TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 23 Oktober 2012

MCA, BERAPA BANYAK LAGI KAMU MAHU HINA AGAMA KAMI?

Oleh:  WFAUZDIN NS

AKU mahu tanya sama beberapa ekor apek di dalam MCA tu.  Berapa banyak lagi hukum Islam yang kamu semua mahu pertikaikan?  Dari bab hukum hudud sampai bab aurat pun kamu mahu hina?  Mengapa bangsat sangat kamu ni? 

Apa yang kamu semua tak puas hati atau sakit hati sangat dengan ajaran ugama kami?  Pernah ke kami sebagai umat Islam terutamanya di dalam PR yang mempermainkan atau menghina ugama kamu?  Apakah kamu sengaja mahu menunjukkan kepada rakyat bahawa kamu sependapat dengan sekutu kamu yang mengaku Melayu Islam tetapi paling kuat menentang Islam itu?  Kamu mahu bodek pemimpin haramjadah seperti itu hanya kerana dia kerap beri kamu projek besar-besar?

Kalau kamu tidak setuju dengan hukum hudud, kamu boleh tidak bersetuju kerana di dalam DAP pun ada beberapa pemimpin mereka yang tidak bersetuju dengan hukum hudud.  Malah, di dalam parti sekutu kamu yang kuat Melayu nya itu pun melambak yang tidak setuju dengan hukum Hudud.  Kami tidak hairan dan pelik jika kamu tidak setuju, tetapi jangan sampai menghina dan mempermainkan hukum tersebut.  Kalau sekutu kamu yang mengaku Melayu dan kononnya memperjuangkan Islam itu pun tidak boleh menerima hukum Hudud mustahil mereka mahu mengajar kamu memahami hukum tersebut.  Kerana kamu tidak diajar, maka kamu sekarang sudah menjadi kurang ajar!!

Selagi kamu, MCA berada bersama sekutu kamu yang mengaku Islam itu, selagi itulah kamu tidak akan tahu apa itu hukum Islam.  Mana mungkin pemimpin sekutu kamu itu yang tidak kenal jenis-jenis najis boleh tahu hukum hudud?/wfauzdin.blogspot.com

4 ulasan:

  1. Sdra Wan,

    Adalah satu tragedi yg sgt mengelirukan orang Melayu Islam yg terus menerus menunding jari menyalahkan saudara seagamanya dalam mempertahankan syiar Islam.

    Mohon jelaskan:

    1. Kenapa perlu kita meletakkan perjuangan Islam kepada kepartian atau pegangan ideologi.

    2. Apa bezanya perjuangan Islam dan perjuangan politik?

    3. Mana yang kekal kerajaan atau agama?

    4. Siapa yg untung dari pertelegahan ini?

    BalasPadam
  2. Dalam al-Quran, Allah S.W.T menyebut (mafhumnya), “Sesungguhnya syaitan-syaitan itu mengkehendaki supaya berlakulah di kalangan kamu, permusuhan dan benci-membenci.”
    (Surah ali-Imran, 91).

    BalasPadam
  3. Izinkan aku jwp soalan pelatuk di atas:

    1.Kenapa letakkan Islam perjuangan kepartian/ideologi?

    Islam tidak memisahkan politik dan agama, kerana byk tuntutan ugama perlu direalisasikan melalui politik atau kekuasaan. Contoh, rasuah. Dgn kuasa melalui politik kita boleh melaksanakan undang2 menghapuskan rasuah, begitu juga dgn bberapa kemungkaran yg lain. Islam tidak sama dgn ideologi seperti ideologi nasionalis seperti Umno. Islam adalah satu ugama yg berpaksikan akidah dan keimanan bkn ideologi.

    2. Beza perjuangan Islam dan perjuangan politik?

    Tiada beza kerana politik dan agama itu tidak boleh dipisahkan. Agama Islam yg diturunkan itu juga mengandungi siasah yakni politik. Jika asingkan agama dan politik, tentulah byk bezanya.

    3. Mana yg kekal, kerajaan atau agama? Tiada yg kekal di dunia ini kecuali Allah. Nabi Muhammad SAW sendiri tidak kekal tetapi apakah beliau tiada kaitan dgn Hari Akhirat? Kerajaan tidak kekal, tetapi apakah mereka yg pernah menjadi Ketua Kerajaan atau yg memilihnya boleh dilepaskan di Akhirat?

    4. Siapa yg untung dari pertelagahan ini? Mereka yg berpegang kepada tali Allah sentiasa beruntung, mereka yg lari dari tali Allah mereka yg rugi.

    Ayat yg dipetik itu juga, amat tepat sekali. Ini lah yg berlaku...sikap benci membenci, fitnah menfitnah, zalim, rakus kuasa dan tamak menjadi amalan pmimpin skrg. Islam mengajar jika berlaku perselisihan, berhujahlah dgn baik. Malangnya, kita ada pemimpin yg suka guna media buat fitnah, tuduh menuduh sesama Islam, tetapi bila diajak berhujah mereka dayus....

    BalasPadam
  4. alahai... anwar nk hapuskan rasuah nepo. kroni dan nala style....

    buat malu jelah....

    main spekulasi matawang berbillion...judi tu bang oiii..

    pastu tak ngaku..da soroh berenti..tp mamat tu degil ....podahhhh


    hakikat madey nk take
    over kem kewangan balik terpaksa tubuh majlis ekonomi negara...daim sbg ketua bukan anwar..masatu anwar mula hilang kuasa sikit..

    barulah serangan soros dpt ditgni dgn bekesan.. patah kan usaha soros utk lumpuhkan asia..

    ingat juga antara islam dan politik...islam lg tinnggi...xbuleh gadaikan kalimah krn politik.. Harun Din is correct! nak selamat duniaAkhirat..xnak terjun neraka ikut Harun ...sebaliknya nk trjun....(habiskan ayat sendiri k)..nk kaitkan politik kena seimbang tasauwuf... jk tak jd 'anwarisme' sesat dihujung perjalanan dgn pelbgai 'isme'2 barunya...eg.plural dsbnya..

    jgn dayus mcm najib..siarkan komen ini bro..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini