TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 31 Mei 2013

SABAH SUDAH JADI NEGERI MAK BAPAK DIA, MP DARI BN SABAH SILA LOMPAT SEGERA

TIDAK pelik jika kerajaan minoriti 47% ini di dalam keadaan ketakutan sekarang.  Maklumlah, majoriti rakyat secara terang dan jelas menolak kerajaan zalim yang sekarang ini mendakwa berkuasa hanya atas faktor lebih kerusi di Parlimen.  Itulah 'Kerajaan Kerusi".

Ketakutan teramat sangat apabila membayangkan sekiranya ada rakan-rakan di Sabah atau Sarawak tiba-tiba terbuka 'hidayah' mereka dan melangkah masuk menyertai Pakatan Rakyat, atau sekurang-kurangnya mereka berada di pihak Bebas.  Tidakkah ini akan menumbangkan kerajaan yang ada sekarang?  Ini paling mereka takuti sebab mereka tahu 'nyawa' kerajaan sekarang bergantung sepenuhnya dari dua negeri di bawah bayu tersebut.  Di Semenanjung, telah dua kali PRU mereka 'ghuyub'.


Akibat ketakutan itu, mereka sedaya upaya menghalang kehadiran pimpinan PR yang berpengaruh untuk memasuki negeri di Sabah dan Sarawak.  Sebelum ini, YB Azmin, YB Tian Chua, pimpinan NGO seperti S.Ambiga dan beberapa orang lagi, dan terbaru kelmarin YB Nurul Izzah pula disekat masuk.  Sabah sudah menjadi negeri milik peribadi.

Naib Presiden PKR yang juga MP Lembah Pantai, YB Nurul Izzah Anwar telah tidak dibenarkan oleh pihak imigresen Sabah memasuki negeri ini.  "Saya ditahan oleh Imigresen Sabah dan diarah pulang oleh Pejabat Ketua Menteri Sabah. Beginilah nasib demokrasi pasca-PRU13. Just you wait BN" tulis Nurul dalam twitter nya kelmarin.  Katanya, beliau tidak dibenarkan berjumpa MP Penampang, Darell Leiking yang bertindak sebagai peguamnya.  "Terdapat MP lain yang tidak akan dibenarkan masuk ke Sabah. Apabila ditanya nama (mereka yang tidak akan) dibenar masuk, (pihak Imigresen berkata ia) dianggap rahsia," kata Nurul Izzah lagi.

Adakah Sabah bebas untuk pendatang asing?  Sabah tempat mengumpulkan pendatang asing yang tiada IC untuk diberikan IC?  Di Lahad Datu, penceroboh di'benarkan' masuk kononnya untuk berbincang walaupun mereka hadir bersenjata, penceroboh boleh 'bermukim' pula untuk beberapa hari menyiapkan kubu mereka seterusnya menyerang anggota keselamatan kita.  Mengapa YB Nurul Izzah dihalang?  Adakah kerana YB Nurul Izzah bukan keturunan "Raja Kiram", maka beliau tidak layak memasuki Sabah?  Kezaliman dan kebodohan politik KM Sabah ini teramat sangat sehinggakan MP Kinabatangan, Bung Mokhtar pun naik pelik dan tertanya-tanya mengapa teruknya Sang Penguasa di Sabah ini?

Sebab itu, kita tidak ada keraguan atau was-was lagi untuk mendakwa kerajaan ini memang zalim.  Kerajaan zalim mesti ditentang.  Jika tok-tok peti berat mulut untuk menentang kezaliman, biarkan sahaja rakyat yang melakukannya.  Tok-Tok Peti duduk sahaja di rumah tadah kitab dan cukup bulan terima gaji.


2 ulasan:

  1. Tok peti duduk dalam peti lagi bagus jika kezaliman dihadapan mata didiamkan. Oleh itu gua sarankan agar PAS,PKR dan DAP kena kerja keras dan bersatu hati membina kembali kekuatan untuk menumbangkan kerajaan haram BN. Yang sudah dan lepas biarkan lepas usah diungkit-ungkit lagi kerana masa bukan boleh diputar balik. Ini kerana sudah menjadi fardhu kifayah untuk menumbangkan kerajaan haramjadah. Tak tahulah kalu tok peti yang duk dalam peti kata hukumnya haram untuk meumbangkan kerajaan haram.

    BalasPadam
  2. elok ko siarkan..jadi credik sket puak2 ko ni..

    1. bila anwar nak tukar 5% ke 20% royalty..IA SEBENARNYA LANGGAR CONTRACT

    2. bila nurul saman kerajaan sabah..sekali lg anak beranak ni langgar kontrak...(malah 'menghina' tgk.lah nanti..)

    jka kerajaan sulu ada history ...Sabah jg ada history..

    kontrak sabah ni sewajar nya dihormati

    oleh semua pihak..

    ko ingat semua negeri sama ka kobat!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini