TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 15 September 2012

ANWAR DAN ROMBONGAN KE JOHOR - ADAKAH INI SATU CUBAAN MEMBUNUH ?

Rombongan PKR ke Johor hari ini yang dipimpin oleh Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi sasaran lagi di Skudai petang ini yang boleh mengakibatkan kemalangan ke atas bas yang digunakan untuk kempen parti itu.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution memberitahu Malaysiakini semasa majlis makan malam 800 meja di di Skudai bahawa serangan itu berlaku sejurus sebelum rombongan mereka sampai ke majlis tersebut, yang merupakan kawasan letak kereta di sebelah Sutera Mall.

“Dalam perjalanan kami ke sini, kami mendengar bunyi letupan kuat apabila kami melalui di bawah jambatan pejalan kaki.

“Kami mendapati seketul batu dilemparkan ke salah sebuah kereta dalam rombongan kami.

“Kemudian kami temui paku di atas jalan raya. Jadi kita berhenti di tepi jalan manakala kakitangan keselamatan kami membersihkan jalan raya sebelum kami boleh meneruskan perjalanan kami, “katanya.

Naib Presiden PKR yang juga ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh, semasa ucapannya di majlis makan malam itu, mendakwa mereka ternampak sebuah kereta di hadapan rombongan mereka hilang kawalan dan berpusing ke arah yang bertentangan.

“Kami dapati jalan penuh paku,” kata Fuziah sambil mendakwa pelakunya mahu bas mereka ditimpa kemalangan.

“Alhamdulillah, kita berjaya mengatasi semua cabaran ini,” katanya kepada kira-kira 6,000 hadirin berbilang kaum.

Kereta yang berjaya sampai ke destinasi majlis makan malam itu, kemek dan calar pada bahagian bonetnya.

Ketika ditemui Malaysiakini kemudiannya, Fuziah berkata kejadian itu berlaku kira-kira 1km dari tempat majlis makan malam itu di sebatang jalan raya yang gelap, tetapi dia tidak tahu namanya./anwaribrahim.blog

20 ulasan:

  1. esok hari raya



    hari dicapatikan 16September

    HARI AUTA SEDUNIA..

    vs 1AprilFool


    note: jika beliau tak buat menda ni dulu...kredibility beliau tak tercalar spt hari ini...aku tak dpt lupa seorg budak mesjid yg jadi sedikit mereng pasal 16sep...budak ni jadi silentboy(tak nak ckp.apa dah..)

    berhati2 lah dgn manusia yg punya kehendak auta yg berlebihan ini....sekian

    BalasPadam
  2. TandA-tanda Umno dah NAZAK....
    Buat ceramah kerusi ja yg datang...
    Majlis orang lain di ganggu....
    Berucap di hadapan kerusi, melalut2...
    Gerombolan pelampau buat khianat

    BalasPadam
  3. (( Take Note )) Anda Tentukan - Rakyat Terengganu Atau Rakyat Selangor Rakyat Terbodoh?..


    Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang selesai. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul..

    Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

    Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR.... Yakin dan percayalah, anda tak rugi apa2 jika bg peluang kpd PR malah untung..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeke..lamanya tu

      ...55tahun tu..

      Padam
    2. Saya bukan ahli parti mana-mana (pemerhati parti Melayu), tapi yg saya rasa terpanggil utk nak jawab ni kerana `kebodohan' org Melayu berparti. kalau pilih Pembangkang tentunya DAP akan naik tuchang dan akan menjadi maharajalela khususnya dalam soal agama Islam langsung banyak yg mereka tak sokong.Tapi BN, org Cina ikut je.. Sekarang nipun DAP sah membuat kerja-kerja murtadkan Islam. Itulah org Melayu ni, sanggup bunuh melayu kerana sesorang. Bangsa lain tidak. Inilah masa yg ditunggu oleh DAP kerana ada Melayu yg sokong dia utk takluki Malaysia. Masa 13 mei tak mampu. Fikirlah baik, jgn asyik seronok parti, agama dan bangsa digadai.

      Padam
    3. Sdra (KAMKUMNO)seolah-olah ahli ekonomi yg hebat. Pernah ke sdra pegang jwtan di negeri tsb sehingga mampu mengatakan demikian. Bukan mudah nak beri undi kat PR ni sebab banyak kepala dan punyai kepentingan berbeza, sekejab kata itu dan ini. Kat Selangor pun tak habis-habis masalah malah Ronnie Liu dah kaya sebab tibai kedai mesin judi dan kelab urut badan ni. Tak tahu ke...baca yop jgn asyik salahkan parti je...

      Padam
    4. Pelatuk...masih ada lagi orang yang lebih bodoh dari keldai rupanya...Melayu Islam dalam DAP...PKR...PAS tu semua kau ingat bodoh macam kau ke????

      Padam
    5. dah la dap balik beijeng la...nyemsk mesia jaa

      Padam
  4. KAMI MELALUI PADANG YG LUAS
    sejerus itu bukit2 air terjun yg boleh didengar terjahan air yg deras..

    ADA SUNGAI2 yg indah dibawahnya
    alam fauna yg indah..


    Tak terasa masa yg berlalu...
    maka tibalah kami ditempat tuan...
    apa khabar semua...sebanyak 5000 yg dtg ini pasti mahu mendengar cerita yg bukan2...trimalah crita bertajuk ''siakap senohong gelama ikan duri..'' yeahh

    BalasPadam
  5. Memang nak kena tembak lembu2 umno nih.

    BalasPadam
  6. fuuuuh... cobaan membunuh ke? sampai kesitu tuduhan? bunch of desperado's....Pathetic accusation.ckp bahasa penjajah pulak aku...hahaha... mangkuk2 ni bila cina dah ambil alih baru buka mata....korang dah ready utk hidup LIBERAL?.... tepuk dada tanya selera...

    BalasPadam
  7. Pegi jahanam lembu2 umno.

    BalasPadam
  8. PKR dapat duit dari banyak sumbangan luar negara disamping bantuan DAP dari Singapura. Kalau Pembangkang menang, terjuallah segala-galanya. Nak letak agama kat mana kalau bos PKR pun sokong LBGT!!!!!

    BalasPadam
  9. Org Johor macam saya (Batu Pahat) nak jemu cerita pasal politik Melayu khususnya PKR dan ahlinya yg tak kenal Lim Kit Siang dan Lim Kuan Yew!!. Dapatkan cerita pasal LKS dan LKY tu dari org lama-lama di Batu Pahat atau Pontian. Org Johor benci kat PKR kerana nak bersekongkol musuh sebenar org Melayu dan Islam di Malaysia, begitu juga Ambiga. Org Melayu nak berpolitik mesti mengetahui mengenai Melayu berjuang utk menegakkan negara, bukan seronok-seronok je. Kalau tak percaya ni, cara PKR berpolitik hanya akan memberi keuntungan bangsa Cina yg hanya menunggu masa utk membelasah org Melayu. Jgn nanti minta bantuan org Johor (kami saudara mara Kiai Salleh). Anwar kalau nak hidup pun berapa lama je..yg pentingnya anak Melayu kelak. Pergi ke Singapura tu....jgn nak melalak seronok je pasal politik, agam Islam tu kena kuat.

    BalasPadam
  10. Lihat ceramag abby, saya cukup sedih dan termenung seketika sebab abby tak tahu apa dia politik dan agama. Saya sering maklumkan masy kg saya supaya mendalami agama dgn sebenar-benarnya. Nabi Muhammad pun tak masuk mana-mana parti utk masuk syurga dan `bertuhankan' politik yg penuh kemaksiatan dan kejahilan. Al-Quraan dan Hadis adalah jawapannya. Kita kena tunaikan amalan wajib berserta amalan sunat spt sunat histikarah, awabbin dll. Org Islam sebenar tak berani cakap yg tak bagus. Banyakan beristifar

    BalasPadam
  11. Bawak2 istifar. Jangan buat keja bodoh & bahaya tabur paku tengah jalan.

    BalasPadam
  12. kalu aku dari campak paku simbah cat

    baik aku campak je bas ...simbah petrol lg syok

    acah aja la...haaa

    ala isa kan ada lg...tanggkap jala taruk kemunting ..apa susah...

    ko tak tahu ka anwar... da naik kan kadar faedah org business semua telungkup...senang2 ja dia kata ..tak nak ikut imf plak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn mare...

      gurau lembu 1 malaysia je

      Padam
    2. gurau gak

      ghau ghau babi 1DAP je

      selama 55 thn terjamin dbawah pemerintahan melayu...

      kalau la komunis menang dulu masa perang ..DAH 55 Thn kita dibawah pemerintahan Komunis...''

      PKR, PAS, UMNO SEMUA XWUJUD..
      yg wujud 'DAP' dlm bentuk 'Komunis'

      Padam
    3. Lebih terjamin di bawah pemerintahan Pandir Kutty.

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini