TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 15 September 2012

SIKAP HISHAMUDDIN LEPAS TANGAN, POLIS JADI MANGSA CERCAAN RAKYAT

Oleh:  WFAUZDIN NS

BEGITU mudahnya Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin menjawab persoalan kekacauan dan tindakan samseng-samseng yang memburu ke mana sahaja DS Anwar dan rombongannya pergi.  Wajarkah Menteri itu berkata, terpulanglah kepada rakyat Johor kerana ini politik, politik ada risiko seperti yang beliau katakan di dalam Malaysiakini semalam.

Setakat mana beliau boleh ketawa? 

Bas dan kereta disimbah cat, di baling batu dan jalanraya ditaburkan paku.  Inikah budaya politik dan transformasi Najib?  Di dalam Islam sendiri, ketika berperang dengan tentera-tentera Kafir pun Allah melarang membunuh atau sengaja mencederakan kuda/unta tunggangan pihak musuh.  Apa yang berlaku sekarang bukan peperangan tetapi perlaksanaan amalan demokrasi yang dunia luar banyak melaksanakannya secara penuh bertamaddun.

Aku tidak tahu ada atau tidak di negara-negara lain yang bertamadun termasuk negara Komunis sekalipun Menterinya berfikiran seperti Hishamuddin ini.  Kita tidak peduli samada kenyataannya itu menunjukkan dia bengap atau bodoh, tetapi kita amat simpati yang akan menjadi mangsa adalah pihak keselamatan iaitu pihak Polis.  Rakyat lebih mudah untuk menuduh pihak Polis tidak bersikap adil daripada melihat Menterinya yang tidak tahu bekerja secara profesional.

Justeru itu, sudah sampai masanya seluruh warga keselamatan Polis dan tentera untuk berubah dari terus diperlakukan sedemikian.  Tentukan Umno akan tumbang di dalam PRU akan datang untuk kamu menyaksikan di manakah ceruk dan lubang cacing yang pak-pak Menteri seperti ini akan lari.  

Bagi kita, sehebat mana pun kezaliman mereka ianya tetap akan menambahkan lagi semangat kita untuk menguburkan Umno/Bn.  Melayu bergaduh sesama Melayu dan Islam angkara menteri yang tidak bertanggungjawab seperti ini.  Jangan dituding kepada DAP atau MCA mahupun Gerakan dan MIC.  Mereka tidak seperti puak tersebut yang bagaikan anjing liar memburu ke mana sahaja rombongan DS Anwar berada.  

Kalaupun Najib terlalu takut untuk berdebat dengan DS Anwar, jangan jadikan pasukan keselamatan sebagai pelindung kebaculan beliau.  Najib mesti tunjukkan bahawa beliau anak jantan sejati walaupun untuk beberapa minit berdepan dengan Ketua Pembangkang kami./wfauzdin.blogspot.com

65 ulasan:

  1. politik cap apa yang diperkatakan nya adakah kalau rombongan beliau diperlakukan sebegitu rupa dia kata ok..

    BalasPadam
  2. Kenyataan hishamudin itu adalah kenyataan resmi umnongok KERANA HISHAMUDIN SEHINGGA KINI dianggap sebagai menteri, KDN kecuali najib menyanggah bahawa kenyataan itu adalah pandangan peribadi hishamudin.Natijahnya sudah pasti kenyataan itu mendedahkan betapa bodoh dan bangang nya menteri umno ini dalam mengatasi situasi begini.Kebencian rakyat atas kebodohan dan kelancangan mulut menteri ini insyaallah akan dizahirkan di atas kertas undi dalam pru 13 nanti.Jadi pada pandangan saya adalah lebih baik para menteri umno sekelian berhati-hati bercakap kerana UMNO TERPAKSA MEMBAYAR HARGA YANG BEGITU MAHAL AKIBAT DARIPADA KEBODOHAN KALIAN.

    BalasPadam
  3. menteri budak ni memang tak cerdik. hairan bin ajaib PM lantik dia bukan KJ. KJ berani sanggup berdebat dengan Rafizi, cuma tunggu dan lihat berani kah Anak TDM menerima tawaran Sinar Harian untuk berdebat dengan rafizi.

    BalasPadam
  4. kenyataan menteri yg menjaga hal ehwal dalam negeri ni memang bengong bin tolol.macam mana Najib boleh kekal dia dlm barisan kabinet.tolol betul.ops lupa pula aku bahawa menteri tolol tu sepupu dia.

    BalasPadam
  5. Memang celaka dan patutlah mahafiraun kata BN ialah parti syaitan. Masa kena serang kat Kota Bahru, bukan main lagi sicelaka nih suruh maklumkan kepada polis tempat dituju agar polis boleh mantau. Sekarang cakap sicelaka dah berpusing 360 darjah pasal beliau tahu, pasti dan terlibat sama dengan serangan itu. Inilah cakap-cakap bapak syaitan yang tidak boleh dipercayai dulu, kini dan selamanya.

    BalasPadam
  6. sepatut nyer najib buat mcm madey tangkap je masuk isa...takde baiknyer de buang isa...puak komunis mana duduk diam nak malaysian malaysia ..nak letak pap LKY DITEMPAT TERATAS..

    barua cina dap punya banyak skarang
    sumbat je dlm isa..

    demkrasi usa pun ada penjara pemberontak politik di iraq..
    apa nak takut dgn usa..


    LKY 50 Thn dulu tiada tentera setakat sapu cat merah di jlnraya

    now LKY BERTENTERA KAN KAPAL2 Perang lebih 500 bijik..silap2 ada nuklear utk telan malaysia ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA

      Padam
  7. KEPADA YG GENIUS EKONOMI...

    NAIK JE PAKATAN...EKONOMI DOWN

    MENANG JE PAKATAN EKONOMI BOMMMM TRUS NAIK....
    MEREKA TUNGGU BN MENANG JE..SEBAB JAMINAN KESTABILAN

    MARI BERI 2/3 Pada BN..

    SATU UNDI PADA PAKATAN NEGARA TERUS TAK STABIL MACAM PERAK !!(da tengok kan)...nak cari makan akan terus sgt susah..

    tgk 1997/98 ekonomi down..habis kitaran meleset lengkap.. jgn buat2 lg..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Janganlah tunjukkan kepada dunia otak jenis longkang awak.Kebodohan dan kebangangan melampau. Awak mungkin salah saekor lembu yang membaling batu dan menaburkan paku semasa lawatan Anwar ke Johor.

      Padam
    2. hampir semua rakyat rasa trutama business man..

      97/98- bank 2 semua jamm kerana 'kebodohan' anwar menaikkan faedah pinjaman. biz lingkup..akhirnya bank pun lingkup(org berenti bayar)..


      TERMASUK BANK2 disingapura!!(seranggan asia ekonomi tak menentu)


      AKHIRNYA BANK JADI FOBIA NAK BG PINJAMAN (TRBANTUT HABIS!!)

      terpaksa madey bg rangsangan ''bank should start taking risk'' (strategy pemulihan)..

      anwar bukan 'bodoh' lah....tp dibodohkan kerana sikap gelojoh politik 'Janji Jadi PM' tu org dah tau...yahudi2 pun tau la...

      Padam
    3. ANON LEMBU 16 September 2012 11:17 PG

      BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA

      Padam
    4. salam..

      hakikat bro

      dlm dunia ni takda sapa pun
      tak tahu serangan curency 97/98

      cina2 lg terlebih tahu..sbb hidup mrk dkt dgn biz..

      ekonomi sgt dkt dgn kestabilan politik
      .. haa pangkah PR byk2.. sekelip mata negara jadi mcm PERAK..

      TAKDE SUDAHNYA MELOMPAT PARTI & adegan BERGADUH BALING KERUSI..MEETING BAWAH POKOK..

      TAKDE SUDAH NYER DEE

      ANWAR TAKDE NAK LAIN la....KALU CERAMAH TU kita TEPUK KUAT2 sket..tenteram lah hati dia

      masa undi lain la..
      biar nuar jadi ketua pembangkang terus!!!

      1. negara stabil
      2. ekonomi stabil
      3. pelabur berani masuk
      4. duit krim, brim, trim makin byk .. MAKIN tolong rakyat..makin senang rakyat
      5.most objektif pembangkang pun secara xlangsung tercapai ,utk RAKYAT kan..

      YG PENTING ANWAR KENA MENYALAK SELALU..(yg pnting kita kena tepuk kuat2 sket) nak harap najib ...najib tak pandai sgt bab2 ni.. ckp pun bersemangat..senada je..

      akhirnya rakyat semua bahagia...tak perlu gaduh2 lg...FILEM KEDUA TANDA PUTERA PUN XYAH BUAT PUN TAKPE..ok dah..

      BEE ENDDD.. always...

      Padam
  8. Inilah Menteri Paling CILAKA...
    Tahap gaban.....
    Keselamatan rakyat di double standardkan...
    Tahap kesombongan MELAMPAU oleh seekor ank BANGSAWAN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menteri KDN ni masa kat sekolah dulu pun lembik macam pondan!!! Ingatkan takat sekolah jer gitu, tapi bukan terbawa-bawa, tapi dibawa-bawa hingga dewasa. Chitttt! takder tanggungjawab punya menteri!!

      Padam
  9. bangang punya menteri ...tangkap je puak 2 barua dap ni ...masuk isa penjara


    tengok mana pembangkang ada kuku kat singpork..semua LKY kasi ikat baik2..


    takda mereka nak bentang kapet merah suruh ceramah.. kalau bn najib jadi pembangkang...takde nyer de..masa yg ada ni tangkap je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA

      Padam
  10. Begitulah rupa wajah 'Syaitan Yang DiKenali" ketawa..........

    BalasPadam
  11. siapa yang barua, rakyat pun kenallah mana barua sekarang ni tak usah nak gelembonglah.ini bukan lima puluhan.berapa lama mau tipu..

    BalasPadam
  12. Aku tak kira cara mahathir paling berkesan..

    bg pmbangkang bebas ..apa jadah nyer

    takde mereka kata tima kasih de

    TANGKAP MCM LKY TANGKAP ABIH CRITA..KETUANAN CINA MANTAP APA KAT SANA..MANA ADA KAUM LAIN DPT JADI PM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bngsa melayu mesti berani mcm brunei..sekor habuk tak bagi wargenegara...mampuih la ko cina kat brunei..

      Takde hak ko merempat kat sini nak jadi raja pm disini...pi balik beijeng la..babi..bangsat2 penjilat pi ikut berambus la skali..

      sambil balik tu... korang jilat la mana patut...

      Padam
    2. BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA

      Padam
    3. Nama pun UMNGOK, mesti laa berperibadi bongok!!!

      Padam
    4. tp aku tgk dlm pakatan melayunya lah nampak macam bongok sgt


      awat aaa

      tah tah hang ni dap nyamar kot

      Padam
  13. masa dulu apa sai tak tunjuk berani, jilat apa kata penjajah la ni baru nak rasa susah

    BalasPadam
  14. tu la masalah nyer non...baru je nak lawan malayan union nak merdeka...tetiba ada plak parti melayu islam lain plak ..

    sapa ke jadanyer pi daftar kan..

    org sibuk nak merdeka...nak lawan british.. puak2 tu tak bersetuju plak nak merdeka...bangang betui haram jadah ...sapa lah pergi daftarkan tu .babi betui...

    lama2 kena banyak setuju gak ngan britsh...
    puak bangang tu mana reti nak bersatu.. bg kuat... harap kan ubat kuat sj mana boleh...

    BalasPadam
  15. Anak Hussien Onn ni memang Cilako.
    Sumnat terung busuk ja mulut nya tu....

    BalasPadam
  16. anak husin ni elok ganti ng saddam hudin je'....tanggkap je yg suka2 ceramah..subversive lain takde...

    bg 20 thn duduk kemunting

    elok najib buat benda ni cepat2

    BalasPadam
  17. Pendengaranmu..

    Penglihatanmu..

    Dan Kulit2mu..

    SENTIASA SUJUDDD...

    BOLEHKAH MELEPASKAN DIRI.. ???

    MALAY1SIA.... BOLEHHHHHHH...

    HE.. HEE.. HEEEEE...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sujud hanya pd Allah

      tidak sesekali pd DAP


      .....

      Abdul Hadi mengulas desakan pelbagai pihak yang mendesak pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap Suara Rakyat Malaysia (Suaram), portal berita propembangkang, Malaysiakini dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

      Padam
    2. BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA

      Padam
  18. Syukur Hadi dan Najib telah berjaya menukar kepolitikan anwar ....

    anwar mesti buang sikap lama politik dia

    'Janji dpt jd PM'

    cuba kesan 6 bulan atau 1thn yg lalu...
    'nak bawak chimpeng la...
    komunis itu baik la...
    LKY baik
    'rela makan babi dr makan lembu'

    skrg da berubah sket..
    Aku bersyukur pd illlahi..

    kedua2 tokoh tsb adalah pejuang sebenar agama & bangsa..

    wahai nuar.. buanglah sikap buruk ko tu...Allah xredho..bangsamu xredo..agamamu xredo..

    BalasPadam
    Balasan
    1. BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA

      Padam
  19. HARI NI hari raya

    hari dicapatikan 16September

    HARI AUTA SEDUNIA.. '


    1AprilFool KE2


    '' we focus on the budget..''

    '' we have the number..''

    '' hari ni sepatutnya kita nak umumkan beberaapa org bn nak masuk pakatan..'''

    ''...anwar... pls count me in...''


    ''...itu yg rasmi....yg tak rasmi...'''

    BalasPadam
  20. Awww, I tak rela berdebat!

    BalasPadam
  21. sekor umngok berupa syaitonirrojim dok menyalak di sini

    BalasPadam
    Balasan
    1. BUKAN SEKOR BRO.. RAMAI DAH MASUK BLOG NI.. WAKAKAKAKA DEPA DAH PANAS DENGAN KEHEBATAN PR.. DENGAN HUJAH BANGANG PON DEPA BOLEH SPIN!! WAKAKAKAKA MAMPOS UMNGOK WAKAKAKA

      Padam
    2. yeke...ye kan la... cian...

      hakikat.. bro..

      kwn dap tu..Singpura tu berhajatkan
      penyatuan s+m...sekurang2 pada dasar..dasar apa tu??

      ini spin atau apa ni??

      ans=spin jugak??..nasib lu brotherrr

      agak2nya.. mudah tak mereka nak masuk jarum.. jika DAP jd TPM ???

      YOUR ANSWER?= Yes / No

      Padam
  22. tu yg aku heran dulu habaq semua yg cerdik semua da masuk pakatan..

    la ni nak carik sekoqpun takda..

    haii.... tak da makan2 ke hari ni ?? ...sempena menyambut Hari Kencing. Katak Anwar... keh keh keh kesian pencacai 2 semua... opsss barua2 semua..

    BalasPadam
  23. peristiwa 911 siapa buat? kerja dalam kan? setakat simbah cat...adoi...

    BalasPadam
  24. http://youtu.be/k1Wl3dP_6xA buat laporan jangan berat sebelah bro.
    Ini Penipuan Gred C iaitu mengenai perbandingan harga minyak dunia. Asalnya nak bagi F tapi sebab "usaha/effort" nak menipu tu, cai PR ni dapat C. Ok jawapan dia mudah kenapa harga minyak Malaysia lebih tinggi banding dengan negara pengeluar minyak lain spt Qatar, Oman dll ialah pada reserve, pricing method dan penting sekali ratio Production vs Consumption.Jamganlah asyik tengok post macam ni dan percaya bulat2 http://www.facebook.com/photo.php?fbid=328956353835092&set=a.115122585218471.14031.100001621902941&type=1&theater

    Ok simple kita ambik simple Ratio Production vs Consumption utk negara Malaysia pada 2010. Production ialah di paras 553.96k tong/sehari dan Consumption di paras 523.91k tong sehari. Ratio hampir 1:1. Mari kita tengok Qatar punya Ratio Production vs Consumption pada 2010. Productionnya ialah 1,126.74k Tong/sehari dan Consumptionnya ialah 151.67k tong/sehari. Ratio hampir 10:1!! Itulah realitinya, tak masuk available reserve lagi. Ini dipanggil konsep Supply and Demand. - JK. http://www.indexmundi.com/energy.aspx?country=qa&product=oil&graph=production+consumption....

    Dari Zamri: Saya telah mengembara dengan menaiki motorsikal dari Malaysia ke Mekah dan baru bulan lepas dari Istanbul Turkey hingga ke London..Perjalanan semua meliputi 30 bh negara..Malaysia negara kedua murah selepas Arab Saudi..yg lain semuanya Rm 4.50 - Rm 9.00 seliter.....Siapa yg kata minyak Malaysia mahal sebenarnya mereka tak pernah tahu atau mengalami pun..Mereka tak pernah isi minyak pun kat sana... asyik membabi buta percaya blok2 ni...boleh merosakkanlah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA APA TARAF HANG NAK HUJAH WAKAKAKA SABRI CEK PUNYA MULUT PUN BERBUIH WAKAKAKAAK

      Padam
  25. RASUAH....hmmm...

    Ahli politik mana yang tak makan duit rakyat? PAS setiap kali berceramah, mintak derma. Pergi mana duit derma ni? Kenapa Nik Aziz sampai boleh beli nombor plat mahal untuk kereta dia?

    Kenapa sampai Anwar Ibrahim setiap bulan boleh keluar negara? Mana dapat duit? Berapa gaji jadi Ketua Pembangkang dan Ahli Parlimen Permatang Pauh? Sampai boleh buat rumah besar istana, Azmin Ali anak anak semua belajar Australia.

    Barisan dengan Pakatan, sama sama makan duit rakyat....tapi biasalah...dah tertutup pintu rational berfikir....Wallahualam.

    kalau kau menegakkan agama Islam kenapa sokong pemimipin yg bersahabatkan zionist?

    Berapa buah mesjid yg didirikan dibawah pemerintahan PAS di Kelantan setelah lebih 20 tahun memerintah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malu aku baca komen ni. Menampakkan kebodohannya sendiri.

      Padam
    2. 3.49 ni modoh...

      kalu pas cadang nk buat masjid
      mestilah dap tentang
      'pkr' plak bg syarat kot .. nk buat kena buat gereja dua kali besor..
      akhirnya tak dapat buat..

      maka bergembiralah syaiton2 kawee nik azs tu..40 kali syaiton buat tawap kesyukuree..

      Padam
    3. ANON BANGANG 17 September 2012 8:16 PG.

      BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA.. JADI LEMBULAH HANG

      Padam
  26. logo mata dajjal, bulan dan roket bersatu??? lingkuplah negara...

    BalasPadam
  27. Bloger ni pun nak kepentigan gak...jual bangsa dan negara.... hampeh!!! report memang fair and balance...haaatuiii!!!

    BalasPadam
  28. bro pro common sense ...jauh merantau nampak..

    saya dulu pun pencacai pas & pkr gak zaman2 refobasi tu..susah nak turning over kecuali dah kawin melimpuh2 masalah 'negara' ni...






    maka dapat jugak akhirnya

    'common sense'

    baru dpt tgk belang2 org2 politik..
    rupa2 pas pernah singkir presiden pas sendiri.. tu dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. BONGOK TAK HABIS2! LAIN DICERITAKAN LAIN DISPINKAN!! ITULAH UMNGOK!! WAKAKAKAKA.. JADI LEMBULAH HANG

      Padam
  29. salam..
    kpd yg copy paste bongok2 kan org tu...

    trimalah
    hakikat bro..pasai 'seseorang' tu..

    dlm dunia ni takda sapa pun
    tak tahu serangan curency 97/98.(.trutama org asean..)

    cina2 lg terlebih tahu la..sbb hidup mrk dkt dgn bizness..

    ekonomi sgt dkt dgn kestabilan politik
    .. haa pangkah PR byk2.. sekelip mata negara jadi mcm PERAK.. !!

    TAKDE SUDAHNYA MELOMPAT PARTI & adegan BERGADUH BALING KERUSI..MEETING BAWAH POKOK..

    TAKDE SUDAH NYER DEE !!

    ANWAR TAKDE NAK LAIN la....KALU CERAMAH TU kita TEPUK KUAT2 sket..tenteram lah hati dia

    masa undi lain la..
    biar nuar jadi ketua pembangkang terus!!! ok tu..

    1. Negara stabil
    2. Ekonomi stabil
    3. Pelabur berani masuk
    4. Duit krim, brim, trim makin byk .. MAKIN tolong rakyat..makin senang rakyat
    5.Most objektif pembangkang pun secara xlangsung tercapai ,utk RAKYAT kan kan ka...

    YG PENTING ANWAR KENA MENYALAK SELALU..(yg pnting kita kena tepuk kuat2 sket) nak harap najib ...najib tak pandai sgt bab2 ni.. ckp pun tak bersemangat..senada je..

    akhir2nya rakyat semua bahagia...tak perlu gaduh2 lg...FILEM KEDUA TANDA PUTERA PUN XYAH BUAT PUN TAKPE..ok dah..

    BEE ENDDD.. Aman.. always...
    (carilah Keamaanan..Most country outside tgh berperang even now..nak tambah satu lg ke..)

    BalasPadam
  30. pro common sense....Eleh macam budak tadika. Mana Anwar dapat duit? Harga minyak rasionallah? Masaalahnya bukan itu. Masaalahnya ialah rasuah, Kronism, memperkayakan sanak saudara dan lainnya. Kalau engkau kira minyak keluar dan yang dijual itu senang. Untungnya itu banyak masuk poket kroni. Sekiranya orang PR makan rasuah sudah lama disiasat SPRM. Anwar tak bersalahpun menjadi salah. Kalau ada bukti sebesar biji nasi, Anwar dan geng gengnya sudak masuj lokap.Jalan terakhir BN adalah ISA pasal itu tak mansuh mansuh...Ada faham..Malas nak cakap panjang panjang

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau betul isa masih ada aku bersyukurlahh

      bolehlah najib control masa nak pru13 nanti..

      tangkap ramai2 sket..kasi ajar puak2 barua dap ni...

      dia ingat sokong dap buleh main2 agaknya'

      menangnye pakatan 99.9% KERAJAAN seberang menyeberanglah...gaduh2 punya gaduh DAP jadi PM.. ANWAR JADI TPM..

      ko nak cakap apa??..dap ada kerajaan kuat backing up depa..
      Maharaja china pun ada lg.kuasa ekonomi dunia plak tu..dulu boleh la.. dok bayar ufti emas kat sana..tp kalu bangsa dia sendiri yg rampas kuasa...sorilah...

      ...ko pas pkr .. sapa kuasa asia ko nak harap?? nak mintak tolong sapa..??

      indon, filipin, thailand.mymar, komboja, vietnam..maharajapahit??

      bila dah kena..adakah 'musuh punya musuh' masih kawan kita..??

      memang mintak tolong Allah.Allah suruh bersatu lawan musuh..lawan kapir jahat mcm dap pap tu..


      .

      Padam
  31. 3.20..

    kalau ko nak tau

    kalu nak la..

    aaaa tak yah lah lain kali lah ..korang otak takda...fitnah fitnah..open ur mind..
    politik benci penuh dlm dada..bila nak berdiri atas politik???

    bila lagi weiii??

    BalasPadam
  32. 20 thn aku kem pembangkang...

    hampir 4 thn jadi seblah satu lg...

    tq la kalu anwar tak buat 16sep..aku pun tak betukar arah..

    tq anua krn bg aku tepikir ko ni sapa sebenarnya..

    apsal ko gila meghoyan sgt nak jadi pm ..
    cuba agak2 apsal org tua ni..

    dulu elok 2 dlm bn

    main kuda la
    main jet ski la

    jatuh kuda.la

    main tenis la..
    jatuh kuda lagi

    apsal masa tu hang tak ronda naik bas mcm ari ni

    naik kuda
    naik keta mewah
    naik bot ski
    last2 naik bas jugak
    kah kah kah

    kawan2 dah mimpi belum.. yusof qardawi kata suruh pangkah pkr..

    nasib ko la labu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Naik jetski la, naik kuda laa .... Tapi yang sekor lagi tu, katanya suka naik betina slim-molim macam tuya, anak matjain dan ramai lagi!!! Jangan mareeee!

      Padam
    2. so trima lah kuda yg suka naik kuda tu seadanya...

      skrg ni dia dah buat pas plak jadi kuda..kecik sket nama dia keldai

      pkr jadi kuda dia (dia bukan ahli pkr pun..)

      pas jadi keldai.diia..(dia xpayah masuk pas pung..)



      sampai masa kuda tu masuk kandang umno jugak...jgn main2 ...
      dia ada no ahli umno..no ahli pkr pun tarak..no ahli pas pun tarak...

      PARTI KERAMAT MELAYU: Tak Kan Melayu Hilang Didunia..dgn izin dan rahmat Allah...

      Padam
  33. Ni yang terbaru isu Innosence of Islam. Pemuda Umno ajak Pemuda Pas sama2 berdemo sebagai menunjukkan kesatuan dan kesepakatan umat islam tak kira apa ideologi politik. Saya harap Nasrudin Tantawi tidak emosional dengan pelawaan dari Pemuda Umno itu.

    Kita harap Nasrudin Tantawi dapat buktikan dia pemimpin yang menyatukan dan bukan pemimpin yang memecah belahkan sesama islam. Khairy Jamaludin bukan ustaz, islam pun tahu setakat yang basic sahaja tetapi nampaknya Khairy menjiwai seruan islam jauh lebih baik dari Nasrudin Tantawi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ke 2 kalau betul cukup bagus lah 2

      Padam
  34. Pihak Polis perlu sedar bahawa menteri-menteri semua lepas tangan dalam apa kes pun...semua serah pada Polis. Kalau PRU 13 nanti BN kalah...menteri semua kena dakwa...lalu mereka kata Polis yang pandai pandai buat dan tak ikut arahan....kena lagi kamu polis..Oleh itu saya nasihatkan Polis kalau menurut arahan tu pakai akal lah sikit....jangan tolol sangat...tapi kalau suka sangat (pukul orang) nanti tanggung lah sendiri...pencen pun takada. Pergi pasar pun silap-silap kena luku kepala dengan orang...GAMBAR POLIS YANG BELASAH ORANG DALAM BERSIH DULU MASIH KEKAL DALAM SIMPANAN ORANG RAMAI...JANGAN TERPERANJAT KALAU TENGAH BERJALAN KENA LANGGAR ORANG DENGAN LORI KE...KERETA KE...NASIBLAH KAU YANG SAMSENG SANGAT.

    BalasPadam
  35. KEPADA ANAK2 polis pastilah..undi kamu solid pada pakatan opsss..pada kerajaan Yg Berjasa Merdekakan Negara 55 thn..bersama MCA .MIC..

    mrk yg sanggup bertuankan umno sbg ketua Negara Melayu (PM TPM KEKAL PADA bangsa kita jua)....tanah kita ni...lihat brunei satu habuk cina tak dpt warganegara...tanahair kita ni..

    ...ingat tak bgaimana samseng2 cina menyerbu polis...1. 2. 3.. menyerang polis agar polis bertindak menembak.. dan mereka bersedia menangkap gambar dan video...akhirnya video itu sendiri jadi saksi cina apek tu memprovokasikan..polis2 fru melayu tsb....

    ALLAH MAHA KAYA..

    BalasPadam
  36. Cara terbaik BN mengekalkan kuasa ialah dengan membaling batu, tabur paku payung dan simbah cat merah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. eee... kurang tepat tu sahabat
      utk dpt kembali projek2 ialah dgn
      tanggkap je mcm mahathir buat...

      masuk isa senyap la depa2...isa kan ada lg ...sapa kata mansuh..hahaha

      itu cara nak ajaq puak2 dap ni..

      apa barang baling2 selipar baling2 cat..takda class la...

      macam ada budak gemuk je ke yg buat keja tu..ala yg pendek2 tu la..aku serkap jarang je...kalu betul ..jgn marah

      Padam
    2. Tak baik tuduh kak Mah.

      Padam
  37. lebih baik ko tulis nik name '' aku org pkr'' abih crita..


    orang pkr mana percaya crita shamsidar yg dia percaya tuya. tuya tuya..

    cuba tgk shamsidar mengilai..bila sebut nama anwar.. takan aku nak bgtau mana nak carik..kang kata aku fitnah plakk..

    masa first tengok tu aku masih penyokong pakatan.. tiap2 mlm atau masa lapang aku teringat...dlm hati deny je...tp takda jawapan..oleh krn masatu sblum 2008 pun...deny tu kuatjugak..

    kalau la azmin jenis anggap anwar sbg idola..dah tentu isteri dia mmg jenih pakai tudung kalu takla level tudung labuh..

    BalasPadam
  38. Aku bukan pandy kutty19 September 2012 7:42 PTG

    Lebih baik ko tulis nick name "aku lembu umno"

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini