TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Selasa, 4 April 2017

TEMPOH 2 HARI SIDANG PARLIMEN - SEMOGA HADI TIDAK UZUR

ADA lebih kurang 3 hari lagi Sidang Parlimen. Bgaimana nasib usul pindaan RUU Akta 355?

Dulu, ditangguh dua kali atas kehendak takdir. Berhimpun di Padang Merbok, lebai kata sejuta hadir. Jamil Khir, Menteri agama dan Timbalannya pun hadir untuk sampaikan 'Salam" Najib kat semua yg hadir. Bertempik "Takbir" mereka semua, Waktu tu hujan, Jamil Khir kata 'hujan rahmat' sebagai pertanda syariat Islam ini disokong oleh kerajaan.

Sebelum itu, dalam Perhimpunan Agong Umno, Najib berucap dengan muka waraknya berkata, Umno dan Pas kini saling bersama untuk merealisasikan pindaan RUU Akta 355. Jamil Khir kat belakang bukan main kuat tepuk tangan.

Kemudian, Zahid Hamidi menambahkan keceriaan para lebai yg mempercayai partinya itu ikhlas apabila mengumumkan pindaan RUU Akta 355 tersebut akan diambil alih oleh Umno. Sepantas kilat disambut oleh Takiyuddin, SUA Pas dengan menyatakan 'Memang wajar Umno ambil alih". Ertinya, dia akui isu ini hanya akan berjaya jika kerajaan sendiri setuju dan bawa. Benda ni dah lama kawan2 dlm PR dulu beritahu.

Bn pun bermesyuarat. Dap tak ada dalam mesyuarat Bn dan tidak pun dijemput. Hadi pun tak dijemput walaupun dia mendakwa dia 'Penasihat". Di sini baru kita tahu 'siapa' penasihat Umno sebenarnya. Hadi tak laku pun, dan tiada nilai pun di sisi Umno.

Selepas mesyuarat, selamba je Najib beritahu Bn buat keputusan sebulat suara bahawa Pindaan RUU Akta 355 itu diserahkan kepada Marang, yakni Hadi. Maksudnya, tak jadi kerajaan nak bawa. Maksudnya, "Aku kencing hang sebelum ini".

Apa pun, kita harus terima apa yg berlaku, Memang kita simpati apabila bekas kawan kita ni kena kencing dan ditipu. Tapi prinsip "Biar ditipu, asalkan tidak menipu" adalah pegangan mereka, kita nak buat macam mana? Lagipun, ditipu berkali2 tidak berdosa katanya, cuma mungkin bodo je lah.

Kesimpulannya, kita harap dalam tempuh tiga hari ini, jangan ada mana2 pihak yg mandai2 jemput Hadi untuk men"tahnik'kan budak baru lahir. Kasi dulu peluang untuk Hadi hadir di Parlimen untuk baca apa yg dia nak bawa. Kita juga berdoa agar Hadi dijauhkan dari penyakit 'tangguh'. Walaupun kita tahu, biar berbuih sekalipun Hadi baca, kalau kerajaan tak minat langsung, ianya umpama mencandat sotong dalam perigi buta.

26 ulasan:

  1. KENE KENCING DGN UMNO PERKARA BIASA BG PAS

    BalasPadam
  2. Kah kah kah kah...Cantik ayat tu "Kesimpulannya, kita harap dalam tempuh tiga hari ini, jangan ada mana2 pihak yg mandai2 jemput Hadi untuk men"tahnik'kan budak baru lahir. Kasi dulu peluang untuk Hadi hadir di Parlimen untuk baca apa yg dia nak bawa. Kita juga berdoa agar Hadi dijauhkan dari penyakit 'tangguh'. Walaupun kita tahu, biar berbuih sekalipun Hadi baca, kalau kerajaan tak minat langsung, ianya umpama mencandat sotong dalam perigi buta"

    BalasPadam
  3. Kencing..dan kencing..kencing lagi..bodo..dan bodo..selamanya lebai2 bodo..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hangpa kutuk hadi jangan la lebih2. Satgi geng2 unta depa kapiaqkan hangpa kang....

      Padam
    2. geng unta kena kapiaqkan Najib dan boss sendiri pasai dah tak jadi bentang. sok mati depa pi tanam dua ekoq ni masuq jirat Cina. talqin tokpekong LKS nooo!

      Padam
  4. Sejak ruu355 ni panas membara, rakyat telah dapat melupakan gst, 1mdb, harga barang naik dan budak2 universiti yang dah 3 tahun menganggur.

    Alhamdulillah.
    Terima kasih kpd hj hadi yang cemerlang, gemilang dan terbilang kerana telah menjalankan tugas sebagai PENASIHAT pm dgn sempurna.

    BalasPadam
  5. Org nak taknik tertunggu2, sotong2 berenang2, ikang belukang melompat2, bendera jepun layu tak berkibar; itu tanda hj hadi nak bentang ruu355.

    Hiduuuppppppppp hadi 3x

    BalasPadam
  6. Allahurabbi, kasihannya "bekas kawan kita" tu kan, tapi apa boleh kita buat kerana mereka sendiri memilih laluan seperti itu.

    BalasPadam
  7. Perghh tak tahan aku bro baca ungkapan 'umpama mencandat sotong dalam perigi buta' ehehe...

    BalasPadam
  8. Ada satu masa dulu TGNA puji tuang presiden.. TGNA kata.. tuang presiden balik dr mesir.. berpikul2 buku yg di bawanya sekali.. maksudnya masa dia belajar.. sentiasa membeli buku.. punyalah tinggi ilmu tuang presiden..tp skg..agaknya buku yg berpikul2 tu dia baca tu telah hanyut masa candat sotong..agaknya manusia ni.. klu ilmu yg di anugerahkan tak prektik.. ni lah jadinya..

    BalasPadam
  9. Sempat ker nak bentang seterusnya berbahas? Ker setakat dibentangkan shj. selepas itu terpaksa ditangguhkan kerana dap pula menghalang utk dibahaskan, guaner?

    BalasPadam
    Balasan
    1. TAR CAGUSNAKE COTEY CIPUT4 April 2017 11:12 PTG

      Dap jugak yg kena. Dua Kali tangguh dulu tu pun dap jugak yg halang kott.

      Padam
  10. Lebai hadi adalah sebangsat2 umat pernah ada di malaysia..lebai barua umno..

    BalasPadam
  11. Org tua2 kata kalau terminum ayaq kenci g lam2 jadi bodo. Betoi ka?

    BalasPadam
  12. betui kut...

    BalasPadam
  13. hoi sedap lidah tak bertulang Cow Orang kata kat Tok Guru ambe... ingat tak sebelah Cow Orang tu ada 2 Malaikat yang sedang catit apa yang Cow Orang cakap.... ayaq Cow Orang macam ni macam Cow Orang byk ilmu sangat toww. puuuiiiih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agak2 nya masa tuang presiden melebel2 dan memaki2 org kat atas pentas tak setuju dgn dia tu...sebelah dia takde 2 malaikat ke..?. Tak payah nak menahan tuang presiden kau tu.. semua blog memperkatakan tuang presiden berkenaan ruu355..dr sudut atas bawah.. kiri kanan.. depan belakang.. timur barat.. selatan utara..menampakkan pendek akal tuang presiden tu..

      Padam
  14. Minta PAS serahkan aje pada Azalina bentangkan supaya hilang sedikit ke"tomboy"annya itu. Biar ada gaya keperempuanan sikit. Dan biar Azalina ni tahu tentang hukum huduh dari Penasihat BN tu. Kalu rasa Azalina tak sesuai, kasi pada Siti Kasim. Haaaa baru ternganga Jamil Khir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Azlina tak blh. Dia tak sunat lagi.

      Padam
  15. KALO KJP2 KENE KENCING ITU BUKAN BODO LG TP "'BAHLOL,KELABU ASAP"BAGHAL KATA P.RAMLEE

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami punya pasal la kena kencing ka atau tak kena kencing. Apa lu org sibuk?

      Padam
    2. Kena kencing adalah satu nikmat

      Padam
  16. Pakat ramai2 keluaq Paih

    Pi Amanah parti Islam terpilih!

    BalasPadam
  17. Kan din dah malu.. patut delete je tajuk tu..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini