TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 23 Ogos 2011

UMNO SEMAKIN HILANG PUNCA, SAAT TERBAIK TAWAN PUTRAJAYA

Oleh: WFAUZDIN NS

UMNO kini terumbang-ambing untuk mencari isu baru yang boleh digunakan bagi memburukkan imej PR. Setakat ini kesemua isu yang dibawa oleh Umno gagal samasekali dan kebanyakannya memakan diri sendiri. PRU ke 13 nanti, satu-satunya PRU yang paling selesa untuk PR menguburkan Umno/Bn dan kita hanya perlu bekerja lebih kuat lagi agar segala maklumat dan tipu daya mereka disampaikan kepada seluruh rakyat.

Umno cuba bermain dengan isu JAIS memasuki gereja kononnya untuk menggambarkan Kerajaan PR Selangor di bawah PKR gagal tangani isu murtad. Apabila Kerajaan Negeri Selangor bertindak pantas dengan menyerahkan siasatan kes ini kepada JAIS dan tidak melatah dengan mainan politik Umno, maka gagal lagi helah parti sekular ini. Kerajaan Negeri Selangor merujuk isu ini kepada Sultan Selangor selaku Ketua Agama, dan dibentuk pula Majlis Syura yang melibatkan Mufti Selangor, maka bertambah kecewa Umno untuk terus bermain dengan isu yang dianggap kontroversi ini.

Tindakan bijak PAS yang tidak terperangkap dengan helah Umno untuk memecahbelahkan hubungan di antara Exco Agama Dr Hassan Ali dengan pimpinan PAS serta Kerajaan Negeri Selangor tentunya mengecewakan Umno. Akhirnya isu ini menjadi basi dan tidak lagi sehangat awalnya. Apa yang timbul, Umno dipersalahkan kerana lebih 50 tahun mereka memerintah negara ini namun parti ini tidak pernah serius dengan gejala murtad. Tidak kurang dari dua atau tiga kali PAS pernah usulkan di Parlimen agar Undang-Undang Murtad ini dipinda, namun Umno tidak pernah peka dan sensitif. Sekarang, Umno cuba untuk menjadi hero membela Islam kononnya.

Timbul pula isu melarang penggunaan pembesar suara sewaktu membaca Al-Quran diwaktu Subuh di P.Pinang. Umno terus menonjolkan diri untuk menjadi juara membela Islam di P.Pinang pula. Zahid Hamidi secara tiba-tiba bersuara di dalam hal ini dengan menggunakan akalnya yang cetek di dalam membicarakan soal hukum agama. Beliau mahu menunjukkan kehebatannya dalam aspek hukum mengatasi Majlis Fatwa P.Pinang. Perangkap tidak menjadi, rupa-rupanya larangan tersebut telah lama dikuatkuasakan di Perlis sebuah negeri di bawah Umno. Gagal lagi Umno di dalam isu ini.

Jelas, Umno semakin terdesak tambahan pula apa yang mereka cuba rahsiakan selama ini terbongkar. Skandal SPR dan JPN ternyata meresahkan Umno kerana kesemua bukti yang didedahkan oleh PR tentang salah laku dan ketidak kecekapan badan ini amat sukar ditangkis lagi. Najib akhirnya terpaksa akut untuk menubuhkan Jawatankuasa Khas di Parlimen untuk menangani isu yang sudah terbongkar ini. Namun, putar belit Najib terserlah apabila menyebut PRU akan diadakan tanpa mengira apa jua yang dilakukan oleh Jawatankuasa Khas ini nanti. Ertinya, Jawatankuasa Khas yang ingin ditubuhkan tersebut hanya topeng semata-mata untuk meredakan tekanan yang dihadapi oleh SPR dan JPN.

Harus kita ingat, tiada apa lagi yang boleh kita percaya dari mulut Najib. Kita harus fokus untuk terus bekerja kuat meyakini rakyat bahawa negara ini lebih selamat jika Umno/Bn dapat disingkirkan dari Putrajaya. Inilah saat paling baik buat PR, dan jangan lepaskan peluang ini. Jangan benarkan Umno bernafas walaupun sesaat./wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. Monkey Shooter23 Ogos 2011 6:13 PG

    PeeM pertama adalah bapa kemerdekaan, PeeM Kedua adalah bapa kepada Mat Monggol, PeeM ketiga bapa kepada badut lidah pendek, PeeM keempat bapa kepada ketuanan Kutty-Kutty, PeeM kelima adalah bapa mengantuk dan mertua kepada KJ dan PeeM terkini adalah bapa penyangak dan penipu serta pelelong harta dan wang rakyat.

    BalasPadam
  2. selama 54 tahun menang dengan cara menipu inilah akibatnya usus yang busuk telah bawa ke mata dan otak..akhirnya tak dapat berfikir dengan waras , maka semua tindak tanduknya termakan diri sendiri

    BalasPadam
  3. rREALITINYA BN SEMAKIN DITERIMA RAKYAT,BN DAN UMNO SEMAKIN DEKAT DI HATI DAN DI MATA RAKYAT....SYUKUR ALHAMDULILLAH KE TIGA TIGA PARTI PAKATAN SEMAKIN LEMAH DAN KANTOI...SATU DEMI SATU ALLAH TELAH MENDEDAHKAN KEJAHATAN DAN KEKEJIAN YANG ADA DALAM PAKATAN UNTUK DILIHAT OLEH RAKYAT BERAKAL......AKU PUN DULU ORANG PAS JUGA TAPI KINI SORRY LAH....AKU TAK SANGGUP LAGI DIPERBODOH OLEH PEMIMPIN YANG MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MEMBOLOT SEGALA KEMEWAHAN,KESENANGAN,KUASA SERTA KEDUDUKAN DENGAN MEMIJAK KEPALA HAMBA BAWAHAN YANG RATARATA SEUMPAMA LEMBU GILA KEBODOHAN.....YANG DICUCUK HIDUNG MENGIAKAN APA SAJA KATA PEMIMPIN JAHAT DAN DURJANA DARA PAS......LIHAT LAH PEMIMPIN PAS BERMEWAH DENGAN SEGALA MACAMA NIKMAT DUNIA,BERKERETA BUATAN JERMAN,BERUMAH BANGLO,WANG MELIMPAH SEMUA INI DIRAIH HASIL MELACURKAN AGAMA SUCI ALLAH...BEGITU JUGA DENGAN WALI SELIPAR @ NIK AJIS ULAMA SATU SEN PUN TAK GUNA ..BELIAU BAPA SEGAALA PERMASALAHAN UMMAH NEGARA INI.....TUNGGULAH DI AKHIRAT NANTI DAN TANGGUNGLAH DOSA DOSA PENGIKIUT KALIAN YANG TERSESAT ANGKARA FATWA SONGSANG KALIAN.....AMIN

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini