TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 17 Oktober 2012

AKIBAT TINGGALKAN PERJUANGAN, INSAN INI 'GILA TALAK'

Oleh:  WFAUZDIN NS

GILA TALAK.  Mungkin itulah perkataan yang boleh digunakan untuk Hassan Jati apabila beliau dilaporkan berkata tidak akan meninggalkan PAS untuk menyertai Umno.  "Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong", sesuai juga buat mantan Pesuruhjaya PAS Selangor yang dipecat itu.  

"Kerana mulut badan binasa", kerana kepetahan mulut beliau itulah maka beliau menerima bahana.  Kepetahan yang Allah anugerahkan kepada beliau sepatutnya digunakan berjuang memperkuatkan PAS parti yang beliau sertai berbelas tahun dahulu.  Malangnya, kerana ego dan bongkak lebih-lebih lagi merasa beliau seorang yang hebat dan berpengaruh di dalam PAS, beliau melanggar disiplin parti.  Jangkaannya PAS tidak akan berani memecat beliau kononnya beliau mempunyai pengaruh yang kuat di dalam parti Islam tersebut ternyata silap.  

PAS telah menegurnya beberapa kali dan beliau juga telah diberi amaran agar sentiasa menghormati disiplin parti terutamanya menghormati Majlis Syura suatu badan yang tertinggi di dalam PAS.  Jadi, tiada sebab Hasan Jati ini merasa beliau dizalimi oleh PAS.  PAS pecat beliau bukan kerana isu Murtad yang kononnya beliau sangat perjuangkan.  Semua tahu PAS memecat tokoh yang kepingin mahu menjadi MB Selangor itu adalah kerana beliau mengkritik dasar Negara Berkebajikan yang dibawa oleh PAS dan dasar ini telah dipersetujui oleh Majlis Syura.  Itu sebabnya.

Kini, tiba-tiba Hassan Jati berkata dia tidak akan meninggalkan PAS.  Silap kenyataannya itu.  Beliau bukan tidak meninggalkan PAS tetapi PAS yang memecat beliau atas kehendaknya juga.  Beliau sememangnya mahu PAS pecat beliau kerana beliau tahu masa hadapan politiknya di dalam PAS telah hancur.  Beliau ditolak oleh ahli-ahli PAS sewaktu Muktamar PAS, bahkan beliau hilang jawatan sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor iaitu satu jawatan yang memungkinkan beliau menjadi MB Selangor sekiranya PAS menang besar di Selangor melebihi kerusi yang dimenangi oleh KEADILAN dan DAP.

Oleh yang demikian, apa gunanya Hassan Jati menyebut beliau tidak akan tinggalkan PAS?  Sebagai isteri yang telah diceraikan oleh suami, mana mungkin boleh ke hulu ke hilir ke ceruk kampong mendakwa bahawa beliau tidak akan tinggalkan suaminya?  Sudah pasti orang kampong akan berkata wanita itu sudah 'gila talak' kalaupun tidak 'meroyan'.

Kita tahu hati kecil Hassan Jati masih yakin PAS jauh lebih baik dari Umno.  Mahu tunjuk menyesal atau merayu kembali ke dalam parti terasa malu.  Mahu berhijrah ke parti Umno, pertamanya beliau tahu dan kenal siapa Umno.  Keduanya, adakah Umno berselera untuk mengambil orang seperti Hassan Jati ini?  Jika sekadar menjadi orang yang pandai bercakap semata-mata tetapi tidak boleh bekerja, di dalam Umno pun melambak orang seperti itu.  Maka, Umno tidak hairan dengan Hassan Jati cuma Umno mahu Hassan Jati menjadi 'sub kontrak' mereka sahaja untuk memusnahkan PAS.

Menyesal kemudian tidak berguna.  PRU ke 13 tinggal beberapa bulan sahaja lagi.  Hassan Jati mungkin sudah merasa pening adakah Umno sudi memberi sedekah satu kawasan untuk beliau tandingi?  Adakah nanti Hassan Jati terpaksa bertanding di dalam pertandingan 3 penjuru berhadapan dengan Umno/Bn dan juga calon dari PR?  Saya rasa elok sahaja Hassan Jati jangan bertanding daripada mendapat malu kehilangan deposit./wfauzdin.blogspot.com

5 ulasan:

  1. Sdra Wan,

    Dato' Hassan sepetutnya mendapat pujian dan kehormatan yg tinggi yg memperjuangkan agama khususnya mengenai isu murtad dan larangan penjualan arak di Selangor dll. Ia telah membuka mata seluruh masyarakat Islam yg membuktikan kewujudan secara sistematik aktiviti murtad di kalangan orang Islam oleh DAP dan kuncu-kuncunya. Masih ingat ke pendedahan Zulkifli Abd Rahman, bekas DAP!!!

    Kenapa mencaci dan memaki manusia ini kalau PKR sendiri tidak pernah berbuat apa-apa mengenainya, jauh sekali menegur pemimpin DAP!!!. PKR sekadar menutup mata dan memekakkan telingga hanya kerana menjaga kesepakatan politik sedangkan kesucian Islam dirobek dan dipijak-pijak oleh musuh ALLAH, DAP sewenang-wenangnya!

    Jelas yg membezakan Dato' Hassan, PKR dan sdra adalah:

    Dato' Hassan memperjuangkan Islam melalui landasan politik sebaliknya PKR dan sdra memperjudikan dan mengadaikan agama Islam melalui politik.

    BalasPadam
  2. "Saya rasa elok sahaja Hassan Jati jangan bertanding daripada mendapat malu kehilangan deposit./wfauzdin.blogspot.com"

    Sdra Wan, biarlah dia kehilangan deposit di DUNIA tetapi di AKHIRAT dia mendapat ganjaran yg cukup besar. Mudah-mudahan dia mendapat rahmat, kesejahteraan dan memperoleh kekuatan utk terus memperjuangkan kesucian Islam.

    ALLAHU AKHBAR...

    BalasPadam
  3. siar tau...jgn pikir2...buat susah je..

    .........komen:

    ..biarla dia nak masuk pas balik

    jadi presiden pas pun layak...

    tgn kiri bangsa tgn kanan agama

    ...


    kalau nak ukur tahap meroyan nak masuk parti semula

    Anua tu buat 7x ganda hasssan tu..

    lagi la..

    nak jumpa paklah utk serah kuasa secara aman..ayoyooo..


    tgk la Agong pun da setuju nak lantik Anuar jd PM ..teruk betullll la...

    sapa tak 'paham' tak tau la....

    BalasPadam
  4. Kena faham isu. Isunya mengapa Hassan Jati dipecat? Bukan isu murtad..bukan isu arak kat Sgor...bukan isu lain, kecuali si Hassan ni langgar keputusan Majlis Syura apabila beliau menentang konsep Negara Berkebajikan. Itu saja. Sekali lagi ditegaskan, Hassan Jati dipecat kerana mengkritik dasar PAS dan keputusan Majlis Syura yg Us Nasha pun menjadi ahli Majlis tersebut. Apa kena mengena dgn isu murtad atau arak? Jika seseorang ahli yg tidak setuju dan krtitik secara terbuka keputusan Majlis Syura, memang patut duduk di luar PAS dan bina Majlis Syura Jati sendiri. Memang lah, hilang deposit di dunia tak hilang deposit di Akhirat itu baik, tapi malangnya dah la di dunia hilang depposit, kat Akhirat pun hilang....hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihi sj tau takan lolos pungg

      paham isu? kikiki.. satu donia pong tau..hasssan engkar anwar

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini