TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

PRK PENGKALAN KUBUR, APA PENDAPAT ANDA?

Sabtu, 1 Disember 2012

AKU DI LANCHANG, TEMERLOH MALAM INI

Oleh:  WFAUZDIN NS



MALAM ini (01 Disember 2012), aku dijemput berceramah di Taman Lanchang Permai, Bolok, Lanchang, Temerloh bersama dengan Pn Felicia Ling (AJK Wanita PKR Pusat), Sdr Razali Alias (Ketua Penerangan PKR Pahang) dan Sdr Man Kadir@Pak Jabit (Timb Ketua Cabang Temerloh).

Kepada rakan-rakan dijemput hadir bertemu di sana, terutamanya wara tentera dan bekas-bekas tentera.  Masa untuk 'serang' balas Umno setelah mereka 'serang' hendap kita di PWTC.

Khamis, 29 November 2012

BERLAKU 13 MEI, TIDAK PAYAH BAYAR HUTANG LEMBU

Oleh:  WFAUZDIN NS

MAKA berkatalah betina bernama Kak Ijat, seorang tokey lembu bahawasanya sekiranya PR memerintah maka negara ini akan huru-hara seperti 13 Mei dahulu kala.  Ertinya, di Selangor, Kedah, Kelantan dan P.Pinang sekarang telah lama berlaku huru-hara dan banyak darah orang-orang Melayu, Cina dan India tumpah ke bumi semenjak 2008.

Begitulah andaian tokey lembu yang bercakap di dalam kandang lembu untuk memberi peringatan kepada seluruh isi kandang.  Apakah beliau sememangnya ingin sangat berlaku peristiwa seperti 13 Mei?  Pada kepala otaknya yang berjambul itu, jika berlaku 13 Mei nanti maka negara akan huru-hara dan bila negara huru-hara sudah pastilah 'hutang beli lembu' RM250 juta tak perlu dibayar.  Kirim salam bebanyak.....

Peliknya, masih ada lagi yang masih percaya kepada kata-kata betina yang tidak tahu anaknya bekerja apa itu?  Kalau dah dia dengan anaknya pun dia tak ambil tahu, korang semua nak ikut cakap dia lagi?  Paling melucukan, sekumpulan lembu betina memujuk merayu agar bos mereka itu diberi peluang sekali lagi.  Peluang untuk bela lembu lagikah?  Budaya ampu dan bodek tidak boleh dipisahkan.....maka jadilah mereka kartun 'transformer' yang berubah-ubah bentuk mengikut apa jua pemimpin arahkan.

Rabu, 28 November 2012

MALAM INI HANYA ADA DUA PILIHAN UNTUK HARIMAU MALAYA DAN FAM

Oleh:  WFAUZDIN NS

MALAM ini tiada alasan lagi buat Rajagopal dan FAM.  Rakyat khususnya peminat bolasepak sudah jemu mahu mendengar alasan "bukan permainan sebenar"' "ranking tidak penting", "pemain ramai cedera"' "pemain gugup" dan macam-macam alasan lagi yang negara lain tidak pernah berkata sedemikian.

Jika Seri atau tewas, sila letak jawatan....
Malam ini Skuad Bolasepak Harimau Malaya mesti keluar dari kandang 'sarkas' dan mesti menjadi harimau sebenar untuk membaham Laos.  Tiada pilihan malam ini, kecuali dua pilihan iaitu MESTI MENANG atau Rajagopal, dan seluruh kepimpinan FAM termasuk Presidennya WAJIB meletakkan jawatan.  

Kepada penyokong-penyokong Harimau Malaya, jangan kecewa dulu.  Datanglah ramai-ramai ke stadium untuk menyaksikan "perlawanan sebenar" malam ini atau "perlawanan olok-olok" sahaja.  Dari awal lagi, kita bukan mahu menang kesemua perlawanan tetapi kita tidak boleh terima kekalahan semua perlawanan apatah lagi tewas dengan pasukan seperti Laos.  Paling penting bagi kami, pemain-pemain mesti menunjukkan permainan bermutu sejajar dengan banyaknya wang rakyat dilaburkan untuk sukan Bolasepak selama ini.

Harga tiket semakin lama semakin naik, tapi mutu permainan dan prestasi semakin teruk.  Itu yang peminat-peminat tidak boleh terima.  Jika kita tewas kepada Hong Kong, seri dengan Bangladesh atau menang hanya dengan Timor Leste, adakah itu berbaloi?  

Apa pun jom kita beri sokongan kepada Skuad Harimau Malaya malam ini walaupun sudah ada yang dapat menghidu keputusan malam ini.

Selasa, 27 November 2012

HASSAN JATI KENA BIJAK MACAM EZAM SESUMPAH UNTUK CARI MAKAN

Oleh:  WFAUZDIN NS

KECOH blog-blog pro Umno kononnya akan ada beberapa orang tokoh yang telah dicampak keluar dari PAS dan tokoh yang terpinggir di dalam PAS akan mengistiharkan diri menyertai parti sekutu Apco itu.   Firasat aku, dan aku amat berharap tokoh itu salah seorangnya adalah Hassan Jati.

Jiwa Hassan Jati sekarang memang sesuai untuk Umno.  Jika beliau tidak sertai Umno pun setiap kali beliau bercakap terbau dari mulutnya bau Umno.  Maka elok sangat beliau sertai Umno kerana mungkin dengan cara itu beliau boleh bertanding di dalam PRU akan datang.  Jika tidak, beliau terpaksa bertanding di atas kapasiti calon Bebas yang mana harapan untuk beliau memberi 'sedekah' deposit nya kepada SPR amat cerah.

Jika beliau sertai Umno pula masalahnya di mana beliau akan bertanding?  Di Selangor?  Kita tahu di Selangor sekarang semua Ketua Bahagian sedang lapar mahu menjadi calon.  Mereka sanggup bertikam sesama sendiri untuk menjadi calon, masakan begitu mudah mereka mahu serahkan kerusi kepada Hassan Jati bekas pemimpin PAS yang pernah berjanji tidak akan sertai Umno itu.

Kalau Hassan Jati sertai Umno, kita patut mengadakan kenduri kesyukuran.  Ini adalah kerana kemasukan Hassan Jati akan dapat membantu PAS di mana sudah pasti perbalahan di dalam Umno akan bertambah rancak.  Kita masih ingat apabila Ezam sesumpah dianugerahkan Senator selepas menyembah lutut Umno, bukan sedikit yang merungut dan tidak puas hati.  Manakan tidak, orang yang pernah memuja memuji DS Anwar dan mengutuk rapat Umno dan Najib dahulu begitu mudah mendapat Senator.  Itulah bijaknya Ezam sesumpah memperbodohkan orang-orang lama di dalam Umno.

Kali ini tidak mustahil giliran Hassan Jati pula untuk memperbodohkan ahli-ahli yang telah sedia bengap itu.  Hassan Jati tahu, semua ahli-ahli Umno akan jadi burung belatuk jika pemimpin mereka bersuara.  Jika Najib kata Hassan Jati akan jadi calon, burung belatuk ini akan menganguk walaupun di dalam hati Tuhan sahaja yang tahu.  

Harapan kita, eloklah Hassan Jati umum masuk Umno secepat mungkin.  Kita simpati dengan beliau yang mungkin sekarang ini merasa resah khuatir dapor tidak berasap apabila tidak lagi menjadi Wakil Rakyat selepas ini.

Ahad, 25 November 2012

NAJIB PATUT LETAK JAWATAN UNTUK BERI UMNO BERNAFAS SEKETIKA

Oleh:  WFAUZDIN NS

APABILA membaca artikel yang ditulis dari sebuah portal pro Umno yang 'kritis' iaitu Umno-reform di SINI, terlihat oleh kita betapa mereka juga sudah hilang keyakinan bahawa Umno bakal bertahan di dalam PRU akan datang.

Sememangnya ada lojik, Najib perlu letak jawatan segera iaitu sebelum PRU sekiranya mahu Umno 'bernafas seketika', walaupun tidak menjamin Umno dari berkubur.  Jika Najib sanggup mengorbankan dirinya, terutama mengorbankan kesenangan isteri tersayangnya itu, maka ahli-ahli Umno mungkin mendapat sedikit 'udara' untuk bernafas.  Tetapi jika Najib terus mencuba untuk menjadi 'tikus membaiki labu', hayat Umno semakin  tiba. 

Bukan menjadi rahsia lagi, Umno terpaksa menanggung banyak isu semenjak Rosmah dianggap 'First Lady'.  Jika di zaman Pak Lah, menantunya KJ dianggap ramai orang sebagai punca kejatuhan PM Islam Hadhari ini.  Di zaman Najib, semua telunjuk menghala kepada Rosmah.  Maka tidak hairanlah seperti apa yang banyak banyak dikempenkan di dalam ahli-ahli Umno bahawa sudah sampai masanya Muhyiddin patut dicuba untuk menghalang kemaraan DS Anwar Ibrahim.

Semua isu telah dimainkan oleh Umno, namun gagal menarik perhatian rakyat bahkan rakyat semakin berminat untuk mendengar ucapan DS Anwar yang begitu berani mencabar Najib berdebat.  Rakyat berfikir, jika DS Anwar itu banyak melakukan penyelewengan atau rasuah sewaktu beliau di dalam kerajaan, mana mungkin Ketua Pembangkang ini begitu berani mencabar PM.  Bukankah semua fail menteri kabinet semenjak Merdeka berada di tangan kerajaan?  Rakyat juga berfikir, mengapa susah sangat Najib memberanikan diri untuk berdebat secara terbuka dengan DS Anwar?  Apa yang mahu beliau sorokkan?

Andaikata alasan Najib tidak mahu berdebat dengan DS Anwar kononnya Ketua Pembangkang itu 'rendah moral'nya, tetapi dengan pemimpin PAS pun Najib tak pernah berani berdebat.  Itu semua alasan kebudak-budakan dan itu bukan standard PM yang baik untuk sesebuah negara.  Adakah jika Muhyiddin jadi PM, beliau sanggup menjadi lebih berani untuk berdepan dengan DS Anwar?  Jawapannya tetap sama kerana selagi mereka merasakan ada sesuatu yang disorokkan dari rakyat, sesiapa pun yang menjadi PM dari kalangan Umno tidak akan berani berdepan dengan rakyat.

Jom Kongsi Dalam FB Anda