TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 31 Mac 2014

DUA POLIS JADI KAMBING HITAM KES ALTANTUYA, KINI SIAPA KAMBING SETERUSNYA DALAM KES MH370?

MACAM-MACAM kisah menarik yang kadangkala melucukan bila kita singkap kembali dari awal kisah tragedi MH370 ini.  Aku tidak mahu cerita semula kisah-kisah ini kerana sudah cukup lah kisah-kisah ini memalukan negara kita.  

Sekarang, masuk kisah terbaru pula.  Kononnya Pilot Kapt Zaharie mengalami masalah keluarga dan emosi terganggu sebelum beliau lakukan penerbangan.  Sebelum itu, kita sudah dengar cerita Pilot ini diganggu emosi juga kerana sebelum beliau lakukan tugas menerbangkan pesawat yang malang tersebut, beliau kononnya kecewa apabila Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman penjara 5 tahun terhadap tokoh pujaannya, DS Anwar Ibrahim atas kesalahan meliwat.

Tidak cukup dengan itu, simulator penerbangan yang dimiliki oleh Pilot ini juga disiasat polis.  Wah, fokus betul kepada si Pilot ini.  

Pendapat aku mudah.  Apa kaitan gangguan emosi (jika benar) yang dialami oleh Pilot ini samada kerana kes Anwar mahu pun kes rumahtangga beliau dengan kemasukan dua passport palsu yang lepas masuk ke dalam pesawat berkenaan?  Kerana gangguan emosi, maka passport palsu lepas masuk pesawat?  Kerana gangguan emosi Pilot, maka radar kita gagal mengesan?

Tolonglah, mengaku saja kita gagal tangani kes ini sebenarnya.  Kita telah dimalukan seteruk-teruknya sekarang akibat pemimpin kita yang cuai, lemah dan banyak 'bermain'.  Jangan cuba mahu kambing hitamkan sesiapa.  Cukuplah dua orang Polis telah jadi kambing hitam di dalam isu Altantuya.


15 ulasan:

  1. apa pasal pulak malu, bukan kena tangkap basah, kena tangkap gambar bogel ke apa, yang malu Negara CHINA, (kena tipu hidup-hidup) yang mempunyai peralatan canggih, tapi tak tahu kes MH 370 adalah angkara U.S.

    BalasPadam
    Balasan
    1. MMg ler puak tu mmg x mau erti malu...apa nak dimalukan....rompak duit berjuta juta pon x malu....pasal dh tampal kulit babi kat muka tuuuu

      Padam
  2. akibat para kangkung kaki seleweng memerintah negara! ABU !

    BalasPadam
  3. Allright! GoodNight!

    BalasPadam
  4. Dua orang polis yg jadi kambing hitam dlm isu Altantuya, hanya disadur dakwat hitam tidak kekal stok SPR. Sekarang ni kambing2 itu sudah bertukar kpd warna asal.
    Tapi jika pilot dijadikan kambing hitam, akan kekal hitamnya itu.

    BalasPadam
  5. adusss...kau ingat malu tu hanya utk kes bogel,tgkap basah jer ker ooiiii?ke mcm tu bersepah dh..org tak malu dh dgn kes tgkap basah @ bogel...malu maruah tercemar mcm kes MH lagi teruk kesan kpd negara..malu tgkap basah hanya kpd diri engkau sorg jer..ngara peduli apa..tak rugi apa2 pun kpd negara jika engkau nak berbogel pun...ulasan mcm budak lps spm jer

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangalah kutuk kebodohon mereka. Kesian. Kebodohankan ketetapan tuhan. Apa yg kita n mereka boleh buat adalah usahakan supaya mereka boleh berfikir, kalu tak banyak sikit pun ok. Kesian mereka IQ n EQ lemah.

      Padam
  6. umno adalah tajaan Freemason.....sepatutnya bekas2 PM X DITANAM DI MASJID NEGARA

    BalasPadam
  7. Yg korang asyik kena kencing ngan nuar..x malu ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. YG KAU KENA KENCING SEKIAN LAMA OLEH UMNO/BN.. LAGI MALU

      Padam
    2. Sepanjang pemerintahan umno dan BN Alhamdulillah. ..hidup tak pernah susah. Anak belajar sampai peringkat tinggi, bukak perniagaan kecilan pun kerajaan bantu hingga berkembang maju dll...

      Yang rasa kena kencing tu cuma mereka yg pemalas, tak tahu berusaha dan skrg ni busuk hati bila lihat kejayaan bangsa sendiri.

      Fikirkan lah dan muhasabah diri.

      Padam
  8. kesian kambing yang caler itam ... tukar la hewan lain
    tekukur ke... siput ..kelawar .. belalang kunyit .. cicak kubing ... beruk ke ... kan banyak

    BalasPadam
  9. Hotel Quality di Shah Alam telah ditamatkan operasinya, sekaligus menyebabkan nasib lebih 100 orang kakitangan hotel yang telah beroperasi semenjak 26 tahun lalu tidak ketahuan hala.

    Alasan yang diberikan oleh Syarikat Perangsang, pemilik hotel tersebut yang juga merupakan anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor ialah hotel berkenaan tidak menguntungkan dan beroperasi dengan kawalan kos.Notis pemberhentian kerja telah dikeluarkan pada 31 Mac lalu dan ditandatangani oleh Pemangku Pengurus Besar hotel tersebut, Amar Maarof Abdullah.

    Kata pecacai Pakatan, Selangor hebat dan diuruskan dengan cara yang sangat bagus. Pelancong pun ramai. Ekonomi Selangor memuncak dan tersangatlah hebatnya.

    Namun semenjak Pakatan Rakyat mengambilalih pentadbiran Kerajaan Negeri, sudah banyak aset negeri yang dijual dan penjualan tersebut diisytiharkan sebagai keuntungan dan perolehan.

    Sebelum ini, tanah-tanah dan aset-aset milik Yayasan Selangor, YBK dan PKNS telah dijual tanpa penebusan. Nampaknya perangai yang sama, berulang lagi tahun ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus la tu...menang sorak kmpg tergadai. Tak lama lg ada la cina spore beli hotel tu...

      Padam
  10. Kalau ADUN Teluk Bahang, Shah Headan Ayob Shah Hussain Shah dilabelkan oleh DAP sebagai RASIS kerana mempersoalkan mengapa hanya tindakan roboh dilakukan ke atas gerai-gerai orang Melayu, apa sangatlah orang Melayu yang jadi nelayan yang sekarang ini bakal berpindah ke tempat lain kerana dihalau secara terhormat oleh DAP

    Pulau Pinang. DAP sedang melakukan usaha-usaha pembersihan etnik di Pulau Pinang dalam usaha menjadikan Pulau Pinang sebagai NEGARA CHINA DALAM MALAYSIA.

    Hampir kesemua kawasan komuniti Melayu telah 'dibersihkan' atas nama pembangunan dan undang-undang, manakala kawasan komuniti Cina pula diperbesarkan dengan pelbagai kemudahan atas nama KESAMARATAAN dan KESAKSAMAAN. 

    Dalam hal ini, DAP tidak bersalah kerana mereka telah mendapat mandat daripada rakyat Pulau Pinang, khususnya Cina-Cina yang menjadi ahli-ahlinya selain Melayu-Melayu yang menganggotai Pakatan Rakyat.

    DAP dan Lim Guan Eng pastinya memberikan alasan, mereka melakukan pembersihan tersebut atas nama undang-undang. Apatah lagi Melayu dianggap sebagai penumpang di Pulau Pinang memandangkan hampir kebanyakan daripada tanah yang mereka duduki adalah TANAH WAKAF dan TANAH WAKAF DI PULAU PINANG ADALAH MILIK GUAN ENG menerusi penubuhan sebuah agensi pengurusan tanah wakaf.

    Dan menariknya lagi,kebanyakan tanah wakaf di Pulau Pinang, tidak berdokumentasi sekaligus memudahkan DAP mendakwa, tanah-tanah wakaf tersebut adalah tanah-tanah kerajaan dan pendudukan di atasnya adalah berstatus HARAM!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini