TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Selasa, 13 Ogos 2019

KES SEMBURIT SELESAI LEPAS RAYA HAJI ?


Aku dulu yakin KPN yang baru ni, Datuk Hamid Bador memang cekap dan berani buat kerja. Bayangkan dia berani lawan Najib dulu atas prinsipnya menentang kleptokrasi. Keyakinan itu masih ada sampai sekarang tetapi bergantung kepada kesudahan siasatan kes atau skandal terlarang Video yang diviralkan iaitu video di Hotel di Sandakan. 

Kita diberitahu video itu tulen. Ketulenan video itu disahkan juga oleh pakar dari Indonesia yang dibawa untuk ujian oleh Lokman Adam. Aku tidak percaya apa yang Loman perkatakan tetapi aku tidak boleh tolak hasil ujian yang beliau bawa dari pakar Indonesia tersebut, apatah lagi ujian berkenaan bertepatan dengan ujian di negara ini seperti yang diberitahu oleh KPN kita. Ertinya, video itu memang tulen tanpa edit. 

Jika di Indonesa ianya mengesahkan bahawa Haziq dan Azmin adalah sepadan dengan pasangan di dalam video tesebut seperti kata Lokman Adam, aku tidak boleh terima kata-kata Lokman itu namun aku tidak pula menolak kepakaran pihak yang membuat ujian berkenaan. Tentunya aku lebih yakin jika pihak kita di Malaysia ini yang boleh mengesahkannya. Malangnya, ujian di Malaysia gagal menemukan siapa identiti yang menjadi pasangan Haziq. Jangan lupa, Haziq telah pun mengaku dan tidak perlu kita tunggu pengesahan ujian terhadapnya. Siapa pasangannya yang dikatakan mirip Azmin tersebut? 

Pihak polis berulangkali menyatakan pihaknya tidak akan berkompromi dengan sebarang kesalahan jenayah. Kes semburit seperti yang didakwa telah berlaku ini merupakan satu kesalahan jenayah. Biarpun ada yang berkata ini soal politik dan konspirasi, namun sekiranya soal politik atau kononnya konspirasi itu betul berlaku, adakah ianya boleh menghalalkan jenayah dilakukan? 

Sekarang ini rakyat tertunggu-tunggu sampai bila kes ini boleh diselesaikan dan mereka yang terlibat iaitu pelakunya, perakam dan pengedarnya boleh dikenakan tindakan? Beberapa orang telah dipanggil untuk siasatan dan ditahan beberapa hari termasuk Haziq. Farhash, pegawai Anwar juga turut ditahan beberapa hari. Pasangan Haziq yang dikatakan menyerupai Azmin itu masih bebas di luar sana. 

Di sinilah ujian terhadap tahap profesionalisma PDRM. Apakah PDRM di bawah Datuk Hamid Bador lebih berwibawa atau sama malahan lebih rendah dari sebelumnya? Kita tunggu dan lihat selama mana kes ini akan disiasat. 

mandor.blogspot.com

15 ulasan:

  1. SI BEDUL TU BURUNG KAKAK TUA ATOK KAU
    SURUH JERIT DIA JERIT SURUH TONGGENG DIA NONGGENG
    IPAH KOYAK PUN BURUNG SEMBURIT ATOK HAMLAU
    SUMA JADI MUDAH LUPA BODO LEMBIK MCM LEMPENG


    KIKIKIKIKI...

    #POPCORNTAMBAHDANTEPUK

    BalasPadam
  2. Seronok dan enaknya 1:11 ni mengata orang itulah...ginilah... dia ni pulak anjing suruhan siapa... bukan main hebat menyalak...

    BalasPadam
  3. LAFAZ AMPUN MAAF MACAI DAN AHLI PPBM SEMPENA PENYATUAN UMMAH UMNO/PAS PADA 14.SEPT.2019

    Kami, ahli-ahli UMNO/PAS dan Penyatuan Ummah telah mendengar permintaan kamu dan di bawah ini kami drafkan LAFAZ AMPUN MAAF untuk dibacakan oleh Tun Dr Mahathir dan ahli-ahli Ppbm sebelum kami menerima anda sebagai saudara seperjuangan semula setelah PM ke 7 terkontang kanting ditinggalkan PKR (Brader Anwar Bin Ibrahim)dan PAN (Mat Sabu Mujahit dll) dalam mendapatkan sokongan PM ke 7. Semoga umat Islam dan Melayu kembali bersatu dan mempunyai suara yang kuat di negara ini.

    LAFAZ AMPUN MAAF MACAI & AHLI BERSATU

    Kami, ahli Ppbm (Bersatu) ingin memohon ampun dan maaf di atas kesilapan yang telah kami lakukan:-

    1. Kami mengaku bersalah kerana telah mengakibatkan perpecahan umat Melayu dan umat Islam di Malaysia

    2. Kami mengaku bersalah kerana melanggar larangan Allah swt kerana telah bekerjasama dengan golongan harbi, iaitu golongan EVANGLIST KOMUNIS, SOSIALIS, COMANGO LIBERALIS, SYIAH, G25 PLURALIAR MURTAD & SEKULAR yang mengakibatkan kerugian kepada umat Islam dan umat Melayu

    3. Kami mengaku bersalah menipu membatuapikan rakyat dengan fitnah jijik janji-janji palsu dan yang tidak dapat kami tunaikan semata-mata untuk menang dalam PRU14

    4. Kami mengaku bersalah kerana menipu dan memfitnah Datuk Seri Najib dan UMNO dengan tuduhan-tuduhan yang sampai sekarang tidak dapat kami buktikan di mahkamah walaupun kami telah menguasai kerajaan

    5. Kami mengaku bersalah kerana telah gagal mengekang dominasi DAP dan golongan EVANGLIST KOMUNIS, COMANGO SYIAH, G25, LIBERAL SEKULAR, PLURALISMA MURTAD yang lain dalam kerajaan sehingga terpaksa memberikan begitu banyak jawatan penting kepada mereka termasuk jawatan menteri, timbalan menteri, Peguam Negara dan Ketua Hakim

    6. Kami mengaku bersalah kerana telah membuat fitnah ke atas institusi Islam seperti Tabung Haji sehingga mengakibatkan aset dan saham yang bernilai telah diambil alih dan diuruskan oleh golongan harbi dan meninggalkan Tabung Haji dengan bebanan hutang tanpa jaminan kerajaan serta mengakibatkan urusan haji yang selama ini mudah dan murah telah menjadi mahal dan disulitkan

    7. Kami mengaku bersalah kerana telah mengakibat ekonomi Malaysia semakin teruk, aset-aset bernilai yang selama ini dibina telah dijual kepada orang asing, peruntukan kepada rakyat semakin kurang, cukai ke atas rakyat semakin tinggi dan hutang negara telah menjadi bertambah dengan begitu banyak sekali

    8. Kami mengaku bersalah kerana telah melemparkan begitu banyak penghinaan dan fitnah ke atas UMNO dan Pas, saudara seIslam dan sebangsa kami demi mendapatkan sokongan umat Islam dan umat Melayu Malaysia

    Kami merayu, terimalah permohonan maaf kami kerana kami harap umat Melayu dan umat Islam Malaysia dapat bersatu padu agar kehendak-kehendak DAP, golongan evangelis dan golongan LIBERAL SEKULAR, COMANGO, G25, SYIAH, PLURALISMA MURTAD ini dapat dikekang sebelum ia merosakkan negara dan agama yang kita kasihi.

    Sekian,

    Tun Dr Mahathir Mohamad dan ahli-ahli Ppbm (Bersatu)

    *Nota: Kami tidak akan sekali-kali meninggalkan UMNO/PAS Penyatuan Ummah, tapi kami boleh mempertimbangkan kerjasama dengan Ppbm demi kepentingan Islam dan Penyatuan Ummah.

    ** Mohon ahli-ahli UMNO/PAS dan Penyatuan Ummah sebarkan dan manfaatkan draf ini untuk dibaca oleh ahli-ahli Ppbm di kawasan Parlimen dan Bahagian masing-masing.

    BalasPadam
  4. semoga kebenaran akan muncul juga nanti...
    done follow your blog.
    www.zukidin.com

    BalasPadam
  5. Salah 1 cara untuk menjatuhkan pihak lawan dalam politik...

    BalasPadam
  6. Islam akan jadi sampah di Malaysia sekiranya pemimpin bertelagah sesama sendiri.

    Dalam beberapa buah hadith, Rasulullah mengingatkan kepada kita tentang beberapa perkara yang dilakukan oleh umat terdahulu yang telah membinasakan mereka. Antaranya ialah:

    "Ikutilah pemimpin yang mana banyak panah panah fitnah datang pada nya dan ikuti lah dia, pemimpin yang difitnah itu adalah pemimpin kamu." Sahih Bukhari

    "Sekiranya kamu tidak mahu pertahankan islam maka pakaikan lah kain kafan di badan kamu itu yang layak bagi kamu" Hamka


    1. Bertelagah dengan pemimpin mereka sendiri. Apabila pemimpin mereka menyatakan sesuatu kebenaran, mereka sendiri membantah malah bertelagah dengan kebenaran tersebut. Sabda Rasulullah:

    فإنَّما أَهْلَكَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ، كَثْرَةُ مَسَائِلِهِمْ، وَاخْتِلَافُهُمْ علَى أَنْبِيَائِهِمْ

    “Sesungguhnya telah binasalah umat sebelum kamu kerana banyak mempersoalkan (mengajukan soalan kepada Nabi mereka) dan mereka berbantah (bercanggah) dengan arahan Nabi (iaitu pemimpin mereka ketika itu). (HR Muslim)

    2. Yang membinasakan ummah ini juga adalah apabila pemimpin mereka sendiri mengutamakan kroni dan anakcucu mereka. Bahkan tidak berlaku adil kepada rakyat. Perkara ini dijelaskan oleh Rasulullah yang bersabda:

    إنَّما أَهْلَكَ الَّذِينَ قَبْلَكُمْ أنَّهُمْ كَانُوا إذَا سَرَقَ فِيهِمِ الشَّرِيفُ تَرَكُوهُ، وإذَا سَرَقَ فِيهِمِ الضَّعِيفُ أَقَامُوا عليه الحَدَّ

    “Sesungguhnya telah binasa umat sebelum kamu kerana apabila yang mencuri itu orang yang mulia (orang yang mempunyai kedudukan), kamu tidak kenakan hukuman ke atas mereka, tetapi apabila rakyat yang lemah melakukan kesalahan, kamu hukum mereka.”

    Hadith ini mengingatkan kepada kita bagaimana sekiranya pemimpin itu tidak adil, bahkan menyelamatkan kroni mereka sahaja, maka ia akan menjadi punca kebinasaan ummah ini.

    3. Sifat lidah bercabang, fitnah, batu api,tamak haloba pemimpin yang mengutamakan kepentingan diri juga akan membinasakan ummah ini. Sabda Rasulullah:

    إياكم والشحَّ فإنه أهلك من كان قبلكم أمرهم بالكذبِ فكذبوا وأمرهم بالظلمِ فظلمُوا

    “Jauhilah sifat kedekut, kerana sesungguhnya umat terdahulu telah binasa kerana sifat ini menghasut mereka untuk menipu, lalu mereka menipu. Sifat ini membimbing mereka untuk melakukan kezaliman, lalu mereka bersifat zalim.”

    Pemimpin yang tamak dan kedekut pembohong lidah bercabang untuk memberikan sumbangan buat Islam akan membinasakan ummah ini.

    4. Bahkan sifat pemimpin Muslim yang cintakan dunia juga akan menyebabkan ummah ini menjadi lemah seperti sampah. Mereka ditendang ke sana ke mari, dihina oleh orang kafir kerana sikap cintakan dunia. Sabda Rasulullah:

    يُوشِكُ الأُمَمُ أَنْ تَدَاعَى عَلَيْكُمْ كَمَا تَدَاعَى الأَكَلَةُ إِلَى قَصْعَتِهَا ». فَقَالَ قَائِلٌ وَمِنْ قِلَّةٍ نَحْنُ يَوْمَئِذٍ قَالَ بَلْ أَنْتُمْ يَوْمَئِذٍ كَثِيرٌ وَلَكِنَّكُمْ غُثَاءٌ كَغُثَاءِ السَّيْلِ وَلَيَنْزِعَنَّ اللَّهُ مِنْ صُدُورِ عَدُوِّكُمُ الْمَهَابَةَ مِنْكُمْ وَلَيَقْذِفَنَّ اللَّهُ فِى قُلُوبِكُمُ الْوَهَنَ ». فَقَالَ قَائِلٌ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَا الْوَهَنُ قَالَ « حُبُّ الدُّنْيَا وَكَرَاهِيَةُ الْمَوْتِ ».

    “Hampir saja para kaum (orang kafir) akan mengerumuni kamu dari berbagai penjuru, sebagaimana mereka berkumpul menghadapi makanan dalam piring”. Kemudian seseorang bertanya: “Wahai Rasulullah, apakah kerana bilangan kita sedikit?”

    Rasulullah berkata: Bahkan kamu ketika itu sangat ramai! Akan tetapi kalian seumpama sampah yang dibawa oleh air hujan. Allah akan menghilangkan rasa takut pada hati musuh kalian dan akan menimpakan dalam hati kalian ’Wahn’. Kemudian seseorang bertanya,”Apa itu ’wahn’?” Rasulullah berkata,”Cinta dunia dan takut mati.” (HR Abu Daud)

    Semoga Allah membimbing kita

    BalasPadam
  7. X dpt jemputan ke mlm ni? Geng kartel kata fuziah dan saifudin nasution mcm dah berpaling tadah sokong azmin demi jawatan. Perjumpaan mlm ni zenith katanya guna bajet kementerian azmin walhal perjumpaan politik.melibatkan ngo muafakat pahang.

    BalasPadam
  8. PM ke 7 sedaya upaya mahu 'hijack' sokongan orang Melayu pada Penyatuan Ummah pada 14.9.2019 nanti. Awas mainan rasis dari PM ke 7 manusia munafik lidah bercabang pakar permainan sentimen kaum sedang mengalunkan okestra lagu perkauman bagi mrncipta krisis di Malaysia.

    PENYATUAN UMMAH PERLU DUDUK DAN JANGAN LARI.. TAMBAH POP CORN DAN TEPUK WAYANG RASIS CIPTAAN PM KE 7 SESAMA SENDIRI DALAM PH...

    Kem Panji Kunyit mana melingkup dulu Penyatuan Ummah hanya tepuk sambil makan pop corn.

    Dengan penyatuan ummah UMNO dan PAS, untuk PH menang sekali lagi dalam pilihanraya umum dan untuk DAP terus mengekalkan kuasa di Putrajaya, mereka kini memerlukan lebih banyak sokongan daripada orang-orang Melayu iaitu sekurang-kurangnya 30%...

    Walaubagaimanapun kini sokongan Melayu kepada Pakatan semakin terhakis...

    Pakatan tahu jika keadaan ini berterusan, PH berhadapan dengan risiko kekalahan pada PRU-15 akan datang...

    Dr. Mahathir memerlukan satu target dan isu untuk menarik kembali perhatian dan sokongan orang-orang Melayu...

    Lantas Dr. Mahathir dengan tiba-tiba dan tidak semena-mena telah menyerang Dong Zong...

    Apa yang Dr. Mahathir buat ini tentunya sudah dirancang dan disengajakan untuk menarik sokongan Melayu kepada Bersatu dan Pakatan..

    Dr. Mahathir memang pakar mencipta krisis untuk kepentingan dirinya...

    Setiap kali sokongan orang-orang Melayu dan Islam kepadanya jatuh seperti yang berlaku pada tahun 1990an, Dr. Mahathir akan memainkan retorik anti-Cina dan anti-Yahudi untuk menunjukkan yang dia adalah pejuang Melayu dan Islam, walaupun dia sebenarnya mempunyai hubungan rapat dengan kroni-kroninya iaitu taikun-taikun Cina dan juga dengan pihak Yahudi dan Israel.

    Contohnya, pada tahun 1990an apabila sokongan orang-orang Melayu dan Islam kepadanya merosot akibat kebangkitan PAS, Dr. Mahathir telah melaungkan seruan anti-Yahudi dan anti-Israel untuk menarik perhatian dan sokongan orang-orang Melayu dan Islam...Sedangkan Tun pernah menulis surat kepada 3 PM Isreal

    Awasi game rasis dendangan PM ke 7 krisis dalaman PH

    PM ke 7 Tun Mahathir di belakang tabir, pada tahun 1994, Dr. Mahathir telah mengadakan pertemuan sulit dengan Perdana Menteri Israel Yitzhak Rabin dan Menteri Luar Israel Shimon Peres di Perancis...

    Di hadapan rakyat Malaysia, Dr. Mahathir telah menafikannya walaupun pertemuan ini telah dilaporkan oleh TV Israel dan institusi berita antarabangsa AFP...

    Dia cuba menunjukkan yang dia kononnya seorang pejuang Islam anti-Israel dan anti-Yahudi di mata rakyat Malaysia...

    Tetapi sebaliknya, pada tahun yang sama, pentadbiran Dr. Mahathir telah menarik balik sekatan import terhadap barangan Israel ke Malaysia...

    Inilah perangai munafik Dr. Mahathir!!!

    Untuk menunjukkan PM ke 7 kononnya adalah seorang pejuang nasionalis Melayu pula, Dr. Mahathir kerap menyerang dengan retorik anti-Cina...

    Awas game rasis dari PM Lidah Bercabang sang fitnah sesama sendiri sedang berantakan..

    Penyatuan Ummah hanya perlu makan popcorn dan tepuk...

    #popcorntambahdantepuk

    BalasPadam
  9. Menteri pertahanan dropped out from school Menteri Pertahanan Mat Sabu akan buat lapuran polis mengenai permohonan maaf dibuat Koon.

    Mohamad Sabu dalam sidang media selepas itu memaklumkan tidak akan ada perkataan menerima maaf yang akan keluar dari mulutnya.

    Sebaliknya menyerahkan perkara itu kepada polis.

    “Tidak sebut soal maafkan. Tidak ada perkataan maaf dan sebagainya.

    Laporan terhadap ahli perniagaan Koon ini kita serahkan kepada polis untuk mengambil tindakan atau tidak, atas kebijaksanaan mereka,” katanya dalam sidang

    ACAH ACAH PAK MAUN AJER SI BANGANG
    MCM ACAH2 BRANI ATOK VS DONG ZONG
    SKALI TOKONG TEMPIK TELO BERGOYANG
    KES ROGOL SMPI LA NI POLIS GEBANG


    KIKIKIKIKI...


    #tokongjerittelogoyang

    BalasPadam
  10. pelik takkan macai atau pegawai pengiring Jijah TP PM dan Bakal PM tak amik gambar masa gi aji ari tu...??

    Bang non tak kan la satu gambar video klip bang non perji haji tak siar lansung...


    mabrur sangat haji bang non kottt..
    pluralisma mabrur nyerrr


    #susahnakcayoapolaginakterimo

    BalasPadam
  11. KEPUTUSAN KHAT JAWI DI TANGAN PIBG SEKOLAH BUKAN PERDANA MENTERI.

    KENYATAAN MEDIA BIRO PENDIDIKAN PARTI PUTRA

    ISU MEMALUKAN KEPUTUSAN SERAH PADA PIBG TENTUKAN PENGAJARAN TULISAN KHAT JAWI

    1. Biro Pendidikan Parti PUTRA amat sedih, dukacita dan amat marah dengan keputusan kabinet yang menyerahkan isu Khat Jawi kepada PIBG Sekolah Jenis Kebangsaan.

    Mereka yang menentang maka pasti mereka tolak. Lebih baik buat keputusan cadangan Khat Jawi dibatalkan sahaja.

    2. Dong Zong lebih hebat dari PM dan Kabinet adalah kabinet Dong Zong.

    Kementerian Pendidikan dan Menterinya tersungkur menyembah bumi kerana tidak berupaya melaksanakan dasar-dasar nasional berpaksikan kepada Asas Perlembagaan Negara dan Dasar-dasar kepentingan nasional.

    3. Jelas sekali keputusan yang dibuat oleh Kabinet hasil dari tekanan-tekanan beberapa ‘Menteri Haprak PH’ dan Perdana Menteri Tun Mahathir tunduk serta hilang taring dan kewibawaannya.

    Pandangan PM Tun Mahathir tidak langsung dihormati.

    4. PUTRA menggesa Menteri Pendidikan Dr. Mazlee letak jawatan kerana kementeriannya dicerobohi saperti mana Zionis ceroboh Palestin.

    5. Minda dan kecerdikan rakyat yang patriotik dipersendakan.

    Dasar Pendidikan Negara berkiblat kepada Negara China dan India ke?

    MEMALUKAN NEGARA.

    MALAYSIA SUDAH JADI NEGARA LALANG BERSAMA PEMIMPIN MELAYU YANG LALANG DAN HANYA HEBAT BERETORIK SAHAJA.

    APABILA DIUJI DAN DITEKAN, MEREKA MENIKUS.

    6. Tun Dr Mahathir Muhamad, Pengerusi BERSATU meletakkan jawatan selaku Perdana Menteri Malaysia yang ke-7 sekiranya apa yang beliau perkatakan ini adalah dusta.

    BalasPadam
  12. Pandangan PM Tun Mahathir tidak langsung dihormati.

    KAH KAH KAH TULISAN KHAT JAWI JADI TRAGEDI
    KAH KAH KAH KHAT JAWI KEPUTUSAN DI TANGAN PIBG
    APA LAH NAK JADI PIDANA MINTRI KITA KALI INI
    MENTRI PILAJARAN BOLE BRAMBOS MAZLEE
    KAH KAH KAH POOJAAN RETIS SUAM KUKU WARDINA INI

    KIKIKIKIKI....!!

    4. PUTRA menggesa Menteri Pendidikan Dr. Mazlee letak jawatan kerana kementeriannya dicerobohi saperti mana Zionis ceroboh Palestin.

    5. Minda dan kecerdikan rakyat yang patriotik dipersendakan.

    Dasar Pendidikan Negara berkiblat kepada Negara China dan India ke?

    MEMALUKAN NEGARA.

    MALAYSIA SUDAH JADI NEGARA LALANG BERSAMA PEMIMPIN MELAYU YANG LALANG DAN HANYA HEBAT BERETORIK SAHAJA.

    APABILA DIUJI DAN DITEKAN, MEREKA MENIKUS.

    BalasPadam
  13. News terkini Atok kau U turn pasal Zakir Naik... tak ke babi namernyer nih...!!??

    Tunggu HPU149 di PWTC itu ...

    Sudah jelas Zakir Naik menimbulkan ketegangan kaum – Mahathir

    “Saya sendiri tidak pernah buat kenyataan orang Cina pergi balik China tetapi beliau (Zakir Naik) datang ke sini, dia boleh cakap begitu,” kata Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.



    Menurut Dr. Mahathir, kedudukan pendakwah Islam yang berasal dari India itu akan ditentukan melalui proses perundangan yang adil.

    Tambahnya, sebagai seorang penduduk tetap, Zakir tidak boleh bercakap mengenai politik apatah lagi menyentuh mengenai perkauman yang merupakan isu sensitif di negara ini.

    “Pertama sekali saya tidak tahu siapa yang beri status PR kepada beliau tetapi sebagai PR seseorang itu tidak boleh bercakap mengenai politik kaum.

    “Dia boleh berceramah tetapi dia bercakap mengenai hantar orang Cina balik ke China, itu politik.

    “Kita mesti sentiasa berhati-hati dengan apa yang kita cakap kerana ianya sensitif kepada masyarakat lain,” tegasnya.

    Menurut Dr. Mahathir, kerajaan tidak pernah berniat untuk menghalang Zakir daripada mengadakan ceramah agama asalkan beliau tidak bercakap mengenai politik.

    “Kita tidak mahu halang dia (daripada ceramah agama) tetapi agak jelas yang beliau mahu masuk campur politik kaum di Malaysia.

    #AGENDAHPU149BOIKOTBARANGCINA

    BalasPadam
  14. MANIPESTOL ATOK MME MACAM CIPAN
    JANJI HAPUSKAN TOL LIDAH BERCABANG
    PALANG TOL JER RUPA NAK DIHAPUSKAN
    MACAI BODOH MASIH TERKINJA BANGANG



    kikikikiki..


    miajalipahJR

    #hpu149agendaboikotbarangcina

    BalasPadam
  15. Abah nak tanyo nihh..

    sapo bole jawab abah bagi adiah..!!

    Mano lagi 'POWER' kuasa di Mesia pasal pelajaran Jawi

    i. PIBG
    ii. Aljubori
    iii. Mazlee
    iv. Tun Mahathir
    v. Tokong

    A. i dan v
    B. ii dan iii
    C. ii dan iv
    D. iii dan iv
    E. ii, iii dan iv

    BalasPadam