RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 18 Januari 2016

KES GUANG ENG - TANTAWI BUKAN PERTEMBUNGAN "KUFFAR VS ULAMAK"

ISU saman Lim Guan Eng terhadap Tantawi dalam kes Penang Tunnel selesai siang tadi.  Terbukti dakwaan Tantawi tidak betul dan Lim Guan Eng berjaya memaksa Tantawi mengakui kesilapannya di mana Tantawi terpaksa betulkan kenyataan beliau sebelum ini dan terpaksa membayar kos mahkamah RM 10K.


Tahniah kepada Guan Eng kerana telah menjelaskan kepada kita bahawa ulamak tidak semuanya betul.  Malangnya, Tantawi tidak mohon maaf kepada Guan Eng kerana kita faham tidak semua ulamak sanggup merendah diri dan mengakui kesilapannya.

Apa yang penting, bukan isu maaf atau tidak.  Yang penting isu pokok iaitu dakwaan Tantawi selama ini terhadap Guan Eng adalah salah.  Dari segi moralnya Guan Eng mengatasi Tantawi walaupun Tantawi mendapat pujian daripada Nik Abduh kerana kehebatannya membuat kenyataan bohong.  Tidak pelik jika ulamak akan mempertahankan ulamak lain apatah lagi satu parti walaupun ternyata rakannya itu melakukan fitnah.  Tidak semua ulamak itu baik, sebab itu ada dikategorikan ' Ulamak As-Su'".


Ada yang menggambarkan pertembungan Guan Eng dengan Tantawi ini adalah pertembungan "Kuffar dan Ulamak".  Aku tak setuju kerana ini akan menjejaskan nama Ulamak di kalangan Non Muslim.  Mana mungkin ulamak boleh melakukan fitnah samada fitnahnya menyebut nama orang yang difitnahnya atau tidak.

27 ulasan:

  1. Menarik balik kenyataan membuktikan Tantawi telah membuat kenyataan tidak benar.Kegagalan memohon maaf menunjukkan betapa angkuh seseorang itu biar pun ada title Ustaz

    BalasPadam
  2. Ularmak jenis ini tiada dalam Islam tapi ada dalan PAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saudara salah, inilah yang dinamakan ulamak burit

      Padam
  3. bukan ulamak tapi ahli politik pakai jubah

    BalasPadam
  4. Apo nak kato...
    tuang presideng pong dulu fitnah kata calon pakatan ambil pil kuda. Bawa mahkamah kalah tuang hj. Tak minta maaf jugak...
    bapak borek anak rintik

    BalasPadam
  5. hampir akan berlaku Pas akan di lebelkan Parti menyimpan kaki fitnah,mana maruah islam yang kamu anuti .rosak imej kamu dan islam ,jenis apa ulamk kamu ni.?sudahlah benci bertambah aku benci dengan pemninpin olamak Pas ni

    BalasPadam
  6. Hasan Ali menang saman fitnah terhadap Khalid
    31 Oktober 2013
    

    Hasan
    SHAH ALAM - Presiden Jalur Tiga Malaysia (Jati), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berjaya dalam samannya terhadap Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad, yang didakwa mengeluarkan kenyataan memfitnah beliau dalam satu sidang media pada Februari 2012.

    Hakim Datuk Yaacob Md Sam membuat keputusan itu selepas berpuas hati Hasan berjaya membuktikan kenyataan Khalid, yang juga Timbalan Pesuruhjaya III Pas Selangor, dibuat dengan niat jahat.

    Dalam penghakimannya, Yaacob berkata dalam kes itu, mahkamah perlu melihatsama ada sidang media Khalid bertujuan menjawab dakwaan Hasan terhadap beliau berhubung isu 'parasit'.

    So PAN yg mulakan fitnah dulu lah nampaknya..kih kih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Diikuti oleh PKR.. Kih kih kih..

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.

      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.

      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.

      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.

      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.

      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.


      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.

      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.

      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.

      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Padam
    2. Jawab jangan tak jawab.. Bawak lah keluar semua hujah2 sebagaimana hujah2 yg dikeluarkan ketika menyebelahi Tok Guru LGE (vs Ustad Nasarudin Tantawi)..

      Padam
    3. Duduklah dlm jubah...jgn ego...minta maaf klu salah...

      Padam
  7. Ada ulama fitnah pil kuda?
    Ada ulama sumpah na letak jawatan kalau gagal tegakkan Hudud?

    BalasPadam
  8. Kesian walaun krn sentiasa tertipu oleh ularmak mereka yg maksum.

    BalasPadam
  9. Ulama? Bukan ulamala sekadar ustaz serban longgaq. Mengaku salah tetapi terlalu angkuh utk meminta maaf, terasa diri mulia sesangat. Egonya umpama iblis. Byk2 mrngucap & taubat, andai tak sempat, biarlah dibakar di neraka bersama haman dan firaun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana ada ngaku salah kerana x bersalah.. Cuma ditarik beberapa ayat yg menimbulkan salah faham.. Umpamanya beginilah..seorg peragut menaiki motor Honda.. Org yg lalu kat situ pun pakai motor Honda.. Jadi berlaku salah faham di situ di mana org yg hanya lalu di kaw. tu disangka peragut.. Salah faham..

      Padam
  10. Almarhum bapa saudara saya kata kalau hendak belajar ugama jangan cari guru yang gemuk dan buncit. Selalunya orang macam ni kuat makan dan kuat tidur!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patutlah depa cari TGLGE.. Tak gemuk dan buncit.. Semoga kekal berguru sehinggalah akhir hayat.

      Padam
  11. Ularmak Pas ni memalukan Islam saja. Siapa yg bagi gelaran ulamak kat dia? Tak ada langsung akhlak ulamak. Org mcm ni pun walaun nk walak..lawak..lawak.

    BalasPadam
  12. gelaran ulamak tu suatu gelaran yg besar..maba boleh minta maaf pada org kebanyakan..
    tunggu la saman balik kerana cakap berbelit belit..

    BalasPadam
  13. jangan hina ustaz nasa. dia seorang tokoh agama muda dalam negara dan beliau juga seorang yang disegani oleh kawan dan lawan. kita kena sanjung tokoh2 agama macam ustaz nasa sekali pun beliau berbohong kerana ilmunya sangat tinggi. inilah contoh ulamak waris kimak. wakakak....

    BalasPadam
  14. Jenis setan berwajah ulamak mmg byk dlm pas. Mereka ni lah yg membusukan nama islam.

    BalasPadam
  15. Ini jenis ulamak pagi jadi manusia dan petang menjadi anjing yang menjelirkan lidahnya.

    BalasPadam
  16. Mujurlah ustaz x mintak maaf pd TGLGE kerana kalau ustaz mintak maaf berebut2 tukang pacak bendera DAP (baca PAN) nak cium tangan TGLGE tanda sokongan..mana cukup sekadar pacak bendera je pasti nak tunjuk juga PAN sanggup tolak hudud demi kerana Tok Guru PAN LGE..

    BalasPadam
  17. Dua kes tu berbeza ar baghal wan rosli baghal..mana amanat tuang presideng yg kuat menentang umngok skrg dh tukar jdi peluk memeluk n ngatakn najib baik lak..tu murshit hrun jin..bila tak dpat projek di lmbah pntai nk ngaruk.ngata org tok guru lge pan tpi tuang presideng jilat bontot najib n anggap dia lak tok guru pasumngok bn..tuang presideng baghal dpt macai pun baghal.

    BalasPadam
  18. Tak baik buat fitnah.. Tapi langgar sumpah bai'ah dan harta wakaf bukan fitnah tau..ia betul2 memang betul2!!

    BalasPadam
  19. Ulamak kaki porno@kaki lancap vs LGE ...sepatutnya tajuknya mcm nie.

    BalasPadam
  20. Ada jugak ulamok burett?? Agaknye kerja memburett saja lahh. Huhu

    BalasPadam