TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 2 Julai 2012

TAMPIL BERSAMA WARGA TENTERA DI PORT DICKSON

Oleh:  WFAUZDIN NS

PADA 30hb Jun baru-baru ini, sejarah tercipta buat aku apabila tampil di pentas ceramah umum di Batu 4, Port Dickson iaitu tempat di mana aku dilatih di dalam bidang ketenteraan dahulu.  Sasaran program tersebut sudah pastinya adalah warga tentera sekitar Port Dickson dan bekas-bekas tentera yang menetap di sana.



Atas kapasiti KOBAT (Kor Bekas Angkatan Tentera) yang diwujudkan di dalam PKR Pahang, diasaskan oleh Pengerusi PKR Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman maka aku penuh yakin bahawa kali ini di dalam PRU akan datang, undi majoriti warga tentera akan berpihak kepada PR.  Kehadiran malam itu, majoritinya adalah warga tentera dan bekas-bekas tentera kerana telah diwar-warkan bahawa program malam itu memang khusus untuk golongan ini.

Malang sedikit, program malam tersebut tidak dapat menyaksikan kemunculan Brig Jen (B) Hadi, bekas Panglima dari TUDM yang ada kaitan dengan isu kontroversi kehilangan injin pesawat TUDM.  Beliau tidak dapat hadir di saat-saat akhir kerana keuzuran.  Namun, program malam tersebut dipanaskan oleh seorang tokoh muda yang hebat iaitu Sdr Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR Pusat.  Aku beranikan diri di pentas untuk bercakap berkaitan isu-isu tentera.





Di antara yang aku sebut adalah mengapa warga tentera mesti berpolitik.  Mengapa politik itu penting untuk warga tentera walaupun mereka dilarang untuk menyertai mana-mana parti politik.  Mengambil tahu tentang politik akan dapat memastikan bahawa warga tentera tidak boleh diperdayakan sesuka hati oleh pemimpin-pemimpin politik.  Aku juga menyentuh beberapa isu berkaitan aspek keselamatan dengan membawa kisah atau peristiwa Sauk (Al-Maunah) yang terjadi pada tahun 2000 yang lalu.  Terbaru, peristiwa pencerobohan kem tentera di Melaka.

Sesuai dengan tempatnya, aku juga menyentuh tentang janji-janji Isa Samad (Adun Bagan Pinang) sewaktu beliau berkempen di dalam PRK Dun Bagan Pinang sebelum ini.  Sdr Rafizi menambahkan lagi panas ceramah malam itu apabila beliau turut mendedahkan betapa Najib adalah pengkhianat negara kerana sanggup menjual rahsia keselamatan negara di dalam isu pembelian Scorpene.

Dan, banyak lagi isu-isu berkaitan dengan tentera disentuh malam itu bukan sahaja oleh KOBAT tetapi juga oleh Sdr Rafizi.  Aku merasa program malam itu sangat berjaya kerana bukan mudah untuk mengumpulkan warga tentera dan bekas-bekas tentera untuk hadir di dalam program ceramah seumpama ini.  Syabas pihak penganjur dan terima kasih kepada warga tentera serta bekas-bekas tentera yang sudi hadir./wfauzdin.blogspot.com


24 ulasan:

  1. wahai melayu...(mesti baca sampai habis)

    kerajaan negeri melaka jg jatuh krn kita juga...

    mmglah masa tu sultan nak meroyan nak isteri yg pelik2...putri gunung ledang lah..hati kuman la..jantung nyamuk..

    kerana benci pada raja...org melayu bantu bawak masuk poetugis dgn mudah...tunjuk cara bgmana nk jatuhkan raja sendiri...

    kaum cina pulak bg sewa
    tonngkang2 masuk tentera2 musuh..(tepat bayangan dap hari ini)

    selepas titik itu...kita kehilangan kuasa selama lebih 400 thn...
    JGN INGAT KITA 'BENAR' KITA 'BETUL'

    org melayu yg tunjuk jln pun rasa 'betul' ttg raja yg zolim pdnya..


    AKIBAT TGN KITA SELURUH BANGSA KENA

    cina akn trus mengapi2kan kita selgi buleh..anwar hanya pikir pangkat jawatan nfsu dia sj..nik aziz pun pikir benda yg sama survival politik dan jawatan dia...

    TAK PASAL2 kita letak musuh pengganti PM standby jd PM..KENAPA? KITA DAH HILANG AKAL KE? KALU BN BUAT. MELAYU BUMI MATI JUGA...

    nak xnak jwp ada pd anwar pandikuty..dia teranaiya ke atau.menganaiya diri sendiri..
    dan skrg dia bakal aniaya kaumnya sendiri..


    ingt musuh jg boleh bc tulisan ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangang! Yang bunuh melayu ialah Melayu UMNO lah. Bukan bangsa asing. Yang jual tanah resab Melayu berpuloh juta ekar tu Melayu UMNO lah, bukan bangsa asing. Yang haramkan tukisan jawi di sekolah tu Khir Johari lah, Melayu UMNO bukan DAP,Yang matikan Bahasa Melayu di sekolah2 tu Mahathir, Melayu(?) UMNO lah ngok.Sekarang ni yang tipu orang Melayu Felda, Isa Samad, Melayu UMNO lah ngok. Tak faham2 lagi ke kau ni.Bangang dan Bengap. Itu sebab orang2 macam kau ni asyik meroyan marahkan pemimpin2 yang nak tolong kau dan anak cucu kau.

      Padam
    2. melayu yang dah dilembukan,tak bolih fikir langsong...kat selangor orang melayu dah mati semua ke lepas pr ambil alih kerajaan...lain kali tulis guna otak bukan jadi pencacai dan samseng murahan united lembu..kau terus pilih dan gumbira dengan penyamun2 dan lanun2 bangsat melayu...mampos kau!

      Padam
  2. syabas sdr wfauzdin kerana berani suarakan kebenaran,kelentongan & kebejatan umno-apco-bn bukan fitnah tapi fakta ! parti paling khianat pada umat melayu islam,banyak pembela & pembelot dalam mempertahankan gerombolan dajjal kaki fitnah,kaki kelentong,kaki sauk,kaki rembat khazanah negara tapi mata hati buta menjadi lembu/tenuk dicucuk hidung,hujah tanpa fakta & bukti macam t3suku & utusan meloya & yang seangkatan dengan nya ,ABU penyelamat Malaysia dari gerombolan perasuah & pemfitnah yang gila kuasa !

    BalasPadam
  3. Umno aniaya Melayu sendiri... dah 55 tahun parti melayu perintah berkuasa negara ini... Melayu lah paling ramai miskin di negara melayu ini... betul2 celaka Umno ini... Melayu lah paling ramai penagih dadah... akibat bangsatnya pemerintahan parti melayu... Melayulah paling ramai bohsia yang membuang anak... memang 'haram jadah' melayu umno ini yg mempunyai kuasa dan wang. Jgn nak salahkan org lain...

    BalasPadam
  4. Tak baca sejarah ke:
    Kerajaan Melaka jatuh sebab mamak si kitul & mendeliar...

    Malaysia jatuh sebab mamak pandi kutty.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerajaan perak jatuh sebab mamak zamri.

      Padam
  5. kpd tanpa nama, tak payahlah nak kelentong. jangan cuba nak tipu sejarah. kerana kezaliman sultan melakalah Allah cabut balik amanah pemerintahan dan beri kpd. orang lain iaitu Portugis. umno pun begitulah perangainya, macam sultan melaka jugak. tak hairan kalau peristiwa sejarah akan berulang kembali. Janji Allah tetap benar, pemimpin zalim dan pengikutnya akan Allah ganti. sejarah tak pernah tipu. umno akan tumbang kerana kezaliman dan kemungkaran serta khianat amanah kepada rakyat Malaysia. tak payah engkau nak takut-takutkan kita orang. kalau umno kalah. yang hilang kuasa ialah melayu umno dan pencacainya. melayu lain pulak akan berkuasa. kalau dap naik pun, dia sama macam mca atau gerakan. ingat umno dan geng masa tu baru korang sedar kesilapan korang selama ini.

    BalasPadam
  6. Apa cerita pun PRU13 ni kita kalih 360 peratus sehinggal terbalik semua puak-puak pungkook yang dah kehilangan arah tu

    BalasPadam
  7. nak ikut sejarah lu pun tak lahir lagi sial jadi tak payah cakap bodoh banggang punya melayu siapa yang bunuh melayu kat baling tu dasar pencacai sengal , bodoh serta bengap azali sampai liang lahat .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baghdad jatuh sebab Monggol

      Malaysia jatuh sebab Mat Monggol

      Padam
  8. Syabas saudara ku.
    Kita terus beri pencerahan kepada seluruh Anggota Tentera supaya bersama mencipta sejarah perubahan di Malaysia.
    DH

    BalasPadam
  9. UMNO lah yg mengeramkan telor
    Umat
    Melayu
    Naif
    Otak!
    Dolu2 Kini & Selama2nya, wotak tarak pakey kaa...?
    Ya naddey.. 1987 mahadey kuty dh HARAM kan UMNO asal, lu "tanpa nama 2 Julai 2012 6:23 PG) tarak ingat ka! UMNO sekalang hantu! Sebab tu la banyak pengundi2 hantu dlm daftar SPR!
    Hantu bangla, hantu nepal, hantu indon, hantu siam & mcm2 hantu ada! Utk hiburkan hantu tu maka producer2 Umat Melayu Naif Otak pun kuarkan la filim2 hantu!
    Hantu pocong, hantu congkak, hantu bonceng, hantu mak limah balik kg & mcm2 filim hantu juga ada..... Ni lakerja UMNO utk ajar spesis Umat Melayu Naif Otak!
    Kemuncak pengHARAMan mahdey tu maka Ajib plak megHARAM JADAHkan Peneroka2 FELDA! Low class sgt ke rkyat Mysia berstatus peneroka tu? Utk mereka yg masih taksub sbgi Umat Melayu Naif Otak katakan HARM NO!!!
    Utk tanpa nama... Kau benci DAP tapi kau berkawan dgn MCA & GERAKAN! Kau recycle isu2 Anwar Ibrahim utk terus2an menfitnah beliau! Tak daq modal lain ka?
    Kau mahdey, najib & seluruh spesis Umat Melayu Naif Otak sememangnya lu orang semua CIBAI...!!!
    Cemburu
    Insan
    Bernama
    Anwar
    Ibrahim
    Wakaka wakaka wakakakaka..
    Lawan tetap lawan...
    Hingga Putrajaya dapat kita tawan.

    BalasPadam
  10. HA HA HA

    BELUMBA2 BARUA MELAYU HANYIR SIKITUL NAK MEMERTABAT DAP UNTUK JADI

    TIMBALAN PERDANA MENTERI

    TAK RASA KA BERAPA BARUA NYA TAHAP KORANG SEMUA


    HA HA HA... BAU BUSOKKK KAH KAH KAH
    TAHAP BODOH MELAYU JUAL KUASA MASUK DLM SEJARAH ...LEPAS BRITISH BALIK...KOMUNIS PAP MASUK PULAK...APA LA PUNYA BANGKAI OTAK KORANG

    KE KORANG SAJA2 NAK MENIPU DAP..AKU GOSOK MATA BYK KALI...KORANG NI BODOH SGT KA CERDIK SGT..

    NAK KATA CERDIK TANG MANA CERDIKNYA... X NAMPAK LAAA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak tau cerdik tahap pakatan...

      pergi zoo...ko tgk yg hitam2 tu

      ada bulu byk2 tu..di asyik sebut2
      ''umgok umngok umngok''

      haaa itulah org melayu pakatan tu....
      bodoh tu..pasal antutuya nak bawak balik british komunis belanda jadik ketua kita balikk

      buat penat berperang je..badut badut..

      Padam
    2. Mati semut kerana gula

      Mati Altantuya kerana komisyen Scorpene

      Padam
    3. kalu antutya mati 10 kali pun ..otak aku masih waras untuk tak beri kuasa dap jadi tim PERDANA MENTERI'

      HANYA PEMINTA SEDEKAH JE SANGGUP BUAT MACAM NI..GELOJOH KUASA..TERGAMAK JUAL BANGSA..

      Padam
    4. Harimau mati meninggalkan belang

      Bn mati meninggalkan hutang negara RM538 bilion

      Padam
    5. bodo bodoh bodoh ...kalau bn hutang 600 billion pun TAKAN SAMPAI NAK LETAK KOMUNIS PAP KEMBALI BERKUASA KEMBALI??

      BRITISH DA BALIK...KOMUNIS PAP MASUK BALIK.. KO NI MELAYU APA? IQ KO LETAK KAT MANA?

      PADAHAL semua negara membangun berhutang... SEMUA BUSINESS START BERHUTANG..MELABUR UTK BUSINESS..ITU PUN NAK BG PENDIDIKAN PERCOMA LG TU..apa barang...

      tak cerdik la..sedangkan mcm ni pun CPA ANAK2 Melayu merosot...inikan nak bg free...melepak jelah kat shoping centre..

      kecuali ko babi la...aku xleh nak buat apa2..

      itu tak termasuk dajal perosak. negara 1998...
      2012 baru dollar kembali rendah
      2012- 1998=14 tahun bang...sapa punya gelojoh nak jadi PERDANA MENTERI tu...

      Padam
    6. Lembu amno buat2 takut kat cina. Padahal nak merembat tanah rezab jual kat cukong.

      Tak caya tanya satim diman.

      Padam
    7. klu xtakut pi la dodok tanah LKY TU

      buat demo2 sket...ancam KLUARGA LKY ka...

      NAK TGK KO MERANGKAK MASUK JAIL tak....

      klu berani xtakut..bagai dikata

      dtg la tanah jajahan aku

      http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com

      ayam kg..kalu takut2 xpayah la...

      hahahaa. then coba2 la jadi pilot tentera di singpura kalau ada tulur!!




      *ingat cina buleh msk blog ni

      Padam
    8. Umno relek jer jual tanah rezab pulau redang terengganu kat cina.

      Tak caya tanya vincent tan.

      Padam
    9. kalu buat2 takut cina ,,sedng melyu pkr sayang bebonar pd negara china..apa lg ...pakat2 dodok lah..sana..

      bahagia dodok tanah busat china ni..subsidi.. bila ada je rumah tmn..musti kerajaan china sediakan 'lot bumi'... perkk bahgianya..

      mai. la rkyat jd kan cina2 jd menteri2 berkuasa besar...mai la bc harakah keldaian byk2... musti betul punya.. dijamin halal...

      Padam
    10. Umno relek jer jual tanah kat goh tong. Siap ada share judi lagi.

      Tak takut pun.

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini