TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

SAYANGI MALAYSIA, HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sabtu, 16 Julai 2011

SATU KEPALA RM25 UNTUK MAKAN, MUNASABAH KE?

Ghairah bela diri PDRM akui salah guna dana awam. Tahan lebih ramai atau
Polis 'curi' wang rakyat ? Ketua Polis sila jawab !


Polis sibuk nak bela diri kononya semua peserta himpunan BERSIH 2 diberikan layanan sempurna. Baca kenyataan Polis yang dilaporkan media kononya menyatakan RM25 seorang menjadi peruntukan yang digunakan untuk membiayai makan minum peserta ketika ditahan.

Bila ditanya kepada orang - orang yang ditahan mereka menyatakan mereka makan Ayam Goreng, Sayur, Sambal dan Nasi Kosong beserta dengan air manis. Hah! adakah ini harganya RM25 satu orang.

Pergilah ke mana - mana pembekal makanan memasak, tanyakan harga menu tersebut untuk lebih dari 1000 orang makan secara buffet... rata-rata akan mengatakan RM6 satu kepala malah ada yang akan menawarkan semurah RM4 sahaja jika cara pembayaran dipermudahkan.

Makanya PDRM keluar buget (wang rakyat) RM25. Mana pergi lagi RM20 ? Ini melibatkan salah guna kuasa... SPRM digesa masuk dan menyiasat perkara ini ....

Sebenarnya perkara ini sememang berlaku lama .... makanan dalam lokap siapa pernah periksa berapa harga diperuntukkan dan bagaimana mutu makanan disajikan dan siapa yang meraih keuntungan 'rasuah' tersebut ?
Link
Satu lagi teori menurut orang - orang yang ditahan, menurut mereka yang ditahan sebenarnya menjangkau lebih dari 3500 orang, tetapi sebaliknya yang diistiharkan hanya 1000 lebih. Mungkin saja kalau jumlah wang dibelanja untuk makanan kalau jumlah tahanan lebih ramai mungkin membawa ke jumlah harga munasabah...

Sekarang ini PDRM kena jawab mereka tahan lebih tapi tak istihar atau ada kegiatan 'rasuah' dalam membelanjakan wang rakyat dalam menyediakan makanan orang yang ditahan./Chegubard

7 ulasan:

  1. Dorang jangka tangkapan 5000 atau 10000 orang kot jadi dah siap budget awal-awal.... (bersangka baik) walaupun dok cerita nasi briyani la itu la, ramai yang cerita nasi kosong air kosong budget dalam RM6.0 adala kot... Kesimpulannya - nak berlakon tapi tak kena.

    BalasPadam
  2. PADA AKULAH..

    LEBIH BAIK AKU DECLARE SATU KEPALA MEROYAN KOS MAKANNYA RM 50.00..

    BERBALOI DIFITNAH, DICEMUH DAN DIKEJI OLEH PUAK YG SEMEMANGNYA MENJADI ALAT PROVOKASI MAKHLUK PENGKHIANAT.

    LAGI BANYAK DUBUK2 MEROYAN..DAN OINK-OINK MENYONDOL MAKA LAGI BANYAK DANA MASUK.

    BUAT BAIK PUN DIKATA DAN DIKEJI.. ADA LEBIH BAIK BERTINDAK TEGAS DAN KERAS..

    MAKA PEMBENTANGAN BUDJET PADA OKTOBER NANTI.. KENA NAIKKAN PERUNTUKAN PERTAHANAN AWAM!!

    ...PEBENDE..

    BalasPadam
  3. UTUSAN MERAPU/BERITA MELOYA/BERITA 3 SUKU16 Julai 2011 8:36 PTG

    ANON 714

    KEPALA BANAR KAUUUUU

    BalasPadam
  4. HARAMJADAH DAILY/SIA-SIA SAH/MENKONEKKUINI

    buat um/bm/b3/4 8.36pm..

    yg disebut tu memang disediakan buat buat lu!!

    pastu gua sama big boss 'B'rader 'A'nuar 'B'in 'I'brahim.. cari adik-beradik jantan lu..

    ok apa..Big Brader boleh!!!

    BalasPadam
  5. haityyyaaa....byk patutt loo.makan tuhh.lu ingat apa?manyakkkkk lapoooo.lu bayangkan kita DAP bagi rm30 saja maaa.tambang lagi.minyak.tido kat bwh jmbtn lagi.mkn minum lagi..mana cukup looo.ini melayu byk kuat makan oooo.susah la ini mcm.haiyaa.

    haiyaaaa.kasi sprm siasat sama DAP.mana cukup woooo.suluh olang dtg jerit dari pagi sampai pitanggg..rm 30 saja ka.haiyaaaa

    BalasPadam
  6. Rm 25 pun nak dihebohkan...hoiii singh... itu duit mak bapak ko ke....itu duit rakyat leee....apa aku peduli berapa byk duit dikeluarkan.....sapa suruh tangkap orang awam yg buat demo.....lepas tu bising pasal duit makan...Itu rosmah kebas duit rakyat ko x bising....kalau berani pi tangkap Rosmah....

    BalasPadam
  7. aku mula dengan nak kata aku bodoh pun katalah.

    aku yang biasa kerja dengan si pembekal makanan tak hairan dengan jumlah rm 25.00 itu.
    sebabnya,kalau dapat claim dalam masa 6 bulan pun kira sudah baik.
    silap silap ,bila kompeni nak bankrup baru cek claim sampai.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini