KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 6 September 2016

AKHIRNYA MAHATHIR YG DATANG BERTEMU ANWAR

AKHIRNYA Mahathir bertemu Anwar, bukan Anwar yg pergi bertemu Mahathir atau meminta untuk bertemu Mahathir. Itulah hebatnya Anwar.

Mahathir datang bertemu Anwar kerana menyokong usaha Anwar untuk menentang akta zalim. Wlaupun Mahathir sewaktu berkuasa dulu pernah wujudkan akta zalim, adakah kerana itu maka Mahathir seharusnya selama2nya mesti menyokong kezaliman?
 

Adakah Mahathir datang untuk memohon maaf kpd Anwar? Jawapannya tidak. Tiada perkataan maaf dari Mahathir, tetapi secara zahirnya Mahathir hulurkan salam kpd Anwar dan beri sokongan Anwar dlm usahanya dan Mahathir sempat bertanyakan khabar kesihatan Anwar. Tiada terzahir ucapan maaf dari Mahathir, tetapi dari gerak laku yg dilihat dari mata kasar, biasanya org yg bermusuh dan berdendam tidak akan bersalam dan bertanya khabar. 
 

Itulah hebatnya Anwar. Dia sudah lama maafkan Mahathir dan dia boleh tersenyum menatap wajah Mahathir walaupun Mahathir tidak memohon maaf kepadanya. Bagi Anwar, memohon maaf kepadanya tidak penting. Yg penting buat Anwar adalah rakyat dan negara ini. Anwar meletakkan kepentingan rakyat jauh lebih penting dari peribadinya.

Bagi aku, ini satu permulaan yg positif buat kita menekan terus rejim Umno/Bn. TV3 suku malam tadi telah menzahirkan kebimbangan apabia melihat Mahathir dan Anwar sudah mula boleh bertentang mata. Kita seharusnya melihat itu satu kebaikan apabila bertemunya dua musuh ketat satu ketika dulu.

Seandainya, dua jiran kita yg telah terlalu lama bergaduh dan tidak bertegur sapa dek kerana anak2 mereka bergaduh, tiba2 satu hari kita melihat mereka berbual dan bersalaman, adakah kita wajar bertanya, " Hang sudah maaf ke belum pasal anak hang tumbuk anak dia?". Aku rasa tidak wajar kita bertanya sedemikian. Cukuplah kita mengucapkan "Alhamdulillah". Selebihnya kita serah kpd Allah.

7 ulasan:

  1. MOHOM DR.M JUGA AKAN BERUSAHA MO DSAI DIBEBASKAN...REFORMASIIII

    BalasPadam
  2. Semoga Allah memberkati umur kedua2 pemimpin besar ini d hujung usia..

    BalasPadam
  3. Kita dah mengenali Tun Mahathir (Dr. M) sejak 1981, manakala DS Anwar (DSAI) pula dikenali sejak isu mahasiswa menunjuk perasaan pada tahun 1974 (maafkan saya kalau tersilap) dan Bila DS Anwar tidak lagi bergiat dalam ABIM kerana memegang Jawatan dalam Kabinet sehingga ke tahap Timbalan Perdana Menteri. Namun keakraban antara Dr M dan DSAI punah bila sampai ke satu tahap dimana DSAI tak dapat menerima 'arahan' Dr M untuk menggunakan Dana KWSP untuk 'menyelesaikan' masalah DALAMAN ' yang 'membawa' kepada penahanan ke atas DSAI sejurus selepas tamatnya Sukan Komanwel pada tahun 1998. Berikutan dari itu timbul berbagai tohmahan yang semakin tidak dapat di 'buktikan' oleh Dr M, menyebabkan rakyat yang pada mulanya ramai bersama beliau semakin mencurigai Dr M - yang pada asasnya mahu menyelamatkan seorang lelaki yang amat rapat dengan beliau yang 'tersekat' di Hong Kong atas sebab masalah 'hutang' dengan sebuah casino disana. Namun kebenaran terserlah apabila Dr M sendiri menjelaskan dalam satu ceramah beliau menyatakan (and I quote ) " ... saya takde apa masalah dengan Anwar ..." apakah makna nya segala pertuduhan yang sengaja direka untuk menganiayai DSAI semata-mata untuk melindungi kesalahan beliau sendiri (memang itu perangai keling ) saya ulangi memang itu perangai keling.
    Kini seluruh rakyat semakin nampak dan terlihat salah laku Dr M (yang semakin jelas memakan diri beliau) dan selama 22 tahun dia menjadi PM dan selepas 13 tahun dia tidak berada di tampuk kuasa pernah kah sesiapa yang mendengar Dr M meminta maaf ? cuma bila dia merasa restu Yang Dipertuan Agong tidak diperlukan dalam meluluskan sesuatu Rang Undang-Undang baru dia nak minta maaf Sebab dia merasa tersepit (saya ulangi sekali lagi ... memang itu perangai keling) kerana Dr M lah yang telah menghapuskan kuasa Raja-Raja di Malaysia seperti yang dikehendakki oleh pihak Komunis dan bangsa asing di negara ini.
    Rasanya jelas sekali kenapa Dr M tak nak Raja-raja berkuasa di Malaysia ni kerana dia Warganegara India dan Bukan Warga negara Malaysia (rujuk salinan kad Pengenalan beliau yang pernah di dedahkan suatu masa dahulu)

    Kesimpulannya Dr M kelihatannya mengunjungi DSAI semata-mata mengharapkan sokongan PKR dan musuh beliau untuk menyelamatkan keluarga beliau agar terus berada dalam kerajaan (apakah beliau ada motif lain selain menyelamatkan kedudukan Mukhriz ? - dan mahukan keluarga nya terus menjadi Penguasa di Malaysia ni )
    Kami berharap DSAI jangan terpedaya dengan kelunakan manusia seperti Dr M ni sebab bangsa macam diorang ni akan menggigit kita balik bila mereka dah dapat apa yang mereka inginkan... memang itu perangai keling ! memang itu perangai keling !



    BalasPadam
  4. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  5. Masa berkuasa Anwar dimangsakan,hilang kuasa Anwar juga dimangsakan minta simpati.Itulah politik berideologi akal beracuan penjajah tidak takut dosa pahala.

    BalasPadam
  6. BONGGOK...nak spin citer,,

    baru jer sial kau post citer anwar terseksa, nie apa citer kau nak spin

    Mahathir mahazalimmahafiraun...mahathir pukimak

    BalasPadam
  7. Rahsia Pancutkan Isteri ..
    Kenikmatannya Terasa Hingga Ke Subuh !!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini