TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 20 Disember 2013

BERHIMPUN 31 DISEMBER MENYAMBUT 'KENAIKAN TOL"

TAHUN depan bermacam-macam kenaikan ada setelah ada yang 'turun' tahun ini.  Turun dan masih turun tahun ini adalah hujan.  Apa yang naik?  Selain dari rakyat yang 'naik' darah, Tol dijangka akan naik mulai tahun depan, begitu juga TNB.  Yang lain dah naik lama dah.

Selepas rejim 47% ini dikekalkan juga menjadi kerajaan, berbagai-bagai kenaikan berlaku.  Bukan mahu cerita kosong, tak percaya pergilah membeli belah barang dapur.  Lihat bezanya di dalam tempoh beberapa bulan saja.

Tol bakal naik Januari tahun depan.  Meskipun masih banyak lebuhraya yang rosak terutamanya di Pantai Timur, syarikat konsesi tol tetap mahu cekik darah rakyat juga.  Begitu juga dengan letrik, TNB tetap selamba dengan keperitan hidup rakyat sekarang.

Sehubungan itu, malam 31 Dis 2013 ini, malam kita menyambut kehadiran Tahun Baru, kita wajib turun menyambut dan meraikan kenaikan harga tol dan letrik.   Usah bicaralah soal "menggulingkan kerajaan" atau sokong Syiah.  Itu semua cerita bodoh belaka.  Lojikkah mahu guling Kerajaan hanya dengan notis kepada rakyat selama seminggu atau dua minggu?

Ayuh...kita tunggu di dataran Merdeka meraikan "Tahun Rejim pungut duit rakyat". 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini