TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SIAPA MB SGOR PILIHAN ANDA?

Ahad, 3 Mac 2013

LAHAD DATU KE SAMPORNA - ANTARA NYAWA DAN BR1M

Oleh:  WFAUZDIN NS

MAKA, merujuklah akhbar bangsat Utusan Meloya kepada akhbar asing kerana teruja untuk memburukkan imej DS Anwar.  Semalam, akhbar itu menyeret Anwar ke kancah isu tersebut dengan menyiarkan laporan sebuah laman blog MPP Online yang memetik akhbar Inquirer News dari Filipina sebagai sumber dakwaan. 

Hebat DS Anwar!!  Belum menjadi PM lagi beliau sudah ada pengaruh untuk bawa sekumpulan 'tentera' bersenjata ke sabah, negeri yang kini tidak kurang dari 18 kerusi Parlimen nya akan jatuh ke tangan PR, sekaligus akan menyumbang kejatuhan rejim Umno/Bn di Putrajaya. Kelakar, bukan?  Bayangkan seseorang yang bercadang untuk berpindah ke rumah baru, maka terlebih dahulu rumah baru tersebut dirosakkan dengan memecahkan tingkap, pintu dan dinding sebelum berpindah ke rumah tersebut.  Lojikkah?    Begitulah keadaannya dengan kisah kononnya DS Anwar adalah dalang tragedi di Lahad Datu.  

Namun demikian, tidak semua rakyat mempunyai akal yang waras.  Masih ramai yang menjadi bodoh akibat termakan racun BR1M.  Sejak dari awal, kita memberi amaran kepada kerajaan agar bertindak tegas kepada para penceroboh itu sebagaimana mereka bertindak tegas kepada rakyat sendiri setiap kali Perhimpunan BERSIH.  Tetapi pemimpin yang kononnya cerdik ini berkata, "rundingan perlu diadakan....rakyat jangan bimbang....keadaan terkawal"...Nah, sekarang bagaimana?

Apabila dah terbukti kebaculan mereka, ditudingnya jari kepada DS Anwar Ibrahim sedangkan Ketua Pembangkang inilah awal-awal lagi minta tindakan tegas dilakukan sebelum merebak jauh.  Mereka tetap degil, pemimpin mereka ke hulu ke hilir menabur BR1M di dalam waktu yang sama para penceroboh sudah pun berkubu di tanahair kita berhari-hari.

Jika di negara lain, PM dan Menteri Dalam Negeri sudah pasti akan letak jawatan kerana malu dan aib akibat gagal menentukan keselamatan negara.  Tetapi di negara kita, berlakulah apa pun selagi rakyat disumbat dengan BR1M, mereka tetap di kerusi empuk juga.  

Takziah kepada waris anggota-anggota keselamatan yang awalnya dua orang terkorban, kini sudah masuk 5 orang pula terkorban.  Terlalu mahal harga nyawa mereka berbanding dengan BR1M yang dilaungkan oleh rejim.  

1 ulasan:

  1. HEBAHAN - Salam Tuan, Link baru untuk Bloglist Malaysia ialah http://bloglist-malaysia.blogspot.com/ Terima kasih.

    BalasPadam

Jom Kongsi Dalam FB Anda