KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 7 April 2017

JAWAPAN KEPADA PJ PAS PAHANG DAN MOKHTAR SENIK

TAK baik ustaz2 berbohong. Skrg zaman IT, bkn boleh tipu. Atau, mmg kedua2 ustaz ni tak menonton sidang ptg tadi kot?

Bgaimana kita nak tuduh org lain menentang sdgkan nak bahas pun tak boleh, apatah lagi mengundi sokong atau tidak? 
 

Sepatutnya wakil Pas yg paling lantang mmbantah kputusan Speaker menangguhkan perbahasan kerana ianya akan melambat2kan penguatkuasaan RUU tersebut. Mengapa semua wakil Pas membisu bila Speaker menangguhkan perbahasan sdgkan RUU yg lain seblm ini dibahaskan sampai ke awal 3 pagi? Mngapa bila masuk RUU Akta 355 ianya menjadi tak serius atau tak penting? Kenapa wakil2 Pas tak bersama wakil2 dari PH menuntut Speaker teruskan dgn perbahasan? Cepat bahas, cepat selesai dan semakin dekat utk dilaksanakan. Itu pun kalau kjaan tak kencing lagi.

Terbukti lebai2 ni tak tau apa2. Yg mereka tahu tuduh org lain atas kelemahan mereka. Sbb itu kita bertambah yakin mmg RUU ini hanya modal politik semata2. Tak bersungguh dan serius. Harap kedua2 ustaz ini tonton balik sidang parlimen ptg tadi dan lihat sendiri siapa yg bersungguh2 mahu bahas.

Jika benar nak suruh pengundi2 tolak, pas patut tunjuk contoh dulu. Pas wajib tolak dari bkerjasama dgn Dap dan Pkr dlm kjaan Sgor terlebih dahulu. Jgn hipokrit !

Kedua2 ustaz ini lupa bahawa Umno adalah juara drama ini dan Pas jadi mangsa buli mereka.  Benarlah kata2 pemimpin Bn, apa yg berlaku petang semalam memang telah dirancang.  Mudahnya lebai makan umpan !!

Selasa, 4 April 2017

TEMPOH 2 HARI SIDANG PARLIMEN - SEMOGA HADI TIDAK UZUR

ADA lebih kurang 3 hari lagi Sidang Parlimen. Bgaimana nasib usul pindaan RUU Akta 355?

Dulu, ditangguh dua kali atas kehendak takdir. Berhimpun di Padang Merbok, lebai kata sejuta hadir. Jamil Khir, Menteri agama dan Timbalannya pun hadir untuk sampaikan 'Salam" Najib kat semua yg hadir. Bertempik "Takbir" mereka semua, Waktu tu hujan, Jamil Khir kata 'hujan rahmat' sebagai pertanda syariat Islam ini disokong oleh kerajaan.

Sebelum itu, dalam Perhimpunan Agong Umno, Najib berucap dengan muka waraknya berkata, Umno dan Pas kini saling bersama untuk merealisasikan pindaan RUU Akta 355. Jamil Khir kat belakang bukan main kuat tepuk tangan.

Kemudian, Zahid Hamidi menambahkan keceriaan para lebai yg mempercayai partinya itu ikhlas apabila mengumumkan pindaan RUU Akta 355 tersebut akan diambil alih oleh Umno. Sepantas kilat disambut oleh Takiyuddin, SUA Pas dengan menyatakan 'Memang wajar Umno ambil alih". Ertinya, dia akui isu ini hanya akan berjaya jika kerajaan sendiri setuju dan bawa. Benda ni dah lama kawan2 dlm PR dulu beritahu.

Bn pun bermesyuarat. Dap tak ada dalam mesyuarat Bn dan tidak pun dijemput. Hadi pun tak dijemput walaupun dia mendakwa dia 'Penasihat". Di sini baru kita tahu 'siapa' penasihat Umno sebenarnya. Hadi tak laku pun, dan tiada nilai pun di sisi Umno.

Selepas mesyuarat, selamba je Najib beritahu Bn buat keputusan sebulat suara bahawa Pindaan RUU Akta 355 itu diserahkan kepada Marang, yakni Hadi. Maksudnya, tak jadi kerajaan nak bawa. Maksudnya, "Aku kencing hang sebelum ini".

Apa pun, kita harus terima apa yg berlaku, Memang kita simpati apabila bekas kawan kita ni kena kencing dan ditipu. Tapi prinsip "Biar ditipu, asalkan tidak menipu" adalah pegangan mereka, kita nak buat macam mana? Lagipun, ditipu berkali2 tidak berdosa katanya, cuma mungkin bodo je lah.

Kesimpulannya, kita harap dalam tempuh tiga hari ini, jangan ada mana2 pihak yg mandai2 jemput Hadi untuk men"tahnik'kan budak baru lahir. Kasi dulu peluang untuk Hadi hadir di Parlimen untuk baca apa yg dia nak bawa. Kita juga berdoa agar Hadi dijauhkan dari penyakit 'tangguh'. Walaupun kita tahu, biar berbuih sekalipun Hadi baca, kalau kerajaan tak minat langsung, ianya umpama mencandat sotong dalam perigi buta.
Terdapat ralat dalam alat ini