TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Ahad, 9 September 2012

TINDAKAN KE ATAS US NASHA, BIARLAH MAJLIS SYURA TENTUKAN

Oleh:  WFAUZDIN NS

HARI ini (09 Sept), diberitakan Majlis Syura Ulamak PAS Pusat akan bermesyuarat dan tentunya agenda penting yang akan dibincangkan nanti adalah berkenaan tindakan bekas Timbalan PAS Pusat, Us Nasharudin yang dilihat sejak kehilangan jawatannya di dalam PAS, beliau semakin 'mesra' Umno dan condong kepada mencari jalan untuk dipecat oleh PAS.


Salahnya Us Nasha bukanlah kerana bergambar atau berada bersama Najib.  Tidak juga menjadi salah Us Nasha bertemu dengan Ulamak Muda Umno, Fathul Bari.  Apa yang menjadi persoalan kepada kita wajarkah Us Nasha memberi kenyataan umum bahawa PAS perlu menimbang semula untuk berada di dalam gabungan Pakatan Rakyat.  Itu sahaja.  

Us Nasha sewaktu membuat kenyataan tersebut masih berada di dalam Ahli Majlis Syura, iaitu badan tertinggi di dalam menentukan dasar-dasar PAS.  Difahamkan, Majlis Syura tidak pernah dikemukakan usul tersebut oleh Us Nasha di dalam apa jua mesyuarat badan itu dan difahamkan juga Us Nasha kerap kali gagal hadir mesyuarat.  Bagaimana PAS mahu membincangkan saranan Us Nasha jika beliau tidak membawa usul tersebut ke dalam Majlis Syura?  Adakah PAS berada di tahap yang begitu rendah untuk membuat keputusan yang penting melibatkan dasar parti itu semata-mata membaca kenyataan Us Nasha di akhbar-akhbar atau di TV semata-mata?  Ertikata lain, Us Nasha seolah-olah ingin menguji kewibawaan Majlis Syura.


Tidak dipastikan samada perbuatan songsang Us Nasha yang membelakangkan Majlis Syura ini satu perbuatan remeh atau `nakal' semata-mata.  Apa pun pandangan kita, kita mesti akur dengan keputusan Majlis Syura nanti kerana itulah satu-satunya badan tertinggi di dalam PAS yang mana badan ini lebih berkuasa daripada Presiden sendiri.  



Sudah tentu Majlis Syura akan berbincang dan berbahas dengan penuh ilmu berpandukan adab dan disiplin yang ditetapkan di dalam Islam.  Oleh kerana PAS adalah parti Islam, maka kita yakin bahawa Majlis Syura akan bertindak penuh adil dan bijaksana di dalam hal ini.  Kita tidak mahu Us Nasha dizalimi dan dianiayai oleh partinya sendiri, tetapi kita juga tidak sanggup melihat parti ini hancur oleh kerana seorang manusia yang tidak berdisiplin.


Terserahlah kepada Majlis Syura kerana mereka terdiri daripada para Alim Ulamak yang tentunya tidak termakan oleh hasutan atau perasaan emosi bagi memutuskan sesuatu perkara.  Kes Us Nasha bukan sahaja mesti adil tetapi mesti dilihat adil.  Inilah cabaran buat Majlis Majlis Syura kerana rakyat terutamanya ahli-ahli PAS sendiri selama ini meyakini keputusan yang dibuat oleh Majlis Syura adalah bertepatan dengan keadilan hukum Syarak./wfauzdin.blogspot.com

19 ulasan:

  1. cucu mamak kutty9 September 2012 7:22 PG

    klu nasha di terajang keluar dari pas apakah geng geng ug nya yg sentiasa sokong si nasha musibat ni akan keluar tinggalkan pas juga....klu ye....selamat berambus keluar le geng geng ug ni

    BalasPadam
  2. TG Nik Aziz Vs TG Harun Din

    sorang pentingkn politik walau apa tjadik walau bab akidahpun
    sorang pntingkan agama dr politik .hak Allah didulukan..

    ADA LG SORANG Tk guru

    TG Anwar...
    yg ni lain mcm sket.. kena crita yg. HEBAT2 je.. GAMBAR mesti besar2 kat BAS & Treller..

    TAK pernah meliwat
    TAK Pernah balun amoi
    ESKEY Tak kenal
    Nala Tak Pernah Jumpa

    Dia Main Tenis dgn Al-Yusof Qardawi je ok..

    dlm byk2 tok guru...TG ke3 ni.. paling power dlm menentukan keputusan NASA NANTI

    'K.E.R.A.S'' ngo baru nasa (standby jer)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang komen kau pun nak komen, tak ada ilmiah langsung,bawaklah banyak2 mengucap bro,aku nasihatkan kan kau banyakkan lagi membaca, carilah sumber2 yang nampak educated sikit, eh! kau ambik sumber dari JKKK ke? Kau punya style macam tahun 80an dulu tau tak? Banyakkan membaca supaya boleh memperkayakan minda kau.

      Padam
    2. Teruk sangat otak kau ni. Tak sangka zaman sekarang masih ada manusia yang sebodoh dan tidak langsung bermaklumat seperti engkau ni. Kalau kau ni orang Islam maka malu aku mahu mengaku kau ini saudara seagama aku, tapi kalau kau ini orang kafir, maka Alhamdullilah... kerana engkau tidak menjatuhkan maruah agama engkau.

      Padam
    3. apa buleh kawan.. cina mau berkuasa dlm ini negara...sikit saja lagi...

      lu org malayu mampus la..

      ini negara demokrasi

      kah kah kah

      Padam
  3. Nasaruddin tidak mempunyai kesalahan dengan pas, beliau tidak boleh dihalau keluar PAS.
    Namun kesalahan Nasaruddin amat jijik sebagai ahli majlis syura, selain daripada tidak hadir mesyuarat, beliau juga memperlihat sikap yang tidak layak menjadi pimpinan parti. Majlis syura mesti bertegas supaya badan tertinggi Pas dihormati. NASARUDDIN MESTI DIBUANG daripada majlis syura.
    kesian kepada ust fadhil noor, beliau nyata telah gagal dalam tarbiyyah pimpinan dan memilih pemimpin masa depan parti.

    BalasPadam
  4. mcm jati je.. bila kluar je maka kahak hijau pun kluar..

    biasa lah..


    ni jangkaan wa: pas xsanggup nak buang nasa.. byk team perpaduan da backup (jin jin islam dah standby kat tempat meeting tu bro..)

    ...team pro dap pula bersiap memberi tekaanan maksimum agar nasa tertunduk atau kurang2 kasi malu kaw kaw punya..paling tidak sikit le..

    dan nasa pun terpaksa ckp apa yg telah dirancangkan..

    ini lah titik hidup-mati anwar nak jd PM..
    kalu nasa disingkir chance utk jd PM naik balik..(nyawa politik anwar dlm gemgaman dap, telur sentiasa digosok2 lembut oleh dap)

    INI PROJECTION PENTING UTK DAP .SAMADA LEMBU PAS BOLEH DIPEGANG OLEH HIDUNG DIA.. PAS NI JANJI jenih APA?

    BG PAS TAK BUANG NASA ADALAH YG TERBAIK...TP TGN2 itu sudah byk kat dlm..

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    buang nasa undi naik 20%
    kasi malu naik 15%
    reda saja undi turun 10%
    sokong nasa undi jatuh -10%

    kasi rendahkan moral dap undi jatuh -20%
    >>>>>>>>>>'>>''''''>>>>>

    ......
    aku percaya most melayu pkr/pas akan tetap mahu mengutamakan TUAN mereka DAP LAKNATULLAH..Syirik dgn Dap boleh masuk neraka oooo...KEKAL OOOO..

    komen: jgnkan syirik ..batuk pun xboleh oo dgn Dap...kena hudud ooo..


    wallahulaam....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam,
      Tolong baiki tatabahasa dan spelling, berterabur, macamana saya nak bagi markah ni, point tak ada langsung. Jangan guna bahasa SMS, ingat tu buat sekali lagi saya buang awak punya komen!Satu lagi jangan gunakan <<<<<<<<<.SAKIT MATA , TAU TAK?

      Padam
    2. Cakap macam orang kapir. Sah tak tahu khalimah shahadah dan perangai macam berok kena belacan. Confirm

      Padam
    3. apa buleh kawan.. cina mau berkuasa dlm ini negara...sikit saja lagi...

      lu org malayu mampus la..

      ini negara demokrasi

      kah kah kah

      sikit hari lagi cina tak payah kasi keluar senjata..

      malayu akan kasi hantam sama malayu..

      gua bagi pistol..melayu anwar tembak malayu najib..

      banyak senang

      lu olang malayu bukan bodoh tapi banyak bo....

      hah hah hah

      Padam
  5. ini ada komen baik punya...isu sama..

    Kampong man menyokong muzakarah dan persatuan UMNO dan PAS dan meramalkan PAS akhienya akan keluar dari PR kerana perbalahan atas isu dasar dengan DAP dan PKR.PAS tidak akan menjadi parti dominan dalam PR dan akan terus digunakan DAP bagi tujuan politik mereka.Salam.

    BalasPadam
  6. Salam
    Biarlah pimpinan PAS yang membuat keputusan, saya percaya mereka lebih arif dalam selok belok politik, dan mereka lebih tau mana yang naik dan mana yang buruk. PAS ada tokoh besar seperti TGNA,TGHH, TGHD,Dato Tuan Ibrahim Tuan Man, kepada ahli PAS serahkan kepercayaan anda kepada pimpinan dan dalam masa yang sama tawakkal kepada AALAH.Orang di luar pAS berhak membuat andaian dan hujahan, tapi berpadalah dan gunakanlah kaedah yang betul, jangan hancurkan perpaduan PR.

    BalasPadam
  7. aku rasa masa nasa balik sudah sampai..
    TGHA MESTI DAH CONTROL APA AKAN JADI PADA NASA


    BERDASARKAN TEORI NASA IS REMOTE CONTROL AS PLANED..

    2 TOKOH BESAR DAH BACKUP NASA..SO NIK AZIZ AGAK TERSEPIT JUGAK..(ROBOT ANWAR)

    INGAT.. INI BUKAN JAWATANKUASA PUSAT..(MOJORITY JP PAS ANWAR DAH CONTROL)

    SAATU KEKECUALIAN: JIKA ANUAR BERJAYA REMOTE JUGAK .. LAST MINUTE ...HABIS..NASA

    BalasPadam
  8. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NXa8qAQIZBo


    pkr mula main pistol...

    adakah anwar akan kata: dengan pistol mainan pun takut..


    natijah jika berlaku tembak menembak selepas ini..apa akan berlaku kepada BANGSA BUMIPUTERA YG TINGGAL DI TANAH MELAYU INI..

    AMARAN: SATU TULISAN PERNAH KELUAR MERAMALKAN 13 MEI AKAN DATANG: ANTARA MELAYU DENGAN MELAYU







    .

    BalasPadam
  9. JIKA ADA ORG COPY PASTE SAHAM2 JGN LAYAN

    JGAN AKU DAH PULUH2 RIBU KENA TIPU

    BUSINESS IS BUSINESS

    1. CARIK BUSINESS YANG PALING SESUAI
    2. CARI TEMPAT PALING SESUAI
    3. INVEST
    4. INSYALLAH BUSINESS ORI TAK RUGI PUNYA

    INGAT NIAT BUSINESS PALING UTAMA: CREATE WEALTH (EJA SLAAH)
    CONTOH KO BUKA KEDAI DOBI DAH MEMANG RAKYAT KELILING STUDENT / PEKERJA KILANG
    SANGT MEMERLUKANNYA...
    niAT TOLONG ORANG...
    DGN SENDIRI REZEKI MASUK..

    UTK LEVEL LAGI MURNI : CREATE JOB.. AND SO ON

    XPAYAH JOIN SAHAM HARAM


    JIKA ORG ISLAM :'UTK MANUSIA KERANA ALLAH' LGI BEST'

    AKU cakap ni pasal majority kengkawan aku yg kena semua jenis sokong pembangkang..terutama pas la.. habbis aku pun la..

    BalasPadam
  10. BERITA TERKINI

    NASA TAK DISENTUH SIKITPUN

    HA BETUI TAK SEGALA TEORI EINSTEIN yg lalu...

    NAMPAKNYA BAS ANWAR KENA KERJA LEBIH KUAT.. PESTOL2 Anwar dan pestol2 najib akan bertempur lebih hebat..

    tembak menembak mybe akan berlaku tak lama lagi...

    Tahap benci najib sudah tinggi

    Tahap benci anwar sudah melangit

    korang pun bulleh rasa bahang kan...
    aku da ckp dulu.....anwaer..ko haram bawak naik dap.. dia musuh ketat org melayu.. ko naik la cara lain..jgn sekali2 dap... bertumpah darah nanti...

    seandai pkr bergasak jgk...makna pkr bergaduh bagi pihak dap...

    maka jd lah melayu vs melayu !!

    BalasPadam
  11. Samseng2 taik lembu umno tu memang kene ajor skit. Asyik kaco program org jer.

    BalasPadam
  12. Allhamdullilah welcome.. sahabat...kerajaan gabungan umno-pas...

    geng2 parasit buka parti barulah
    B.D.A.P (Barua Dap)

    woi ko tak kesian dgn bro nuar ke...dia dah susah hati tu..

    ..satu hari ada 2 sad story..

    Robot Nik Ajis dah tak boleh harap da

    BalasPadam
  13. Kesian kat lembu2 umno nih.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini