TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Khamis, 12 Mac 2020

JIKA ANWAR DITOLAK OLEH KAUM MELAYU, KAUM MANA PULA YANG SOKONG MAHATHIR ?



Saya asalnya malas mahu ambil tahu tentang Mahathir, orang tua yang semakin merapu cakapnya. Namun, apabila beliau terus berleter bukan-bukan semenjak hilang kuasa angkara perbuatan khianat presiden partinya sendiri dan dibantu pula oleh Si Kitol dan juak-juaknya, maka saya terpaksa mengulasnya bagi menenangkan fikirannya yang meroyan bagai kematian bini.

Kita faham, Mahathir sukar untuk mempercayai beliau hilang kuasa yang beliau cuba pertahankan sehingga mati itu, tetapi kita lebih tidak faham mengapa begitu cepat mantan PM ke 7 ini nyanyuk. Sepatutnya kita yang menyalahkannya awal lagi apabila beliau gagal menunaikan banyak janji di dalam manifesto PH termasuk janjinya untuk menyerahkan jawatan PM apabila Anwar dibebaskan dari penjara. Namun kita bertahan untuk tidak menghentam beliau demi untuk menjaga perpaduan di dalam PH. Malangnya, selepas hilang kuasa, beliau tidak pernah mahu mengaku kesilapannya tetapi berterusan menyalahkan Anwar yang terlalu banyak mengalah untuk memuaskan nafsu tamak dan rakus beliau itu.


Hari ini di dalam Sinar, beliau menyatakan Anwar tidak mendapat sokongan orang-orang Melayu. Seterusnya beliau menuduh Anwar itu berfahaman liberal seolah-olah beliau seorang yang Islamik. Tidak perlu pergi jauh, lihat latar belakang dan cara hidup keluarga Anwar dan dibandingkan dengan keluarga Mahathir, di situ kita boleh tahu jawapan siapa yang Islamik dan siapa yang liberal sebenarnya. Hidup penuh mewah dan jutawan, adakah keluarga Anwar atau keluarga Mahathir?

Semua tahu, di dalam undian MP-MP di Istana baru-baru ini, Anwar jauh mengatasi Mahathir. Anwar dikenali sebagai pemimpin semua kaum bukannya hanya untuk orang-orang Melayu meskipun Anwar paling tegas mempertahankan hak-hak orang Melayu dan Islam yang termaktub di dalam Perlembagaan. Jika Anwar seorang liberal, mana mungkin Anwar dikenali dan begitu rapat dengan negara-negara Islam di merata dunia? Turki sebuah negara yang amat tidak disukai oleh barat, tetapi Erdogan adalah sahabat Anwar paling dekat.

Hakikatnya, Mahathir yang bukan sahaja ditolak oleh orang-orang Melayu tetapi turut ditolak oleh kaum Cina, India, Iban, Kadazan bahkan ditolak oleh kaum orang Asli. Jika ada pun yang menyokong beliau mungkin dari keturunan mamak tebar roti canai. Buktinya, di dalam PRU14 yang lalu, parti Bersatu di bawah pimpinannya diberi kerusi bertanding di 52 kawasan Parlimen majoriti Melayu, namun partinya hanya dapat 13 Kerusi sahaja. Separuh pun tidak dapat. Melayu tolak Mahathir. Itu fakta. Partinya dikatakakan mahu menggantikan Umno sebagai sebuah parti mewakili kaum Melayu, namun berapa jumlah keahlian Bersatu sekarang?

Anwar pernah bertanding di kawasan majoriti Melayu di Permatang Pauh dan beliau tidak pernah kalah. Anwar bertanding di kawasan campuran iaitu di Port Dickson, dan Anwar menang. Ertinya, Anwar diterima semua. Untuk menjadi pemimpin negara ini mestilah seorang yang diterima oleh semua kaum. Muhyidin sekarang pun tidak dapat dibuktikan dapat sokongan semua kaum untuk menjadi PM kerana beliau menjadi PM ikut pintu belakang.

Cukup-cukuplah Mahathir mencari salah orang lain. Sudah sampai masanya Mahathir bersara dari politik sebelum namanya menjadi terlalu busuk dan menjadi kutukan seperti di era Mahafiraun dahulu.

28 ulasan:

  1. Tun dan keluarga islamik? Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah Please la orang melayu........

    BalasPadam
  2. Dua2 dah ditolak bangsa melayu.

    BalasPadam
  3. Bila Anuar nak jadi PM?

    BalasPadam
  4. 13mar2020

    Hari ini mesyuarat Majlis Tertinggi dan biro politik UMNO, dimana semua yang bersuara bersetuju bahawa kerajaan yang ada hanyalah perikatan antara Ahli-Ahli Parlimen dan bukan kerjasama antara parti-parti. UMNO akan terus main peranan semak dan imbang dan menegur kerajaan ini selari dengan kedudukan UMNO sebagai suara hati orang Melayu khususnya. – Khaled Nordin

    Majlis Tertinggi (MT) dan Biro Politik UMNO bersetuju menganggap kerajaan yang ada hari ini adalah perikatan antara ahli parlimen bukan kerjasama antara parti. Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, ia diputuskan dalam kedua-dua mesyuarat yang diadakan hari ini. “UMNO akan terus main peranan semak dan imbang dan menegur kerajaan ini selari dengan kedudukan UMNO sebagai suara hati orang Melayu khususnya,” katanya dalam kenyataan di Facebooknya hari ini. Sebelum itu, Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menegaskan, MT UMNO hari ini mengemukakan enam tuntutan kepada Kabinet baharu Perdana Menteri kelapan, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Menurutnya, keenam-enam tuntutan itu demi memenuhi aspirasi rakyat dan memelihara kepentingan agama dan negara.

    Nota Tambahan untuk mudah difaham.
    Jadi untuk makluman semua Perikan Yiddin Nasional nih tiada kena mengena dengan Maufakat Nasional dari segi gabungan kepartian.. cuma ianya belaku yg bersifat individu demi untuk menyelamatkan keadaan dan negara yg berkemunkinan besar dilanda petaka dan bencana politik pemerentan yang besar akibat perbalahan dan kelemahan pakatan harapan (baca pakatan hancing) atau sekarang namanya pakatankuciwa yang mengakibatkan tongkang pecah.
    Oleh yg demikian.. segala kelemahan dan kebodohan menteri2 dan timbalan2 menteri yang bukan dari kalangan anggota Maufakat Nasional adalah samasekali tidakboleh dipertanggujawabkan kepada MaufakatNasional.
    Juga sekiranya mereka yang merupakan menteri2 dan perdana menteri dari pakatanhancing yg kini merupakan pbbm yiddin & co atau perikan yiddin nasional merasa tidak selesa maka sila bubar parlimen bagi membuka jalan untuk pru15 diadakan.

    Peace

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru jd kerajaan dah terima habuan:
      1 covid-19 merebak pesat di malaysia
      2 harga minyak dunia merudum. Income kerajaan merosot teruk
      3 pasaran saham jatuh merudum
      Tahniah kerajaan coup de tat. Tengok apa kerajaan ketuanan melayu boleh buat...... Adakah bangsa melayu yg akan paling sengsara?

      Padam
    2. Kita cuba bantu.
      Sblm ini bila KERAjaan hanceng didominasi kapir dapigs dan tidak sensitif isu agama, bangsa dan perlembagaan.....menteri2 melayu senyum jer kena pijak kepala. Siap ada yg bekap.

      Coup de tat amende???
      Dah tun mangkuk yg bakor KERAjaan dia sendiri, nak salahkan org lain pulak?!!!

      Susah senang asalkan tanpa kapir dapigs.

      Mandat raykat??!!!

      Selama ini korang kencing mandat yg raykat bagi...apa cerita?!!!

      Skrg baru sebok nak menagih simpati pada raykat yg korang kencing.

      Padam
    3. Bantu dgn tin milo...... Hahaha

      Padam
    4. Covid19 adalah wabak wuhan19, menteri kesihatan dari pandapigs & tim.menterinya yg dari dapigs telah membiarkan kemasukan beramai2 kalau tidak pun mengimports banyak etnik han dan tamil untuk tujuan mengimport covid19...
      Maka inilah hasilnya.. wabak dah merebak..

      Tak kira la yg masuk kemesia tu cina2 dol untuk jadi pelayan pusat maksiat, pengundi hantu ke bahkan dakwah tabligh sekalipun.. ethnik han dan tamil sepatutnya ditegah masuk dah tahu mereka tu berisiko dan berkemunkinan pembawa, malah han & tamil penduduk mesia yg keluar melancong pun sepatutnya dikuantin bila balik ke mesia..

      Nah covid19 dah jadi virus-x di iran dan sars cov2 di eropah dan amaricana maka covid yg dulu membantai bangsa han iaitu bangsa dapigs dan keling serta jepun yg mempunyai dna code sama dgn bangsa han kini dah menibai semua orang...

      Kalau dulu sekiranya melayu polinesia terkena covid19 tu munkin sekadar demam jer kini munkin lebih teruk sebab dah bercampur dgn 'anak mutasinya' iaitu sars cov2 tadi.

      Dan Ekonomi merundum akibat penjualan aset2 kerajaan oleh pee.Hancing, penambahan hutang negara lebih dari 300billion dalam masa 21 bulan.
      Kata menteri duit dari dapigs yg dia bayar hutang negara, kitorang nak tgk bukti.. mana ada dalam ilmu kira2 bila bayar hutang hutang jadi bertambah?

      Padam
    5. Klu KERAjaan sial atok/dapigs tutup awal2 pintu masuk negara rasanya tak lah seteruk skrg. Gila sangat dgn duit sampai lupa dgn kebajikan raykat. Mujurlah KERAjaan bangang tersebut tumbang oleh pemimpinnya sendiri angkara berebut kuasa.

      Bercerita pasal pasaran saham...sial bangangnya bermula sejak KERAjaan atok/dapigs memegang tampuk negara. FAKTA.
      Tak pernah berlaku dlm sejarah negara sehingga rating yg dikeluarkan pihak berkenaan amat mendukacitakan.
      Mana tidaknya....seorg dgn sijil doktor dan seorg lagi tiada sijil akauntan. Lingkuplah ekonomi negara. Yg bijak ada pada mrk cuma berpolitik dan memfitnah demi mempertahankan kuasa. Hutang makin bertambah dan aset negara makin berkurangan. Harap disiasat pada siapa bangang2 tu jual aset negara. Bangang!!!!

      Padam
  5. Bukti jelas melayu dak muak samada dgn anuwar dan madey adalah setiap ceramah dia semenjak 12bulan yg lalu boleh dihitung dgn jari melayu yg hadir.. pencacai pengiring pun lebih ramai dari melayu yg hadir..
    Majlis2 anuwar lebih dihadiri oleh golingan kalingga.. manakala madey oleh sepet. Tu dah merupakan petunjuk yg jelas.
    Dulu masa tunmadey pecat anuwar dari jawatan tpm maka beribu berhimpun dirumah anuwar.. sekaran bila tunmadey pecat anuwar dari jawatan perdanamenteri(menunggu) maka adala beberapa kerat yg pergi rumah dia.. yg nampak ramai sikit tu sbb kedatangan macai2 yg mula gelisah dah hilang kerja.

    Liberal madey liberal ala kerala dan hidup bebas begaya cara orang kaya la konon, (ya la kan anak2 billionair).
    Manakala liberal anuwar ni tonggang tebalik dgn ajaran wahabi versi khawarij yg dia olah sendiri maka jadilah ajaran anuwaisma yg menjulang lgbt dsb.
    Dan sekiranya kalau betul yg sijimin tu lgbt juga maka ianya mengesahkan yg anuwar tu memang kepala lgbt sebab pembantunya yg sejak 1997 lagi jadi lgbt.

    BalasPadam
  6. kalau stakat kerjaan islam tapi tak mau berhukum ngan hukum hukum Allah
    apa kejadah

    Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

    hukum jinayah islam pun tak buat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila ada yg nak buat...akan ada melayu liberal yg menolaknya.
      Biarlah negeri yg majoriti melayu islam mencubanya dulu. Jika berkesan akan ada yg menyokongnya.
      Masa pas dlm pakatan raykat...mula2 dapigs sokong hudud sehingga mengeluarkan kenyataan 'kalau kita tak bersalah, apa takut dgn hudud'.
      Setelah kuasa dapigs besar mrklah puak yg pertama menolak hudud.

      Padam
  7. RASANYA KAUM LGBT AKAN MENYOKONG PENUH ANWAR. INGIN DENGAR ANWAR MENGUTUK KAUM LGBT. RASANYA TAK MUNGKIN..

    BalasPadam
  8. Kita tunggu menteri pas masuk parlimen. Hukum islam yg mana depa nk tegakkan terlebih dulu.

    BalasPadam
  9. Sejak kerajaan ph tumbang angkara pm kerajaan ph....ramai walaun dan mahacai ph hilang akal dan meroyan.
    Salah menyalah antara satu sama lain. Dari mantan pm kerajaan ph kpd bakal pm ph hingga ke mahacai mengutuk antara mrk. Kena lagi mantan2 menteri ph yg terasa bengang yg amat krn gagal menikmati wang pencen mrk krn belum cukup bulan. Agak lawak....hihihi

    Inilah akibatnya jika mengkhianati mandat yg rakyat berikan. Sekadar nak berkuasa demi memenuhi nafsu anak, proksi dan kroni. Sekadar berkuasa yg kononnya hebat melakukan yg terbaik tapi hakikatnya tiada kaedah dan wawasan utk kebaikan rakyat.

    Rasanya tempat yg paling sesuai kpd pengkhianat mandat rakyat adalah duduk semula di kerusi pembangkang dan jadilah pembangkang yg profesional spt pembangkang yg lepas.

    Andai masih tak puas hati...kami rakyat yg pernah mengundi anda pada pru14 lagi tak puas hati. Mandat yg kami beri dikhianati tanpa rasa perikemanusiaan.

    Terima kasih banyak2 kepada mantan pm7/7i kerana menumbangkan kerajaan yg telah mengkhianati mandat rakyat.

    BalasPadam
  10. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat dan pergi apabila rakan saya memperkenalkan saya pada mulanya ke syarikat SEMUA GLOBAL PINJAMAN GERAN, saya fikir ia masih menjadi permainan cheaters yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat testimoni yang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan, saya mendapat pinjaman sebanyak RM 5.000.000 dalam akaun bank MUAMALAT saya Apabila saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan ia benar dan benar, dan pinjaman itu ada di dalam saya akaun, saya menarik diri tanpa komplikasi dan melabur dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda ingin pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar anda, sila hubungi SEMUA GERAN GLOBAL GLOBAL pada e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang betul dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya seorang pemandu TRUCK biasa, tetapi sekarang saya mempunyai TRUCKS dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda daripada SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA GANJARAN PELANGGAN GLOBAL
    Tel ............. +1 (304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pergi bagitau kat guan end.. dia suka pinjam.. 21bula dia sah pinjam kurang lebih 300billion dan masih tak cukup.
      Jugak saya ada mendengan yang parti pandapigs jugak dah mula nak buat banyak pinjaman sebab nak bayar sewa opis dan gaji macai2 yang ditugaskan menyondol sanasini.
      Jadi boleh jer anda pergi tampal iklan anda disetip opis parti tersebut jugak iklankan kat blogs2 salakan mereka.

      Kerjasama anda amatlah dihargai.

      Nb: blog ini jgk nampaknya mcm pro ph.. jadi munkin ramai macai2 ph yg baca iklan anda.. selamat membantu mereka aduhai anda yg budiman.

      Padam
  11. Antara contoh yang diberikan ke atas sikap ‘terlalu Liberal’ ini adalah pengumuman Anwar seperti yang tersiar di dalam agensi berita Associated Press pada 17 Mei 2018 bahawa “dasar-dasar tindakan afirmatif untuk orang-orang Melayu mesti dihapuskan”.

    Begitu juga dengan ucapan Anwar di LSE pada 18 Mac 2010 bahawa mempercayai hanya akidah tertentu mampu menyelamatkan manusia adalah sikap eksklusif dan mengatakan kepercayaan penganut agama lain salah adalah tidak betul.

    Begitu juga dengan kenyataan Anwaryang tersiar di dalam agensi berita Al-Jazeera pada 21 September 2018 bahawa undang-undang liwat adalah purba dan tidak adil kerana perlakuan itu hanya menjadi kesalahan jika ianya dipaparkan kepada khalayak.

    Contoh lain yang diberikan ke atas sikap ‘terlalu Liberal’ ini adalah kenyataan Anwar yang tersiar di dalam agensi berita British Broadcasting Corporation pada 25 Ogos 2009 yang bersetuju bahawa Lina Joy perlu diberikan hak untuk menjadi seorang Kristian.

    Konklusinya adalah Anwar itu adalah seorang yang bermentaliti sesat yang bersifat menyesatkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar nie sama dgn syed sad dick. Bercakap tak guna akal. Suka mengadu domba sakit sana, sakit sini satu badan....hihihi

      Kalau ada plaster besar mgkin serupa mumia ditunjuk pada rakyat. Manusia mcm ini jenis pengadu domba dan penjilat tegar. Dulu anwar jilat atok sehingga dpt jwtn tpm. Syed sad dick jilat atok dpt jadi menteri.Syed Sad dick bukan tak pernah baca ttg atok sehingga anak2 atok kaya raya dgn mendadak tapi sanggup kecam org lain perasuah, perompak. Manusia yg mentalnya baik dan bertuhankan Allah lebih suka senyap dan menyokong tanpa menjilat jobor org lain. Mcm dr mazslee...rileks jer nak sokong balik atok yg kecam dia. Mgkin skrg dia dah sedar.
      Manusia kaki ronggeng dan kaki clubbing yg bijak berkata2 nie jangan ada dlm kepimpinan bangsa dan negara.
      Sama dgn lim gone hen...sana sini dgn tangannya yg kononnya patah demi meraih simpati. Pelakon2 bangsat mcm ini perlu buang dlm politik negara. Bawa sial kpd raykat.
      Begitu juga manusia optimis mcm azmin...mana pernah atok kutuk dan kecam azmin slps atok tumbangkan kerajaan kencing mandat raykat tu. Penjilat2 tegar nie akan berubah sokongan jika manusia yg disokongnya mampu memberi keuntungan pada mrk. Tak jujur menjaga kepentingan rakyat.

      Baik kuburkan penjilat2 tegar nie pada pru15 nanti begitu juga cina dapigs yg belum hilang sifat komunis mrk. Yg gila nak pertahankan legasi kayakan anak, proksi dan kroni pon perlu dihancurkan pru15 nanti. Rosak negara oleh mrk.

      Padam
  12. Balasan
    1. Kalau dap ok sangat...rakyat tak bising. Perlembagaan negara nak dilanggar. Kaum dan agama bangsa lain dihina. Raja dihina tapi tiada pemimpin dap peduli atau bersuara.
      Yang pelik pemimpin2 melayu ph rela jer dipijak dan menyokong tindakan mrk.
      Yg merasuah dilepaskan, yg pengganas dilepaskan, kes adib tiada pendakwaan, berpuluh ribu pekerja diberhentikan, guna wang negara mcm bapak dia yg punya, menipu janji buat muka selamba...

      Bangsa lain tak akan merungut dan membenci kalau mrk lakukan kerja spt apa yg dilaung2kan.

      Padam
    2. Memang ya pun dapigs dan pandapigs berorientasikan ideologi bintangtiga..

      Padam
  13. Assalamualaikum
    Nama saya Kemala Jayachandra
    Dari Jakarta selatan Indonesia
    e-mail: kemalajayachandra438@gmail.com
    Saya berterima kasih kepada ALLAH untuk membuat kesedihan saya berakhir melalui RYAN CEANIC LOAN FIRM untuk beberapa waktu sekarang perdagangan saya telah turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk meningkatkan perdagangan saya kembali, saya telah ditipu berkali-kali semua janji saya pada pinjaman tetapi mereka selalu menipu dan berbohong kepada saya, jadi saya bertemu RYAN CEANIC dan memberi saya pinjaman Rp 1 miliar (Rp 1.000.000.000), saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman dan biaya transfer sebelum pinjaman saya dipindahkan ke akun saya, mereka yang mencari pinjaman harus hati-hati karena 75% dari pinjaman online palsu, bagi mereka yang mencari pinjaman harus menghubungi RYAN CEANIC LOAN FIRM adalah 100% peminjam pinjaman online,
    E-mail: ryanceanicloanfm@protonmail.ch
    Whatsapps: +4915772501298

    BalasPadam
  14. Nama saya CELINA DAHIRU dari dusun jajar RT 04 RW 18 desa petak kecamatan Malo kabupaten Bojonegoro provinsi Jawa timur, Indonesia.
    Saya mahu menggunakan media ini untuk mengingatkan anda semua untuk melihat dengan teliti, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar perjanjian palsu kepada anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka, kerana mereka akan meminta bayaran yuran lesen dan yuran pemindahan, jadi berhati-hatilah dengan pemberi pinjaman penipuan.

    Baru-baru ini, saya terkurung dari segi kewangan dan terdesak, saya ditipu oleh pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Allah mengarahkan saya melihat kesaksian seorang ibu Amalia Anmangkurat melalui e-mel amaliaanmangkurat@gmail.com dan Margaretha Asmaran melalui e-mel margarethaasmaran@gmail.com di blog dan facebook yang mendapat pinjaman dan merujuk saya kepada Ketua Pegawai Eksekutif ibu yang sangat dipercayai dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp50.000.000 (50 juta) dalam waktu kurang dari 15 jam tanpa tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa baki bank saya dan mendapati bahawa jumlah pinjaman yang saya gunakan terus dipindahkan ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah.

    Kerana saya berjanji untuk berkongsi berita baik, sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi ibu menerusi e-mel Whatsapp 19147057484 yang asal: rikaandersonloancompany@gmail.com dan oleh rahmat Tuhan, dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda mematuhi perintahnya.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: celinadahiru@gmail.com dan Najwa Mohamed yang juga memperkenalkan dan memaklumkan Ms. RIKA ANDERSON. Anda juga boleh menghubungi beliau melalui e-mel: najwamohamedh@gmail.com sekarang. Apa yang akan saya lakukan adalah memenuhi ansuran bulanan saya yang saya hantar terus ke akaun bank syarikat mereka.

    LOAN LOAN ANDERSON SYARIKAT
    E-mel: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Panggilan / Whatsapp: +15183602491
    Ibu Pejabat: 228 Park Ave S, New York, NY 10003-1502, Amerika Syarikat
    Cukai / CAC /: 1095/0730/2028
    Mahkamah Agung New York County, NY9016 34001

    BalasPadam
  15. instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com

             
    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
                                  Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    BalasPadam
  16. BETAPA HINANYA PAKATAN HARAPAN.

    PH tak payah nak jadi juara la, bangkang semua yg kerajaan PN buat, nampak bodoh di situ, masa ko jadi kerajaan pun, ape yg rakyat dapat, elok2 dpt brim ,ko potong jumlah, ko ketatkan lagi syarat penerima brim ,ko cakap negara tak de duit, banyak hutang ,pastu penyokong ko yg dulu cakap PH boleh bagi lebih dari DSN bagi brim, menyalak cakap, kalau dah biasa terima dedak tak boleh hidup tanpa bergantung hidup dgn bantuan kerajaan, dulu ko janji lain ,sekarang ko kata lain, bila dah berkuasa. Ok kita terima.
    Sebelum Covid-19 merebak, kita di kejutkan pasal influenza, rakyat panik tapi, ape yg PH buat, ko bagi semua klinik swasta vaksin, ko jual vaksin ,suruh org ramai dptkan vaksin di klinik swasta, sampaikan harga vaksin naik sampai seratus lebih utk seorang, ko ada fikir org yg anak ramai terpaksa habis 5 atau 6 ratus ringgit utk dptkan vaksin utk keluarga, ko ada bantu, ko cakap kerajaan tak de duit, barua dgn macai ph kutuk org miskin ,cakap buat anak pandai nak dptkan vaksin duk harap pd kerajaan, cari la duit sendiri, masa kes influenza pun ko tak de bagi mask percuma.
    Bila masuk pasal wabak Covid-19 kerajaan cakap nak bg rm600 utk keluarga terjejas ,Pudin Sution cakap kerajaan ada duit ke, kos dia besar, kerajaan benarkan pengeluaran RM 500 kwsp ,barua PH mengelupur cari isu , siap ada la kepimpinan PKR cakap kerajaan sepatutnya bagi RM1000 setiap isi rumah bukan ganggu duit kwsp, pandai pula bagi idea, masa ko jadi kerajaan, ko susahkan Rakyat, beli vaksin influenza ,ko tak nampak, tak de inisiatif bagi bantuan kat rakyat tak nampak, barua ko bangga dpt e-wallet rm30,
    Sekarang mcm2 idea bantuan ko nak syor bg rakyat, dlm keadaan kegawatan ekonomi, kerajaan PN cuba bagi bantuan kpd rakyat, yg mana rakyat tak dpt rasa zaman PH, kerajaan longgarkan penggambilan kwsp, rakyat bersyukur sbb kami tahu kerajaan pun perlu habiskan banyak duit utk kos perubatan, utk lawan pandemik wabak yg makin teruk disebabkn kebodohan pentadbiran PH dulu, rakyat tak de pun berbunyi, siap bersyukur dpt keluar kwsp, tapi yg buat modal politik adalah barua PH, ko tak nak buat
    pengeluaran kwsp tak payah buat pengeluaran, jagan nak bising, tak de org paksa. Lepas wabak berakhir pandai2 la kerajaan cari jalan nak gandakan balik kewangan kwsp, rakyat bukan macam ko dulu, habis semua ko jarah, aset untung ko jual, dividen pun down teruk dlm sejarah ,pastu nak jadi hero. Hanya barua yg tak buka mata je, yg masih sokong kerajaan sampah PH.
    Wabak Covid-19 merebak pun sebab kegagalan ko dari awal tak bendung, ko biarkan rakyat bebas keluar masuk ke negara wabak tanpa sekatan, ko bawa masuk pelancong china masuk, kalau ko dari awal sekat semua penerbangan luar negara, mungkin negara kita bebas covid ,dan rakyat Malaysia mampu naikkan ekonomi negara dgn melancong dlm negara, nak berniaga dlm negara, tak kala negara lain dilanda wabak. Sekarang ko tak payah nak salah kan org ,atas kegagalan kerajaan sampah ko, nak pertikai semua bantuan kerajaan kpd rakyat dan nak jadi hero idea bantuan kpd rakyat, masa jadi kerajaan ,ko asyik bagi alasan kerajaan tak de duit, banyak hutang, bila dah merempat ,tak de jawatan, ko racun balik mcm2 janji manis, kami tak akan tertipu buat kali kedua la ,bodoh.
    Aku rasa dgn penjelasan ni ,cukup dah ,nak buka mata, barua ph ,utk tengok balik ,ape yg kita dapat dari kerajaan dulu dan sekarang, tapi kalau dah barua setia ,dia akan tetap jilat sampai mampus walau ape jadi.
    Akhir kalam sama-sama kita bersatu lawan wabak Covid-19, bagi kerjasama duduk di rumah, berjimat cermat la bekalan makanan yg ada, jgn hidup terlampau selesa dlm keadaan sekarang, yg terputus bekalan makanan kita sama2 bantu, biarkan barua PH, yg pasti kita bantu kerajaan sekarang tangani wabak yg teruk melanda negara sekarang. Semoga anda semua dilindungi Allah swt.

    BalasPadam
  17. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    BalasPadam