TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 10 September 2012

"JANJI DI TEPATI" - 87 % MENOLAK THEMA PROPAGANDA INI

Oleh:  WFAUZDIN NS

BLOG ini telah membuat "Poll" bagi mengetahui pendapat pengunjung blog ini tentang tajuk Hari Ulang Tahun Kemerdekaan Negara baru-baru ini di mana berthemakan " JANJI DI TEPATI".  Adakah thema ini digemari oleh rakyat Malaysia atau tidak, terpulanglah kepada masing-masing untuk membuat tafsiran, aku cuma mahu mengumpulkan pendapat para pengunjung blog ini sahaja yang berminat untuk menyatakan pendapat mereka.

Mahu letak thema pun huru-hara dibuatnya?

Jika tidak dibuat "Poll" pun mungkin ramai di kalangan kita sudah boleh mengagak apakah Rais Yatim selaku Menteri yang bertanggungjawab benar-benar seorang yang cerdik dan pintar, apabila menyaksikan puluhan ribu berhimpun di Dataran Merdeka serta sekitarannya menjelang detik 31 Ogos yang lalu di dalam Himpunan "JANJI DEMOKRASI#BERSIH".  Akibat dari tekanan rakyat, kerajaan pusat terpaksa mencipta sejarah tidak mengadakan "countdown" menjelang detik 31 Ogos, sebaliknya mengadakan "Ambang Merdeka" selepas tarikh sambutan 31 Ogos di Bukit Jalil dengan mengadakan persembahan artis dan menawarkan Cabutan Bertuah.  Apakah Rais Yatim tidak memahami maksud "Ambang" itu?  Merdeka adalah pada 31 Ogos, tetapi "Ambang Merdeka" selepas itu?

Menjadi pilihan majoriti....

Blog ini telah mengadakan "Poll" dengan mengemukakan tajuk, " THEMA HARI KEMERDEKAAN "JANJI DI TEPATI" ADALAH PROPAGANDA UMNO DAN TIDAK PATRIOTIK".  Di dalam sejumlah 2, 011 pengunjung yang telah mengambil bahagian, seramai 86 % daripada mereka bersetuju bahawa thema "JANJI DI TEPATI" itu adalah propaganda Umno dan tidak patriotik.  Manakala hanya 14 % sahaja yang percaya bahawa thema tersebut bersesuaian dan bersifat patriotik (Berakhir 10 Sept 2012)/wfauzdin.blogspot.com


14 ulasan:

  1. Sy tertarik dgn ulasan akhbar cina tempohari..

    '' .. Menyedari ramai rakyat mula resah dan tidak puas hati, PR perlu memastikan mereka kekal berkuasa. Maka dengan kuasa yang ada, keputusan pilihanraya pun dimanipulasi dan sempadan pilihanraya dirombak bagi memastikan kedudukan mereka selamat....''

    ADAKAH MEREKA AKAN

    ''JANJI BERSIH 9.999''

    SPT TUNTUTAN MEREKA HARI INI...SILA JAWAB YOP.. yg mana yg ada telur tu.


    KEMUNGKINAN BESAR WORDS BERSIH ITU LAWANNYA SECARA POLITIK 'JANJI DITEPATI'

    ITU SEBAB AGAK.KECOH DAN TERPAKSA. COUNTERBACK 'JANJI DITEPATI'

    .

    sebenarnya jika tahap benci. pd najib itu tinggi...tahap benci pd anuar jg tinggi...

    demomkraaaazi sbnarnya boleeh membawa maut.. negara akan agak lebih selamat jika autokrasi ..

    BalasPadam
  2. sikit2 teringin gak nak tgk suasana zaman dulu

    ketegangan politik zaman dulu
    takkira di vietnam
    di korea
    di German
    atau di Malaysia...

    Ketegangan Kaum dimana2..
    Persengketaan manusia dimana2

    'English' dan 'Sejarah' biasa nya subjek paling dibenci student masa kat sekolah betui tak???

    BalasPadam
  3. lepas ni BERSIH 4.0 MUNGKIN KURANG MENDAPAT PERHATIAN..see..
    RAngkaian Pas:

    hingga ke malam tadi, pertemuan biasa kami dengan rakan lama dalam pas masih terus membincangkan perihal arah tuju nasa.

    kata member pas aku, nasa dah diberi lesen oleh majlis syura. aku tanya lesen yang macamana ? dia jawap mudah, lesen untuk terus mempelopori perpaduan melayu dan yang penting meletakkan pas pada jalan politik yang asal. asal ? aku tanya balik yang sekarang ni bukan asal ke sahabat ? dia jawap mudah, yang sekarang ni bukan asal tapi sebaliknya dilihat merapik ( merepek). aku tanya balik apa asas perjuangan yang asal tu ?

    kemudian member pas aku ni bercerita. beberapa tahun lepas, pimpinan ulamak pas telah berkumpul di kota london. pertemuan itu sekadar melaksanakan tugasan tempelan dalam menyertai persidangan ulamak islam dari serata dunia. dalam pertemuan itu kata rakan pas aku ni, pimpinan pas telah bertemu dengan yusof qardhawi. mudahkan cerita tujuan asal pertemuan ini nak minta garis panduan oleh yusof qardhawi bagaimana pas nak mendepani isu perjuangan dalam pakatan ( selepas pru 2008).

    yusof qardhawi mengariskan 2 ciri penting dalam pas hendak bermuafakat dengan parti dalam pakatan. pertama boleh bergabung dalam gabungan. kedua hendaklah tarik diri dari gabungan sekiranya maruah islam dihina dan dicercani adalah asas yang dipegang kuat oleh nasarudin mat isa. hakikat politik pakatan pada hari ini yang pertama mereka pegang namun asas kedua pas tidak dan enggan turuti.

    ini yang buat nasa pulangkan paku buah keras kepada pimpinan pas dan pakatan. selama ini dap yang paling lantang menyerang pas. selama ini dap yang paling lantang menyerang asas pas.

    ditambah burukkan lagi bilamana ada dikalangan pimpinan pas yang beria-ia menjadi jurucakap kepada dap hingga melupakan garis panduan ke 2 yang telah dirungkaikan oleh yusof ardhawi.
    [boleh teka tiga ekor beruk passsit tu]


    kerana itulah nasarudin bertindak mengetuk beberapa kepala dalam pas. lebih laju bilamana nasa secara jantan memberikan pukulan kepada karpal singh dan menggelarnya pemimpin yang anti islam, hari ini nasa dah diberi lesen, kata rakan gap yang dah lama dalam pas.

    lesen perpaduan. lesen balun dap. lesen hapuskan anasir anwarista. dan pelbagai lagi lesen yang akan dinyatakan kemudian. hakikatnya kumpulan pembaharuan dalam pas akan runsing dengan perkembangan terbaru ini. aku sengaja jolok siapa yang akan sakit hati ? dia jawap kamarudin jaafar dan erdogan.

    mat sabu akan akan merasai kehangatan kehadiran nasa sekali lagi. harapan rakan pas aku nih satu. harapnya perjalanan nasa akan terus konsisten dan harap dia tidak akan dipancung awal dalam pas.

    [INI PESAN PERSONEL PD NUAR ATAU KAUM...MELAYU PRO ISLAM DLM PR...SUSUN PRORITY PR DLM PR..
    NO.1 Pimpinan Pas
    NO.2 PImPINAN PKR
    NO.3 DAP la...

    kenapa penting begini kpd org melayu dan islam disini???
    .

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab
      no1 agama
      no.2 bangsa (parti keadilan NATIONAL)
      NO.3 cina

      sanggup buat ni.. go on.. inilah JALAN YG BENAR
      PM HADI
      TPM NASA
      NAIB PRSIDEN 1 ANWAR
      NAIB PRSIDEN 2 KIT SIANG

      GOLONGAN PENGGANTI PM TETAP SALUR GALUR PAS (Ganti UMNO)

      [Parti Teguh Melayu Islam mesti domainan - AGAMA&BANGSA SELAMAT TERJAMIN]

      Padam
  4. mana ahli2 melayu pakatan ni...

    sepatutnya bangga org yg betul2 nak buat hudud diselamatkan maruahnya

    mat sabun tu xda la nak buat hududnya... kalu menipu tu munafik...menipu dgn tuhan tu nak kata apa?

    ha barulah org islam xkilaf untuk undi pkr pas...PAKATAN ISLAM...(yg lebih islamnya dari umno)

    pikirlah masak2 apa untungnya jadi PAKATAN DAP..keuntungan jangka pendek??..biar nasib anak cucu cicit sendiri pun jd macam anak2 palestin
    pelajaran xcukup, makan xcukup..kena bedil kapir 24jam..yg kat thailand mcm tu..yg kat filipin mcm tu..yg kat bosnia dah sejarah bezar..negara islam yg lain yg tak terkenal tu?? semua kena belasah.. '

    bila nye nak buka mata buka hati...umno mmg la xsempurnapun...
    aku pun xberapa rspect pun..tp aku masih waras..takdenya terdetik nak teima dap tu..nak lantik TPM tu. hadi aku trimalah jadi tpm.. anwar kata nak lantik TPM sampai '7'(apa ingat negara ultraman ke).. xdenyer derr... buat trgelak kat org je..menipu jemaah2 ABIM dia je adalah....bangkai anuar ni..

    mati je anuar...berebut pas,pkr nk jadi PM..pikirlah masak2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. pikir2...dap amacam ??? Tak terbuka ruang yg seluas2 utk dia jadi PM. ???

      KEMATIAN ANWAR MEMBAWA 1000 bencana..umur da berapa.. ikut bapak dia pun mati awai jugak..

      Padam
  5. Takyah pikir panjang2...

    Janji kroni masyuuuk.

    BalasPadam
  6. byk telur sudah hilang ooo..

    tp jgn ambik hati...
    kadang2 rasa kecewa tu mungkin Allah nak bg petunjuk..Yusof Qardawi JG dah bg petunjuk..

    dulu golongan kiri palestin ambik pendekatan sedikit yahudi pun ditentang keras umat islam..sampai tembak menembak hamas dgn fatah..

    inikan pula BER'PAKATAN' TP MENEMBAK DIRI SENDIRI..

    BalasPadam
  7. Tembak jer LEMBU2 dan SETAN2 nih.
    Tak mainlah baling2 batu dengan cat.

    BalasPadam
  8. tembak jelah.. acah sana ...acah sini...

    JamesBond ka apa???

    tgk dia tu...tembak keatas..tembak kedarat
    henjut baik punya..

    tp tak pa Hj. Hadi tak percaya..LKS Sengeh2 ja..tp Depa taruk papan tanda: ''Seks bukan Jenayah besar'' kah kah kah ..

    BalasPadam
  9. Papan tanda nih lagi best

    "Awas! Fitnah Lembu 1 Malaysia"

    BalasPadam
  10. awas fitnah antutuya !!

    ops.. yg ni crita benar ...scirpeon tu sah lagi maha soheh britanya...haiya...

    baca..Keldaiyan lg lah sah..alahai..

    BalasPadam
  11. "Awas! Lembu 1 Malaysia melintas di atas"

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini