.  Susah apa kalau nak pastikan Anwar jatuh dari karier politiknya?  Nak cari jalan jatuhkan Anwar, kena fikir dulu apa kekuatan Anwar.  Apa kekuatan dia?  


Salah satu kehebatan Anwar adalah dia berani.  Ertinya, kalau mahu jatuhkan Anwar kita mesti lebih berani dari Anwar.  Berani bukan bermakna berani baling batu setiap kali Anwar ceramah.  Berani juga bukan bererti berani baling cat atau kemekkan kenderaan Anwar.  Itu bukan berani, itu bangang dan dayus.  


Habis tu bagaimana?  Tiada cara lain lagi untuk jatuhkan Anwar dari politik.  Caranya adalah seperti yang aku sebut tadi, iaitu kena ada yang berani lebih dari Anwar.  Negara kita dipimpin oleh Najib, dan Presiden Umno pun Najib.  Najib juga setiap malam menyalak menuduh Anwar macam-macam kat TV dan akhbar.  Oleh itu, semua ahli Umno terutamanya dan rakyat negara ini amnya, ingin sangat melihat semua kejijikan politik di negara ini berakhir segera iaitu dengan cara Najib kena lebih berani dari Anwar atau paling kurang sama berani dengan Anwar.

Najib mesti berdepan dengan Anwar di atas satu pentas, manakala rakyat akan melihat apakah Najib selama ini hanya berkokok hebat di depan TV saja atau Anwar hanya berani bercakap di dalam ceramah sahaja.  Anwar telah mulakan langkah bagi membuktikan bahawa beliau memang dilahirkan oleh ibunya sebagai anak jantan.  Anwar telah beberapa kali mencabar Najib berdepan.  Kini, rakyat menunggu apakah Najib yang dilahirkan oleh ibunya itu benar-benar jantan atau tidak?  

Ada teman aku bertanya, mengapa Anwar tidak mahu berdebat dengan Umi Hafilda, Ezam atau Nalla?  Jawabnya mudah, Anwar pernah berkata dia selaku Ketua Pembangkang bersedia berdebat dengan PM selaku Ketua Kerajaan atas apa jua tajuk.  Justeru itu, jika mahu Anwar berdebat dengan Umi Hafilda, Ezam sesumpah atau Nalla, ahli-ahli Umno perlu pilih salah seekor dari mereka untuk menjadi Presiden Umno, kemudiannya berusahalah untuk tabalkan mereka jadi PM.  Ketika itu, barulah kita boleh melihat Ketua Pembangkang berdebat dengan Ketua Kerajaan.  Selagi ketiga-tiga mereka itu berada di kelas pencacai, mereka hanya layak berdebat di kedai kopi dengan budak-budak atau petugas pasang bendera dari PKR saja.

Sehubungan itu, Umno mesti berusaha memujuk dan merayu agar Najib untuk kali pertamanya cubalah bersikap jantan.  Pujuklah dia untuk berdebat dengan Anwar.  Ini semua penting untuk menentukan Anwar jatuh dari persada politik.  Sampai bila mahu baling kasut dan cat?/wfauzdin.blogspot.com
 kasut pagi-pagi buta

AKIBAT MEMILIKI PEMIMPIN YANG PENAKUT DAN BACUL

Oleh:  WFAUZDIN NS

POLITIK di negara ini semakin kotor akibat ada pemimpin yang takut kehilangan kuasa.  Hilangnya kuasa, maka hilanglah pengaruh dan kekayaan.  Pemimpin bacul seperti ini telah melihat sendiri apa yang telah terjadi ke atas Hosni Mubarak, Thaksin, Gaddafi dan beberapa pemimpin dunia yang dihina serta diburu sehingga ke lubang cacing apabila kehilangan kuasa.

Sehubungan itu, mereka amat takut kehilangan kuasa di negara ini.  Alang-alang menjadi kerajaan yang zalim, lebih baik tunjukkan kezaliman itu secara nyata.  Alang-alang menjadi Syaitan yang ghaib, lebih baik menjelmakan diri agar lebih dikenali.  Mungkin inilah pemimpin yang dimaksudkan oleh mamak kutty Syaitan yang dikenali.

Pakatan Rakyat setakat ini boleh diberi pujian kerana masih bertahan dan bersabar dengan gelagat mereka yang bacul dan dayus ini.  Seandainya pergaduhan memerlukan permit seperti untuk mengadakan ceramah, kita merasakan belum sampai waktunya kita memohon permit itu.  Ini adalah kerana kita berpolitik bukan untuk berpecah-belah sesama kita khususnya umat-umat Islam.  Kita boleh tabik dengan masyarakat Cina di negara ini, mereka juga berpolitik dan tidak semua mereka sependapat di dalam perjuangan politik mereka.  Tetapi, pernahkah kita menyaksikan apabila MCA atau Gerakan mengadakan ceramah, mereka diganggu oleh 'Perkasa' DAP?  Begitulah juga sebaliknya.  Mereka lebih ke hadapan dan matang di dalam berpolitik.

Serendah-rendah moral Chua Soi Lek pun, beliau menjadi jaguh kaum Cina di dalam MCA kerana berani berdebat dan berdepan dengan Lim Guan Eng dari DAP.  Begitu juga selembut-lembut Koh Tsu Koon pemimpin dari Gerakan pun beliau ada keberanian dan jati diri untuk berdebat dan berdepan secara anak jantan dengan pemimpin DAP.  Itulah politik yang sihat.

Berbeza dengan pemimpin 'Keris Telanjang tanpa sarung'.  Mengajak Najib berdebat sehingga merayu-rayu rakyat untuk melihat anak Tokoh Negara, Almarhum Tun Razak ini samada benar-benar pahlawan Pahang atau tidak, sehingga kini Najib masih belum membuktikan bahawa beliau adalah Wira atau Pendekar Umno.  Seburuk-buruk atau serendah-rendah moral seperti yang mereka dakwa ke atas DS Anwar, setidak-tidaknya Ketua Pembangkang ini telah membuktikan bahawa beliau adalah anak jantan.  Bukan setakat Najib, DS Anwar telah beberapa kali mencabar mamak kutty untuk berdebat tanpa menghiraukan tokoh yang pernah memimpin negara itu jauh lebih hebat dari Najib.  

Oleh kerana tiada keberanian, mereka tiada cara lain lagi untuk mempertahankan kuasa melainkan dengan menggunakan cara yang paling jijik dan kotor.  Mencipta suasana tegang bagi mereka mungkin boleh menyelamatkan maruah parti mereka yang semakin hampir ke liang kubur itu.  Mengapa mereka begitu berani?  Ya, kerana mereka ada kuasa dan dengan kuasa itulah mereka boleh membeli sesiapa sahaja yang tidak mempunyai maruah samada rakyat biasa atau jentera-jentera kerajaan yang mereka kuasai.

Apakah cara mereka itu akan berjaya?  Jawapannya, lihat sahaja di Mesir betapa hebatnya malah berkali ganda hebatnya Hosni Mubarak sewaktu memimpin Mesir.  Tetapi, apa sudah jadi dengan pemimpin diktator ini?  Siapa jangka Hosni Mubarak sekarang boleh terlantar dan kelu di atas katil?  Itu semua kerana kuasa Allah.  Sang diktator mempunyai kuasa dan jentera, kita rakyat biasa hanya mempunyai semangat dan kekuatan rohani yang sentiasa bergantung kepada Allah yang Maha Besar.  Percayalah, kezaliman dan kebathilan akan hancur akhirnya./wfauzdin.blogspot.com

Rabu, 5 September 2012

BUDAK INI TUNJUK PUNGGUNG DI KHALAYAK RAMAI SALAH, BIK MAMA BERCUMBU DAN BERPELUK DI KHALAYAK RAMAI OK

Muka-muka basi yang dah lama tak keluar TV, kini dikutip semula untuk ambil kesempatan atas beberapa isu murahan Umporno.  Isu bendera Sang Saka dan juga isu tunjuk punggung diulas oleh beberapa pencacai haprak.  Timbul kembali wajah Zul Kulum, Hassan Akidah dan beberapa ekor lagi cicak mengkarung belaan Umporno.


Kejadian di atas di dalam bilik atau di khalayak ramai?  Apa hukumnya?

Pelik apa dengan bendera Sang Saka?  Takut sejarah lampau diketahui oleh golongan muda?  Jika mereka tahu pun, bukannya Pembangkang mahu tukar bendera Sang Saka bagi menggantikan Jalur Gemilang.  Semua pimpinan PR sepakat bahawa yang akan berganti hanya Kerajaan, iaitu Umporno/Bn akan menjadi Pembangkang.  Tiada kena mengena dengan bendera pun.  Rakyat kurang minat mahu kibar Jaluir Gemilang semenjak tahun 1998/99 adalah kerana hilang selera dengan kerajaan yang zalim bermula di era mamak kutty.  Jika tidak percaya, apabila PR menjadi kerajaan di Pusat nanti kita akan lihat seluruh jalanraya dan kenderaan akan berkibar megah Jalur Gemilang.  Rakyat sudah meluat dengan Umporno/Bn, maka selera kepada Jalur Gemilang turut terjejas.


Antara Sang Saka dengan bendera Israel, mana satu lebih mulia?
Sudahkah ditangkap siapa yang koyakkan gambar MB Kedah ini?
Gambar Koh Tsu Koon, pemimpin Gerakan rakan dalam Bn pun mereka sanggup koyakkan, ada didakwa?

Tunjuk punggung pun satu hal.  Aku pun tidak setuju dengan cara biadab dan menyalahi hukum Islam itu.  Bukan kerana tunjuk punggung pada gambar Najib tu yang aku tidak bersetuju, malah jika tunjuk punggung di khalayak ramai walaupun pada seekor babi pun aku tidak bersetuju kerana perbuatan itu dilarang oleh Islam.  Perbuatan mendedahkan aurat di khalayak ramai itu haram.

Bukan sekadar tunjuk punggung....ugut nak bunuh lagi....Apa cerita?

Apa beza tunjuk punggung di khalayak ramai dengan tunjuk lurah dada, tunjuk rambut oleh wanita Islam di khalayak ramai?  Bik mama bukan tidak biasa tunjuk dada dan rambut di khalayak ramai.  Ramai artis yang tunjuk lurah dada di khalayak ramai, bahkan ramai anak-anak mudi Islam yang memakai seluar ketat menampakkan lurah punggungnya di khalayak ramai.  Apa beza dari segi hukum Islam?

Hukum tidak akan berubah oleh kerana Najib terlibat.  Masakan tunjuk punggung di khalayak ramai kepada pokok hukumnya harus, manakala tunjuk pungung kepada gambar Najib hukum haram?  Mendedahkan aurat di khalayak ramai itu tetap haram, samada di hadapan Najib atau di hadapan seekor babi.  Jika budak itu didakwa atas kesalahan menunjukkan punggung di khalayak ramai, masakan Bik Mama tidak didakwa oleh Jabatan Agama Islam kerana mendedahkan aurat di khalayak ramai, tambahan pula bercumbu dengan pelakun Hindustan dan berpelukan dengan Jaguh Badminton di khalayak ramai.  Apa bezanya?  

Bezanya adalah kerana undang-undang ini mereka yang bikin..... /wfauzdin.blogspot.com


Isnin, 3 September 2012

SYAITAN DAN LEMBU BERKELIARAN DEKAT PILIHANRAYA

Oleh: WFAUZDIN NS

AKU malas nak ulas pasal serangan ke atas jemaah masjid sewaktu DS Anwar sedang memberikan tazkirah malam tadi kerana banyak blog telah mengulas kejadian ini.  Katanya PERKOSA terlibat di dalam serangan terhadap rumah Allah tersebut, tetapi aku lebih yakin bahawa sebenarnya yang menyerang itu adalah syaitan dan iblis yang telah menjelmakan dirinya.  Ertinya, kenyataan Mamak pandi kutti sebelum ini adalah benar bahawa lebih baik berkawan dengan syaitan yang dikenali.

Aku nak ulas sikit isu bendera walaupun aku sudah mengulasnya di dalam artikel yang lepas.  Di dalam tulisan aku yang lepas aku nyatakan bahawa PR tidak berminat untuk menukar bendera, kita lebih berminat untuk tukar rejim yang memerintah sekarang.  Tiada salahnya bendera samada ianya dipanggil Jalur Gemilang mahu pun Sang Saka kerana yang rasuah tetap rasuah, yang zalim tetap zalim.  

Semalam pihak Polis secara tegasnya menyebut akan menyiasat kes bendera dan juga kes meletakkan punggung ke atas potret Najib.  Pantas nampaknya pihak Polis kali ini.  Aku harap siasatan ini berjaya walaupun banyak kes yang lebih besar tidak selesai malah berlalu begitu sahaja.

Budak ini dikatakan membawa bendera Sang Saka (Saka Bangsa? ) dan tidak pula kedengaran budak-budak ini menjerit " Ayuh...kita tukar bendera". Tidak pula diketahui membawa bendera Sang Saka ini begitu besar dosanya sedangkan bendera Israel pernah berkibar di PWTC.  Ertinya, lebih mulia bendera Israel dari Sang Saka?  

Membawa bendera Sang Saka lebih besar dosanya dari mempamirkan banner menggelar Sultan sebagai "Natang" ?  Lebih mulia gamaknya mengusung kepala babi di letakkan di masjid daripada membawa bendera Sang Saka?  Di mana siasatan dan siapa yang didakwa atas krjadian usung kepala babi ke masjid dan mempamerkan banner menghina Sultan sebagai " Natang" ?  Ada atau tidak yang didakwa?

Nampaknya semakin dekat PRU maka semakin banyak syaitan yang menjelmakan dirinya.  Mungkin kerana syaitan ini telah diseru oleh bomoh mamak pandi kutti baru-baru ini.  Oleh kerana itu, kita di dalam PR khususnya tuan rumah atau Penganjur mana-mana program yang melibatkan pimpinan berisiko wajiblah peka terhadap aspek keselamatan.  Mereka ini kita tahu dari spesis lembu yang suka makan poster dan bendera dan suka ceroboh kawasan kita, jadi kita perlu bina kandang dari dimasuki oleh lembu-lembu ini.  Jangan salahkan lembu jika menceroboh ladang kita kerana lembu tetap berotakkan lembu.

Jom Kongsi Dalam FB Anda