TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

MB SELANGOR PILIHAN ANDA?

Ahad, 25 November 2012

NAJIB PATUT LETAK JAWATAN UNTUK BERI UMNO BERNAFAS SEKETIKA

Oleh:  WFAUZDIN NS

APABILA membaca artikel yang ditulis dari sebuah portal pro Umno yang 'kritis' iaitu Umno-reform di SINI, terlihat oleh kita betapa mereka juga sudah hilang keyakinan bahawa Umno bakal bertahan di dalam PRU akan datang.

Sememangnya ada lojik, Najib perlu letak jawatan segera iaitu sebelum PRU sekiranya mahu Umno 'bernafas seketika', walaupun tidak menjamin Umno dari berkubur.  Jika Najib sanggup mengorbankan dirinya, terutama mengorbankan kesenangan isteri tersayangnya itu, maka ahli-ahli Umno mungkin mendapat sedikit 'udara' untuk bernafas.  Tetapi jika Najib terus mencuba untuk menjadi 'tikus membaiki labu', hayat Umno semakin  tiba. 

Bukan menjadi rahsia lagi, Umno terpaksa menanggung banyak isu semenjak Rosmah dianggap 'First Lady'.  Jika di zaman Pak Lah, menantunya KJ dianggap ramai orang sebagai punca kejatuhan PM Islam Hadhari ini.  Di zaman Najib, semua telunjuk menghala kepada Rosmah.  Maka tidak hairanlah seperti apa yang banyak banyak dikempenkan di dalam ahli-ahli Umno bahawa sudah sampai masanya Muhyiddin patut dicuba untuk menghalang kemaraan DS Anwar Ibrahim.

Semua isu telah dimainkan oleh Umno, namun gagal menarik perhatian rakyat bahkan rakyat semakin berminat untuk mendengar ucapan DS Anwar yang begitu berani mencabar Najib berdebat.  Rakyat berfikir, jika DS Anwar itu banyak melakukan penyelewengan atau rasuah sewaktu beliau di dalam kerajaan, mana mungkin Ketua Pembangkang ini begitu berani mencabar PM.  Bukankah semua fail menteri kabinet semenjak Merdeka berada di tangan kerajaan?  Rakyat juga berfikir, mengapa susah sangat Najib memberanikan diri untuk berdebat secara terbuka dengan DS Anwar?  Apa yang mahu beliau sorokkan?

Andaikata alasan Najib tidak mahu berdebat dengan DS Anwar kononnya Ketua Pembangkang itu 'rendah moral'nya, tetapi dengan pemimpin PAS pun Najib tak pernah berani berdebat.  Itu semua alasan kebudak-budakan dan itu bukan standard PM yang baik untuk sesebuah negara.  Adakah jika Muhyiddin jadi PM, beliau sanggup menjadi lebih berani untuk berdepan dengan DS Anwar?  Jawapannya tetap sama kerana selagi mereka merasakan ada sesuatu yang disorokkan dari rakyat, sesiapa pun yang menjadi PM dari kalangan Umno tidak akan berani berdepan dengan rakyat.

2 ulasan:

  1. hihihi... sikitnya saham2 kaum krabat nua...apasal sikit sangat..2 posen ja..
    waraq betuila..

    zuhud oo naik jet skii...buatan arab saudi lg..

    tiap2 rabu ada usrah ...
    dgn nala(polis2 pun xtau ka??)
    ..alimnya nua ooo kikiki...(main tenis je la..)...ini info dr buku pas..Lufti ka penulis di.. aku xberapa ingat..

    aku da tau da..kalu pasal nua job... dgn puaka doter.. wan mesti tak siar punya..

    selagi ko anggap nua job tu manusia suci, selagi tu 'problem' xselesai..

    nua control kem. kewangan.. berapa byk kuasa dia ada..madey bg senjata pd nuar utk dia get ready jd pm...
    anua plak guna senjata nk kasi bunuh madey jugak..

    hingga madey 'rest' dua bulan utk bg hint: ''i dont mind.. son..'' ... ''soon or later u will be a PM''

    Anu terlalu gelojog hingga sanggup guna 'kuasa' luar yg boleh mkn diri...makan negara sendiri..

    '' come on anua ... u dont hv to do this..'' kata ultra Melayu ni..

    dulu 100% org. xpercaya 'kuasa asing' nua..

    now....?.. kau pun sendiri tau... wan... ''what kind of person he is.. '' dia jenis sanggup punya..kan??


    waima tahap ketergantungan pd kuasa luar akan sgt jelas!..

    A. Biar terhutang budi..jgn tergadai body..

    B. Jgn Terhutang Budi..Nanti Tergadai Body..

    C.Biar Terhutang Budi..Walau Tergadai Body..

    ..answer ur self...
    mcm biasa kalu rasa takut sesangat xyah siar la wan..Salah satu tanda penyakit asma serius: pengsan dan telur tmasuk kedalam.. byk susah punya..

    BalasPadam
  2. golongan munafikin umno ni mana berani nak berdepan dengan tuntutan rakyat?????

    BalasPadam

Jom Kongsi Dalam FB Anda