TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Khamis, 12 Mac 2020

JIKA ANWAR DITOLAK OLEH KAUM MELAYU, KAUM MANA PULA YANG SOKONG MAHATHIR ?



Saya asalnya malas mahu ambil tahu tentang Mahathir, orang tua yang semakin merapu cakapnya. Namun, apabila beliau terus berleter bukan-bukan semenjak hilang kuasa angkara perbuatan khianat presiden partinya sendiri dan dibantu pula oleh Si Kitol dan juak-juaknya, maka saya terpaksa mengulasnya bagi menenangkan fikirannya yang meroyan bagai kematian bini.

Kita faham, Mahathir sukar untuk mempercayai beliau hilang kuasa yang beliau cuba pertahankan sehingga mati itu, tetapi kita lebih tidak faham mengapa begitu cepat mantan PM ke 7 ini nyanyuk. Sepatutnya kita yang menyalahkannya awal lagi apabila beliau gagal menunaikan banyak janji di dalam manifesto PH termasuk janjinya untuk menyerahkan jawatan PM apabila Anwar dibebaskan dari penjara. Namun kita bertahan untuk tidak menghentam beliau demi untuk menjaga perpaduan di dalam PH. Malangnya, selepas hilang kuasa, beliau tidak pernah mahu mengaku kesilapannya tetapi berterusan menyalahkan Anwar yang terlalu banyak mengalah untuk memuaskan nafsu tamak dan rakus beliau itu.


Hari ini di dalam Sinar, beliau menyatakan Anwar tidak mendapat sokongan orang-orang Melayu. Seterusnya beliau menuduh Anwar itu berfahaman liberal seolah-olah beliau seorang yang Islamik. Tidak perlu pergi jauh, lihat latar belakang dan cara hidup keluarga Anwar dan dibandingkan dengan keluarga Mahathir, di situ kita boleh tahu jawapan siapa yang Islamik dan siapa yang liberal sebenarnya. Hidup penuh mewah dan jutawan, adakah keluarga Anwar atau keluarga Mahathir?

Semua tahu, di dalam undian MP-MP di Istana baru-baru ini, Anwar jauh mengatasi Mahathir. Anwar dikenali sebagai pemimpin semua kaum bukannya hanya untuk orang-orang Melayu meskipun Anwar paling tegas mempertahankan hak-hak orang Melayu dan Islam yang termaktub di dalam Perlembagaan. Jika Anwar seorang liberal, mana mungkin Anwar dikenali dan begitu rapat dengan negara-negara Islam di merata dunia? Turki sebuah negara yang amat tidak disukai oleh barat, tetapi Erdogan adalah sahabat Anwar paling dekat.

Hakikatnya, Mahathir yang bukan sahaja ditolak oleh orang-orang Melayu tetapi turut ditolak oleh kaum Cina, India, Iban, Kadazan bahkan ditolak oleh kaum orang Asli. Jika ada pun yang menyokong beliau mungkin dari keturunan mamak tebar roti canai. Buktinya, di dalam PRU14 yang lalu, parti Bersatu di bawah pimpinannya diberi kerusi bertanding di 52 kawasan Parlimen majoriti Melayu, namun partinya hanya dapat 13 Kerusi sahaja. Separuh pun tidak dapat. Melayu tolak Mahathir. Itu fakta. Partinya dikatakakan mahu menggantikan Umno sebagai sebuah parti mewakili kaum Melayu, namun berapa jumlah keahlian Bersatu sekarang?

Anwar pernah bertanding di kawasan majoriti Melayu di Permatang Pauh dan beliau tidak pernah kalah. Anwar bertanding di kawasan campuran iaitu di Port Dickson, dan Anwar menang. Ertinya, Anwar diterima semua. Untuk menjadi pemimpin negara ini mestilah seorang yang diterima oleh semua kaum. Muhyidin sekarang pun tidak dapat dibuktikan dapat sokongan semua kaum untuk menjadi PM kerana beliau menjadi PM ikut pintu belakang.

Cukup-cukuplah Mahathir mencari salah orang lain. Sudah sampai masanya Mahathir bersara dari politik sebelum namanya menjadi terlalu busuk dan menjadi kutukan seperti di era Mahafiraun dahulu.

70 ulasan:

  1. Tun dan keluarga islamik? Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah Please la orang melayu........

    BalasPadam
  2. Dua2 dah ditolak bangsa melayu.

    BalasPadam
  3. Bila Anuar nak jadi PM?

    BalasPadam
  4. 13mar2020

    Hari ini mesyuarat Majlis Tertinggi dan biro politik UMNO, dimana semua yang bersuara bersetuju bahawa kerajaan yang ada hanyalah perikatan antara Ahli-Ahli Parlimen dan bukan kerjasama antara parti-parti. UMNO akan terus main peranan semak dan imbang dan menegur kerajaan ini selari dengan kedudukan UMNO sebagai suara hati orang Melayu khususnya. – Khaled Nordin

    Majlis Tertinggi (MT) dan Biro Politik UMNO bersetuju menganggap kerajaan yang ada hari ini adalah perikatan antara ahli parlimen bukan kerjasama antara parti. Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, ia diputuskan dalam kedua-dua mesyuarat yang diadakan hari ini. “UMNO akan terus main peranan semak dan imbang dan menegur kerajaan ini selari dengan kedudukan UMNO sebagai suara hati orang Melayu khususnya,” katanya dalam kenyataan di Facebooknya hari ini. Sebelum itu, Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menegaskan, MT UMNO hari ini mengemukakan enam tuntutan kepada Kabinet baharu Perdana Menteri kelapan, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Menurutnya, keenam-enam tuntutan itu demi memenuhi aspirasi rakyat dan memelihara kepentingan agama dan negara.

    Nota Tambahan untuk mudah difaham.
    Jadi untuk makluman semua Perikan Yiddin Nasional nih tiada kena mengena dengan Maufakat Nasional dari segi gabungan kepartian.. cuma ianya belaku yg bersifat individu demi untuk menyelamatkan keadaan dan negara yg berkemunkinan besar dilanda petaka dan bencana politik pemerentan yang besar akibat perbalahan dan kelemahan pakatan harapan (baca pakatan hancing) atau sekarang namanya pakatankuciwa yang mengakibatkan tongkang pecah.
    Oleh yg demikian.. segala kelemahan dan kebodohan menteri2 dan timbalan2 menteri yang bukan dari kalangan anggota Maufakat Nasional adalah samasekali tidakboleh dipertanggujawabkan kepada MaufakatNasional.
    Juga sekiranya mereka yang merupakan menteri2 dan perdana menteri dari pakatanhancing yg kini merupakan pbbm yiddin & co atau perikan yiddin nasional merasa tidak selesa maka sila bubar parlimen bagi membuka jalan untuk pru15 diadakan.

    Peace

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru jd kerajaan dah terima habuan:
      1 covid-19 merebak pesat di malaysia
      2 harga minyak dunia merudum. Income kerajaan merosot teruk
      3 pasaran saham jatuh merudum
      Tahniah kerajaan coup de tat. Tengok apa kerajaan ketuanan melayu boleh buat...... Adakah bangsa melayu yg akan paling sengsara?

      Padam
    2. Kita cuba bantu.
      Sblm ini bila KERAjaan hanceng didominasi kapir dapigs dan tidak sensitif isu agama, bangsa dan perlembagaan.....menteri2 melayu senyum jer kena pijak kepala. Siap ada yg bekap.

      Coup de tat amende???
      Dah tun mangkuk yg bakor KERAjaan dia sendiri, nak salahkan org lain pulak?!!!

      Susah senang asalkan tanpa kapir dapigs.

      Mandat raykat??!!!

      Selama ini korang kencing mandat yg raykat bagi...apa cerita?!!!

      Skrg baru sebok nak menagih simpati pada raykat yg korang kencing.

      Padam
    3. Bantu dgn tin milo...... Hahaha

      Padam
    4. Covid19 adalah wabak wuhan19, menteri kesihatan dari pandapigs & tim.menterinya yg dari dapigs telah membiarkan kemasukan beramai2 kalau tidak pun mengimports banyak etnik han dan tamil untuk tujuan mengimport covid19...
      Maka inilah hasilnya.. wabak dah merebak..

      Tak kira la yg masuk kemesia tu cina2 dol untuk jadi pelayan pusat maksiat, pengundi hantu ke bahkan dakwah tabligh sekalipun.. ethnik han dan tamil sepatutnya ditegah masuk dah tahu mereka tu berisiko dan berkemunkinan pembawa, malah han & tamil penduduk mesia yg keluar melancong pun sepatutnya dikuantin bila balik ke mesia..

      Nah covid19 dah jadi virus-x di iran dan sars cov2 di eropah dan amaricana maka covid yg dulu membantai bangsa han iaitu bangsa dapigs dan keling serta jepun yg mempunyai dna code sama dgn bangsa han kini dah menibai semua orang...

      Kalau dulu sekiranya melayu polinesia terkena covid19 tu munkin sekadar demam jer kini munkin lebih teruk sebab dah bercampur dgn 'anak mutasinya' iaitu sars cov2 tadi.

      Dan Ekonomi merundum akibat penjualan aset2 kerajaan oleh pee.Hancing, penambahan hutang negara lebih dari 300billion dalam masa 21 bulan.
      Kata menteri duit dari dapigs yg dia bayar hutang negara, kitorang nak tgk bukti.. mana ada dalam ilmu kira2 bila bayar hutang hutang jadi bertambah?

      Padam
    5. Klu KERAjaan sial atok/dapigs tutup awal2 pintu masuk negara rasanya tak lah seteruk skrg. Gila sangat dgn duit sampai lupa dgn kebajikan raykat. Mujurlah KERAjaan bangang tersebut tumbang oleh pemimpinnya sendiri angkara berebut kuasa.

      Bercerita pasal pasaran saham...sial bangangnya bermula sejak KERAjaan atok/dapigs memegang tampuk negara. FAKTA.
      Tak pernah berlaku dlm sejarah negara sehingga rating yg dikeluarkan pihak berkenaan amat mendukacitakan.
      Mana tidaknya....seorg dgn sijil doktor dan seorg lagi tiada sijil akauntan. Lingkuplah ekonomi negara. Yg bijak ada pada mrk cuma berpolitik dan memfitnah demi mempertahankan kuasa. Hutang makin bertambah dan aset negara makin berkurangan. Harap disiasat pada siapa bangang2 tu jual aset negara. Bangang!!!!

      Padam
  5. Bukti jelas melayu dak muak samada dgn anuwar dan madey adalah setiap ceramah dia semenjak 12bulan yg lalu boleh dihitung dgn jari melayu yg hadir.. pencacai pengiring pun lebih ramai dari melayu yg hadir..
    Majlis2 anuwar lebih dihadiri oleh golingan kalingga.. manakala madey oleh sepet. Tu dah merupakan petunjuk yg jelas.
    Dulu masa tunmadey pecat anuwar dari jawatan tpm maka beribu berhimpun dirumah anuwar.. sekaran bila tunmadey pecat anuwar dari jawatan perdanamenteri(menunggu) maka adala beberapa kerat yg pergi rumah dia.. yg nampak ramai sikit tu sbb kedatangan macai2 yg mula gelisah dah hilang kerja.

    Liberal madey liberal ala kerala dan hidup bebas begaya cara orang kaya la konon, (ya la kan anak2 billionair).
    Manakala liberal anuwar ni tonggang tebalik dgn ajaran wahabi versi khawarij yg dia olah sendiri maka jadilah ajaran anuwaisma yg menjulang lgbt dsb.
    Dan sekiranya kalau betul yg sijimin tu lgbt juga maka ianya mengesahkan yg anuwar tu memang kepala lgbt sebab pembantunya yg sejak 1997 lagi jadi lgbt.

    BalasPadam
  6. kalau stakat kerjaan islam tapi tak mau berhukum ngan hukum hukum Allah
    apa kejadah

    Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

    hukum jinayah islam pun tak buat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila ada yg nak buat...akan ada melayu liberal yg menolaknya.
      Biarlah negeri yg majoriti melayu islam mencubanya dulu. Jika berkesan akan ada yg menyokongnya.
      Masa pas dlm pakatan raykat...mula2 dapigs sokong hudud sehingga mengeluarkan kenyataan 'kalau kita tak bersalah, apa takut dgn hudud'.
      Setelah kuasa dapigs besar mrklah puak yg pertama menolak hudud.

      Padam
  7. RASANYA KAUM LGBT AKAN MENYOKONG PENUH ANWAR. INGIN DENGAR ANWAR MENGUTUK KAUM LGBT. RASANYA TAK MUNGKIN..

    BalasPadam
  8. Kita tunggu menteri pas masuk parlimen. Hukum islam yg mana depa nk tegakkan terlebih dulu.

    BalasPadam
  9. Sejak kerajaan ph tumbang angkara pm kerajaan ph....ramai walaun dan mahacai ph hilang akal dan meroyan.
    Salah menyalah antara satu sama lain. Dari mantan pm kerajaan ph kpd bakal pm ph hingga ke mahacai mengutuk antara mrk. Kena lagi mantan2 menteri ph yg terasa bengang yg amat krn gagal menikmati wang pencen mrk krn belum cukup bulan. Agak lawak....hihihi

    Inilah akibatnya jika mengkhianati mandat yg rakyat berikan. Sekadar nak berkuasa demi memenuhi nafsu anak, proksi dan kroni. Sekadar berkuasa yg kononnya hebat melakukan yg terbaik tapi hakikatnya tiada kaedah dan wawasan utk kebaikan rakyat.

    Rasanya tempat yg paling sesuai kpd pengkhianat mandat rakyat adalah duduk semula di kerusi pembangkang dan jadilah pembangkang yg profesional spt pembangkang yg lepas.

    Andai masih tak puas hati...kami rakyat yg pernah mengundi anda pada pru14 lagi tak puas hati. Mandat yg kami beri dikhianati tanpa rasa perikemanusiaan.

    Terima kasih banyak2 kepada mantan pm7/7i kerana menumbangkan kerajaan yg telah mengkhianati mandat rakyat.

    BalasPadam
  10. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat dan pergi apabila rakan saya memperkenalkan saya pada mulanya ke syarikat SEMUA GLOBAL PINJAMAN GERAN, saya fikir ia masih menjadi permainan cheaters yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat testimoni yang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan, saya mendapat pinjaman sebanyak RM 5.000.000 dalam akaun bank MUAMALAT saya Apabila saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan ia benar dan benar, dan pinjaman itu ada di dalam saya akaun, saya menarik diri tanpa komplikasi dan melabur dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda ingin pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar anda, sila hubungi SEMUA GERAN GLOBAL GLOBAL pada e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang betul dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya seorang pemandu TRUCK biasa, tetapi sekarang saya mempunyai TRUCKS dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda daripada SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA GANJARAN PELANGGAN GLOBAL
    Tel ............. +1 (304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pergi bagitau kat guan end.. dia suka pinjam.. 21bula dia sah pinjam kurang lebih 300billion dan masih tak cukup.
      Jugak saya ada mendengan yang parti pandapigs jugak dah mula nak buat banyak pinjaman sebab nak bayar sewa opis dan gaji macai2 yang ditugaskan menyondol sanasini.
      Jadi boleh jer anda pergi tampal iklan anda disetip opis parti tersebut jugak iklankan kat blogs2 salakan mereka.

      Kerjasama anda amatlah dihargai.

      Nb: blog ini jgk nampaknya mcm pro ph.. jadi munkin ramai macai2 ph yg baca iklan anda.. selamat membantu mereka aduhai anda yg budiman.

      Padam
  11. Antara contoh yang diberikan ke atas sikap ‘terlalu Liberal’ ini adalah pengumuman Anwar seperti yang tersiar di dalam agensi berita Associated Press pada 17 Mei 2018 bahawa “dasar-dasar tindakan afirmatif untuk orang-orang Melayu mesti dihapuskan”.

    Begitu juga dengan ucapan Anwar di LSE pada 18 Mac 2010 bahawa mempercayai hanya akidah tertentu mampu menyelamatkan manusia adalah sikap eksklusif dan mengatakan kepercayaan penganut agama lain salah adalah tidak betul.

    Begitu juga dengan kenyataan Anwaryang tersiar di dalam agensi berita Al-Jazeera pada 21 September 2018 bahawa undang-undang liwat adalah purba dan tidak adil kerana perlakuan itu hanya menjadi kesalahan jika ianya dipaparkan kepada khalayak.

    Contoh lain yang diberikan ke atas sikap ‘terlalu Liberal’ ini adalah kenyataan Anwar yang tersiar di dalam agensi berita British Broadcasting Corporation pada 25 Ogos 2009 yang bersetuju bahawa Lina Joy perlu diberikan hak untuk menjadi seorang Kristian.

    Konklusinya adalah Anwar itu adalah seorang yang bermentaliti sesat yang bersifat menyesatkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar nie sama dgn syed sad dick. Bercakap tak guna akal. Suka mengadu domba sakit sana, sakit sini satu badan....hihihi

      Kalau ada plaster besar mgkin serupa mumia ditunjuk pada rakyat. Manusia mcm ini jenis pengadu domba dan penjilat tegar. Dulu anwar jilat atok sehingga dpt jwtn tpm. Syed sad dick jilat atok dpt jadi menteri.Syed Sad dick bukan tak pernah baca ttg atok sehingga anak2 atok kaya raya dgn mendadak tapi sanggup kecam org lain perasuah, perompak. Manusia yg mentalnya baik dan bertuhankan Allah lebih suka senyap dan menyokong tanpa menjilat jobor org lain. Mcm dr mazslee...rileks jer nak sokong balik atok yg kecam dia. Mgkin skrg dia dah sedar.
      Manusia kaki ronggeng dan kaki clubbing yg bijak berkata2 nie jangan ada dlm kepimpinan bangsa dan negara.
      Sama dgn lim gone hen...sana sini dgn tangannya yg kononnya patah demi meraih simpati. Pelakon2 bangsat mcm ini perlu buang dlm politik negara. Bawa sial kpd raykat.
      Begitu juga manusia optimis mcm azmin...mana pernah atok kutuk dan kecam azmin slps atok tumbangkan kerajaan kencing mandat raykat tu. Penjilat2 tegar nie akan berubah sokongan jika manusia yg disokongnya mampu memberi keuntungan pada mrk. Tak jujur menjaga kepentingan rakyat.

      Baik kuburkan penjilat2 tegar nie pada pru15 nanti begitu juga cina dapigs yg belum hilang sifat komunis mrk. Yg gila nak pertahankan legasi kayakan anak, proksi dan kroni pon perlu dihancurkan pru15 nanti. Rosak negara oleh mrk.

      Padam
  12. Balasan
    1. Kalau dap ok sangat...rakyat tak bising. Perlembagaan negara nak dilanggar. Kaum dan agama bangsa lain dihina. Raja dihina tapi tiada pemimpin dap peduli atau bersuara.
      Yang pelik pemimpin2 melayu ph rela jer dipijak dan menyokong tindakan mrk.
      Yg merasuah dilepaskan, yg pengganas dilepaskan, kes adib tiada pendakwaan, berpuluh ribu pekerja diberhentikan, guna wang negara mcm bapak dia yg punya, menipu janji buat muka selamba...

      Bangsa lain tak akan merungut dan membenci kalau mrk lakukan kerja spt apa yg dilaung2kan.

      Padam
    2. Memang ya pun dapigs dan pandapigs berorientasikan ideologi bintangtiga..

      Padam
  13. Assalamualaikum
    Nama saya Kemala Jayachandra
    Dari Jakarta selatan Indonesia
    e-mail: kemalajayachandra438@gmail.com
    Saya berterima kasih kepada ALLAH untuk membuat kesedihan saya berakhir melalui RYAN CEANIC LOAN FIRM untuk beberapa waktu sekarang perdagangan saya telah turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk meningkatkan perdagangan saya kembali, saya telah ditipu berkali-kali semua janji saya pada pinjaman tetapi mereka selalu menipu dan berbohong kepada saya, jadi saya bertemu RYAN CEANIC dan memberi saya pinjaman Rp 1 miliar (Rp 1.000.000.000), saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman dan biaya transfer sebelum pinjaman saya dipindahkan ke akun saya, mereka yang mencari pinjaman harus hati-hati karena 75% dari pinjaman online palsu, bagi mereka yang mencari pinjaman harus menghubungi RYAN CEANIC LOAN FIRM adalah 100% peminjam pinjaman online,
    E-mail: ryanceanicloanfm@protonmail.ch
    Whatsapps: +4915772501298

    BalasPadam
  14. Nama saya CELINA DAHIRU dari dusun jajar RT 04 RW 18 desa petak kecamatan Malo kabupaten Bojonegoro provinsi Jawa timur, Indonesia.
    Saya mahu menggunakan media ini untuk mengingatkan anda semua untuk melihat dengan teliti, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar perjanjian palsu kepada anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka, kerana mereka akan meminta bayaran yuran lesen dan yuran pemindahan, jadi berhati-hatilah dengan pemberi pinjaman penipuan.

    Baru-baru ini, saya terkurung dari segi kewangan dan terdesak, saya ditipu oleh pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Allah mengarahkan saya melihat kesaksian seorang ibu Amalia Anmangkurat melalui e-mel amaliaanmangkurat@gmail.com dan Margaretha Asmaran melalui e-mel margarethaasmaran@gmail.com di blog dan facebook yang mendapat pinjaman dan merujuk saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif ibu yang sangat dipercayai dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp50.000.000 (50 juta) dalam waktu kurang dari 15 jam tanpa tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa baki bank saya dan mendapati bahawa jumlah pinjaman yang saya gunakan terus dipindahkan ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah.

    Kerana saya berjanji untuk berkongsi berita baik, sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi ibu menerusi e-mel Whatsapp 19147057484 yang asal: rikaandersonloancompany@gmail.com dan oleh rahmat Tuhan, dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda mematuhi perintahnya.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: celinadahiru@gmail.com dan Najwa Mohamed yang juga memperkenalkan dan memaklumkan Ms. RIKA ANDERSON. Anda juga boleh menghubungi beliau melalui e-mel: najwamohamedh@gmail.com sekarang. Apa yang akan saya lakukan adalah memenuhi ansuran bulanan saya yang saya hantar terus ke akaun bank syarikat mereka.

    LOAN LOAN ANDERSON SYARIKAT
    E-mel: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Panggilan / Whatsapp: +15183602491
    Ibu Pejabat: 228 Park Ave S, New York, NY 10003-1502, Amerika Syarikat
    Cukai / CAC /: 1095/0730/2028
    Mahkamah Agung New York County, NY9016 34001

    BalasPadam
  15. instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

             
    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
                                  Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    BalasPadam
  16. BETAPA HINANYA PAKATAN HARAPAN.

    PH tak payah nak jadi juara la, bangkang semua yg kerajaan PN buat, nampak bodoh di situ, masa ko jadi kerajaan pun, ape yg rakyat dapat, elok2 dpt brim ,ko potong jumlah, ko ketatkan lagi syarat penerima brim ,ko cakap negara tak de duit, banyak hutang ,pastu penyokong ko yg dulu cakap PH boleh bagi lebih dari DSN bagi brim, menyalak cakap, kalau dah biasa terima dedak tak boleh hidup tanpa bergantung hidup dgn bantuan kerajaan, dulu ko janji lain ,sekarang ko kata lain, bila dah berkuasa. Ok kita terima.
    Sebelum Covid-19 merebak, kita di kejutkan pasal influenza, rakyat panik tapi, ape yg PH buat, ko bagi semua klinik swasta vaksin, ko jual vaksin ,suruh org ramai dptkan vaksin di klinik swasta, sampaikan harga vaksin naik sampai seratus lebih utk seorang, ko ada fikir org yg anak ramai terpaksa habis 5 atau 6 ratus ringgit utk dptkan vaksin utk keluarga, ko ada bantu, ko cakap kerajaan tak de duit, barua dgn macai ph kutuk org miskin ,cakap buat anak pandai nak dptkan vaksin duk harap pd kerajaan, cari la duit sendiri, masa kes influenza pun ko tak de bagi mask percuma.
    Bila masuk pasal wabak Covid-19 kerajaan cakap nak bg rm600 utk keluarga terjejas ,Pudin Sution cakap kerajaan ada duit ke, kos dia besar, kerajaan benarkan pengeluaran RM 500 kwsp ,barua PH mengelupur cari isu , siap ada la kepimpinan PKR cakap kerajaan sepatutnya bagi RM1000 setiap isi rumah bukan ganggu duit kwsp, pandai pula bagi idea, masa ko jadi kerajaan, ko susahkan Rakyat, beli vaksin influenza ,ko tak nampak, tak de inisiatif bagi bantuan kat rakyat tak nampak, barua ko bangga dpt e-wallet rm30,
    Sekarang mcm2 idea bantuan ko nak syor bg rakyat, dlm keadaan kegawatan ekonomi, kerajaan PN cuba bagi bantuan kpd rakyat, yg mana rakyat tak dpt rasa zaman PH, kerajaan longgarkan penggambilan kwsp, rakyat bersyukur sbb kami tahu kerajaan pun perlu habiskan banyak duit utk kos perubatan, utk lawan pandemik wabak yg makin teruk disebabkn kebodohan pentadbiran PH dulu, rakyat tak de pun berbunyi, siap bersyukur dpt keluar kwsp, tapi yg buat modal politik adalah barua PH, ko tak nak buat
    pengeluaran kwsp tak payah buat pengeluaran, jagan nak bising, tak de org paksa. Lepas wabak berakhir pandai2 la kerajaan cari jalan nak gandakan balik kewangan kwsp, rakyat bukan macam ko dulu, habis semua ko jarah, aset untung ko jual, dividen pun down teruk dlm sejarah ,pastu nak jadi hero. Hanya barua yg tak buka mata je, yg masih sokong kerajaan sampah PH.
    Wabak Covid-19 merebak pun sebab kegagalan ko dari awal tak bendung, ko biarkan rakyat bebas keluar masuk ke negara wabak tanpa sekatan, ko bawa masuk pelancong china masuk, kalau ko dari awal sekat semua penerbangan luar negara, mungkin negara kita bebas covid ,dan rakyat Malaysia mampu naikkan ekonomi negara dgn melancong dlm negara, nak berniaga dlm negara, tak kala negara lain dilanda wabak. Sekarang ko tak payah nak salah kan org ,atas kegagalan kerajaan sampah ko, nak pertikai semua bantuan kerajaan kpd rakyat dan nak jadi hero idea bantuan kpd rakyat, masa jadi kerajaan ,ko asyik bagi alasan kerajaan tak de duit, banyak hutang, bila dah merempat ,tak de jawatan, ko racun balik mcm2 janji manis, kami tak akan tertipu buat kali kedua la ,bodoh.
    Aku rasa dgn penjelasan ni ,cukup dah ,nak buka mata, barua ph ,utk tengok balik ,ape yg kita dapat dari kerajaan dulu dan sekarang, tapi kalau dah barua setia ,dia akan tetap jilat sampai mampus walau ape jadi.
    Akhir kalam sama-sama kita bersatu lawan wabak Covid-19, bagi kerjasama duduk di rumah, berjimat cermat la bekalan makanan yg ada, jgn hidup terlampau selesa dlm keadaan sekarang, yg terputus bekalan makanan kita sama2 bantu, biarkan barua PH, yg pasti kita bantu kerajaan sekarang tangani wabak yg teruk melanda negara sekarang. Semoga anda semua dilindungi Allah swt.

    BalasPadam
  17. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    BalasPadam
  18. Surat Presiden Pas kepada gerakan Islam: Halang Anwar yang disokong Freemason menyebabkan mahacai otai reformasi Anwar panas bontot.

    Maka terkejut beruk lah puak reformasi/ lgbt/ syiah/pluralist agama di Malaysia dengan surat Tuan Guru Hj Hadi duta bertaraf menteri di Timur Tengah. Rakyat boleh search Laman Blog Reformasi dan Blog Shahbudin barua yahudi Brother kita ini..!!

    Jelas peranan Tn Haji Hadi lebih berbisa dan bijak dari Almarhum Tuan Guru Nik Aziz yang mesra DAP, Pluralist/Lgbt dalam PKR dan pro syiah dari PAN.

    Syabas dan terima kasih Tuan Guru Hj Hadi Awang...!!

    Setelah Pakatan Harapan berjaya mengubah kerajaan dengan kemenangan mereka dalam pilihanraya, berlaku usaha dalaman untuk mencalonkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri oleh DAP, PKR dan AMANAH bagi mengetepikan Tun Mahathir, dengan sokongan Amerika Syarikat, Eropah, Singapura, Zionis dan juga Freemason.

    Para intelektual, birokrat, anggota tentera dan polis yang beragama Islam berasa bimbang selepas kemasukan Ahli-ahli Parlimen Non-Muslim dan Muslim Liberal ke dalam Kerajaan yang baharu yang mencuba untuk melemahkan kedudukan Islam, orang Islam dan kaum Bumiputera, dengan cubaan meminda Perlembagaan, mengubah sistem Pembelajaran dan Pengajaran, Media Massa dan sebagainya dalam politik dan ekonomi yang mana telah mengejutkan orang Islam dan mereka melihat bahayanya situasi mereka.

    Maka, PAS telah mengambil langkah politik bekerjasama (Taawun) secara jalan damai. PAS telah memilih hubungan dengan Tun Mahathir memandangkan sikap nasionalisya dan semangatnya mempertahankan Islam. Walaupun diragui anak Tun yang menerajui COMANGO,SIS dan LGBT pernah menjulang plakad LGBT COMANGO dahulu. PAS menolak kerjasama dengan kumpulan Anwar Ibrahim kerana tidak yakin dengan karakter peribadi dan akhlaknya serta pendirian politik pragmatiknya yang berbahaya.

    Bersama Anwar Ibrahim adalah AMANAH yang bersifat Islam liberal, pluralisma dan mesra syiah dengan bersandarkan pada sokongan dan pendirian kedutaan-kedutaan Barat yang menyokongnya dari segi strategi, media dan kewangan. Kami turut menolak campur tangan asing baik secara total

    Atas rasa bertanggungjawab untuk mengumpulkan pertubuhan- pertubuhan Melayu dengan kerjasama persatuan-persatuan pelajar, para profesor, ahli-ahli akademik dan tokoh-tokoh pemikir, bagi menganjurkan Kongres Maruah Melayu sebagai platform untuk mengkaji kedudukan semasa masyarakat Melayu muslim.

    Kemudian berlaku Gerakan balas daripada Pakatan Harapan dengan menyokong Tun Mahathir hanya untuk menunjuk-nunjuk sebagai satu bentuk tipu daya daripada kumpulan Anwar Ibrahim, AMANAH, dan DAP.

    Mereka telah pergi bertemu Mahathir pada waktu pagi sambil menangis seperti menangisnya adik beradik Yusuf AS setelah mereka menghumban Yusuf AS ke dalam telaga, untuk menyerahkan kepada Mahathir cadangan pembentukan Kerajaan Perpaduan

    Jelaslah peranan dan kebijaksanaam YDP Agong setelah melakukan dan melaksanakan setiap proses melalui demokrasi dan mengikut perlembagaan. Maka telah gagal gerakan balas diketuai Anwar PKR, Khalid Samad Mujahit AMANAH, Lim Kit Siang DAPtersebut meskipun dengan campurtangan daripada duta-duta Barat dan para penasihat Freemason dan Zionis.

    Saya ulang..!!

    Peranan Tn Haji Hadi lebih berbisa dan bijak dari Almarhum Tuan Guru Nik Aziz yang mesra DAP, Pluralist/Lgbt dalam PKR dan pro syiah dari PAN.

    Syabas dan terima kasih Tuan Guru Hj Hadi Awang...!!

    BalasPadam
  19. IMF vs BRICS after Covit19 : BRICs Drive Global Economic Recovery.

    Good bye Dollar America.

    The L’Aquila summit might well have been the last G-8 summit of its kind. You’d never guess (thanks to long-standing arrogance and Western egocentricity), but L’Aquila also hosted the heads of government of the emerging nations known as the BRICs (Brazil, Russia, India, and China).

    From now on we should talk about the G-20 and actually mean what we say, and not simply pay lip service to the idea. Shifting balances of power, economic importance, and geopolitical strategies make this imperative.

    The BRICs, with 40 percent of the world’s population spread out over three continents, already account for 25 percent of global GDP. Last June 16, the BRIC leaders met in Yekaterinburg (Russia), and their meetings also included representatives of the governments of the Shanghai Cooperation Organization (SCO), whose members include not just China and Russia, but also Kazakhstan, Kyrgyz Republic, Uzbekistan, and Tajikistan, in addition to India, Pakistan, Iran and Mongolia as observers. Sooner or later, the economic importance of the BRICs and the SCO will have to be taken adequately into account

    As i wrote it later, Malaysia must be first in ASEAN country to become active members in BRICS allies.

    saya ulangg..!!

    BalasPadam
  20. BRICS Nations Creating BRICS Pay As Cloud Platform Accessible Via Smartphone To Avoid US Dollar Trade. Good bye US Dollar..

    Do you know 'exactly' why the 5G and Huawei smartphone ban in USA.!?

    Yess this is tool to make gateaway payment without using Dollar transation. At the same time, BRICS Pay will increase the popularity of national payment systems, which are gradually replacing Visa and MasterCard.
    Visa & Mastercard will sailed away from this new system.

    China’s Huawei telecommunications corporation, together with the UnionPay payment service, is launching its own system in Russia: Huawei Pay. Russia will become the second country after China where Huawei Pay will function.

    This is being seen as a major step on the path to de-dollarization and a de-coupling from the current US controlled global banking system.

    The BRICS grouping of countries, Brazil, Russia, India, China and South Africa are creating a single payment system, BRICS Pay, as part of the drive to establish a common system for retail payments and transactions between the member countries.

    These nations, all among the worlds leading and most powerful emerging markets, plan to introduce a special cloud platform, which will connect their national payment systems.

    An online wallet will be developed with access to these payment systems, which will also include mobile apps similar to Apple Pay, which can be installed on smartphones for purchases in any of the five BRICS countries, regardless of which currency the payment and the money in the account of the buyer are denominated in.

    Five BRICS countries to online wallets, which will offer them the ability to pay using a smartphone.

    Noticeable in Southeast Asia, and Russia where the Chinese system UnionPay is the leader; in 2015 it surpassed Visa in terms of total operations. UnionPay has already issued over 6 billion cards.

    This means that nationals of Brazil, Russia, India, China and South Africa will be able to use their own national currencies as a direct basis of exchange for external payments.

    China and Russia in particular have been highly critical of the United States defacto use of global payments systems, which have been used as trade and sanctions weapons.

    Either inhibit or punish nations whose polices do not fit with those of Washington. Both have been actively seeking for some time now to de-dollarize their trade, and the BRICS Pay system is a major step in that direction..!!

    This is a time make World War in US Dollar. USA will bangkrupt nation without Dollar..

    saya ulang..!!

    BalasPadam
  21. Abdul Hadi turut mendakwa kononnya Pakatan Harapan telah dikuasai golongan bukan Islam, berada di bawah pengaruh Komunis dan Kristian serta disokong oleh Amerika Syarikat, Eropah, Singapura, Zionis dan gerakan Freemason ---- sampai sekarang Brother Anwar Bin Ibrahim bisu yang meroyan terpekik terlolong ialah macai macai otai otai dan barua barua saja spt Kalit Samat Sahbodin Laman Reformasi... brother kita mcm setan bisu...!!

    Kami nak dengar dari mulut hancing Brother kita...!! Sbb tuduhan itu tepat keleppapp...!! kat muka brother anwar bin ibrahim...!!

    BalasPadam
  22. Wake Up Malaysia its time joint BRICS members... no more US Dollar trading

    BRICS digital currency would likely be used to facilitate trade transactions. No more IMF , World Bank, Dollar and Oligarth elit comunity.

    The New Development Bank was set up in 2015 with initial capital of $50 billion by the BRICS countries -- Brazil, Russia, India, China and South Africa - as a counterweight to the International Monetary Fund. (IMF)

    BRICS and the Digital Money Project: Alternative to US$, New Wave in International Payment System? BRICS New Development Bank focus on off-US Dollar currencies as major currency. No more US Dollar..!!

    Russia began developing a national payment system as an alternative to the Belgium-based SWIFT financial code messaging service in 2014 after Western sanctions were imposed on Moscow. Russia says BRICS nations favour idea of common payment system widely.

    Russian Central Bank governor Elvira Nabiullina said earlier this year that its independent protocol would be ready to replace SWIFT code and counter the possibility of Russia being cut off from the global payments network.

    China, India, Iran and Turkey are said to have held talks with Russia over joint use of the new financial messaging system without SWIFT protocol code.

    China operates the Cross-Border Interbank Payment System (CIPS), developed as an alternative or redundancy option in the event that Chinese banks lose access to the Swift network.

    The BRICS association of major emerging economies has discussed developing a digital currency to ease trade in the bloc and reduce its reliance on U.S. dollars in settlement.

    In 2019 Russia, Brazil, India, China and South Africa were planning to issue their own digital money in order to reduce the share of payments in the US currency. BRICS countries are reducing the share of settlements in dollars. In Russia, over the past five years, the dollar`s share in foreign trade payments has decreased from 92% to 50%, and the ruble has increased from 3% to 14%.

    The efficient BRICS payment system can ensure stability of payments and investments between BRICS member countries that generate more than 20% of the global inflow of foreign direct investment.

    The new payments system, which would use members’ national currencies, appears in part to be aimed at reducing BRICS nations’ reliance on the U.S. dollar, and perhaps boosting the Russian ruble’s role in trade.

    Dmitriev said BRICS has already reduced its use of USD in settlements over the last five years from 92 to 50 percent, while ruble-based transactions climbed from 3 to 14 percent.

    BRICS (Brazil, Russia, India, China, South Africa) and Asian countries have become more integrated into the world economy, they have become 'increasingly awareness' of fundamental problems or challenges in the new current International Monetary System (IMS).

    The project, already launched in 2012, will support innovative research on: first, views from the BRICS and Asian countries on the systemic problems that are pushing countries to seek international monetary reforms.

    Wake up Malaysia..!! This is a time Malaysia should joint BRICS member actively to become role model in ASEAN country to redollarisation currency transation among members in Southeast Asia.

    This is a time make monetary war in US Dollar. USA will bangkrupt nation without Dollar currency in world monetary transation.

    BalasPadam
  23. Semalam saya baca di satu page berita Asia, rata-rata rakyat Singapura mendesak kerajaan mereka mencontohi kerajaan Malaysia menguruskan Covid-19.

    Mereka kata jika kerajaan Singapura tidak 'lockdown' seperti Malaysia, tak mustahil kes Covid-19 akan naik mendadak di negara mereka mengatasi negara kita.

    Saya baca beberapa komen dari rakyat Indonesia yang berkata rakyat Malaysia beruntung dapat pemimpin yang cakna kepada rakyatnya. Dapat banyak bantuan. Sedangkan di Indonesia, masing-masing perlu usaha sendiri untuk hidup. Tidak keluar bekerja, maknanya tidak dapat makan.

    Begitu juga di Filiphina. Semakin hari kes semakin meningkat, dan semakin ramai yang mati. Rakyat terpaksa 'berperang' dengan polis demi mencari makanan.

    Dan pagi ini, saya lihat gambar ini pula. Semasa Perdana Menteri Thailand berucap, ramai yang memberi emoji marah, manakala semasa Perdana Menteri kita berucap, rakyat memberi sokongan penuh kepada 'abah' kita.

    MasyaAllah, Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

    Dengan wabak yang sedang melanda negara kita, saya tetap dapat rasakan Allah merahmati kita semua.

    Kita dapat menguruskan wabak ini dengan baik hingga diiktiraf dunia. Majoriti rakyat kita mendengar kata walaupun ada sesetengahnya degil dan menjengkelkan.

    Barisan Hadapan kita sentiasa bersedia setiap masa untuk rakyat. Rakyat juga tidak jemu berganding bahu membantu mereka yang lebih susah.

    Para pemimpin kita juga bukan biasa-biasa, orang yang alim, berilmu agama, seorang mufti, seorang ustaz.

    Saya benar-benar terasa Allah melindungi dan merahmati bumi Malaysia.

    Kalau setakat gebang bangang dlm FB tapi tak menyumbang lebih baik duduk diam

    BalasPadam
  24. GEBANG KAT FB MAAKK AIII DIA PALING CHAMPION
    22 BOLAN BERKUASA ASYIK PM KE 8 JADI IMPIAN
    2 KALI KENA ATOK SONDOL TERBONGKANG MCM HANTU JU'ONN
    GEBANG GORENG JER LEBIH KAT FB KERJA MCM CIPAN

    KIKIKIKIKI...

    BalasPadam
  25. TAK ADA ISU SANGAT PAKATON NAK BANGKIT KAN
    HAAHH..!!KEDAI GUNTING PUN KEDAI GUNTING LAH
    NAK ON KE TAK ON KORANG PANDAILAH JGA KESELAMATAN
    KAT FB MAAK AAI GEBANG KENCANG MACAM HARAMJADAH..


    KIKIKIKIKI...

    BalasPadam
  26. Di Baling Kedah 13 pekerja binaan warga asing hanya makan ubi dan umbut bila bekalan makanan terputus akibat PKP. UMNO Baling menghulurkan bantuan makanan pada warga asing. Alhamdulillah syukkur..



    ALAS PERUT DENGAN UBI DAN UMBUT
    SEMOGA TABAH UTK FAMILY JAUH DIMATA
    KAT SINI ADA TERLAJAK GEBANG MAUT
    KAT FB KERJA DIA MEMBATU API SAJA


    KIKIKIKIKK...mangkok ayun batu api ni..!!

    BalasPadam
  27. DEPA NAK TROLL MASIH TAK MENJADI
    SEKALI KITA TROLL DEPA TRUS MATI
    DAH PERINGAT LAWAN DNG FAKTA & BUKTI
    DEPA NI MASIH NAK FITNAH MEMBATU API
    KLU NAK JADI BODOH SOKONGLAH PH MAMAK KUTY

    KIKIKI..

    PANTUN 5 KERAT SENTAP RASA UNTUK WALAUN BLOG LAMAN REFORMASI.

    BalasPadam
  28. FUUYOOO HEBAT SUNGGUH AKHLAK ALJUB KITA INI
    ADA LIST MENJELA SAMPAI BAWAH LANTAI LAGI
    BILA MASUK MAHKAMAH BISU TANGGUH BERATUS KALI
    ANWAR HARUS BERTAUBAT KAPAL SINK KATA PADA ALJUBURI...



    MMMMMM... KLU AKHLAK BAGUSSS KENAPA PEGUAMNYA MINTA TAUBAT....


    HAHHHH NAK JAWAPAN SILA TEPUK DAN TAMBAH POP CORN DOLU...!!!

    BalasPadam
  29. Matthias Chang Political Masturbation : I had tried to warn Mahathir don't masturbation Malaysian people and warn Tun about Kit Siang and Guan Eng. Then tell me, Mr Guan Eng, how is Muhyiddin able to spend RM250 billion..!?

    If PH failed to pee the Malaysian people now don't try to masturbed them...!

    According to then Minister of Finance Lim Guan Eng, there was only RM450 million available in the coffers as of the 30th of April 2018. Do you believe (the previous government) left RM42 billion to us (the government)? It can’t be true as there were only millions, not billions.

    “That’s why we need to impose the Sales and Services Tax (SST). We (government) don’t have enough money,” Lim Guan Eng said.
    “But, I’m sorry. We need money to run the country. Otherwise, we will be facing an operating deficit,” Lim Guan Eng said.

    PH government undertook to sell 12 strategic assets worth RM25.6 billion, including IHH Berhad (RM8.42 billion), Sapura Upstream (RM3.7 bililon), Acibadem Sigort (RM1.25 billion), Telco M1 (RM1.65 billion), TNB shares (RM1.05 bililon), Boustead Plantation (RM1.2 bililon), Axiata Digital (RM0.579 bililon), BDO Unibank (RM0.415 bililon), CIMB (RM0.364 billion), Royale Chulan Hotel (RM0.197 bililon) and the Hong Kong Consulate building, sold to a buyer from China (RM1.6 billion).

    The biggest joke was Khazanah’s decision to sell 16% of its stake in IHH Healthcare to Japan’s Mitsui & Co for a meagre RM8.42 billion, leaving Khazanah only 26% equity interests in the company, a share cut worth RM13.13 billion today...!! This is the moron Mr Lim and Tun did to nation..!!

    Do you think dropped out school ITM Mat Sabu@Kalunari, LGE@Fake Charted Accountan and Degree In Arts understood what Matthias Chang was mentioned..!?

    It was a joke, as not only was IHH’s 2017 year-end value US$11 billion, it clocked an annual revenue of RM11.1 billion and a pre-tax profit of RM2.3 billion, making its shares worth many times more what Khazanah negotiated with Mitsui.

    Lawyer and author of the Future Fast Forward Trilogy, Matthias Chang, took a swipe at Lim Kit Siang today, calling on the people to tell the DAP supremo uno to “shut up.”

    In a fiery, no holds barred signature write-up, the one-time political secretary to fourth Malaysian premier Tun Dr Mahathir Mohamad said people should bombard the senior Lim and tell him to “stay at home and to indulge in self-serving political masturbation.”

    “Tun M was blinded by Kit Siang’s false subservience and Kow Tows. Tun M fell for it. I had told Tun M, Kit Siang and Lim Guan Eng are arrogant scumbags.
    “Tun did not listen...Tun try to masturbation Malaysian people.!!!??

    “Karma is in play now Tun Mahathir”.

    Most important thing make sure BOBOI karma must lost in party Bersatu election and this useless legacy will end forever in Malaysian history..!!

    The moron Tun if you failed to pee Malaysia don't try to masturbation the Malaysian people when you PH goverment in power..!!!

    Tell me, Lim Guan Eng where did Tan Sri Muhyiddin Yassin get RM250 billion from !!? Its come from Najib@Bossku era become as PM ..!! Yess this is true..!!

    I repeat.!!!

    If PH failed to pee Malaysian , Don't trying to mustarbating Malaysian people..!! No brain..!?

    BalasPadam
  30. KERAJAAN PINTU BELAKANG SIAPA YANG MULAKAN..

    Dah lupakah kita Peristiwa 16 September 2008 di mana Anwar Ibrahim berkelentong keliling kampong cuba menggulingkan kerajaan BN-Umno di bawah pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    Anwar Ibrahim berkata konon kerajaan baru akan dibentuk pada 16 September 2008 sempena tarikh Sabah dan Sarawak merdeka melalui Malaysia. Ketika itu, menurut Anwar, Pakatan Rakyat menguasai 82 dari 222 kerusi parlimen di Dewan Rakyat. Majoriti 2/3 Barisan Nasional di parlimen dapat dikurangkan dan 30 ahli parlimen didakwa bersedia melompat parti pada tarikh keramat itu . Anwar Ibrahim terus bercakap tentang kerajaan dalam penantian, ternyata habuk pun tarak, semuanya hanya gempak kosong Anwar semata-mata.

    Atap sendiri yang bocor tuduh orang tebuk

    BalasPadam
  31. BUY MUSLIM FIRST KEMPEN INI PERLU DIPERHEBAT LAGI.

    RM153.24 juta zakat diagih bantu asnaf sepanjang PKP

    Sebanyak RM153.24 juta zakat sudah diagihkan kepada asnaf di seluruh negara sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
    Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, berkata bantuan zakat itu disalurkan ke institusi zakat seluruh negara bagi membantu asnaf yang terjejas dengan penularan COVID-19.

    Jumlah berkenaan katanya, adalah agihan yang dibuat sepanjang tempoh PKP sahaja dan tidak termasuk pelbagai skim bantuan lain.

    Jumlah bantuan itu akan ditambah dari semasa ke semasa mengikut keadaan wabak COVID-19 dan tempoh pelaksanaan PKP.
    “Terima kasih kepada pembayar zakat, anda semua adalah ‘hero’ kepada asnaf.

    “Sekiranya pihak kita tidak mengadakan dakwah dan seruan kepentingan berzakat sudah tentu tidak dapat mengumpul sejumlah besar itu, sekali gus dapat menyalurkan bantuan kepada pihak memerlukan,” katanya dalam kenyataan menerusi Facebook.

    Setakat ini Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan dan Pusat Pungutan Zakat sudah mengagihkan RM34.41 juta; Zakat Pulau Pinang (RM14.52 juta); Majlis Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang serta Pusat Pungutan Zakat Pahang (RM12.2 juta); Majlis Agama Islam Kelantan (RM12.6 juta); Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (RM14.35 juta).
    Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (RM20.2 juta); Lembaga Zakat Selangor (RM15 juta); Majlis Agama Islam Johor (RM7.4 juta); Lembaga Zakat Kedah (RM16.7 juta); Perbadanan Baitul Negeri Sembilan dan Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (RM4.3 juta); Zakat Melaka dan Majlis Agama Islam Melaka (RM4.26 juta).

    Tabung Baitulmal Sarawak pula sudah mengagihkan RM6 juta; Bahagian Zakat dan Fitrah Majlis Agama Islam Sabah (RM6 juta) dan Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perlis (RM3.98 juta

    BalasPadam
  32. Belajarlah Dari Keangkuhan Singapura (Pusat Fitnah Malaysia@Cente Slander of Malaysia)

    Dr Idham Menteru Kesihatan Malaydis terkejut bila hari ini Dr Dzul (Singapura kiblat PH) dilaporkan berkata kerajaan patut buat ujian antibodi COVID-19 (serological test) besar-besaran dan bukannya memanjangkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) [1].

    Agresif sungguh serangan kumpulan pro PH terhadap PN. Read bean army mereka sudah kembalikah? ‘Dr, Dr’ mereka muncul lagi. Pantang tersilap sikit, habis dibalun. Menteri air suam lah menteri mewa, menteri doraemon lah dan muncul pula menteri tik tok.

    Saya tak boleh bayang kalau dia masih lagi Menteri Kesihatan ber PM kan Tun dan TPM seorang doktor. Hancur jahanam Malaysia

    Dr Dzul, nasihat saya belajarlah daripada keangkuhan Singapura@CSM (Centre Slander of Malaysia). Ketika kita mula melakukan PKP, Singapura negara terawal mengkritik kita.

    Biasa lah kerajaan PH kiblat centre PH ialah Singapura@CSM (Pusat Fitnah Malaysia)
    Mereka melakukan 72,680 pengujian setakat 7 April 2020. Atau nisbah 12,250 pengujian per sejuta penduduk paling tinggi di dunia.

    Tetapi Singapura silap. Mereka gagal mengambil kira faktor luar jangka. Contohnya 88% pesakit COVID-19 sebenarnya tiada simptom / mempunyai simptom minimum. Tetapi masih mempunyai potensi menyebarkan virus kepada orang lain.

    Singapura rebah. Kes positif tiada tanda turun. Kadar kesembuhan mereka adalah 23.7%, lebih rendah daripada kita yang mencatat 44%. Akhirnya Singapura terpaksa mengalah dan mengisytiharkan lockdown (mereka panggil Circuit Breaker) bermula 7 April

    Tetapi sudah terlambat. Singapura menyesal. Lawrence Wong, Menteri Pembangunan Negara mereka mengatakan, "Jika saya tahu virus ini boleh merebak dengan cepat, saya akan melakukan tindakan yang berbeza (ujian besar-besaran dan amalan social distancing sahaja)"

    Usaha dan inisiatif terutama oleh pasukan Menteri 'Air Masak' Dr Adham Baba telah berjaya memastikan negara kita bersedia untuk pandemik yang lebih serius

    Kerjasama Kementerian Pengajian Tinggi Menteri 'Tik Tok' dan MOSTI pada akhir Mac membolehkan 10 makmal tambahan digunakan bagi pengujian.

    Itulah jasa Menteri Air Suam & Tik Tok tu Dr Dzul..!!

    Ingatlah. Jangan dipandang sangat kehebatan negara luar. PH ni banyak fake degree dan mereka jadikan Singapura adalah kiblat fitnah Malaysia.

    Banggalah dengan negaramu sendiri. Yakinlah dengan bakat tanah air mu ini.
    Hanya dengan itu perang ini akan kita menangi. Lawan PH dengan fakta bukan fitnah jijik. [ Dulu lagi aku pesan kerajaan yg lahir dari sentimen fitnah jijik tak kekal lama. Alhamdulillah bertahan 22 bulan tumbang..!]

    Setakat gebang di FB tak menyumbang apa apa, baik kau diam bangang..!!

    Kalau Nak Jadi Bodoh & Kena Kencing Sekali Lagi Sokong PH...

    saya ulanggg..!!

    BalasPadam
  33. Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat memulangan AS$300 juta yang diseleweng oleh JhoLo daripada dana 1MDB.

    AS pulangkan AS$300 juta dana 1MDB kepada Malaysia

    Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat (AS) memulangan AS$300 juta yang diseleweng oleh Jholo daripada dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Mei tahun lalu, AS mula memulangkan dana yang berjaya ditemui semula, membabitkan bayaran pertama hampir AS$200 juta (RM836 juta)

    Jabatan Kehakiman dalam kenyataannya, berkata ia menjadikan jumlah keseluruhan wang yang dipulangkan sebanyak RM2.6 bilion (AS$600 juta).

    Pembantu Peguam Negara AS, Brian A. Benczkowski, berkata pembayaran itu mencerminkan komitmen AS kepada Malaysia untuk memburu, merampas dan memulangkan aset yang diperoleh menerusi penyelewengan itu.

    Antara aset yang berjaya diperoleh semula termasuk estet mewah di Beverly Hills, New York dan London serta pelaburan bernilai jutaan Dollar yang dilakukan oleh ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jho atau Jho Low.

    Sebelum ini, berita Agensi yang memetik maklumat sumber, melaporkan DoJ menangguhkan pemulangan AS$240 juta (RM1 bilion) susulan ketidaktentuan politik berikutan peletakan jawatan Perdana Menteri oleh Tun Dr Mahathir Mohamad pada 24 Februari lalu..

    Tangkap Jholo, Nik Faisal dan yang lain lain segera dan heret Tun Mahathir ke mahkamah sebagai saksi utama kes 1 MDB. Semoga kebenaran akan muncul akhirnya

    Laporan polis perlu dibuat siasat Tun dalam fitnah Najib dalam kes 1 MDB

    BalasPadam
  34. DAH JUMPA CELAH MANA WANG YANG DICURI. WANG ITU DI AMBIL DARI CELAH PETI BESI KEMUDIAN DI LETAK SEMULA CELAH PETI BESI YANG SAMA SUATU SUDUT YANG LAIN.

    Setiap Satu Sen Yang Hilang 1MDB Dibayar Atau Dijamin Oleh Syarikat IPIC

    Senarai "dosa-dosa" 1MDB yang mahachai TUN sengaja lupakan, akhirnya sumpah laknat Kerajaan Fitnah PH tumbang.

    DOSA 1. Menyelesaikan masalah perjanjian penjana elektrik bebas (IPP) berat sebelah ketinggalan PM ke-4 yang menyunmbang RM8 bilion hingga RM10 bilion kepada PETRONAS setiap tahun

    Saham TNB naik tiga kali ganda dari RM5 hingga RM16 setelah keuntungan TNB berganda naik manfaat kepada Tabung-tabung rakyat seperti KWSP, PNB, Tabung Haji dan KWAP.

    SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Adakah masalah legasi IPP berat sebelahdiselesaikan oleh Najib dengan pertolongan 1MDB.

    Kenapa PH sejak tahun 2012 tidak bangkitkan tuduhan ini dikata merugikan negara sebanyak RM20 bilion setiap tahun?

    RM20 bilion X 20 tahun itu lebih besar hutang RM32 bilion 1MDB?

    DOSA 2. 1MDB membina lapan pangkalan udara negara termasuk pangkalan udara Sendayan yg termoden

    Bacaan lanjut: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/10156278758815952

    DOSA 3. Projek Bandar Malaysia dengan nilai pembangunan RM140 bilion di mana kerajaan PH telah menjual sebahagian dari projek ini dengan harga RM7.41 bilion pada bulan April tahun ini.

    SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Adakah RM140 bilion dengan keuntungan minima RM92 bilion itu lebih besar hutang RM32 bilion 1MDB?

    Tanya PM ke-7:

    "Bandar Malaysia impak signifikan terhadap ekonomi Malaysia berikutan ia akan berperanan sebagai hab untuk menarik lebih banyak syarikat multinasional berimpak tinggi global

    “Dengan jangkaan nilai pembangunan kasar atau GDV RM140 bilion, ia akan menjana impak besar untuk Malaysia

    17 Dis 2019: Projek Bandar Malaysia bukti kerjasama baik Malaysia-China (masa kerajaan PH menjual sebahagian dari projek Bandar Malaysia ini dengan harga RM7.41 bilion sambil mengambil gambar beramai-ramai untuk claim kredit projek ini, lalu Guan Eng kata semasa bajet 2020 bahawa kerajaan terbeban dengan membayar RM2.7 bilion untuk hutang 1MDB dalam tempoh 3 tahun ini

    DOSA 4. Projek TRX dengan nilai pembangunan RM40 bilion.

    SOALAN CEPUMAS BAGI PH: Adakah projek TRX ini bagus, menguntungkan bukan sekadar satu lubang besar dalam tanah seperti pernah didakwa PH?

    Kita tengok apa yang Lim Guan Eng jawab:

    12 Feb 2019: LGE describes RM40b TRX as one of Malaysia's best assets, beckons investors to take part in development

    DOSA 5. Perjanjian penyelesaian dengan IPIC di mana syarikat milik kerajaan Abu Dhabi itu berjanji untuk memulangkan segala dana yang disyarki hilang sebelum 30 Disember 2020.

    SOALAN CEPUMAS BAGI PH: PH tak pernah jawab bahawa soalan Najib.

    Perkembangan terkini 1MDB tiada lagi wang yang hilang (cuma tunggu masa untuk dibayar balik) dan Najib bukan perompak atau penyamun.

    SOALAN CEPUMAS TAMBAHAN: Hutang 1MDB adalah RM32 bilion. Kenapa dalam masa 22 bulan rejim PH, mereka tidak membayar balik atau mengurangkan satu sen prinsipal hutang ini?

    Kerana hutang belum sampai tempoh matang. Siapa yang suruh bayar segala hutang ini sekarang?

    Hutang matang tahun 2038 - selaras dengan projek pembangunan TRX RM40 bilion dan Bandar Malaysia RM140 bilion memerlukan masa 20 tahun diselesaikan sepenuhnya?

    Lagipun, PH tambah hutang negara sebanyak RM140 bilion tak memufliskan negara pulak?

    Mahathir: I don’t care about my legacy Bloomberg interviewed. Can you belived what is atok say...!? All time make u turn huh..!!

    Kalah kan Boboi maka hapuslah legasi tak guna ini...!!

    Saya ulang..!!

    BalasPadam
  35. Bersatu insider said the Langkawi MP did not want to be seated on the government bench because “he does not want to sit with the kleptocrats”. But those in PKR do not want to engage him anymore. They feel betrayed.

    Joceline Tan, The Star

    There will be no debates or motions at next month’s Parliament meeting but there will be a numbers game which Tan Sri Muhyiddin Yassin intends to win.

    DATUK Seri Anwar Ibrahim has been to the Prime Minister’s office many times in the last two years but his most recent visit was perhaps the most controversial.

    Persoalanya Ada mak cik kiah kisah..!?

    Atok fikir orang khianat saja..!? Kau khianat PH. khianat Anwar, Khianat orang lain dengan lidah bercabang ko ingat orang tak amik kisah pulak...!?

    Camner lah atok 18 Mei nnti yer... Kat block depan dua kena main , duduk kat Blok Atok orang tak sudi nak kawan dahh orang sebelah tempat duduk Atok lagi menyampah....

    Terkontang kanting telo telo atok goyang sendiri... kesiannn akhir nyawa kena main....

    18 Mei ku tunggu hari bersejarah atok duk sorang mcm mulukut tepi gantang

    padan muko...!!

    BalasPadam
  36. mengakui tersasul cakap bukan makna sakit... troll kira jadi jugak lah tu... tapi sekali salah cakap ok lahh kann jangan asyik selalu salah titik perpuluhan

    cuba lagi yerrr..!!

    kikikiki...

    BalasPadam
  37. Anwar juga mengingatkan supaya kerajaan tidak menggunakan kerajaan lama dalam berdepan keadaan sekarang."

    “Nak tolong tengok syarikat besar dulu, syarikat kroni, konglomerat besar, yang bawah ratusan ribu itu kamu tunggu dulu. Ini bukan new normal,” katanya....

    Tajam sindir Bang Non tu... sindir sapa tu..!?

    haahhh apa lagi... tepokkkk



    popcorn kasi tambah lagii..

    BalasPadam
  38. PEMILIHAN BERSATU LEGASI INI AKAN JADI PENENTU
    ALJUB TENDANG ATOK LIDAH BERCABANG ITU SUDAH PASTI
    ALJUB JUMPA JIDIN KUTTYCEMAS INI AKSI TERBARU
    UMNO PAS POPCORN TAMBAH & HAAH TEPUK DNG PADU

    HAMBATKAN SAJA ALJUB DAN ATOK INI
    PEMIMPIN LUSUI BERKARAT BERAMBOS KINI
    RAKYAT DAH MELUAT MENYAMPAH HARI HARI
    HAPUSKAN TERUS SEMUA LEGASI TAK GUNA INI



    kikikikiki...

    FORMULA TURUN HARGA = BMF + JUARA ASNAF + HAAH TEPUK

    BalasPadam
  39. Tun atau Anwar jadi Ketua Pembangkang. Nak berebut tikam belakang pun orang tak marah cuma tepok tangan saja. Tun bakal dipecat dari Bersatu

    Semalam bekas perdana menteri Najib@Bosssku dalam satu kenyataan kepada The Star berkata Tun akan menjadi bekas perdana menteri kedua yang duduk di bangku pembangkang.

    “Jadi, pihak yang menentang kerajaan tidak boleh duduk bersama dengan pihak kerajaaan.

    “Jadi, ia harus duduk di kalangan pembangkang bersama-sama dengan Pakatan Harapan (PH) tetapi bukan sebagai anggota Pakatan,” katanya.

    Sebelum ini Najib Razak menjadi bekas perdana menteri pertama yang berbuat demikian.

    Pada 24 Februari lalu, Bersatu menarik diri dari PH sementara Mahathir meletak jawatan sebagai perdana menteri.

    Ini membawa kepada kejatuhan kerajaan persekutuan PH dan akhirnya Muhyiddin Yassin diangkat sebagai perdana menteri baru, dengan sokongan sebahagian besar anggota parlimen Bersatu dan semua wakil Umno, PAS dan Gabungan Parti Sarawak.

    Sekumpulan kecil anggota parlimen yang dipercayai masih setia kepada Mahathir akan bergabung dengannya dengan duduk di bangku pembangkang.

    Dari simber dipercayai Tun. akan dipecat dari Bersatu kerana melanggar displin parti Bersatu kerana mahu duduk di barisan pembangang 18. Mei nanti.

    Mengenai pemilihan ketua pembangkang, Mahathir berkata bahawa beliau tidak akan merebut jawatan itu...

    hahhhh tepokkkkk makin panas popcorn kasi tambah..

    BalasPadam
  40. Singapore Leader’s Wife Defends His Seven-Figure Pay on Facebook
    By Chanyaporn Chanjaroen, 8/21/2019,

    Ho Ching, who is married to Singapore’s Prime Minister Lee Hsien Loong, took to Facebook to defend her husband’s pay, which looks higher than those of many government leaders.

    Lee’s annual pay is S$2.2 million ($1.6 million) including bonuses, according to the government’s website. His pay was such fodder for speculation that the government dedicated a webpage on the subject in September 2018, which said Lee doesn’t get a performance bonus.

    Temasek manages a portfolio that’s valued at S$313 billion as of March 2019. It’s the biggest stakeholder in half of the country’s 10 largest companies by market value, including flag-carrier Singapore Airlines Ltd. and DBS Group Holdings Ltd., Southeast Asia’s biggest lender.

    DBS CEO earns S$11.9 million a year
    Among Singapore’s three biggest banks, Piyush Gupta, the CEO of DBS, had the largest pay at S$11.9 million including bonus and deferred shares, according to its 2018 annual report. The heads of the other two banks each earned about S$10.6 million.

    Furthermore, Ho Ching’s annual compensation is neither the highest within Temasek, nor is she amongst the top five highest-paid executives in Temasek.”

    It makes sense if DBS CEO having 11.9 million a year then Temasek Holdings Pte Ltd speculation that Chief Executive Officer Ho Ching makes S$100 million (US$70 million) a year... yes its true...!!

    Singapore citizen well known a morden slaves for this family . To all Singaporean what do you have a year compare with this powerful family within a decade..!?

    BalasPadam
  41. ATAP SINDRI BOCOR KATA ORANG YANG TEBUK
    MUKA KENA TEBUK PASAL GAME ATOK SENDIRI
    KITA TENGOK JER 18 MEI CAMNER MUKA ATOK
    KE MANA HALA ATOK NNTI ATAU TRUS AMIK M.C

    ATOK NAK AMIK MC ATAU HENDAK HADIRKAN DIRI
    KESIAN GAME TAK JADI KELEPAP KAT MUKA ATOK
    APA NAK BUAT ORANG LAIN PUN ADA GAME SINDIRI
    POP CORN TAMBAH JANGAN LUPA HAHHHA KASI TEPOKKK..!!



    KIKIKIKI..

    BalasPadam
  42. Singapura akhirnya kecundang elok rasanya pemimpin PH tolong bantu Singapura menangani Covit19.

    Dulu kerajaan PH selalu jadikan Singapura tempat rujukan dalam segala aspek untuk diimplimentasi pada rakyat Malaysia. Kementerian kewangan dan kesihatan dibawah kerajaan PH selalu jadikan Singapura sebagai contoh dan panduan kepada rakyat Malaysia. Apa saja sumber berita (berita negatif berunsur fitnah) tentang Malaysia akan dicanang ke seluruh rakyat Malaysia.

    Ketika dunia menjadikan Korea Selatan dan Singapura sebagai negara contoh untuk mendapatkan lekukan rata graf Covid-19, namun awan hitam korona kembali singgah di Singapura.

    Timbul persoalan apa yang sudah terjadi di Singapura? Dalam keadaan negara itu pada Mac hanya mencatatkan setakat 20 atau 30 kes sehari, tiba-tiba sahaja angka harian itu melonjak kepada 386 kes pada 13 April lalu.

    Lebih menakutkan angka tersebut naik lagi hampir empat kali ganda dengan jumlah kes harian tertinggi 1,426 pada Isnin lalu.

    Situasi tersebut menyebabkan Singapura kini menjadi negara Asia Tenggara dengan jumlah pesakit Covid-19 tertinggi apabila angkanya mencecah 9,125.

    Melihat kepada keadaan di negara jiran itu, ternyata Malaysia tiada pilihan lain untuk mempelajari dan mendalami belenggu korona yang kembali menghimpit Singapura.

    Inilah masa pemimpin PH elik rasa bantu Singapura sekarang ini.

    BalasPadam
  43. PERBEZAAN ISU COVIT 19 DI URUS PEMIMPIN BERPENGALAMAN DENGAN BEKAS KAKI DEMO GULING ATAS JALAN RAYA.

    Krisis COVID-19 di negara diurus oleh kaki demo dengan di urus bukan kaki demo atas jalan raya.

    Satu kerajaan yang dibarisi orang berpengalaman. Satu lagi pula kerajaan yang dibarisi bekas kaki demo jalan raya.

    Pada waktu itu negara kita dibawah pentadbiran PH. Masa itu Wan Azizah diberi peranan untuk mengetuai krisis berkenaan.

    Sejak wabak COVID melanda negara kita sering mengikuti rapat perkembangan kes. Rakyay melihat bagaimana nasib rakan-rakan yang berniaga ketika wabak SARS melanda dunia 2003

    Dibawah pemerintahan PH, rakyat perhatikan ketika itu, hanya Wan Azizah dan Menteri Kesihatan yang sepenuhnya mengendalikan kes itu. Dari umumkan jumlah pesakit hinggalah umum pesakit yang sembuh.

    Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham tidak diberi kebebasan pun untuk bercakap kepada media.

    Maklumlah rakyat masa itu dipimpin oleh PM dan TPM berkelulusan Doktor. Beliau hanya berdiri sebelah menteri tanpa apa apa peranan. Kedua dua Doktor ini tak boleh pakai dan tak boleh diharap langsung akhirnya.

    Sebaik sahaja kerajaan bertukar dan menteri-menteri kabinet mula bertugas, kita dapat lihat bagaimana perbezaan yang berlaku.

    Susunannya kelihatan begitu kemas. KP Kesihatan, diberi kuasa mutlak untuk mengendalikan kes dan hal2 berkaitan kesihatan. Kalau dulu semua pemimpin PH nak bersuara..!!

    Kalau dulu Menteri Kesihatan bukan cakap pasal Covit19 saja pelancong dari China pun dialu alu lagi datang ke Malaysia padahal itu menteri pelancongan boleh jawabkan.

    Manakala Menteri Kesihatan PN pula hanya menjalankan tugasnya yg berkaitan soal bajet, soal kemudahan hospital, soal elaun petugas, dll.

    Kalau dulu PM ke 7 , Lim Guan Eng, Tony Pua, Kula Paria semua ke depan bersuara nak jadi champion konon nak selamatkan kewangan negara dengan potong elaun kecemasan doktor dan penjawat awam

    Menteri Pertahanan PN pula diberi tugas hal2 berkaitan keselamatan sahaja. Menteri Kewangan jaga hal2 kewangan sahaja sepanjang krisis. Menteri Luar pula, buat urusan dgn dunia luar sahaja dan uruskan rakyat luar negara pulang. Manakala rakyat tugasnya mudah sahaja. Duduk rumah diam2.

    Kalau dulu k'jaan PH Menteri Pelancongan, Tony Pua, Kulasegaran, Ramasamy, Syed Saddik suma nak menyampuk tunjuk pandai bersuara bagi jawapan.

    Perlu di ingat kerajaan PN yang ditadbir oleh pemimpin yang bukan kaki demo guling guling atas jalanraya ini baru berusia 2 bulan.

    Pernahkah kita lihat Menteri Kesihatan PN ambil tugas KP Pengarah Kesihatan untuk mengumumkan berapa banyak kes positif setiap hari, berapa ramai sembuh dan berapa ramai meninggal dunia ?

    Dibawah pentadbiran kerajaan baru ini, pernahkah kita melihat KP Kesihatan berdiri di sebelah menteri dalam sidang media untuk melaporkan perkembangan kes ?

    KP Kesihatan diberi kuasa penuh. Diberi ruang siaran langsung setiap hari di media-media. Tidak ada sekatan. Kalau PH dulu PM ke 7 memandai mandai kata Covit19 tak serius!!

    Malah PM pun mengambil nasihat KP Kesihatan untuk membuat satu2 keputusan. DS Ismail Sabri yg berdepan media setiap hari, apabila ditanya hal2 berkaitan kesihatan, beliau tidak akan jawab dan serahkan kepada KKM. Kalau dulu semua pemimpin PH berlumba lumba tunjuk pandai depan TV..!!

    Kalau dibawah pemimpin kaki demo menteri pelancongan pun nak komen pasal Covit19 jangan di diskriminasi pelancong China, pakai mask untuk pelancong sudah memadai dll.

    Kalau kau bukan pakar kesihatan jangan menyibuk jadi nasik tambah ini lah akibat bila kaki demo guling atas jalan raya di pilih jadi kerajaan PH dulu.. semua haru biru...!!

    BalasPadam
  44. Lembaga Displin Bersatu Megat Najamuddin berkata kemungkinan Mahathir dipecat atau digantung keahlian PPBM adalah sesuatu yang sukar untuk hadamkan memandangkan Dr. Mahathir memegang jawatan nombor satu di dalam parti iaitu sebagai Pengerusi PPBM dan wujudnya PPBM adalah kerana Dr. Mahathir.

    Bitter old man u turn with high ego problems. Enough is enough..!!

    Akan tetapi kini Dr. Mahathir bukan sahaja telah kehilangan cengkaman di Putrajaya tetapi juga bakal dipecat oleh parti yang beliau sendiri tubuhkan.

    Apakah ini menunjukkan Allah SWT telah mula menurunkan laknatNya ekoran dari sumpah laknat yang dilafazkan oleh DS Najib dan dalam masa yang sama Allah SWT juga telah menjawab doa yang pernah dilafazkan oleh mantan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Fadzil Noor.

    Kami tak nak komen apa apa cuma jangan memperolok sumpah laknat dan jangan memperolok olok prinsip dengan menipu dan u turn sesuka hati sendiri mengikut keadaan masa dan tempat demi kuasa dan kekayaan anakcucu.

    Dolu dolu sumpah laknat saiful macam macam walaun Bang Non kata dan perolok olokkan.. skg mendapat 'Bakal PM tepi' contoh depan mata dah ada.. tun pun ikut juga skg kan dah mendapat..!!

    Satu jari tunding orang lain 3 jari kelepap tunding lobang hidung sindri

    Selamat Menyambut Ramadhan

    BalasPadam
  45. Ini walaun PH yang dakwa asset negara kena jual... sumber Blog Kerengge

    Tak sampai 2 bulan, kerajaan PN dah jual aset negara

    “Eh tak sampai 2 bulan, kerajaan dah mula jual aset negara?” Itulah komen yang dibuat terhadap tindakan kerajaan melalui Khazanah yang dilaporkan akan menjual 74 juta sahamnya dalam Tenaga Nasional Berhad (TNB).

    Menurut laporan media, Khazanah yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menjual 1.45% sahamnya dalam TNB dengan harga RM1.17 bilion.

    “Rupanya ini trend standard BN. Tahun 2015 dan tahun 2016 pun sama.

    “Bolehlah penyokong MN (Muafakat Nasional) teruskan meratib ‘jual aset negara, ini semua salah DAP,” tulis Liyana Marzuki, bekas pegawai kanan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) melalui Facebook beliau.

    Pada Walaun Unta Telo Labuh Otai Reformasi

    Kalau Khazanah jual suma saham kat TNB atau TNB jual saham kat Khazanah apa yang jual assets negara nya....!?

    Kedua dua entity itu adalah GLC Kerajaan Malaysia , tang mana jual negara wahai walaun unta otai tolo labuh...!? Ini lah kalau bahana otak asyik guling guling atas jalan raya bengap... PH dolu jual IHH yang sepanjang tahun untung pada syarikat Singapork dengan harga bawah nilai itu baru jual essets negara... nak contoh lain bersepah wahai walaun otai tolo labuh...!!! No Brain...!!! Baru 1 hari puasa dah jadi batu api...


    No Brain...!! kikiki..

    BalasPadam
  46. Mulia Hati Ustaz Ebit Lew, moga dapat teruskan aktiviti amal - Najib Razak

    (Psstt.!! Najib dah komen pasal Ebiet Liew Atok tak nak komen ka.!?)

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut bersimpati dengan luahan ustaz Ebit Lew setelah pendakwah terkenal itu tidak akan meneruskan usahanya dalam membantu golongan susah.

    Menerusi laman Facebook, Najib berkongsi keratan berita mengenai pendakwah tersebut sehingga menerima lebih 40,000 tanda suka dan 1,200 perkongsian.Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak turut bersimpati dengan luahan ustaz Ebit Lew setelah pendakwah terkenal itu tidak akan meneruskan usahanya dalam membantu golongan susah.

    Menerusi laman Facebook, Najib berkongsi keratan berita mengenai pendakwah tersebut sehingga menerima lebih 76,000 tanda suka dan 2300 perkongsian.

    Menurut Ahli Parlimen Pekan itu, perjuangan dan hati Ebit disifatkan mulia kerana sering tampil membantu golongan yang hidup dalam serba kekurangan.

    Najib turut berharap agar pendakwah keturunan Cina berkenaan dapat meneruskan aktiviti amal itu dan kebaikannya hanya mampu dibalas oleh Allah SWT.


    Mmmm mintak Atok komen pulak...

    BalasPadam
  47. Tahniah Anwar pun dah matang menjawab isu Rohingya dan isu lain dlm FB setiap persoalan dijawab dengan nada biashe biashe... bukan retorik bodoh lagi... Makin tenggelam atok kitee.!!

    dan ....

    Pendakwah terkenal, Ebit Lew mengesahkan khidmatnya bagi membantu orang tidak berkemampuan tidak lagi akan dilakukan secara langsung.

    Ebit Lew berkata, pendirian itu diambil selepas dipanggil ke Bukit Aman hari ini, bagi memberi keterangan berhubung laporan beberapa pihak yang mempertikaikan khidmat bantuannya yang tular di media sosial. Persoalan kenapa bila kecoh kat Kedah tetiba pulis bertindak... sebelom ni ok jerr

    macam ada yg tak kena dan ada yang panas bontot yerr...!!!?

    Kalah kan terus budak tu dalam pemilihan parti nanti, sebelum kejadian di Kedah tak ade pun kecoh kepoh ada amik gambar video suma orang ok ajer...

    bila kat berlaku kat Kedah macam macam kau orang kutuk fithan hukum siap bawak hadis lagi....

    Yang dia orang panas bontot kenapa..

    Kalah lan budak dan kunco kunco dalam pemilihan parti budak tu.. maka hapuslah legasi tak guna ini

    saya ulanggg..!!!

    BalasPadam
  48. Etnik Rohingya atau PATI China : Apa Isunya?

    Bang Non sila jawab dlm FB...!?

    Yang lebih membimbangkan adalah laporan Ketua Audit Negara bahawa di antara 2016 dan 2018 seramai 76,258 warga Negara China yang masuk ke Malaysia tetapi tidak ada rekod yang mereka telah meninggalkan negara kita. Bilangan ini adalah 95.6 peratus dari bilangan warga negara itu yang memasuki negara pada tempoh tersebut.

    Isu kemasukan PATI China ini lebih membimbangkan.

    Justeru itu terdapat mereka yang mendakwa isu etnik Rohingya ini sengaja ditimbulkan untuk menutup isu penjualan MyKad yang akan dibicarakan tahun ini.

    BalasPadam
  49. Sindiran kepada pihak yang hilang kuasa siapa lagi Anwar Aljub.. skg ke main membela mada PH perintah yg berbonyi suara serak kering kahak payau Tun Mahathir..

    Terkandung dalam artikel bertajuk, “Pendatang Rohingya: Antara agama, kemanusiaan dan politik” yang disiar di lidah Pas, Harakahdaily.

    Kenyataan rasmi Abdul Hadi itu muncul selepas berlarutan kemarahan sebahagian besar rakyat Malaysia ekoran gelombang fitnah di media sosial dalam pelbagai bentuk sama ada teks, video dan rakaman suaraberkaitan pelarian Rohingya.

    Sebelum itu, Ahli Parlimen Marang tersebut membandingkan pendirian Pas dengan Pakatan Harapan (PH) berkenaan isu pelarian Rohingya.

    Abdul Hadi menganggap hanya Tun Dr Mahathir Mohamad bersuara di pentas Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

    “Pas bersama BN dalam menangani isu pelarian Rohingya, walaupun pada ketika itu Pas berada di petak pembangkang dan BN ada suara tersendiri di atas prinsip agama dan kemanusiaan.

    “Ini tidak sama seperti PH yang hanya kedengaran suara Tun Mahathir keseorangan di mimbar PBB, tetapi PH lebih sibuk menghadapi krisis dalamannya kerana menanti Tun Mahathir meletakkan jawatan,” bidasnya.

    Alahai Anwar Aljub... sekarang kau paling gebang dlm FB... bantu nya jauh skali... klu setakat meroyan dlm FB suma orang boleh buat wahai Aljub..!!

    Undang-Undang Kerakyatan 1982 Myanmar tidak mengiktiraf Rohingya sebagai satu daripada lebih 130 etnik di negara majoriti penganut Buddha itu.

    BalasPadam
  50. Dari berita TV3 kisah rumah rakyat PRIMA terbengkalai di Port Dickson... mana wakil rakyat dan ahlul Parlimen Port Dickson...

    Dari berita yang tular di media sosial Ahli Parlimen Port Dickson didapat selalu ber FB di media sosial sedangkan rungutan penduduk pembeli di Port Dickson Residensi tidak di pedulikan oleh ahli Parlimen Port Dickson tersebut..!!

    "Setakat ber FB setiap masa babi dikandang pun mati kebulur tak makan" - skian Karam Sink menyiarkan

    BalasPadam
  51. IT LOOKS POLITICAL, INSTEAD OF MEDICAL - NAJIB
    Friday, May 01, 2020

    The brilliant former premier
    Mohd Najib Abdul Razak

    FORMER prime minister Mohd Najib Abdul Razak has voiced his disagreement with the sudden easing of the movement control order (MCO) from Monday.

    Still spreading within community
    In a Facebook post, Najib said the country today recorded 57 “local” Covid-19 cases, which indicated the virus was still spreading within the community.
    “We must ask why the need to give such a huge and sudden relaxation (of the MCO) from Monday as the 4th phase of the MCO only ends on May 12.
    "Slow and steady. Sector by sector. There is no need to rush. Don’t do it all at once as it will be difficult to control.” - Najib

    Bossku dah cakap so dont blame others..!!

    I support PN but not Bersatu@PM

    BalasPadam
  52. 3ply Disposable Face Mask!!
    Face Mask.
    We have CE certificate ✅ Please do not hesitate to contact us for more info.

    BalasPadam
  53. Anwar meletakkan dua syarat penting sekiranya Bersatu ingin kembali ke pangkuan PH,

    Yang pertama, keputusan Bersatu mestilah keputusan sebulat suara dari satu parti iaitu Bersatu.

    Agak agak ucapan boboi tu Anwar terima lah kannn dan Bang Non dari awal lagi dah bagi signal no more lidah bercabang kali ini... makin terdesak atok kali ini... ilmu kelentong penipu fitnah lidah bercabang dah abis suma dah digunakan atok.. kikikiki

    Ertinya, tiada kelompok Tun M mahu bersama PH, manakala kelompok Muhyidin masih setia dengan pengkhianatan. Makna kata Bang Non mahu satu suara ajer suara atok atau suara jidin...

    makin berserabut atok makin kelu lidah bercabang nak main game... kikikiki

    Keputusan mestilah dari Bersatu bukannya kelompok.

    Bang Non siang2 lagi dah cakap nak suara atok atau jidin.. ilmu fitnah lidah bercabang dah abis dikeluarkan... kikikikiki..

    Yang Kedua, Bersatu mesti terima prinsip dan dasar perjuangan PH terutamanya di dalam merealisasikan reform dan menentang rasuah di dalam negara ini. Selain itu, Bersatu diingatkan agar tidak lagi mengulangi kesilapan besar yang telah mereka lakukan sehingga tumbangnya sebuah kerajaan mandat rakyat....

    Bang Non bagi paku buah palo dia sekali gus...kikiki.

    Susah atok nak main game lepas ni selepas tertebuk muko sendri..

    Harap Straits Times Singapork , WSJ, DOJ Media Soros mulakan fitnah lepas tu disambut hiruk pikuk media tempatan rakyat dah tahu style fitnah atok...

    Atok makin kelemasan kali ini... hujung nyawa anakcucu makin kepanasan.. padan muko kau..!! kikiki

    Takkan Bang Non nak kena game sampai 3 kali melampau lah tuu.. kikikikiki

    BalasPadam
  54. Parodi By Najib Razak

    Pegawai Kit Siang dan MoF Lim Guan Eng tak cerita betul betul ni.

    Macam ini cerita sebenarnya....

    PH sewa rumah untuk 5 tahun.

    Tinggal satu keluarga besar BERSATU duduk bilik store, PKR bilik study room (sbb dolu waktu malam sllu buat kerja dengan Sukma dlm bilik study), PAN bilik utility dan DAP master bed room, tinggal mereka dan PH kotorkan rumah.

    Sofa ditanggal, lantai tak cuci. Kipas siling tercabut sampai robek bumbung, pingan mangkok berterabur, berak merata , kencing tembak dinding saja

    Siling pun bocor...

    Seluruh rumah bau hancing kencing merata, ada tak cebok main sental ajer. Tisu sental merata rata...Kencing lam pasu, kat laman, kat pokok bunga, kat lantai, kat beranda, kat tilam, pingan mangkok, kat baju , kat badan ketua rumah selamber depa kencing merata rata

    Bila tak cuci, berpusu-pusulah cencorot, tikus, musang, biawak malah cipan pun datang bawak kuman dan virus Covit19 import dari tetamu dari negara China berbondong bondong singgah

    Barang-barang yang ada dalam rumah pun dijual macam harta sendiri.

    Bukan tu jek, bil air bil api semua tak berbayar.

    Tambah hutang.

    Siang malam bergaduh buli sana buli sini buat kecoh dalam rumah. Mulanya jiran buat tatau atau tak ingat apa apa yg berlaku.

    Jiran-jiran akhirnya pun fed up bunyi bingit, maki hamun setiap hari tanya bila mereka walaun unta ni semua nak pindah keluar laahh

    Selepas 22 bulan, ketua keluarga duduk dlm bilik store kata kepada tuan rumah dia dah tak tahan hari2 kena buli dan sabotaj serik dah nak duduk situ dah.

    Dia pun angkat kaki blah bawak anak dan gang blah dari bilik store depa

    Ketua keluarga keluar, ahli keluarga lain terpinga-pinga dan tuan rumah pun tendanglah mereka keluar.

    Tuan rumah keturunan raja berdaulat pun datang inspection rumah sangat kecewa rumah sewa macam rumah sampah lalu batalkan perjanjian sewa.

    Lalu buat interview cari penyewa baru. Kali ini sesapa yang nak sewa kena undi dolu sebab ramai nak sewa rumah tu..

    Setelah seminggu puas mencari, penyewa baru pindah masuk rumah dan mula basuh dan baiki rumah yang tunggang langgang dek penyewa lama siap dua kali dijalankan proses penyahkuman Covit19.

    Bila dah kena tendang keluar, barulah PH nak kata menyesal, berkokok siang dan malam.

    Tiap-tiap hari duduk luar pagar rumah, tekan loceng beratus kali, ketuk pintu dan merayu masuk balik ke rumah. Tak ke cipan nama nya tu..!!

    BalasPadam
  55. Tajuk besoo Laman Reformasi dan Blog Bodin Barua Bang Non... fuyoooo..!!

    "SETELAH TIADA LAGI PENGKHIANAT, ADU DOMBA, BODEK, GANDINGAN ANWAR DAN MAHATHIR PASTI LEBIH KUKUH"

    Sebahgian dlm Boku Doc In The House...

    Dr M tak mau Anwar Ibrahim menjadi PM. Jangan lupa kata-kata Dr M dalam buku A DOCTOR IN THE HOUSE:

    “I MAY HAVE MADE MANY MISTAKES BUT REMOVING ANWAR WAS NOT ONE OF THEM.”

    Mat Sabu kan dah kata dulu yang Dr M ni Bapak Pelingkup Negara. Gobind Singh Deo kata Mahathir No 1 Hantu di Malaysia.

    Tapi mereka sokong Dr M untuk lawan Najib. Okaylah. Sekarang, selepas dah kena game dengan Dr M, depa masih tak faham-faham lagi, masih sokong Dr M lagi.

    Sebab itu saya tanya, penyokong-penyokong PH ini makan taik kah apa?

    Haahh topukkk...!!

    Ini pula dari sumber Bossku bersama wartawan Reuters

    Najib: PN dah dibincang berbulan-bulan - Laporan

    Diterbitkan 6 Mar 2020, 5:04 am
    Dikemaskini 6 Mar 2020, 5:08 am

    Perbincangan mengenai pembentukan Perikatan Nasional telah dilakukan lebih awal, menurut bekas perdana menteri Najib Razak, lapor Reuters.

    Najib dipetik Reuters pada Rabu berkata "perbincangan mengenai gabungan baru telah berlangsung selama berbulan-bulan."

    Reuters turut melaporkan perancangan politik yang membawa kepada Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan sebagai perdana menteri telah bermula beberapa bulan dahulu dengan 'pengetahuan' beliau@atok kau orang faham tak..!! ) yang juga pengerusi Bersatu.

    Rancangan itu menyasarkan untuk menyekat Presiden PKR Anwar Ibrahim daripada menjadi perdana menteri, menurut ramai sumber yang memberitahu Reuters.

    Lu Fikir la Sindrii..Makan taik walaun PKR@PH..!!

    Haahhh topukkkk...!!!

    BalasPadam
  56. Saya telah melihat dan mencuba pelbagai strategi dan kaedah, sehingga saya kehilangan banyak wang ketika mencuba. Sehingga saya mengemukakan strategi baru ini yang saya jalankan semula dan berjaya mendapatkan kembali wang saya yang hilang dan masih membuat pertumbuhan yang konsisten di seluruh perdagangan saya. Carlos Ellison adalah profesional yang luar biasa, dengan pengalaman yang luas dan pengetahuan mendalam mengenai perundingan pertanian, Dia membantu saya untuk mengambil penalti kewangan.

    Melabur US $ 500 dan dapatkan AS $ 6000 seminggu (7 hari),

    Melabur $ 1000 dan dapatkan $ 12000 seminggu (7 hari)
    ,
    Melabur $ 2500 dan dapatkan $ 30,000 seminggu (7 hari).

    Semua dalam keuntungan mingguan dan dijamin 100%. (Bayaran dijamin). Bebas untuk dihubungi - jika anda berminat melalui e-mel: carlose78910@gmail.com

    BalasPadam
  57. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    BalasPadam
  58. Terkini Bossku tunggu masa untuk dibebaskan dari pertuduhan 1 MDB

    Tunggu masa untuk dibebaskan dari pertuduhan fitnah jijik.. di USA ada VVIP Malaysia sudah membayar sejumlah wang pada Peguam Lorreta Lynch dlm kes DOJ dan Yayasn Soros untuk memulakan fitnah dari USA, kemudian di sambut oleh News Straits Times Singapore utk spinn lagi dan baru di sambut pula oleh media walaun unta dng terkinja kinja riuh rendah sahut menyahut oleh DAP PKR dan sang fitnah jijik lidah bercabang.

    Begitu lah kitaran pusat fitnah kerajaan Malaysia yg berpusat di Singapork

    BalasPadam