RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 28 November 2012

MALAM INI HANYA ADA DUA PILIHAN UNTUK HARIMAU MALAYA DAN FAM

Oleh:  WFAUZDIN NS

MALAM ini tiada alasan lagi buat Rajagopal dan FAM.  Rakyat khususnya peminat bolasepak sudah jemu mahu mendengar alasan "bukan permainan sebenar"' "ranking tidak penting", "pemain ramai cedera"' "pemain gugup" dan macam-macam alasan lagi yang negara lain tidak pernah berkata sedemikian.

Jika Seri atau tewas, sila letak jawatan....
Malam ini Skuad Bolasepak Harimau Malaya mesti keluar dari kandang 'sarkas' dan mesti menjadi harimau sebenar untuk membaham Laos.  Tiada pilihan malam ini, kecuali dua pilihan iaitu MESTI MENANG atau Rajagopal, dan seluruh kepimpinan FAM termasuk Presidennya WAJIB meletakkan jawatan.  

Kepada penyokong-penyokong Harimau Malaya, jangan kecewa dulu.  Datanglah ramai-ramai ke stadium untuk menyaksikan "perlawanan sebenar" malam ini atau "perlawanan olok-olok" sahaja.  Dari awal lagi, kita bukan mahu menang kesemua perlawanan tetapi kita tidak boleh terima kekalahan semua perlawanan apatah lagi tewas dengan pasukan seperti Laos.  Paling penting bagi kami, pemain-pemain mesti menunjukkan permainan bermutu sejajar dengan banyaknya wang rakyat dilaburkan untuk sukan Bolasepak selama ini.

Harga tiket semakin lama semakin naik, tapi mutu permainan dan prestasi semakin teruk.  Itu yang peminat-peminat tidak boleh terima.  Jika kita tewas kepada Hong Kong, seri dengan Bangladesh atau menang hanya dengan Timor Leste, adakah itu berbaloi?  

Apa pun jom kita beri sokongan kepada Skuad Harimau Malaya malam ini walaupun sudah ada yang dapat menghidu keputusan malam ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan