TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 7 Disember 2013

HADAPI BANJIR SAMBIL KITA MENGENALI UMNO

TEMPAT membodek pemimpin buat parti Umno, tentunya di PWTC.  Waktu himpunan mereka ada banyak masa untuk kipas bos mereka termasuk sekali bodek bini bos.  Bukan mudah dapat peluang bodek pemimpin di depan pemimpin itu sendiri, masakan pemimpin itu sanggup turun ke hulu kampong kamu untuk mendengar kamu nak mengampu?  

Maka, sewaktu di PWTC lah gunakan sebaiknya untuk jilat dari atas sampai ke bawah pemimpin 47% saja yang rakyat sokong, termasuk dari para pendatang itu.  Bayangkan hujah nak jaga keselamatan bik mama, maka ada perwakilan yang boleh jadi bodoh menghalalkan jutaan ringgit wang rakyat untuk pesawat peribadi?  Atas alasan keselamatan kononnya, ertinya bini pemimpin dunia luar yang lebih hebat dan maju seperti bini Obama, bini pemimpin Singapura, bini pemimpin Jepun, dan banyak lagi bini-bini pemimpin dunia maju dan kaya termasuk Brunei sekalipun, mereka tidak pentingkan keselamatan kah?  Bini PM negara ini saja yang fikir tentang keselamatan?  Dan, dengan jet peribadi saja yang boleh menjamin keselamatan?  Kapalterbang lain tidak selamat?

Perwakilan juga membodek bila menyatakan bil api dan air rumah PM memang patut mahal, takkan PM nak bergelap katanya.  Jelas sangat bodoh punya ampu.  Hujah mahu menghalalkan gaya hidup mewah pemimpin mereka, sedangkan perwakilan itu tahu dirinya dan keluarganya bahkan majoriti orang-orang Melayu masih mengharapkan sedekah BR1M untuk bernyawa.  Di kala mereka berebut-rebut untuk mengampu pemimpin dan bini pemimpin mereka, rakyat yang majoritinya orang-orang Melayu terutamanya di Pantai Timur di dua buah negeri yang mereka perintah iaitu di Pahang dan Terengganu sedang kelaparan dilanda banjir.  Rakyat ada yang sedang bergelut dengan hidup dan mati, mereka di PWTC bersorak-sorai sambil berebut menjilat pemimpin.

Pemimpin yang diampu itu pun tidak sedar diri srhingga lupa di Pekan, kawasannya sendiri ramai yang sedang berlapar.  Aku amat yakin, seandainya waktu banjir ini sebelum PRU, sudah pasti mereka sanggup tunda Perhimpunan di PWTC kerana kononnya mendahului rakyat.  Malang sekali, banjir berlaku selepas mereka menang PRU 13 dengan sokongan 47%, tetapi berlagak macam dapat majoriti besar.

Selepas bencana banjir ini, jika ada rakyat yang tidak kenal Umno ertinya memang mereka buta hati.

2 ulasan:

  1. banyak rakyat marhaen kenal umno@apco tapi masih ramai spesis 'nfc' pilih lagi mereka ! ABU !

    BalasPadam
  2. yg undi mereka hanya melayu ... melayu haprak yg tak reti baca selain utusan melayu yg memang inginkan mereka bodoh semua... melayu ulu-ulu dan melayu felda ... yg masuk felda mana ada yg cerdik pun ...tapi anggap umno macam tuhan, tukang bagi rezki mereka ...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini