TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 18 September 2012

MARAHKAN DAP, PKR DAN PAS JADI MANGSA?

Oleh:  WFAUZDIN NS

APABILA membaca kenyataan merapu Umno P.Pinang sepertimana yang disiarkan melalui Malaysiakini di SINI, jelas secara tidak langsung Umno seolah-olah mengaku mereka terlibat di dalam beberapa insiden provokasi terhadap Pakatan Rakyat sejak kebelakangan ini.

Umno P.Pinang mendakwa bahawa sikap Kerajaan Negeri P.Pinang di bawah Lim Guan Eng yang sering menimbulkan kebencian orang ramai, maka berlakulah perbuatan-perbuatan khianat seperti melontar cat dan sebagainya.  Tidak pula mereka menyebut apakah contoh "menimbulkan kebencian" yang telah dilakukan oleh pemimpin DAP tersebut.  

Lojikkah kerana DAP yang dikatakan menimbulkan kebencian itu, maka PKR dan PAS menjadi mangsa?  Adakah kerana di dalam setiap ucapan Lim Guan Eng yang menyeru rakyat untuk menyokong Pakatan Rakyat dan mendedahkan keburukan serta penyelewengan Umno/Bn maka itu dikatakan perbuatan "menimbulkan kebencian"?

Umno P.Pinang seharusnya menyuluh muka mereka sendiri di cermin.  Siapakah yang menimbulkan kebencian sehingga sanggup menipu warga emas agar memulangkan kembali wang RM100 untuk warga emas yang diberikan oleh Kerajaan Negeri P.Pinang kononnya wang tersebut hasil dari wang judi?  Akhirnya terbukti dakwaan mereka salah dan yang menjadi mangsa adalah warga emas tersebut.  

Tidakkah Umno P.Pinang melihat setiap malam di kaca TV dan setiap hari di akhbar Utusan bagaimana fitnah serta kerja memburukkan pimpinan Pakatan Rakyat dilakukan?  Bayangkan betapa dahsyatnya kerja Iblis yang dilakukan oleh media berkenaan sehingga sanggup menyiarkan aksi seks berupa bahan fitnah terhadap DS Anwar dan juga Azmin Ali yang sehingga kini mereka gagal bawa ke mahkamah.  Bukankah itu kerja "menimbulkan kebencian" malahan menyebarkan fitnah untuk menarik sokongan terhadap parti mereka?

Terlalu banyak bukti untuk kita tampilkan bagaimana Umno telah menjalankan usaha "menimbulkan kebencian" di kalangan rakyat agar rakyat menjauhkan diri dari Pakatan Rakyat.  Namun usaha mereka sia-sia kerana rakyat tidak sebodoh itu.  Rakyat kini lebih kenal Umno/Bn sebagaimana kita mengenali Syaitan yang sentiasa memusuhi amalan kebaikan dan menyeru kepada kemungkaran itu./wfauzdin.blogspot.com

44 ulasan:

  1. Pada mulanya p.pinang lansung xtermasuk negeri yg akan diambil semula oleh k.BN.. kelantan ok ada 60% chance le)

    MELIHATKAN BYK SGT CAT2 disimbah. samada disimbah oleh petugas2 pr sendiri atau rakyat amnya.. (kita tak tau sapa simbah2 ni)

    mungkin lah Allah ingin memulangkan jg penang dr dijaga Dap harbi..


    siapa tahu..


    walllalhuam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa yang ko merepek ni samdol!macam orang gila meroyan je.ko ni mamak penang jg kot.

      Padam
    2. sah samdol kelabu asap@hitam mamak pedukang pembawa taik di penang hahaha ! dey podah melayu penang kini bukan macam melayu umno-apco yang ngok daa ! ABU !

      Padam
    3. Lembu umno yang selalu berhujah bongok dalam blog ni.. waakakakakak. berusaha bermadah dan berpujangga wakakakaka.. tapi tolol yang menjelma!! layannnn kambing sekor ni!

      Padam

    4. Inilah tabiat Melayu yg tak pernah berfikir dgn waras. Islam skrg pon tengah dihina dan diancam pelbagai pihak, org Melayu masih bertelagah pekara kecik kerana politik dan kuasa.

      Padam
  2. makan roti kedai mamak YARABBI,
    ook lah halal JUGAK ,

    barua2 makan roti canai sup Babi, ...haaaa sebat jelah ..janji apik tu undi pas JUGAK




    ...kah kah kah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lembu umno yang selalu berhujah bongok dalam blog ni.. waakakakakak. berusaha bermadah dan berpujangga wakakakaka.. tapi tolol yang menjelma!! layannnn kambing sekor ni!

      Padam
  3. Projek dah tak masyuk. Dah tak bleh direct nego.
    Kah kah kah.

    BalasPadam
  4. fulus sudah ghuyup daa jadi mamak-mamak umno@apco kamjat penang meroyan gelabah macam babi gila daa semua kontrak kroni habis sudaa ! dulu sapu keliling sampai apa pun boleh ,kini yang 'harbi' dok bantu melayu jadi geng samseng mamak melayu & kroni makan taik la! apa punya turr geng mamak penang ngaku melayu konon hahahaa ,amak ! ABU !

    BalasPadam
  5. ada dianttara kita ni memang dap pun
    kat sibi

    dap berjiwa cinak babi..


    makanan yg ditempah masa meeting kat kerajaan negeri je mereka da berani pesan por*...!! sial llaa

    yg barua apa lagi pelahap la..

    kawan dulu kerja penang skarang dah belahhh


    aku masih ingat lg kata2 terakhir dia masa tu...


    nyesal plak undi dapp...
    (ni kwn aku sendiri..)

    aku tak jawab pasal keliling ada parti berbeza..jaga hati...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang PAS banyak terhutang budi dengan perjuangan UMNO, tapi berasa malu nak mengaku.

      Oleh sebab kemaruk kuasa dan bersifat 'asobiah' puak2 PAS sanggup tak mengaku sebagai orang Melayu.Banyak orang PAS memandang orang UMNO musuh ketat mereka terutama di kampung2 dan kawasan perumahan di bandar2 sehingga berlaku perpecahan yang amat dahsyat diantara sesama Islam.

      Tapi mereka sanggup menyanjung puak DAP(khafir harbi).Inilah dikatakan golongan manusia yang sesat.

      PAS CONTOH GERAKAN ISLAM YG MENYELEWENG DI AKHIR ZAMAN
      bayangkan lah kalu puluh ribu ahli pas tu tabliq..berkesan tak dakwah mereka...

      Padam
    2. Yup...masa pak sedara aku joint arqam pun camtu...mula2 mmg cun..lembut air muka...sejuk lihat muka pun...anak beranak tudung labuh hijau..

      tup tup..bila tiba masa2 klimax..tok guru arqam kawin sampai 4.. dan dengar mcm2 menda pelik ahli2 ..berkepala haiwan lembu..kambing...boleh hilang dekat imegresin...buleh jumpa nabi secara zahir...bukan mimpi ooo...

      dan yg paling2 dasat...nampak bukan lagi ahli syurga...bayangkan hampa nyer diri...bertahun2 mengagongkan tok guru arqam...tok guru yg kasyaff nampak 'bukan lagi syurga'

      hampa tu level2 sesat..oo...sampai sanggup bergolok harta benda.. harta zahir pun aku ada dengar...dengan satu niat...agar tok guru yg kasyaf tadi nampak 'ahli syurga' semula..

      dan akhir nya ''DIA AKAN JADI PEMERINTAH MALAYSIA DGN KEADAAN KHAS''...habis usahanya melatih tentera di thai dpt dihidu

      Padam
    3. pas akan jadi arqam2.. masa klimax dah tiba...

      aku ingat lg surat khabar apatah aku baca...org2 kampung pecahkan rumah sebab terdengar org mintak tolong..

      ada mamat ni tengah syok rogol anak dara... yg herannya selepas masuk pun ..mamat ni kasi balun lg jugak..kasi habis satu kali syok..

      so dipendekkan crita..senang je la org2 kampung ni belasah dia..

      ini lumrah sahabat....

      Padam
  6. kerana DAP, PKR dan PAS jadi babi penjilat tegar DAP..

    BalasPadam
  7. TAHNIAH PAS...

    ..Malahan, syarikat-syarikat Swasta yang telah berpuluh-puluh tahun menguruskan jemaah haji melalui pakej turut merasa bahangnya apabila mereka dianggarkan kerugian lebih RMM50 Juta ringgit.

    Antara syarikat-syarikat yang sudah establish seperti Tabung Haji Travel, Andalusia, Reyha, Gemilang dan Zahafiz serta anak-anak syarikat yg lain..

    Pada tahun-tahun lepas, mereka berkata biasanya agihan pakej sebanyak 10,000 orang itu biasanya akan dapat diketahui pada hujung bulan Ramadan ataupun pada bulan Syawal. Namun, pada tahun ini walaupun rombongan jemaah Haji Malaysia kumpulan pertama sebanyak 320 orang sudah berlepas pagi Isnin semalam, jemaah-jemaah Haji Malaysia yang mengikuti Pakej-pakej swasta masih belum mendapat khabar mereka.


    MUSIM HAJI DAH TIBA..MUKA ANWAR PERGI HAJI BELUM LAGI KUNJUNG TIBA...KESIAN RAKYAT MESIA...


    ERR LEBAI PAS...HAAAA BUAT LAGIII

    IKUT IKUT IKUT...


    ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hang ingat dok merapu sini org nak caya ka?..kharkk tuihh!!dasar penjilat bontot umngok.tu saja la level hang

      Padam
    2. la ......

      kalu ko. tulih

      ''...aku percaya la cakap ko..''

      pung aku pun tak percaya lahh kawan

      20 thn aku lamanya aku membaca harakah.. paling aktif selepas 97...hinggakan wajah Hassan Ali buat kempen 'boikot utusan' pun masih terang dlm minda ni...

      aku nk bagi clue la.. masa abang ko ni makan garam dulu...

      ...akal hati sentiasa waspada pada puak puak umno...pak pak saudara yg tojeng agama... ada sikit pandang sinis...la....kenapa aku selama ini...ini ehsan yg tak baik..kenapa jemaah harakah menanamkan rasa geram berlebihan pd sesama insan


      ingat!! sebelum agama ada ehsan(yg ni kutbah kaset nik aziz jugak yg aku beli..)...


      tp setelah lama...kenapa tak telly dgn roh agama..???

      sedang hassan ali idola aku selepas anwar juga sudah berubahhhh...

      wahai umat

      Padam
  8. yg penting, PKR dan PAS jadi babi penjilat tegar DAP..itu FAKTA! kalu tidak, takkan PAS dan PKR asik ikut telunjuk DAP. bila DAP sikap kurang ajar ngan PAS dan PKR, reaksi mereka adalah dgn menyerang UMNO dgn isu yg dibangkitkan oleh DAP..apa punye SPIN la...

    KHALIFAH LIM GUAN ENG..itu title yg diberikan oleh org PAS kepada penentang hudud!

    BalasPadam
  9. Kepada beruk2 umno yg bersusah payah nak memecah belahkan PAS...
    trima lah berita yg pedih untuk para umngok2 disini..


    http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20120918/po_01/Nasharudin-sokong-Nik-Aziz


    haa. ni akhbar meloyakan umngok kan..ha bacalah sendiri
    .

    BalasPadam
    Balasan
    1. podah la org pas kuat auta

      Padam
    2. wahh nik aziz pun da setujulah nak jumpa najib kat mekah cam nasa


      caya lah nik aziz..

      Padam
  10. Kutty Terlebih Melayu19 September 2012 1:01 PG

    Cara mendapatkan kembali projek2 ialah dengan menabur paku payung tengah jalan dan menyimbah cat merah kat bas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kurang tepat tu sahabat
      utk dpt kembali projek2 ialah dgn
      tanggkap je mcm mahathir buat...

      masuk isa senyap la depa2...isa kan ada lg ...sapa kata mansuh..hahaha

      itu cara nak ajak puak2 dap ni..

      Padam
    2. Kutty yg dikenali keKuttyannya19 September 2012 5:05 PG

      Lepas tu tuduh tumbuk diri sendiri...

      Memang bergeliga otak lembu.

      Padam
  11. melayu yg nk naikkn dap...kira tumbuk diri sendirilah

    pap say thankyou

    BalasPadam
  12. Pandi yang dikutti19 September 2012 6:47 PG

    Kutty say Ayoyo!

    BalasPadam
  13. apa ko merapu ni

    nik azziz pun da brtaubat
    dgn nasa,phn dia da mintak ampun..

    tu la ikut lg pandikuti

    BalasPadam
  14. ENTRY SILAP TU..BUKAN

    MARAHKAN DAP, PKR DAN PAS JADI MANGSA?

    TAPI


    BERTUANKAN DAP, PKR DAN PAS JADI MANGSA?


    Bagaimanapun Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri sudah menegaskan bahawa pakatan pembangkang tidak akan melaksanakan hukum hudud selagi tidak mendapat persetujuan DAP dan hukum itu juga tiada dalam perancangan Buku Jingga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau PKR setuju, Anwarlah yg kena sebat atau rejam dengan batu dulu...sebab tu dia tak mahu....ilmu pendek kau org ni...

      Padam
  15. Umno BN bila lagi nak buat hudud.

    BalasPadam
  16. yg sedap tu:

    ''selagi tidak mendapat persetujuan DAP''

    org pkr tak layak tanya..
    kalu o.pas tanya ok gak..itu pun jgn passsit la...

    kpd yg pas ori ok jwb..
    .

    BalasPadam
  17. pernah tengok panglima perang cina lakonan je ki cian..yg agak barutu.. dlm melawan beribu-ribu musuh...


    http://2.bp.blogspot.com/_xRp87B-S5kQ/R1A6lfH6x_I/AAAAAAAAAcs/C-7j_BaaUa8/s1600-R/Myth.jpg



    dia bayangan sapa dlm politik.....
    .

    BalasPadam
  18. Panglima umno perang dengan cat merah dan paku payung. Ini betul2 bukan lakonan.

    BalasPadam
  19. pandai pun.. ia adaalah bayang najib atau umno atau BN...semangatnya kental...

    tp dia bukan dari jenis anwaq gelojoh

    dia jenis wise..n wisdom..

    aku rasa obama memerhatikan dia..ni..
    wise nya najib menarik perhatian dia..


    inilah satu2 nye pm yg kasi lepeh musuh dia walau pun dia ada tali isa..

    tula sebab nye dia sanggup menipu bai...''agong da setuju nak lantik dia jadi pm''..walau paklah masih in power...punya la takut najib naik..


    DAN

    punya muka tak malu...kalu aku tak tahu la nak sorok muka tang mana...betui dia la dia ni ''King leatherrr''

    weii bila nak kluar post baru ni boringla..

    BalasPadam
  20. Namun panglima perang yg paling bersemangat kental adalah yg berani membuat senam punggung.

    BalasPadam
  21. sikit2 cukup la sian la kat pompuan..tu pun dah nak nangis da..bpada2 la..kita bukan org yg gelojoh tu

    kita juga taknak la org2 melayu terpaksa hayun sekali lg benda2 yg tak patut..sia2 55thn akhirnya dpt kat komunis jugak...kalu hadi jadi pm nasa jd tpm ..dap jadi barua malayu..berbaloi jugak...atau joint venture ke umno+pas..senang jg hati org2 . rasa cemas dap mmg ada walau pun dlm hati ko tu..kalu melayu la..kalu dap mampuih la ko cinak babi..

    pasal nabi pun cinak berani bunyi..babi..ini semua pasal korang asik tunjuk pondan korang kat dap aaa.. korang mesti 'kapal sink' yg sepadan!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa PAS baru nak jalin kerjasama dgn UMNO ketika ini! Ilmu pendek, semua tahu strategi utk raih Melayu. Tapi kalau nak masuk syurga pangkahlah PAS......mati itu benar, Neraka itu benar dan Syurga itu juga benar......

      Padam
    2. astafirullah...

      agama bukan pas
      pas bukan agama..

      dipalestin ada plo, hamas,fatah, dan bbp yg lain'

      di mesia ada umno.pas dan bbp yg lain.

      yg lain2 tu bukan dap oii...

      kalu nik aziz terdetik dihati..Gereja nak syirik kan Nama Allah..jika strategi dia nak kelirukan akidah ummah ..ha..lantak dialah..lantak...

      habis dia...walau sareban sebesar bakul..

      mintak2 tidak lah...

      Padam
  22. Kali nih hayun kasut, batu dan paku payung pulak. Jgn lupa hayun cat merah kat bas.

    Yang paling berani, hayun punggung.

    BalasPadam
  23. Sdra Fauzuldin yag sangat saya kenali,

    Jgn kerana kepentingan politik, org Melayu berpecah. Kalau nak jadi calon tu biar ukur baju di badan sendiri!!!. Minah Mariamar kau macamana....dah....

    BalasPadam
  24. Wow....macamana pecah tembelang..MARIAMAR!.
    Bini org tu wan, nanti kena seba 100 kali rotan baru tahu.

    BalasPadam
  25. Sedih yg teramat sangat, sekutu PKR ni. Abdul Kadir Sheikh Fadhil kata dia dapat dengar seruan ALLAH untuk betulkan Malaysia. Adakah dia Nabi!!Inilah penyakit yg sedang dihadapi oleh para ulama dan penyokong PR sehingga dia dah ketandusan idea boleh belitkan akidah Islam. Salahkan siapa!!!Kalau dia benar-benar mendalami sejarah Islan Nabi Musa dan Nabi Muhammad sahaja yg dapat wahyu dari Allah. nak kelirukan umat Islam di Malaysia atau memesongkan penyokong PAS dan PKR?. Lebih baik bertaubat cepat.

    BalasPadam
  26. Kenapa PKR tak join Himpunan sejuta pada jumaat ini anjuran PAS dan UMNO!. Takut sebab dia pun patut kena rejam....tibai bontot org dan buat filem seks.

    BalasPadam
  27. Helo bro,

    Sjn (bersara) Fauzuldin,

    Siapa yg pecahkan tembelang kau....hemmm MARIAMARlah

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini