RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Selasa, 1 Mac 2016

MATI DI ATAS PENTAS UMNO JUGA SYAHID?

MATI DI ATAS PENTAS UMNO JUGA SYAHID? 
 
Sumber:  FB Dayana Sofeah

Dulu, kami diajar bahawa Umno itu berkuasa dan mengekalkan perlembagaan kafir. Kami diberitahu, tidak perlu masuk Kristian untuk menjadi kafir, cukup dengan mengatakan agama suku, politik suku, maka jatuhlah kafir.

Kami diusrahkan, jika kami menentang puak2 ini, jika kami mati, maka mati kami adalah jihad dan memperolehi Syahid. Amanat ini melahirkan Syuhada' di Memali. 
 
 

Persoalan saya;

1. Adakah Umno kini telah menukar Perlembagaan Negara (dikatakan Perlembagaan Jahiliyyah dan kafir itu) di bawah kekuasaannya sekarang?

2. Apakah diwaktu Amanat Hadi ini dikeluarkan dulu, tiada ayat tentang ugama itu nasihat seperti yang sekarang Pas jadikan dalil untuk berbaik dengan Umno?

3. Jika berlawan dengan puak2 ini dikatakan jihad dan jika mati dalam berlawan itu dikatakan mati Syahid, bagaimana pula jika mati ketika bersama dan menyokong pemimpin Umno sekarang untuk terus berkuasa?

4. Apakah hukumnya jika kita menentang dan tidak bersama satu golongan lain yang ingin menentang kezaliman dan kemungkaran Umno?

5. Apakah baik dari segi Syarie dan akhlak jika ulamak2 kita menerima tawaran jawatan yang diberikan oleh Umno sedangkan dalam masa yang sama pemimpin Umno terus dengan kemungkaran dan kezalimannya?

Banyak lagi persoalan yang sentiasa bermain di fikiran ahli2 Pas sekarang. Pas dilihat tidak lagi istiqomah dengan Amanat Hadi yang dulunya adalah senjata dan penawar kekuatan perjuanngan Pas. Sebab itulah, pemimpin2 Umno kini semakin memuji Pas dan tidak lagi gentar dengan Pas jauh sekali menghormati Pas. Mereka kini lebih takut dan gentar dengan Keadilan, Dap dan Amanah dan yang terbaru menakutkan mereka adalah serangan dari Tun Mahathir.

Ke arah mana kita sekarang mahu pergi?

51 ulasan:

  1. Sedih sejak ketiadaan tgna pas lebih bercelaru menghalalkan cara bg memenuhi kehendak nafsu pemimpin..jd lah pas sebuah parti yg tidak bermaruah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ckp kalah ulamak...tp bila buka mulut....uwekkkk...suh bljr agama pi bljr dgn sifoo lim...apa sifoo lim ckp dgr dan taat...bila kata barua terasa...tapi bila islam diperlekeh...senyum bangga...akhirnya takut pd dunia (undi cina)...smpi sanggup curi kerusi...lagi mau ckp psl maruah...haiyaaa

      Padam
    2. Ko walaun apa tahu..main angguk jer ...aku tak ikut Lim tapi akau ikut pesanan TGHNAA orang Islam tidak akan dipatuk 2 kali dilubang yang sama ...

      Padam
    3. Kita tentang dasar umno kerana x berpaksikan islam.. org umno ada yg tunai haji solat sedekah dll..nak wat pe kita tentang diaoarg.. tapi sbnrnya kita lebih nak tarik diaorg atau bahasa mudahnya nak selamatkan diaorg dari parti puaka umno tu.. ada faham ke.. kalau x faham confirm bangang..

      Padam
    4. Hahaha nak selamatkan orang konon . Tak payah laaa... orang umno anggap Pas parti lebai malang ulamak kafirun hehehe.

      Padam
    5. Jgn dikisahkan sgt perangai walaun memang mcm tu..taksub kpd ketua tak bertempat.mudah tertipu dgn janji surga dll tak byk beza dgn pengikut tuan guru yahya atau seangkatan dgnnya.

      Padam
    6. Jgn dikisahkan sgt perangai walaun memang mcm tu..taksub kpd ketua tak bertempat.mudah tertipu dgn janji surga dll tak byk beza dgn pengikut tuan guru yahya atau seangkatan dgnnya.

      Padam
  2. Dia benci/anti UMNO tapi tidak benci/anti ahli UMNO. Tak faham aku siapa yg mengajar dia. Siapa yg tubuh,merangka perlembagaan UMNO dan menlaksanakan dasar-dasar UMNO ni? Bolehkah sesiapa yg jawab soalan di atas?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pegi tanya lks la klu x fhm...dia pun dah jmpa tdm lorr...komen pandai...otak kecik dr udang...xyah buka blogla klu x faham politik..masuk PAN pun idak...

      Padam
    2. Kita tentang dasar umno kerana x berpaksikan islam.. org umno ada yg tunai haji solat sedekah dll..nak wat pe kita tentang diaoarg.. tapi sbnrnya kita lebih nak tarik diaorg atau bahasa mudahnya nak selamatkan diaorg dari parti puaka umno tu.. ada faham ke.. kalau x faham confirm bangang..

      Padam
  3. Tanya kepada Hj Hadi, bagaimana UMNO boleh ditubuhkan kalau tiada ahlinya? Ada ahli dulu baru ada parti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lemah jgk otak kau ek...lks pun pegi jumpa mahathir dgn muhyiddin tau...sbb apa? Nak undi ahli umno la ngokkk...itu pun xlrh faham...atau mmg ada sifat dengki dlm hati?

      Padam
    2. Lks buat xper ma...sifoo besar kami...fatwa dia kami junjung..nk murtad ke...nak liberal ke...nk jd cam g25 ke..tghh x bley..
      Biarpun tghh ikut quran dan hadis...ttp fatwa lks lbh tinggi..
      Chaittt,...

      Padam
  4. Selagi Presideng PAS sekarang belum kojol, selagi itulah halatuju PAS tidak ketentuan arah dan mengelirukan. Bencikan parti UMNO tetapi tidak mahu menentang Najib yang sudah diakui seluruh dunia sebagai pemimpin yang korup dan sarat dengan skandal. Kepada saya kenapa dibenci parti. yang bersalah ialah orangnya. Sama juga macam PAS, yang menggunakan Islam untuk berkuasa adalah manusia seperti Hadi dan balaci-balaci beliau. Jadi kenapa perlu menentang Islam , perlu menentang manusia lah. Hadi ni dah mereng agaknya atau telah tertimpa laknat Allah ke atasnya kerana terlalu banyak dosa!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu kojol pun...yg ganti ttp istiqomah dan jelas halatuju sbb mrk berpegang dgn quran dan hadis...kau tu yg kene risau diri kau...takuy mati mengucap 2 sifoo jer

      Padam
    2. Kita tentang dasar umno kerana x berpaksikan islam.. org umno ada yg tunai haji solat sedekah dll..nak wat pe kita tentang diaoarg.. tapi sbnrnya kita lebih nak tarik diaorg atau bahasa mudahnya nak selamatkan diaorg dari parti puaka umno tu.. ada faham ke.. kalau x faham confirm bangang..

      Padam
    3. Hoi walaunta... pada pemimpin2 umno si hadi n the gang macam kucing kurap jer, diorang buat baik dgn Pas sebab terdesak... esok bila dah berkuasa balik Pas dgn Hadi bangang semua kena tolak masuk longkang... sejarah akan berulang ! masih tak serik2 lagi bangang !

      Padam
  5. Terlampau byknsgt syak akhirnya amanat lks yg ditaati...ishhh

    BalasPadam
  6. Terlampau byknsgt syak akhirnya amanat lks yg ditaati...ishhh

    BalasPadam
  7. Mahukah hadi mati dalam keadaan mereng? Jika tidak mahu,bertaubatlah dari sekarang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org yg sentiasa bangun malam bertahajjud pd allah taala di kata mereng...or yg mengajak kpd allah di kata mereng...tapi org yg mengajak kita jauh dari islam dgn liberal...g25...mudah murtad...yg ni di kata pemimpin yg x mereng...sape mereng sbnrnya

      Padam
    2. Kau yg mereng der,org bgun tahjud tak mlabel org sukahati dgn kata2 kesat,ponteng dgn tugasan dia diwaktu2 penting n ckap takda uturn dn putaralam..

      Padam
  8. Hadi tak suka tong taik tetapi dia suka taiknya saja.Hadi tak suka tangki Najis tetapai hadi suka Najis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Brnarla hadis nabi...org yg mengajak pd jalan yg benar dicop tong taik dan org yg mengajak kitabjauh dr jalan yg benar dicop minyak wangi...nauzubillah...jauh la dari hati yg rosak dan jahat

      Padam
    2. pas pis pussss............pigirahhhh cakap berapi api....apa pun x boleh........pigidaahhh bolehh jalan daaaaaa

      Padam
  9. Kepada ahli PAS sungguh malang kerana kamu memilih perwakilan ke Muktamar tahun lalu adalah dari kalangan org yg tidak tahu menilai kriteria seorang pemimpin. Kepada perwakilan yg memilih calun dari golongan progresif, kamu sebenarnya harus berani secara terang-terangan menubuh cawangan AMANAH ditempat masing-masing. Sudah tidak ada apa-apa yg nak diharap dari PAS skrg demi kesejahteraan rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PANdir melalak...yg pelik diri sendiri pun bkn ahli...hahahaha

      Padam
    2. Kerusi pun main curi...lg mau ckp psl amanah ke....PANdir lu mat

      Padam
    3. Tanpa Nama 7:27 betul aku bkn ahli tapi pengundi PAS krna cara berpolitik yg bagus ( dulu ). Kalau kamu masih berfikiran dibawah tempurung sampai bila PAS nak kedepan. Kalau kamu nak harapkan sokongan solid dari ahli PAS sahaja tiada satu pun DUN dan Parlimen mampu di Msia ni mampu dimenangi oleh PAS. Buka sikit minda tu. 7;42 mana kerusi yg dicuri, kalau PAS pun menang atas semangat PR jgn cakap siapa curi kerusi siapa. Kalau mcm ni pemimpin ucap pun tidak rasa apa-apa tak tahu nak cakaplah. Dlm UMNO mcm ni dipanggil pemakan dedak.

      Padam
    4. Kalau dari awal sblm penubuhan parti baru pun dah dihalalkan mencuri kerusi PAS cuba kita lihat apa yg dah terjadi selepas itu menurut turutan.. mereka langgar sumpah baiah tanpa rasa bersalah. selepas itu langgar pula harta wakaf tanpa rasa berdosa..dan selepas itu lagi berikrar menolak hudud jika PH (DAP) menolak hudud tanpa rasa perlu bertaubat.. siapakah yg patut dikasihani di sini sebenarnya? Ahli PAS atau ahli PAN??

      Padam
    5. Kerusi PR la bodooooo...

      Padam
  10. Nasib..nasib..dulu sapa sokong pas..pasti masuk syurga..sapa sokong umno pasti masuk neraka pasai kapiaq..la ni bila pas sokong umno..terbukq lagi ka pintu syurga utk penyokong pas? Àna fening lahh!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau pening tanya lks...dia dgn PAN tgh taksub kt tdm...psai apa? Lu pk la sendiri

      Padam
    2. Kelakar bila perlembagaan DAP masih tak luluskan..lalu dijadikan senjata oleh DAP..kalau kau nak aku luluskan perlembagaan parti kau biar aku cucuk hidung kau....sekarang aku nak tolak hudud kau mesti sokong tau.. ya kami akur tok guru ku..balas si barua itu..

      Padam
  11. Usah dilayan org gini bro...biar dia nk pthan cara dia n tuang presidengnya..kita truskn je gerak krja utk singkirkn umngok bn n sapa2 yg mnyokong mereka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perjuangan perlu diteruskan.. Allah tak tanya samada berjaya atau tidak.. yg akan ditanya ada usaha perjuang hudud atau tidak..

      Jangan jadi macam ada satu parti yg tak ada perlembagaan tu..sanggup tolak hudud kalau DAP tolak hudud.. lebih akur pada ulamak DAP dari ulamak islam yg ada perlembagaan berasaskan al quran dan as sunnah...

      INGAT PAN INGAT DAP INGAT JUA PAP..

      SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEHA---JA---!!

      Padam
    2. hahahahha lawak lawak.....hampehhhh passssss memang melePAS ...hudud la sangat...x kemana pun.......selagi UMNO ujud selagi itula PAS dok bla bla bla pasal HUDUD............yg pasti INIKALILAH aku x kan UNDI PAS....SENANG CAKAP PAS MEMANG HAMPEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

      Padam
    3. Hudud dan islam itu modal puak lebai mercun nak maraih sokongan..bila dah berkuasa perangai sama jer dan puak umno rembat balak dan perkara 2 yg tak didgr sebelum ini..tuang kerja Layan blue film dlm bilik hotel dan paling sedih bila ada yg sanggup balun dubur isteri konon alasan tergelincir tapi bila dah byk kali sampai si isteri wat laporan polis..ini apa hal

      Padam
  12. Suka hati kau nk ckap apa pun..ckaplah sorg2..

    BalasPadam
  13. Dah kata nak tegakkan hukum Allah, buatla dulu, bg rakyat tengok. Kelantan hangpa petang apa. Ni nak tegakkan hukum tuhan tapi buat naik dgn parti penyamun. Apa ra..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Para ulamak PAS dah berusaha dan akan terus berusaha.. malah tak rugi pun berusaha selagi hayat dikandung badan.. aku rasa yg nak kecewa nanti terutama bila ajal semakin hampir ialah org2 yg mempersenda usaha2 kami utk melaksanakan hudud..tambahan pula jika asyik persenda hudud sepanjang hayat.. 

      Siapa makan cili pasti terasa pedas..

      Padam
    2. Dah berpuluh tahun sampai sekarang pun Hudud tak dilaksanakan di Kelantan hahahahaha... salah DAP ke ?Dap pegang kuasa kerajaan ke?? Hahahahaha bangang punya Pascai !

      Padam
  14. Ni ada dengar lagi satu cerita seorang pemimpin kanan PAS Kelantan kata isu yg Husam timbulkan itu telah pun diputuskan semasa Allahyarham TGNA menjadi MB dan Husam sendiri exco pada masa itu. Yang peliknya kenapa pada masa Husam buka pada public semasa program " Demo Tanya Ambe Jawab " dulu pemimmpin ini atau wakilnya tak Tanya. Begitu juga dlm program di Tunjung tempoh hari tidak ada seorang pun wakil kerajaan negeri yg hadir. Kami bukan nak masuk dimana-mana pihak, yang kami nak adalah KEBENARAN kerana kami dah tak tahan dgn tekanan kos sara hidup yg berpunca dari orang politik ni.

    BalasPadam
  15. Tak habis habis hujah tuduh orang tolak hudud, tolak islam, cinta dunia..
    Skrg ni orang fokus nak selamatkan malaysia dari segi ekonomi dan sistem yang makin dijahanamkan najib.. fulamak pas pun setuju sblm ni yg hudud tak akan dilaksanakan dlm keadaan ekonomi dan keadaan rakyat seperti skrg.. habis tu nak laksana camana kalau dalam masa sama menyokong rompakan kesejahteraan di malaysia.. cunt fius betul..
    Cuba explain sikit apa maksud cinta dunia jika tak sokong pas? Bukan ke kita dikhalifahkan di atas dunia dan hudud itu sendiri adalah untuk mensejahterakan kehidupan di dunia? Bagaimana pula dengan golongan kononnya "ulamak" yang bijak manipulasi agama hanya kerana sayang nikmat dunia yang dikecapinya? Atau ini bukan golongan cinta dunia kerana menggelar diri ulamak? Adakah ulamak tak salah bernafsu dunia besar, tapi jika kau marhaen bernafsu walau sedikit maka nerakalah untuk kamu kerana cintakan tipudaya dunia?? Adakah kurang kualiti iman seorang muslim yang berihsan dan berinsan mencari kehidupan dunia lebih baik untuk orang dikasihinya kerana realiti kini berbondong bondong umat islam lari mencari kesejahteraan di negara kapir..

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS - DULU PARTI ISLAM SEMALAYSIA SKG PARTI ANGGUK SAJA...........CKP X SERUPA BIKIN HAKKKKKKKKKKKKKKKKKPUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHH........

      Padam
  16. SEKARANG NI PASUG EKSYEN KERANA MERASA RAPAT DAN DITERIMA NAJIB... NAJIB BOLEH BAGI SEGALA YG MEREKA NK. TU YG PASUG CKP PAS KUAT. MENUMPANG KUAT MANUSIA ZALIM.

    AKAN SAMPAI MASA PASUG AKAN DIABAIKAN NAJIB.

    BILA NAJIB DAPATI BERBAIK DGN PASUG TIDAK MENGUNTUNGKAN MALAH MEMBAWA LEBIH BYK BENCANA.

    YG DIHARAPKAN BERTAMBAH SOKONGAN DR PENYOKONG PAS. YG DIHARAPKAN PENGARUH HADI MENARIK SOKONGAN KPD NAJIB.

    RUPA2NYA YANG SOKONG NAJIB HANYA BEBERAPA KERAT PASUG. YG MEMBAWA KANTONG SOKONGAN YG HAMPIR KOSONG.

    HADI SELAMA INI MERASAKAN BAHAWA RAKYAT TAKSUB KPDNYA DAN AKAN SOKONG BELIAU MEMELUK NAJIB ATAS ALASAN ULAMAK MENDAPAT AINUL BASIRAH DAN TAU APA YG TERSIRAT.... KUNUUUNNYA.

    AKHIRNYA UMNU DAN NAJIB MERASAKAN ADALAH BALA MENERIMA PAS SEBAGAI SAHABAT. SOKONGAN TK SEBERAPA, DUIT HABIS (BAGI PASUG JAWATAN) MALAH RAKYAT SEMAKIN MARAH KPD KEDUA2NYA.

    BEGITULAH SUNATTULLAHNYA. DULU TAK SAMA DGN SEKARANG. BILA ALLAH NK BUKA HATI MANUSIA BILA2 BOLEH BERLAKU. BUKAN HADI ATAU NAJIB YG MENJAGA HATI MANUSIA.

    ADAPUN PEMIMPIN YG MENIPU UMAT TIDAK AKAN MENCIUM BAU SYURGA. BUKAN AKU YG BERKATA TETAPI TUAN PUNYA SYURGA YG BERKATA.

    MENIPU BUKAN SIKIT2.. BERBELION BELION

    MENIPU BUKAN SEKALI.. BERKALI-KALI


    ADA ORG MENULIS BUKU DITUJU KPD PEMIMPIN ARQAM DULU...'TERSUNGKUR DIPINTU SYURGA'

    APAKAH BUKU ITU JUGA SESUAI UTK PASUG?

    BalasPadam
  17. Pas tersungkur di pintu hotel kat jerman kakakaka

    BalasPadam
  18. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  19. Din.. walaupun aku dapati PAN sudah tiada hujah yg boleh menyebabkan penyokong PAS berubah arah spt yg mereka harapkan, aku tetap ingin ucapkan tahniah pada kau kerana berani membenarkan komen2 dari kedua belah pihak disiarkan tanpa tapisan.. Sebenarnya kalau diteliti, komen2 dari penyokong PAN yg patut ditapis kerana bila tiada hujah terus guna perkataan mencarut2.. aku yakin kau setuju dgn pendapat aku ni..

    Aku respek kau Din.. kau bukan seorg blogger yg penakut yg hanya syok sendiri bila byk menyiarkan komen2 sebelah pihak spt greenboc, yong suka kuning, dll...

    Wassalam..

    BalasPadam
  20. Bagus juga ada blogger yang sanggup memaparkan kebangangan komen-komen terutamanya oleh Wan Rosli tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasalah bila hujah sudah x boleh dibalas, perkataan buruk yg keluar.. yg nj PAS x ajar PAN. Mungkin DAP kut..

      Padam