TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Rabu, 17 Ogos 2011

UMNO YANG SEPATUTNYA MOHON MAAF, BUKAN PAS

Oleh: WFAUZDIN NS

UMNO Selangor semalam menuntut agar PAS memohon maaf kepada Umno di atas kenyataan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali yang percaya bahawa ada `dalang' Umno di sebalik peristiwa serbuan JAIS ke atas Gereja baru-baru ini. Datuk Mustafa Ali berkata beliau bersedia mendedahkan apa yang dipercayainya itu apabila PAS bertemu JAIS nanti, tetapi malangnya terdapat `halangan' dari Istana untuk PAS bertemu JAIS. Baca di sini.

Pada saya, yang paling wajar untuk memohon maaf adalah Umno sendiri bukan sahaja memohon maaf kepada PAS, bahkan kepada seluruh umat Islam di negara ini. Umno yang telah diberi kepercayaan memerintah negara ini lebih dari 50 tahun, sepatutnya Umno bertanggungjawab di atas gejala murtad yang semakin berleluasa sekarang. Di mana undang-undang murtad yang menepati Syarak yang Umno telah laksanakan selaku pemerintah?

Pada ingatan saya, tidak kurang dari tiga kali usul berkenaan perundangan murtad ini telah dibawa oleh PAS di dalam Parlimen agar Umno selaku tunjang kerajaan bersama menyokong usul tersebut demi menjaga kedaulatan dan maruah umat Islam, malangnya Umno tidak memandang usul ini walaupun dengan sebelah mata. Ketika itu Umno masih gagah dan parti sekular tersebut yakin bahawa apa pun akan terjadi pada umat Islam tiada kesan kepada Umno asalkan parti tersebut terus diberi kuasa memerintah.

Apabila Umno telah menjadi seperti sekarang yang begitu lemah dan dhaif, barulah pemimpin mereka cuba untuk berlakun menjadi pejuang Islam. Malangnya, rakyat lebih kenal siapa pejuang Islam dan pejuang rakyat yang sebenarnya. Umno memang tidak boleh diharapkan untuk membela Islam kerana untuk membela nasib bangsanya sendiri pun Umno gagal. Di P.Pinang umpamanya, nasib Melayu dan umat Islam kini dibela oleh DAP, Umno cuma menjadi tukang pecah belah masyarakat Melayu dan Islam dengan fitnah yang nampak jelas kebodohannya.

Dari isu wang bantuan kepada warga emas hinggalah kepada isu menggunakan pembesar suara diwaktu Subuh, Umno menampakkan kejahilannya. Apabila KM P.Pinang, Lim Guan Eng mendedahkan fakta bahawa hampir 100% tender dan projek Kerajaan Negeri diperolehi oleh kaum Bumiputera, Umno ternganga kerana ini tidak pernah berlaku sebelumnya. Ketelusan KM P.Pinang itu tidak disenangi oleh Wanita MCA P.Pinang dan parti itu menganggap DAP terlalu membela kaum Melayu di P.Pinang, sedangkan Umno pula mendakwa DAP anti-Melayu dan Islam. Di sini jelas, percanggahan di antara mereka akibat kebodohan mereka sendiri.

Berbalik kepada isu murtad, Umno seharusnya ikhlas untuk mengatasi gejala ini. Berbeza dengan PAS, parti ini terus komited dengan dasar Islam. PAS tidak mudah melatah dengan isu serbuan ke atas Gereja baru-baru ini, justeru itu PAS memohon untuk mendapatkan penjelasan dari JAIS dan juga pihak Gereja. Malangnya juga, usaha ini disekat atas alasan `merahsiakan maklumat siasatan'. Saya tidak faham, di dalam isu akidah seperti ini mengapa perlu dirahsiakan sedangkan sebelum ini media pencacai saban hari memainkan isu tersebut. Inilah politik namanya, politik yang kotor oleh pihak mereka yang tidak pernah serius dengan hukum Islam./wfauzdin.blogspot.com

7 ulasan:

  1. PAS berak bersepah, mmg UMNO yg salah sbb rekabentuk tandas yg tak mesra pengguna

    PAS berkhalwat dgn bini org, mmg UMNO jugak yg salah sbb UMNO yg suh bini org tuh ngurat lebai2 PAS

    PAS murtadkan org islam, mmg UMNO jugak yg salah sbb sistem pendidikan UMNO yg buat..

    SEMUA UMNO YG SALAH! PAS ADALAH MAKSUM!..

    Sedarlah ALLAH MAHA MENGETAHUI..BERTAUBATLAH PAS, KEMBALILAH KEJALAH ALLAH YG BENAR..BUKAN allah JEsus!

    BalasPadam
  2. dah 54 tahun umno memerintah tp x de sekelumit pun niat utk memartabatkan pemerintahan islam!utk tanpanama kat atas(saya juga)-rajin2lah mengikuti kuliah2 islam agar terang sikit hati,insyaallah

    BalasPadam
  3. ini pencacai umporno sudah mari..sakit tol hati dia...kah kah kah kah ...

    mai sat aku ada ceghita nak khaba'kat hang...

    Dari manuscript lama yang tercatat di atas kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middle east". Orang yang menulis tidak dapat dikesan.

    Seorang nasrani berkata, "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana saya lebih mulia dari bangsa Majusi."

    Seorang majusi pula berkata, "saya juga berasa amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa Majusi. Ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir."

    Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir. Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing."

    Anjing pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai anjing. Ini kerana anjing lebih mulia dari dilahirkan sebagai babi."

    Babi pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi. Ini kerana saya lebih mulia dari manusia yang menjadi ahli umno".

    BalasPadam
  4. yaaa MOSABIT, pale otak kao memang klas la bro. . menusuk kalbu, menikam sanubari mencengkam jiwa, , menyentam raga. . . hahaha hihihi huhuhu

    BalasPadam
  5. KOMEN YG BERNAS N BOLEH DI AMBIL IKTIBAR KALU GUNA OTAK..

    BalasPadam
  6. cayalah Mosabit....nasib baik ko dah bagi dulu .......puak2 UMNGOK ni memang hati dah gelap....syaitan dikatakan malaikat....kesian pulak aku tgk diorg ni kadang2...yg UMNGOK ni pun satu....diorg tak tau ke kebykkan rakyat dah menyampah tgk diorg ni...yg penyokong2 UMNGOK pulak satu hal..yg korang nak jadi lembu dan barua diorg apasal...yg dpt projek tu tahan lagi ini yg sokong membabi buta je...bangang!!!

    BalasPadam
  7. PAS kata takde negara ISLAM dalam al quran? Abih yg HArun Din punye buku pasal NEGARA ISLAM itu APA?

    PAS memartabatkan ISLAM, ptuihhhh!!!...BERHALA, KUIL, pATUNG lagi bYK dibina PAS dari MASJID!!

    cakap berdekah2 uMNO tak memartabatkan ISLAM,

    aku nak citer:

    Tabung Haji, Bank ISlam, Bank Muamalat, JAKIM, KOLEJ ISLAM, UIA, TV ALHIJRAH, BAITULMAL tu suma org PAS buat?

    BODOHHHHHH!!!!!!

    kah kah kah!..

    kena tipu ngan Agen YAHUDI, ANWAR BABI DOLL

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini