RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Ahad, 31 Mac 2024

DUA PENGGAL UNTUK PMX

 


3 ulasan:

  1. KWSP bagi bonus setengah bulan pada kakitangan nya. Sebabnya ialah asset dan kewangan KWSP diguna untuk mengekang kejatuhan nilai ringgit.

    Sebelum ini sangat meriah paling sikit pun 2 bulan bonus sepanjang Bossku menjadi kerajaan.
    Ahmad Zulqarnain Onn berkata, portfolio KWSP ‘sangat pelbagai’ dan tersebar di seluruh dunia dan ringgit jatuh beri sedikit kesan kepada aset KWSP..!!

    RM35.3 bilion hasil pelaburan KWSP boleh ditukar kepada ringgit. Tahun ini dibawah papangang dan anak anak papanya hanyalah setengah bulan saja.

    Kenyataan Bank Negara Malaysia (BNM) supaya usaha secara bersama menggalakkan GLC dan GLIC membawa pulang pendapatan luar negara dan menukar kepada ringgit, pendapatan pelaburan luar negara KWSP itu adalah antara sasaran potensi aliran masuk kembali ke Malaysia

    Kenapa setengah bulan sebab duit KWSP diguna untuk mengekang penurunan nilai ringgit di dalam pasaran.

    Ini lah bahana bila papangang Jadi kerajaan.. Pelaburan tak meningkat, pelabur luar tak masuk melabur dalam negara, saham merudum pelabur mengubal saham semakin meningkat ekonomi tidak berkembang, pelbagai cukai diperkenalkan dan cukai dinaikkan bagi menampung perbelanjaan kerajaan dan mengekang kejatuhan nilai ringgit. Harga barang naik mengila melambung tinggi, cukai SST naik 8% subsidi dihapus maka Rakyat kena berbelanja lebih sebab pelabur tidak datang melabur dan pelabur yang sediada sudah memindahkan operasi mereka ke nagara lain... bangangggg...!!

    Zulqarnain senada dengan BNM dan berkata KWSP membeli lebih banyak aset dalam ringgit. Kesan kejatuhan ringgit beri sedikit kesan kepada aset dan kewangan KWSP..!!

    Pada walaun anak anak papangang sekelian yang susah rakyat. Tidak membantu sama sekali kesusahan rakyat jelata... Bangangggg...!!

    BalasPadam
  2. Bila nak tangkap Tun Mahathir Mohamad.

    Dari dolu lagi haku dah habaq masa pH Jadi kerajaan. Tun Mahathir bagi Pulau Batu Putih sambil gentle gentle garu telo labuh dia saja

    https://vt.tiktok.com/ZSFqRNSAU/

    Link atas tu dah makbul pun apa yang haku tools dolu dolu tu... Selagi sanggup jadi barua DAP@ LeeKwanYew mme nak kena bodoh bangang dengan kaum DAP@LeeKwanYew...

    Bila Nak tangkap Tun nih...!! Jangan lupa buru sekali torwong bawah laut lagi sekor tu...!!

    "No Boboi No pejwang" kekal relevan selagi ada air dan matahari di bomi bertuah ini..!!

    #MemburuSambilPhaChuCheng..!!

    BalasPadam