RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 6 April 2013

TIDAK PUAS MAKI PEMIMPIN DALAM FB, ROSAKKAN PROGRAM PARTI

SEMALAM ada rakan yang juga seorang Blogger beritahu aku, beruk-beruk yang menjerit meroyan sewaktu nama Dato' Fauzi diumumkan oleh DS Anwar Ibrahim bertanding di Parlimen Indera Mahkota, Kuantan baru-baru ini adalah beruk-beruk 'upahan'.

Aku tidak mahu percaya sebab aku kenal dua tiga ekor yang menjerit malam itu bukan calang-calang orang.  Mereka adalah penyokong kuat seorang tokoh yang tergila-gila mahu jadi calon di Indera Mahkota, malangnya tidak tidak terpilih.  Mustahil mereka kemaruk kepada upah sehingga sanggup 'memalukan' DS Anwar Ibrahim malam itu.  Memang dua tiga ekor ini 'hebat' mengutuk Dato' Fauzi di dalam FB sebab mereka bukan jantan sejati yang berani berdepan.  Hero FB lah katakan.  Mereka kutuk Dato' Fauzi bukan kerana Dato' Fauzi dipilih sebagai calon, tetapi sejak dari awal dulu mereka sentiasa mengutuk Dato' Fauzi hanya kerana mereka terasa terpinggir di dalam parti.

Siapa pinggirkan mereka?  Kerja maki hamun memang mereka pakar, bila diajak berjumpa dan berbincang di dalam mesyuarat tidak minat untuk hadir.  Boleh dikatakan tidak pernah hadir mesyuarat parti pun, tetapi banyak komplen di dalam FB.  Jadi, siapa yang pinggir siapa?

Inilah jenis yang bermuka-muka kononnya pejuang.  Tidak suka kepada individu mereka sanggup cuba merosakkan program parti.  Aku tahu bos mereka tidak ajar melakukan kerja bodoh seperti itu, tetapi mereka lakukan juga kerana hasad dengki.  Jika benar-benar jujur untuk menegur pemimpin atau sesiapa sahaja, rajin-rajinlah datang mesyuarat.  Bukan 'bermesyuarat' dua tiga kerat sesama mereka di dalam FB, kemudian kutuk mengutuk orang lain.
 

2 ulasan:

  1. saya rasa elok check betui2, jamgan jadi macam perak cukup, rekod dia buat doit waktu dalam umno pun kena check juga, jangan pasai dia ada pengikut ramai tu pasai pilih dia, pengikut dengan rakyat mana ramai?????

    BalasPadam
  2. Gelaran gelaran seperti Tuan bg tu amatlah tak wajar. Jika mereka digelar beruk, maka Tuan adakah bapa beruk? Maaf cakap, Tuan tiada bezanya kalau begitu.
    Dulu nabi Muhamad pun digelar mcm mcm oleh Abu Jahal.
    Dan khairi jamaluddin pun pernah gelar peserta BERSIH sbg beruk beruk.
    Adakah Tuan setaraf khairi jamaluddin atau serasi dgn kaedah kj?
    Sama sama lah muhasabah. W/a

    BalasPadam