TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 20 September 2012

PROTES FILEM HINA NABI - ALHAMDULILLAH KITA TERPISAH DARI PUAK ITU

Oleh:  WFAUZDIN NS

ALHAMDULILLAH, akhirnya perhimpunan membantah filem menghina Nabi yang bakal diadakan esok oleh Pemuda PAS tidak bercampor dengan puak yang tidak kurang juga pernah menghina Nabi dan Hukum Allah itu.  Puak ini tidak buat filem, tetapi menghina Nabi memadai dengan mempersendakan Sunnah Nabi, apatah lagi mempermainkan hukum Islam.

Puak sekutu APCO dikatakan akan mengadakan perhimpunan di Masjid Jamek Kg Baru, manakala Pemuda PAS akan berhimpun di kedutaan Amerika Syarikat.  Tidak kisah berapa ramai yang akan hadir kerana yang penting keikhlasan dan konsisten kita mempertahankan kesucian Islam.  Puak yang tidak konsisten itu memang patut berada berasingan kerana 'syaitan yang dikenali' tidak patut berada bersama saf yang mahu mempertahankan Islam.

40 ulasan:

  1. bila orang hina agama Islam memang kena tunjuk kita marah kalau tidak macam-macam lagi dia orang buat.Kalau nak tengok aja penghinaan depa depan mata sedangkan Allah masih lagi memberi kekuatan pada kita .tidak.
    kalau orang tak percaya pembunuhan yahudi oleh jerman dulu bukan main rioh puak yahudi tu

    BalasPadam
  2. takpe nik aziz tgh cari jalan utk justify 'betapa baiknya dap'''


    relax relax relax...

    BalasPadam
  3. tulis2 baik jgn sampai kita sendiri jd penyumbang pd perpecahan umat islam

    geram pd umno.. pd upco..jgn sampai berpecah...


    kalau kita sedikit kuat dulu..peperangan dgn portugis harus juga kita boleh menang...dan tak payah merdeka melalui british pun..

    sikit je kita tak berhati2 portugis lebih sedikit peluang...

    tak ada negara yg tidak diancam negara2 jirannya..

    BalasPadam
  4. Pandi yang diKutti20 September 2012 8:31 PTG

    Mamak kutty berapa kali hina nabi, bila nak himpun?

    BalasPadam
  5. UMNO sekutu setan..malaikat yg x dikenali mana bole bercampur dgn setan2 umno.
    Islam umno kiblat kan setan..tuhan yahudi..
    berlakun pertahankan rasullah saw..bila Mahathir hina Nabi..umno senyap sunyi!!

    Islam umno...sama macam setan yg kerja dia menipu & porak poranda hidup manusia



    BalasPadam
    Balasan
    1. sokong umno..samalah macam kita musnahkan islam dan hina rasullah!!!

      Padam
    2. jgn tafsir gitu,tak baik...tafsir seseorang tu berbeza beza pendapat.Yg terima maklumat pulak tak faham maksud.jgn menuduh dan menghukum sesesorang,terutama sesama islam,byk2 istigfar...ORANG YG HEBAT tidak akan melenting apabila dicaci..bahkan ia akan terus tersenyum,bersabar dan mendoakan yg baik2 saja.

      Padam
  6. boleh jugak sedikit benci pd umno upco membolehkan cenderung undi pas pkr.. tapi jgn terlebih syg pada dap nge kok ham apakenama entah.. apa dapat ??

    apa buleh buat...
    hai bawak2 la tidor dgn Nge kok kik ko tu ..moga2 terlepas rindu dendam korang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adalah lebih baik berbaik dengan Ngeh yang kita tidak pernah pun dengar dia hina Islam dan hina Rasulullah SAW drpd berbaik dengan "Syaiton". Yang kafir kalau hina Islam kita perlu protes/perang/da'wah mereka sebab mereka mungkin x faham ajaran agama kita, tapi kalau yg mengaku Islam tapi menghina Islam & Rasulullah SAW, maka patut dihukum!

      Ada berani ker???

      Padam
    2. buat la aku nak tgk...asyik ckp je...mcm hudud jgk .bila. nk pilihanraya je bising hudud...

      Padam
  7. menumpang sekelumit bangga...naik bulu roma oooo


    Aktivis Pas, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin yang juga bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang berkata, bukan itu sahaja, DAP juga sebenarnya amat bimbang dan takut umat Islam bersatu, apatah lagi jika ia melibatkan UMNO dan Pas. Selain itu beliau yang kini masih menjadi ahli Pas Cawangan Bagan Ajam, Butterworth berkata, Koo Ham tidak perlu minta maaf kerana kebiadaban tersebut sememangnya disengajakan.

    ''Saya minta lebih ramai lagi pemimpin DAP dengan segera menyokong kebiadaban Koo Ham agar rakyat boleh mengenali parti itu. Biar rakyat yang menghukum DAP dalam pilihan raya akan datang.

    "Meminta orang seperti Koo Ham dan pemimpin DAP meminta maaf adalah menghina dan memperlekehkan diri kita sendiri. Saya sendiri atas dasar Islam dan kasihkan Allah dan Rasulullah mengecam keceluparan Koo Ham," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau mengulas persoalan yang ditimbulkan Koo Ham dalam Twitter kelmarin yang didakwa satu provokasi terhadap umat Islam sebagai reaksinya kepada hasrat Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin untuk bergabung dengan Dewan Pemuda Pas mengadakan protes terhadap filem anti-Islam itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak mengulas, jangan bersumberkan utusan meloya atau TV3 Suku. Lebih baik cuba memahami daripada pelbagai sudut teks 'tweet' daripada YB Ngeh dan tafsirkan dengan pelbagai nada jua! Kemudian tanyalah hati dan iman. Adakah kenyataan YB tersebut lebih menghina berbanding kenyataan Chua Soi Lek yang menghina hudud atau Mahathir yang menghina janggut Rasulullah SAW???

      Padam
    2. kita suruh baca..bukan percaya..
      itukan utusan meloya..mana nak percaya..utusan meloya 100% fitnah la apa buleh buat..

      Padam
  8. Jangan campur dgn puak rasuah nih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dap cukup takut betul umno+pas bersatu...ko dap yeee'...

      gambar nasa ngan najib aduh ....matilah lu dap...

      nak buat demo berasingpun buatla... tak da hal punya...tatak helan la'.

      yg helan kalu nge kok ham ...lu kata dia mmg baik..

      itulah hati dap sebenar...betul kata pas tu ..tak perlu minta maaf sbb dasar sengaja..conscieness..55thn hidup ditanah melayu..bongkak..tak reti nak balik negeri sendiri..

      Padam

  9. Lim Guan Eng tokong dan khalifah kesayangan PAS anggap perbuatan Ngeh menghina Islam adalah perkara kecil tak perlu diperbesarkan.Guan Eng bagaikan bersetuju dan juga tidak berminat untuk menyelar rakan beliau mencerminkan tindakan Ngeh dianggap sebagai kebebasan bersuara dan hak kritik umat Islam.




    It is very unlucky for Mr. Anwar because his reputation is being eroded bit by bit not only because of his own action but also the actions of those around him.


    BalasPadam
  10. ada diantara kita mmg dap pun

    chk ur self


    http://1.bp.blogspot.com/-8hB_e_OH_rs/UFqzUl6k4rI/AAAAAAAAXxA/K1eozMk14TE/s640/nga.jpg


    .


    BalasPadam
  11. Diantara umno ada pandi yg kenali.

    Vanakkam.

    BalasPadam
  12. penghinaan filem yang menghina nabi saw.

    kenapa sampai sekarang anwar senyap ? kenapa diam ? kenapa tak buat kenyataan media ? kenapa tak buat road show ? kenapa tak buat demo ? kenapa tak balun barat ? kenapa takut balun barat ? kenapa tak nak lead demo ?

    hoi anwar lahabau... !!

    kenapa senyap membisu diam seribu kata ?

    dari dulu aku dah syak mmg agen barat...tp dulu aku susah nak percaya...
    paras dia jadi 'agen' dap skrg di tanah air sendiri..membolehkan aku Ssket2 merasai sendiri 'situasi' 'agen barat' yg tersirat itu..



    KENAPA KENA SAMPAI MCMTU SEKALI ANWAR????

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak kan nak sokong umno yg bertuhankan setan..agak2 la bro!!

      mahathir hina islam & nabi saw..kenapa umno tak protes...takut kat Mahathir...
      ayoo.ayoo..tuhan UMNO ialah mahathir!!

      Padam
    2. umno sibuk pasal filem hina nabi..ni la perangai umno dari pemimpin, ulamak umno..sampai pecacai...macam haram jadah!!!

      tak payah sibuk hal anuar...p sembah mahathir!!

      Padam
  13. agenda umno 55thn..thd perkembangan islam !!

    jika tiada..??

    see thailand....ada apa??

    see singpura... ada apa??

    indon??? see urself apa jadi bila pruralisme menyerang indon serentak dgn serangan imf (2 in one)

    indon adalah bayangan mesia jika pr ambil alih.. negara 'pening sambil menderita ekonominya.'

    mesia beriklim kan paling harmoni..!!! see around u...here...

    cina2 tak pula menderita...mcm indon...


    wahai kaum cina moderate... time to say goodbye to pakatan...

    cina2 komunis kausu lantak depa la.. dia kawan pkr...tido la korang sama2 dlm selimut...hehehe...ada bahaya tau..

    BalasPadam
  14. Mari bermain isu perkauman sambil merembat duit kerajaan.

    BalasPadam
  15. 3 hari lps seorg wanita meletupkn diri akibatnya 13 nyawa melayang.. ambil la pelajaran... jauhkan dap dari hidup anda

    sesal dulu pendapat, sesal kemudian tak berguna..

    BalasPadam
  16. Sebat dulu komisyen, sebat kemudian memang tak guna.

    BalasPadam
    Balasan
    1. duit komisyen rni ke...

      duit2 agensi kristian masuk melimpah oooo masa prn serawak...perkkk.. untung pr oo

      hanya anwar je kalau jaga kem kewangan takda komisyen..pirahhhhhh

      Padam
    2. Makhluk Planet Zargon pun banyak bagi masa prn.

      Padam
  17. mana anwar yg handal berdebat tu...
    dah la isu Allah ...dia jadi hero gereja.. isu nabi dia
    menikus je...


    tula... jual lagi kalimah Allah ....hidup makin susah...aaa...skrg pikiaq camana nak selamatkan selangor je...kikiki....
    maybe Allah dah tak redho kot...(marilah kita cari redo Allah...walau dlm politik...niat aku satu...islam dan bangsanya disini tetap terlindung dari musuh2 islam di sini...

    politik islam mesti kuat..
    patut2 cina dpt sekolah swasta..dan iktiraf UTAR.. ngo2 islam mesti bangun meneguhkan lagi institusi...belajar lah dr cina sket...

    dap tu bukan rakan islam yg baik..level2 rakan politik mee segera tu...aku jg rindukan sahabat2 dlm jemaah... tp demi agama bangsa...aku terpisah scr minda buat sementara..

    dgn adanya blog wfauzudin ini membuka sedikit peluang yg sebelum ini tidak ada..tkasih bro wfauzudin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Islam mana ada bangsa.

      Padam
  18. Allah buat hamba berbangsa2..bukan pasal Allah tersilap la..

    org islam ditanah melayu majority islam pemegang politik kepentingan utk agamanya dan survivalnya..mcm pas dan umno ditanahair ni...bangsa cina dap tidak berminat pada islam cikitpun. pasai majority yg mengawal dap bukan nya islam

    ko ni pkr ke pas ni...aku ingat ko ni pkr..skrg pas la pulak...

    kaum lain xberupaya pertahan islam kecuali bangsa palestin di palistin tu..mereka berjuang utk survival dua2 sekali bangsa dan agama..yahudi menuntut darah bangsa yg pertahan islam disitu...

    apa2 pun nik aziz benci dilahirkan melayu..buat penat je nerangkan...pas pusat anounce nak jaga melayu la pulak.kompius kompius...

    err anwar bila nak bukak mulut ni..kalu gereja ke yahudi ke yg kena mesti. da hebohh tu...

    BalasPadam
  19. http://2.bp.blogspot.com/-AsEKqIipVOA/UFwratfo7_I/AAAAAAAAJSo/o89Mf_Frahk/s1600/ngeh+cibai.jpg

    imej gambar tiada unsur hinaan
    walau ada word 'cibai' -mcm menghina..tp imej ok

    BalasPadam
  20. Terkulai melayu di tasik madu21 September 2012 11:35 PTG

    Melayu kapal selam banyak rasuah & rembat duit kerajaan. Camne nak pertahankan islam.

    BalasPadam
  21. yg hina Islam & nabi saw ada d malaysia...UMNO tak sibuk pun nak protes kat Mahathir.

    sbb tu lah umno layak untuk puak2 setan yg kategori haram jadah hidup laknat dunia akhirat!!

    BalasPadam
  22. nak pertahankan islam, ini cara dia..

    Hamas mesti melupakan dosa2 lama''

    Fatah mesti jg melupakan dosa2 lama''

    bersatu lah menentang dap laknatulah oppss yahudi asia..tu...



    .

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak pertahan kan islam, UMNO demo kat kpg baru..terkezut makcik jual nasi lemak!!

      DAP, PKR & PAS lupakan cerita lama, bersatu menentang UMNO laknatullah..opps parti ternakan APCO & yahudi di Malaysia!!

      Padam
    2. dap tu musuh org melayu .musuh org islam...

      hanya yg bangang je nak dap naik...
      malaysian malaysia tu apa maksudnya??

      nakkan.musuh haram disisi ajaran agama islam.ada paham!!

      tula dulu kata umno jahat..skrg..korang punya jahat melampau2...menukar pengertian palsu dap agar bau wangi ..dari bau babi pd bau minyak atar..

      pengkianatan korang pada agama bangsa melampaui batas..melampau batas..paham tak?

      Padam
  23. Mari kita pertahankan duit komisyen dan rasuah.

    BalasPadam
  24. mari kita naikkan anwar.. hanya anwar je jadi menteri kewangan takde komisyen...

    yeahhh


    magnum tu nama ice cream la....terkejut anwar bila diberitahu magnum tu nama judi besar punya...

    asstifirullah...

    BalasPadam
  25. bergenang air mata
    berkaca mata ini


    http://4.bp.blogspot.com/-rM1bKtZKvYw/UFxURmjFVgI/AAAAAAAAFeA/ovam8SnA9u0/s1600/IMG-20120921-WA0000.jpg


    tp dlm masa 10minit terlintas...haiii anwar kejap je lg mesti ligat utk memecahkan panji2 itu

    jauh disudut hati anwar ada syaitan yg paling engkar pd tuhan berada kukuh dibenak hatinya....sedang meronta2 utk membuat kerosakkan diatas muka bumi.. membelah2 saf 2 tentera agar bercerai berai..

    minum air yasin byk2 anwar...harun din tahu ni..kalu balik darul syifaq mmg botol2 air la jawabnya..

    BalasPadam
  26. Mari pertahankan George Kent.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini