TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 13 Oktober 2012

DUA SPESIS DI PINGGIR KELAMBU UMNO

Oleh:  WFAUZDIN NS

SEKALI lagi mahu cerita kisah Us Nasha.  Seronok juga melayan karenah dia ni.  Dulu aku seronok melayan karenah Hasan Jati, sekarang ni kembar dia pula.  Aku amat setuju dengan pandangan Mahfuz Omar yang menyatakan PAS tidak kisah Us Nasha mahu berunding atau bekerjasama dengan Umno kerana tiada kena mengena dengan PAS.  

Bagi aku, usahkan berunding, jika Us Nasha mahu masuk dalam kelambu Umno pun tidak mengapa sebab suatu ketika Us Nasha ini pernah cuba menjengok dalam kelambu Umno sewaktu bermulanya hikayat "Kerajaan Perpaduang".  Semua orang tahu kisah itu, jika anda tidak tahu cuba bertanya dengan YB Khalid Samad, MP Shah Alam.  Beliau amat fasih dan hafal dengan "Hikayat Kerajaang Perpaduang" tersebut.  Jadi, pelik apanya jika sekarang Us Nasha mahu masuk kelambu Umno?

Mungkin masuk di dalam kelambu terasa segan macam Hasang Jati yang segan untuk masuk dalam kelambu Umno.  Maka, si Hasang ini hanya menempek di luar saja jadi balaci.  Kesihan dia.  Begitu jugalah dengan si ustaz sekor ni.  Mahu masuk di dalam kelambu Umno terasa malu tapi mahu.  Hakikatnya kedua-dua ekor spesis ni memang teringin sangat mahu berada di dalam satu kelambu dengan para-para perasuah yang ada, tapi apakan daya.  

Oleh itu, biarkan saja Us Nasha meroyan sendirian.  Bila dia sudah habis gila meroyannya, barulah PAS campakkan dia kat Umno untuk Umno jadikan balaci macam si Hasang Jati tu.  Sekarang suara Hasang Jati pun dah hilang.  Maklumlah, ceramah pun tak ada orang mahu dengar dan puak-puak tu pun tak larat nak sponsor semua ceramah mengarut dia tu.  Umno sudah terasa bahawa memelihara spesis Hasang tidak langsung memperkuatkan parti sekular tersebut.  Adakah dengan memelihara Us Nasha nanti Umno akan kuat sedikit dari sekarang?  Jauh sekali, kerana yang ada Phd pun tak boleh nak bantu Umno apatah lagi si Nasha.

Mahu tak mahu kita dah dapat saksikan betapa hinanya mereka yang membelakangkan perjuangan Islam dan perjuangan rakyat.  Kehinaan tertinggi di dunia ini tunggu sahaja masa PRU nanti di mana kita akan lihat dua spesis ini beraksi.  Jika mereka mendapat undi agak lebih baik sikit dari Ibrahim Alkataki, kira mereka berdua ini hebatlah.  Tapi jika mereka mendapat undi lebih teruk dari Raja katak Pasir Mas tersebut, eloklah mereka duduk di dalam hutan daripada tebal muka berdepan dengan masyarakat./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. Artikel tuan tak bermaya ...minum power root sket tuan..

    maklumlah sugul dgn kerenah nasha....

    BalasPadam
  2. Satu spesis yg lg pelik


    Esoknya, tepat jam 3.38 petang Lim Kit Siang – setelah merakamkan penghargaan kepada jawapan Anwar –berkata :“Saya juga mesti mencatatkan kehampaan saya yang amat sangat dengan kenyataan beliau (Anwar) yang bukan merupakan jawapan kepada ucapan saya.

    Kita boleh sebut ia sebagai non-reply….. Yang Berhormat Menteri Kewangan bersungguh-sungguh mengelakkan diri dari memberi jawapan sehingga habis tempoh 30 minit yang diperuntukkan untuk beliau.

    bukan korang je tau..LKS pun tahu spesis auta

    jd nasa ngan hassan taklah seburuk mana pung
    .

    BalasPadam
  3. Kalau kita lihat Hasan Ali, beliau secara terangan menyerang pas dan membela umno. Ustaz Nasha ni lain skit, dengar pada cakapnya seperti nak pertahankan Islam, tetapi jika diteropong lagi , perbuatannya seperti membantu umno sahaja nak pecahkan pas.
    Macam mana pun isu ini memang agak menarik untuk kita berfikir.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini