TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 7 April 2017

JAWAPAN KEPADA PJ PAS PAHANG DAN MOKHTAR SENIK

TAK baik ustaz2 berbohong. Skrg zaman IT, bkn boleh tipu. Atau, mmg kedua2 ustaz ni tak menonton sidang ptg tadi kot?

Bgaimana kita nak tuduh org lain menentang sdgkan nak bahas pun tak boleh, apatah lagi mengundi sokong atau tidak? 
 

Sepatutnya wakil Pas yg paling lantang mmbantah kputusan Speaker menangguhkan perbahasan kerana ianya akan melambat2kan penguatkuasaan RUU tersebut. Mengapa semua wakil Pas membisu bila Speaker menangguhkan perbahasan sdgkan RUU yg lain seblm ini dibahaskan sampai ke awal 3 pagi? Mngapa bila masuk RUU Akta 355 ianya menjadi tak serius atau tak penting? Kenapa wakil2 Pas tak bersama wakil2 dari PH menuntut Speaker teruskan dgn perbahasan? Cepat bahas, cepat selesai dan semakin dekat utk dilaksanakan. Itu pun kalau kjaan tak kencing lagi.

Terbukti lebai2 ni tak tau apa2. Yg mereka tahu tuduh org lain atas kelemahan mereka. Sbb itu kita bertambah yakin mmg RUU ini hanya modal politik semata2. Tak bersungguh dan serius. Harap kedua2 ustaz ini tonton balik sidang parlimen ptg tadi dan lihat sendiri siapa yg bersungguh2 mahu bahas.

Jika benar nak suruh pengundi2 tolak, pas patut tunjuk contoh dulu. Pas wajib tolak dari bkerjasama dgn Dap dan Pkr dlm kjaan Sgor terlebih dahulu. Jgn hipokrit !

Kedua2 ustaz ini lupa bahawa Umno adalah juara drama ini dan Pas jadi mangsa buli mereka.  Benarlah kata2 pemimpin Bn, apa yg berlaku petang semalam memang telah dirancang.  Mudahnya lebai makan umpan !!

38 ulasan:

  1. Serban kt kepala tu berat sangat, otak pun tak bernafas tambah lagi 90 juta dedak kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. DIN...
      CAGU KAT KUKU IBU JARI TANGAN TU DAH BAIK KER BLOM? SAJA TANYA TAKUT LUPA PLAK.

      Padam
    2. Apa hal pula cakap hal fizikal orang ni, tuan? Jangan lupa kekuasaan Allah SWT, nanti esok tuan pula ditimpa penyakit. Jangan marah, ya, saya hanya beri peringatan. Jika peringatan tidak wajar pada kaca mata tuan, maafkan saya.

      Padam
    3. Sebagai sohabat, tak salah klu bertanya kesihatan kawan kita si din yg kena cagu kat kuku ibu jari tu. Tanya khabar bukan menghina. Faham?

      Padam
  2. Seronok bila baca mp kata beg berat sebab byk bahan nak bahas. Tapi bila tengok kat tv sonyap aje tak bangkang pun bila ditangguh. Yg penyokongbpulak komen2 kata mp pembangkang cuba nak bangkang ruu. So kuarlah dapig kapir harbi panta.. etc. Nak tanya mereka2 yg sikap mereka tu nak digelar apa ya. Fitnah maki hamun n putar belit jadi mainan bibir diselangseli ayat2 Allah. Nauzubilllah.. manusia akhir zaman

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setahu saya dan beralaskan pengalaman, manusia yang riak dan bangga dengan dahi hitam, pakaian ala orang baik konon, merika2 ini paling ramai yang menghina manusia dan ada ciri2 lembab otak. Ramai yang bijak, banyak ilmu agama dan cukup waraq, risau jika dahi jadi hitam atau risau mengata2 pada sesiapa, ditakuti semua penghinaan dan kata2 akan kembali kedia.

      Lagi banyak berlakun alim, lagi besar syaitan berkawan dengan manusia itu. Lebih baik berhati2 dan jadilah manusia yang lembah lembut, perihatin masaalah semua manusia dan cuntohi sifat Nabi, biar dia mengalah tapi semua yang mennghina dia jadi kawan akhirnya.

      Padam
    2. Hangpa jgn sindir depa. Satgi geng depa kapiaqkan hangpa kang.

      Padam
    3. Saya nak ingatkan pengundi2 muslim diseluruh Negara. Bahawa anda semua wajib menolak Ahli2 agama dikawasan masing2 yang tunjuk kot* 3 inci. Jangan bersekongkol dgn mereka untuk berzina dengan janda fesbuk. Sia2 solat anda. Sia2 puas dan sia2 mengaku seorg Muslim kalau anda bersama dengan org yg berusaha tengok janda dan pelacur German bogel dan membantu tunjuk kot* 3 inci untuk modal malam Jumaat. Ingat tu.jgn kata kami tak pernah beri nasihat dan peringatan.

      UMNO-PAS
      HILANG SELANGOR, KELANTAN, GANU, DAN KEDAH.

      Padam
  3. Tolong hantar pesanan untuk mokhtar senik tu...golongan pertama yang kena campak dalam api neraka tu golongan agamawan yang jenis celaka...golongan agamawan celaka yang bersekongkol dengan pemerintah yang menyusahkan rakyat & agama, golongan agamawan yang diam & menyokong penyelewengan & rasuah jadilah kalian syaitan bisu...semoga dapat balasan setimpal kat akhirat nanti...

    mohktar senik, walaupon ko tu cuma agamwan jadian, sila ambil perhatian juga ya...jangan kata saya tak pernah nasihat & beri peringatan.

    BalasPadam
  4. Ada dua bebanan terpaksa ditanggung rakyat ketika ini. Bebanan 1 - harta negara digunakan pihak tertentu seperti harta sendiri sehingga timbul pelbagai masalah lain. Bebanan 2 - agama diperdagangkan oleh pihak yang mengaku bahawa hanya mereka sahaja Islam dan hal itu menyebabkan rakyat terkeliru dalam kehidupan harian. Nampaknya kita berada di jurang kebinasaan. Ya Allah...

    BalasPadam
  5. Tak guna pondan2 tua PAS dalam dewan,SATU isu ni saja dok julap kat walaun2 sampai cirit kot mulut,mcm.isu laen tak nampak,lepaih tu pelaq2 di atas pun nak jadi
    Bani chibai le Tuduh orang mcm2!Bravo...

    BalasPadam
  6. Haalah haalah, memang betul lebai2 PAS nih. Tapi jangan tersalah agak, Hj Hadi ni lijat otok tau, dia dapat 2 4x4 sampai sekarang tak jawab bener atau tidak lobi tender 680 Juta lalu dapat dedak. Disebabkan dia anti Anwar ALL THE WAY di buat apa saja dan sapa2 anti Anwar akan jadi kawang diye. Kita perlukan Melayu Islam yang hebat, pintas dan kompetetif seperti Muslim in European and North Americas, mereka ini ARE PROVEN MUSLIMS DAN RAJIN MENDEKATI UMMAH, kami di US dulu belajar dari mereka.

    BalasPadam
  7. Inilah contoh lebai2 yg akan jadi bara api neraka esok..

    BalasPadam
  8. Pemerhati ulung7 April 2017 11:29 PTG

    Kenapa wala'un dan walaunis diam membisu? Terfana dgn rungutan teramai? Atau udah mulai sedar akan kelentongan ketua2 lobai? Nampak sesangat ketua2 lobai bijak mengambil kesempatan atas keasyikan dan kewala'unan yg jitu tahap cipan, menumpang sekaki gerombolan perembat harta warisan dgn beralaskan seayat dua yg terpilih buat menopeng pada wala'uns yg memang terkedu infiniti.

    BalasPadam
  9. Semoga laknat Allah menimpa mereka yang memperdagangkan Islam untuk kepentingan diri masing-masing...

    BalasPadam
  10. Ada juga lobai2 yg bangga sbb lobai hadi berjaya bentangkan di parlimen.
    Tapi aku kata kerja tu bangang.
    Sbb nya lobai2 ni tak mahu faham
    Najib dan komponen BN tak setuju.
    Mereka dh lepas kan pada parti lobai
    Bg mereka biarlah lobai2 nak memokak ke..nak menjerit ka..mereka buat bodo ja. Bagi mereka tak kemana apa yg dibentangkan tu. Sbb mmg mereka tak setuju. Parti lobai di kencing lagi.
    Parti lobai buat kerja bodoh.
    Sbb tu kompinen BN senyap ja. Mereka umpankan parti lobai dan perbahas sesama mereka.

    Kalau betul umno dan komponen nya jujur mereka akan bawa. Dan bukannya parti lobai.
    Sengaja dimainkan tarik tali dgn parti lobai supaya parti lobai hanyut. Sbb mereka sedar parti lobai ni di ketuai oleh lobai yg nyanyuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu BN diam je tu maknanya kompom ada yg tak kena kat mana2.

      Padam
  11. Baru bentang, belum bahas belum undi dah menangis2. Apa punya pondan la

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak-puak ni hanya tau pusing kri, pusing kanan, gohead gostan Dan uturn. Lepas tu jumpa PIGS...

      Padam
    2. Kalu masyukkk dedak banyak pun org boleh nangis. Nangis terharu.

      Padam
  12. Syukur Alhamdulillah sbb pencuri, perompak, lanun, perasuah, pemakan dedak, pencilok, pengebas harta rakyat tidak dimasukkan dlm ruu 355.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Satu lagi yg tak masuk dlm ruu 355...Membuat fatwa sonsang yg mengkapirkan sesama Islam.

      Padam
  13. Maaf la nak cakap kat sini. Biar berterus terang lg bagus.
    Aku nampak parti lebai sekarang ni di pimpin oleh seorang lebai yang lembam dlm politik. Jauh sekali jika dibandingkan dgn TG Fadhil Noor, TG Nik Aziz. Patut pengundi2 dan penyokong2 parti lebai desak supaya Lebai Hadi ni letak jawatan la. Banyak kerosakkan pada parti yg dia bawa sejak TGNAA meninggal. Kalau tengok rekod politiknya (Lebai Hadi), memang dah dropped. Banyak kerosakkan perpaduan kaum akibat dari perbuatan Lebai Hadi ni. Beliau bijak menggunakan ayat2 quran tapi perlaksanaannya tidak dgn hikmah. Kehendaknya ala Gastapo atau Taliban tanpa memikirkan pola politik dan suasana rakyat di Malaysia. Bijak menggeluarkan ayat2 quran tidak bermakna bijak politik. Kehendak nafsunya merosakkan sebahagian yg lain. Memperjuangkan yg bukan hukum kemudian mengkafirkan org lain dan sanggup bersubahat dgn penjenayah. Malah kerana buta politiknya sanggup berpecah- belah dan memutuskan ikatan dan harapan rakyat yg mengangkatnya sblm ini. Lebih malang lagi sanggup di kencing penjenyah walaupun utk seberapa kali.

    MMG LOBAI NI LOBAI MALANG

    BalasPadam
    Balasan
    1. elok dibiarkan lebai sembab ni terus memimpin pas...
      dia hanya layak utk pas.

      Padam
  14. 90 juta tu kalu buat sekola bole dapat 4 bijik bhaii. 4 bijik tau

    BalasPadam
  15. bangang juga semua ni..speaker yang bg hadi bentang takkan nk lwn speaker...lagipun ph nk tolak ruu baiklah tangguh pikir masak2 dulu sebelum dimalukan masa pru14 nanti..

    BalasPadam
  16. PAS FOR ALL USTAD TOLOLS AND BANGANG MACAM SI ANAK SENIK NI. KECIL KECIL BODOH BILA BESAR JADI WALAUN PAS TOLOL.

    BalasPadam
  17. #tolaklebaigermancap

    BalasPadam
  18. sebut moktar senik UMS teringat lagi gambar kote yang dikirim kepada alex pitsuan....huh memalukan.

    BalasPadam
  19. DA MAKIN BEBAL LG BINGAI PUAK LEBAI NI

    BalasPadam
  20. Hebat betul lebai senik ni. Solat dan puasa kita pun dia boleh tahu Allah terima atau tidak. Ruu tu hudud ka? Patut la ramai walaun mudah betul dok kafirkan org

    BalasPadam
  21. Hebat betul lebai senik ni. Solat dan puasa kita pun dia boleh tahu Allah terima atau tidak. Ruu tu hudud ka? Patut la ramai walaun mudah betul dok kafirkan org

    BalasPadam
  22. Hok jenih bodo saja berketuakan lebai2 PAS yang kaki pembelit.pakai jubah pakai serban besar tak semestinya Alim.dale jubah serban dok bersarang iblis.

    BalasPadam
  23. Pengikut butir tahik marang

    BalasPadam
  24. Baru RUU 355 boleh nampak dah sikap dan penerimaan mereka yang menentang belum lagi hudud.

    Oleh sebab ramai kafir yang bimbang dengan ekonomi mereka maka berteriaklah kafir cuba menghalang pembentangan oleh TGHA diikuti oleh muslim yang terhutang budi dengan kafir.

    BalasPadam
  25. Senik Ustad Mimpi18 April 2017 12:58 PTG

    SENIK DAH DAPAT MIMPI BARU KE.. MIMPI NABI... MIMPI SAIDINA UMAR PEGANG JANGGUT DIA... SAIDINA UMAR UNDI SOKONG RUU KE?

    UDAHLAH SENIK.. PI TIDO LAGI BAIK.. DAPATKAN MIMPI2 TERKINI DLM HAL RUU. TU TAKKIRA MIMPI ENIK BERSAMA JANDA FESBUK.. MIMPI BASAH WOOO

    SAIDINA UMAR TK KATA APA KE BILA HADI SUDAH TUKAR PROFESSION JADI PENTERNAK HAIWAN PULA?

    HADI MIANT SUNGGUH DGN HAIWAN2 NAJIS DAN KOTOR.. MINAT TAIK DAN TERBARU DAH MINAT SEBUT SYAITAN KT PENENTANG RUU..

    KITA TUNGGU HADI SEBUT.. PUNDEEK JE LAGI.. LAST.

    JIKA TERJADI MAKA SAHLAH HADI SUDAH BERTARAF AYATOLLAH.

    SEBAB TAIK AYATOLLAH ITU SGT BERKAT PD ORG SYIAH.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini