TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 8 September 2012

NEGERI KETUA AMK PUN BAS KENA SIMBAH CAT? BELAJARLAH DARI SEJARAH

Oleh: WFAUZDIN NS

DIKHABARKAN bas yang dinaiki oleh DS Anwar di dalam jelajahnya ke seluruh negeri sekarang ini telah disimbah cat lagi.  Kali ini di Melaka, negeri Ketua AMK, Sdr Samsul Iskandar sendiri.

Sebelum ini berlaku di Kelantan, mungkin kita tidak mampu menghalang kerana kejadian tersebut tidak dijangka walaupun negeri tersebut amat kuat pengaruh Pakatan Rakyat.  Sepatutnya kita belajar dari pengalaman lalu.

Tidakkah Ketua AMK merasa bersalah kerana gagal mengawal keselamatan di negerinya itu?  Mengapa pihak musuh boleh menghampiri bas dan menyekat bas berkenaan?  Adakah kesemuanya berada di dalam bas tanpa pasukan pengiring bas berkenaan?

Bayangkan jika bas tersebut disimbah petrol dan dibakar, apa akan jadi kepada semua penumpang di dalam bas berkenaan termasuk Ketua Umum sendiri?

Belajarlah dari pengalaman.  Kita kini sudah kenal syaitan itu setelah bapak syaitan mamak kutty memberikan kepada kita pertunjuknya.  Tugas kita sekarang adalah menyekat daripada syaitan tersebut mengganggu kita.

26 ulasan:

  1. polis haramjadah buat apa,,,kata negara malaysiapaling selamat...

    aku dah nampak,,,aku tak halal duit cukai aku bayar gaji polis...

    BalasPadam
  2. HOI PENYIMBAH CAT
    KERJA LAIN XDA KA

    XDA TELINGA KA..PEKAK?

    BOSS SURUH CABUT TALI BREK LA BODOH

    SIMBAH TINNER DAH BOLEH JALAN BALIK..MANGKOK..

    BalasPadam
  3. Setelah PR memerintah, Anwar pun
    ditabalkan sebagai Perdana Menteri
    dan masing-masing Hadi Awang dan
    Lim Kit Siang menjadi Timbalan
    Perdana Menteri 1 dan 2.

    Pada suatu hari, Hadi Awang, setelah
    mendapat tekanan dari akar umbi
    PAS, mengusulkan hudud di dalam
    Parlimen. DAP pantas membantah
    menuduh PAS mengkhianati
    kerjasama PR. Anwar bangun
    menghalang Hadi bercakap kerana
    ternyata telah melanggar perjanjian
    PR.

    Keadaan kecoh dengan
    pertikaman lidah di antara ketiga-tiga
    parti, adegan membaling kerusi dan
    bertumbuk terjadi sehingga memaksa
    sidang ditangguhkan.
    Hadi Awang dikenakan tindakan oleh
    Majlis Disiplin PR dan tekanan
    diberikan kepada PAS agar memecat
    Hadi Awang.

    Mat Sabu kemudiannya
    mengambil tempat Hadi Awang dan
    memastikan yang PAS tidak akan lagi
    membuat usul mengenai hudud atau
    apa-apa jua yang bertentangan
    dengan PR terutamanya kehendak dan
    perjuangan DAP. Soal hudud pun
    tamat setakat itu.

    Dengan semua kepimpinan atasan
    PAS telah dikuasai oleh golongan pro-
    Anwar dan talibarut DAP, maka usul
    mengenai penghapusan hak
    keistimewaan bumiputera pun
    dilakukan oleh DAP. Begitu juga
    dengan Dasar Kesamarataan Total.
    DAP, PKR dan PAS menyokong dan
    begitu juga MCA, Gerakan dan MIC.

    Tinggallah UMNO keseorangan
    membantahnya. Ketiga-tiga
    komponen BN tersebut akhirnya
    mengambil keputusan keluar dari BN
    dan BN pun berkubur.
    Di masa yang sama, Majlis Peguam
    dan badan-badan NGO yang
    bertemakan ‘hak asasi manusia’ akan
    mengemukakan tuntutan agar
    kerajaan mengiktiraf hak LGBT.

    Anwar akhirnya akan mengumumkan
    ‘keterpaksaan’ menerima tuntutan
    mereka bagi meningkatkan kedudukan
    Malaysia dari segi ‘hak asasi manusia’
    dan meletakkan negara seiring dengan
    negara-negara maju.

    Media asing pun memuji-muji dan
    menyanjung Malaysia.
    Dan secara tiba-tiba isu-isu berkenaan
    pihak istana yang mampu memberi
    gambaran buruk terhadap institusi
    Raja mula mengambil tempat di
    semua bentuk media di Malaysia. Ini
    dilakukan secara berterusan dalam
    jangkamasa yang lama iaitu bertahun-
    tahun sehingga imej institusi tersebut
    menjadi buruk-seburuk-buruknya.

    continue...

    BalasPadam

  4. Akhirnya, satu usul tergempar
    dikemukakan iaitu menghapuskan
    Institusi Raja-raja.
    Pada ketika ini, desas-desus
    pemberontakan mula kedengaran dan
    mungkin sudah pun tercetus secara
    kecil-kecilan. Dalam sekelip mata,
    Malaysia bukan lagi sebuah negara
    yang stabil yang mampu menarik
    pelaburan dan pelancongan.

    Tanpa pengalaman, PR gagal menjana
    ekonomi sedangkan mereka
    terperangkap untuk menunaikan
    segala janji bulan bintang yang
    terpahat di dalam Buku Jingga.
    Hutang negara pun bertambah secara
    drastik.

    Menyedari ramai rakyat mula resah
    dan tidak puas hati, PR perlu
    memastikan mereka kekal berkuasa.
    Maka dengan kuasa yang ada,
    keputusan pilihanraya pun
    dimanipulasi dan sempadan
    pilihanraya dirombak bagi
    memastikan kedudukan mereka
    selamat.

    Pengkritik mereka akan
    disenyapkan dengan berbagai cara
    sepertimana yang mereka lakukan
    hari ini iaitu memecat, jika pengkritik
    tersebut adalah orang dalam,
    menghitamkan media yang
    melaporkan salahlaku mereka dan
    tidak hairan juga jika ada saja yang
    ‘terjun bangunan’ jika berpotensi
    membuka pekung mereka.

    Media asing yang selama ini
    menyokong PR mula mengkritik
    Malaysia. Kerajaan PR mula hilang
    kawalan dan media asing mula
    menggambarkan Anwar sebagai
    diktator yang boros dan tidak
    berwibawa dan tidak mampu
    mentadbir.

    Rakyat yang semakin marah mula
    memberontak secara besar-besaran.
    Kaum Melayu yang semakin terpinggir
    akibat dasar kesamarataan total tidak
    lagi dapat menahan sabar. Mereka
    juga nekad membela Raja-raja yang
    terbuang. Ekonomi Malaysia ranap
    sepenuhnya.

    Akhirnya, pihak asing pun tampil
    memberi ‘bantuan’ sekali gus, segala
    sumber dan hasil negara entah
    bagaimana, tiba-tiba menjadi milik
    mereka.
    Hanya beberapa penggal PR
    memerintah, Malaysia kembali
    menjadi negara dunia ketiga.
    Jika kaum Cina bimbang dengan
    penguasaan PAS, kaum Melayu pula
    bimbang dengan penguasaan DAP.

    Justeru, kenapa perlu diambil risiko
    memberi undi kepada mana-mana
    dari kedua parti ini?

    Di bawah BN, kaum Cina telah pun
    berjaya menguasai 80% kek ekonomi
    Malaysia. Di bawah BN juga, Islam
    kekal di kedudukan tertinggi dan umat
    Islam berpeluang mengerjakan ibadah
    tanpa batasan.

    Pendek kata, jika wang yang dikhuatiri
    oleh kaum Cina, maka BN memberi
    mereka peluang mengejarnya dan jika
    akhirat yang dikejar kaum Melayu
    maka BN tidak pernah menghalang
    mereka merebutnya.

    Hidup kita ternyata aman, damai,
    sejahtera dan makmur di bawah
    pemerintahan BN. Justeru, tepuk
    dada, tanya selera, apakah yang lebih
    penting dari keselamatan dan
    kesejahteraan keluarga dan generasi
    akan datang?

    Kenapa kita harus
    mengambil risiko mengundi ‘malaikat
    yang kita tidak kenal?’ Sinchew Daily
    28 Ogos 2012.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kerja malaikat bukan macam kerja syaiton

      Padam
    2. Bro..lu pandai meramal la..dah tu ramalkan ekonomi dunia agar semua negara maju..tp kalau stakat meramal no ekor yg tak lepas2 baik lu ramal cuaca je la..

      Padam
    3. haiya itu sulat khabar cina tulis la...lu buta ka.. lu mari mana?? usa mari ka..haiya..

      Padam
  5. Syaitan yang dikenali aka Anon 6:40 memasukkan jarumnya ke hati-hati manusia.

    Satu saja soalan: Adakah anda benar-benar yakin bahawa UMNO/BN berada di landasan yang benar di dalam memperjuangkan nasib golongan rakyat bawahan seperti kita?

    BalasPadam
  6. syukur filem ke2..bertema ''13Mei 2013'' telah digerakkan..ditempat2 khas..harap semua ok..demi keamanan rakyat kita juga..

    kita xboleh lg ikut sgt kpala xbetul itu..

    Demi Keamanan Rakyat..Tema Tahun baru 2013..

    BalasPadam
  7. Ketua Agama, dan Ulamak Muda UMNO telah gagal untuk mendidik pengikut2 mereka supaya pandai menghormati, tidak mengganggu, tidak membuat kecoh dan khianat pada setiap majlis2 orang lain. Belajar lah meghormati hak orang lain.
    Apakah selama ini PAKATAN telah menggangu gugat segala majlis yang telah dilakukan oleh UMNO????

    Sekali lagi aku kata....Ketua Agama dan Ulamak Muda umpama "gambar di dalam frame" yang hanya tersangkut didinding yang tidak mempunyai fungsi langsung. Hebat hanya gambar bertitle ulamak tetapi hanya patung batu sahaja.

    BalasPadam
  8. Allahamdullillah rakyat serta leader2 lain dibawah pimpinan nasa akan memastikan rakyat tahu adakah DAP benar2 berada di landasan yang benar di dalam memperjuangkan nasib golongan rakyat bawahan seperti kita?

    SERTA KEAMAANAN YG BERPANJANGAN..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku tertarik dgn ulasan akhbar cina tsb..


      '' .. Menyedari ramai rakyat mula resah dan tidak puas hati, PR perlu memastikan mereka kekal berkuasa. Maka dengan kuasa yang ada, keputusan pilihanraya pun dimanipulasi dan sempadan pilihanraya dirombak bagi memastikan kedudukan mereka selamat....''

      ADAKAH MEREKA AKAN ''BERSIH 9.999'' SPT TUNTUTAN MEREKA HARI INI...SILA JAWAB YOP.. yg mana yg ada telur tu..

      Padam
    2. antara DAP dgn UMNO...sapa yg mengaku setan!!



      Padam
    3. antara DAP dgn UMNO...sapa yg mengaku faham pepatah kata bahasa enggeris?

      answer: Dap

      Padam
  9. Itu la hampa tak nak huluq duit kat polis2 tu. Sebab tu polis kat malaysia ni buat bodo ja kat PAKATAN. Cuba tengok UMNO, duit no problem la.... utk di masukkan ke dalam saku polis yg pelahap tu. Polis2 ni kalau tak huloq tak buat kerja punya. Dalam otak dia orang cuma "RM" ja.....

    So....kalau nak pelahap2 polis ni jaga kau orang, kena la huluq duit dalam poket dia orang tu.....
    Kalau tak.....samseng2 tu akan terus bermaharajalela la.....
    Pelahap duit polis ni akan biarkan ja berlaku.....

    Satu lagi aku nak kata....
    POLIS2 yang ada ni sekarang ni adalah PENTERNAH samseng2 tau....
    Kau tengok la.....
    Tiap kali PAKATAN buat majlis, polis2 ni akan biarkan samseng2 ni buat kacau. Dia orang tengok dari jauh ja....

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana satu mau ni ...demokrasi ka

      polis jaga semua..

      kata nak demokrasi sampai demkrazy...
      bila terbalik kereta polis..polis nak apa plak???
      .......

      ok najib tukar polisi ja.. polis jaga semua..ikut style madey la...tangkap saja semua balun dlm isa..

      kita dah tau ...da...

      lagi bagi muka lagi 'paha'...


      kita pun tau bila dema tersepit nanti piliharaya pun main tipu jugak''.. sama macam surat khabar cina tu ckp...(satu ekor pun xnak jawab soalan aku kat atah tu)

      Padam
  10. Bapak setan, anak jual air kencing setan.

    BalasPadam
  11. dalam insiden di melaka

    pegawai anwar main pistol

    ada dua proof gambar and video

    apa nak jadi ni

    BalasPadam
  12. Kena ajor sikit samseng2 taik lembu umno nih.

    BalasPadam
  13. 5.46...yele..pendek sgt caturan politik ko tu....anwar susah hati ko tak tau ka...haiya..

    BalasPadam
  14. Asik kena fitnah ngan lembu2 umno, mana tak susah hati.

    BalasPadam
  15. pistol dia ,, dia kata fitnah

    pestol org lain pun fitnah jgk

    apa beleh buat..video itu batu

    ko tak geli hati ke..anwar pakai wik.. is is isk..opsss itupun fitnah jugak..

    yg tak fitnah antuya jugak kan kan....alaaa jgn tak ngaku..politik double standart ni korang ni kan..

    BalasPadam
  16. Kene ajor sikit lembu2 nih.

    Lain kali bawak senapang ubat pelali. Kasi tembak lembu2 umno tu. Liar sangat.

    BalasPadam
  17. hari ni..11. Sep (911) tgk time stamp ko..

    ko percaya mana satu

    A. TALIBAN DAN IRAQI .. BERJIHAT
    BUNUH DIRI DAN SEMUA SEKALI.balas dedam TO US/ jihat .osama plan...

    OR

    B. YAHUDI PLAN..

    TEST YOUR IQ...WHICH ONE U BELIEVE IS TRUE ???

    A OR B

    BalasPadam
  18. C: LEMBU WAK SATIYAH

    BalasPadam
  19. mmg fail exam kikiki
    jawapan D. tak da jawaban kah kah kah

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini