TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Khamis, 20 Jun 2013

MOM AMBIL PADANG MERBOK, RAKYAT AMBIL DATARAN MERDEKA, AMACAM?

"SILA ambil perhatian bahawa tempat untuk Larian Hari Olimpik yang dijadual pada 23 Jun 2013, Ahad pada 7.30 pagi ditukar akibat keadaan yang tidak dapat diduga.  "Tempat baru untuk Larian Olimpik 2013 kini di Padang Merbok, Jalan Parlimen, Kuala Lumpur. Segala kesulitan amat dikesali," menurut mesej di Facebook MOM.

Begitulah bunyi ayat daripada MOM yang sehari dua ini menjadi bahan ketawa rakyat.  Mengapa gelabah sangat ni?  Takkan Umno gelabah kamu pun mahu ikut sama gelabah?  Kamu bukan parti politik jadi mengapa gelabah tidak tentu pasal kecuali kamu merasakan MOM itu komponen terbaru di dalam Bn.



Tindakan MOM ini amat memalukan sekali.  Sudah tentu Menteri yang menjaga Sukan turut terasa malu dengan tindakan 'gelabah' MOM yang tidak bertempat ini.  MOM mesti fokus dengan apa yang telah dirancang, bukannya sibuk dengan membodek pemimpin Umno.  Biarkan Umno berhadapan dengan kami di dalam PR.  Biarkan SPR tunjuk keras kepala mereka dengan tuntutan rakyat.  Perlu apanya MOM mahu terhegeh-hegeh masuk campur?

Tindakan menukar Larian Hari Olimpik yang asalnya di Dataran Merdeka, secara tiba-tiba ditukarkan ke Padang Merbok, KL.  Bukan mereka tidak tahu bahawa Padang Merbok, KL telah dipohon oleh NGO dan PR bagi mengadakan Himpunan Suara Rakyat pada 22 Jun ini bagi membantah penipuan SPR ?  Siapa mahu percaya MOM bertindak sedemikian bukan kerana arahan politik?



Usahlah MOM mahu libatkan diri di dalam politik.  Usahlah buat kerja bodoh sampai ke tahap itu untuk membodek pemimpin.  Apakah mereka rasa rakyat akan berubah fikiran untuk tidak ke Padang Merbok, KL pada 22 Jun ini hanya kerana kerja bodoh seperti itu?  Hakikatnya rakyat akan bertambah semangat pula untuk ke sana dan jika tiada tempat di sana, rakyat mungkin akan mengambil alih Dataran Merdeka tempat yang MOM tinggalkan. 

1 ulasan:

  1. ini menunjukkan kepimpinan MOM diterajui oleh orang gila jawatan bukan nak majukan sukan tapi nak jilat punggung pemimpin politik....busuk macam tahi MOM ni.......

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini