RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 9 April 2014

REFORMASI 2.0 PAHANG DI MAHKOTA AMAN - 12/4/2014

WALAUPUN pada awalnya cuba bertahan dengan perancangan untuk mengadakan Program Reformasi 2.0 Peringkat Negeri Pahang di Padang Kemunting, Kuantan pada 12 April 2014 (sabtu) ini, namun sekali lagi pihak penganjur menurut nasihat pihak berkuasa bahawa tidak diadakan program tersebut di kawasan berkenaan atas alasan padang itu akan dilakukan ubahsuai.


Oleh sebab itu amat jahat sekali sangkaan yang menyatakan kita sentiasa ingin mencetuskan huru-hara atau tidak langsung mendengar nasihat pihak berkuasa.  Akhirnya, program tersebut ditukar lokasinya ke Padang Awam, perkarangan PASTI, Taman Mahkota Aman, Batu 11, Jalan Gambang, Kuantan walaupun terpaksa berbelanja besar untuk membuat poster, banner, handbil yang baru.  Ini komitmen penganjur untuk memberikan kerjasama kepada piha, berkuasa.

Pada tarikh tersebut, bermula jam 08.30 malam, rakyat boleh mendengar sendiri apakah yang dimaksudkan dengan reformasi itu, dan mengapa perlunya reformasi.  Tokoh Reformasi, DS Anwar Ibrahim akan memberikan pidato hebatnya pada malam tersebut.

Turut dijemput pada malam itu adalah Timb Presiden PAS, Tuan Hj Mat Sabu atau Naib Presidennya untuk menyemarakkan program berkenaan.  Di samping Sdr Saifuddin Nasution, Sdr Rafizi Ramli dan Chegu Bard, turut tampil juga adalah Pesuruhjaya PAS Pahang yang juga Naib Presiden PAS, Us Tuan Ibrahim Tuan Man dan pimpinan DAP.  Pimpinan NGOs juga turut dijemput.

Sehubungan itu, hadirlah beramai-ramai dan hebahkan.

4 ulasan:

  1. CINA DAPIGS MELAMPAU!

    Satu laporan polis telah dibuat oleh seorang kakitangan Hong Leong Bank, Taman Sri Tebrau, Johor Baharu berhubung perangai RASIS yang diherdik oleh seorang pegawai bank tersebut.

    Pegawai bank tersebut adalah seorang wanita bernama LIAU CHOW WAN yangmerupakan Manager Head of Department Hong Leong Bank.Dalam kes ini, kakitangan berbangsa Melayu itu telah menerima satu notis untuk berpindah ke Hong Leong Bank Berhad di Kuala Lumpur tanpa sebarang alasan. Kakitangan berbangsa Melayu itu yang berusia 46 tahun yang hanya merupakan seorang kerani di bank tersebut, telah merayu dan memohon ehsan kerana telah bekerja di cawangan tersebut selama lebih 28 tahun.

    Bagaimanapun, LIAU CHOW WAN terus mengherdik kerani Melayu itu dengan kata-kata berikut:

    "THIS IS HONG LEONG! HONG LEONG!!! CHINESE BANK YOU KNOW!!! IT IS NOT YOUR NAJIB'S BANK, BANK BUMIPUTERA, STUPID!!!"

    Perangai perkauman yang diamalkan oleh KEBANYAKAN PEGAWAI BANK HONG LEONG bukanlah perkara baru. Sebelum ini HONG LEONG BANK turut menyekat, menahan dan menghalang pekerja-pekerja beragama Islamnya daripada menunaikan solat dengan pelbagai alasan, termasuklah tidak menyediakan ruang untuk bersolat.

    Solat dikatakan sebagai membuang masa!

    BalasPadam
  2. Nasib baik le ada komen komen menarik. Klau tidak boring abis la blog ni.

    BalasPadam
  3. Wanita PKR sebenarnya bergantung kepada Rodziah Ismail. Zuraidah Kamaruddin sekalipun telah dua penggal menjadi Ketua Wanita, tidak memberikan sebarang sumbangan bermakna.

    Sebaliknya Zuraidah sekadar mencari ruang untuk mencipta namanya sendiri. Apatah lagi, Zuraidah yang mempunyai perasaan rendah diri melampau lantaran dia hanyalah bekas penjual buah di tepi jalan dan merupakan bekas imigran yang diberikan kewarganegaraan negara ini menerusi perkahwinan serta pendedahan membuktikan yang dia cuba menipu latarbelakang akademik dengan mengupah orang menulis di Wikipedia, melihat Rodziah sebagai ancaman utama yang akan menguburkan kerjaya politiknya.

    Di Ampang, Zuraidah dikhabarkan tidak mendapat sokongan untuk pencalonannya kali ini. Walaupun Srikandi PKR Ampang diketuai oleh anak perempuannya, tetapi yang jelas, sudah ada desakan dan gerakan untuk mengembalikan Zuraidah ke jawatan asalnya iaitu penjual buah di tepi jalan. Ini adalah kerana berlaku pertembungan dan perebutan kontrak-kontrak serta tender-tender membabitkan Majlis Perbandaran Ampang Jaya yang dibolot kesemuanya oleh Zuraidah Kamaruddin yang kemudian dibahagi-bahagikan kepada konco-konconya.

    Disebabkan itulah, Zuraidah cuba mencipta persepsi jahat terhadap Rodziah Ismail. Zuraidah memberitahu media, kononnya dia mempunyai bukti penyelewengan dan salah guna kuasa Exco tertentu di Selangor. Exco yang dimaksudkan oleh Zuraidah adalah Rodziah Ismail!

    Rodziah baru-baru ini didedahkan sebagai Exco yang enggan membayar harga dua buah lukisan A.Samad Said yang dijadikan sebagai hadiah kepada Anwar Ibrahim dan Khalid Ibrahim. Kedua-dua lukisan tersebut berharga RM16,000. Malu kerana didedahkan, Rodziah Ismail kemudiannya menggunakan wang kerajaan negeri untuk membayar harga kedua-dua lukisan berkenaan walaupun kedua-dua lukisan tersebut bukan untuk kerajaan negeri sebaliknya untuk kegunaan parti PKR.

    BalasPadam
  4. Mmg kuat kroni dan rasuah puak2 ni. Rakan satu parti pun nk aniaya. ...

    BalasPadam