TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 14 Mei 2014

SI WAJAH LUCU DAN KELAT KEMBALI MELUTUT KEPADA LAKI ROSMAH....

ITULAH wajah Umno.  Umno kini hanya dipersendakan oleh ahli-ahlinya yang bergelar pemimpin.  Di Terengganu terbukti Umno sanggup dihina sedemikian rupa, dipermainkan dan dipersendakan.  Maka, Umno menjadi bahan lawak orang ramai.

Mat Said memang berwajah lawak tetapi lebih hebat lagi beliau turut menjadikan Umno sebahagian dari bahan gurauan lucunya.  Menggertak Najib kononnya untuk tunjuk beliau 'nelang' terbilang di Darul Imang.  Awalnya gertakan beliau betul-betul membuatkan Najib kecut segalanya kecuali telor kerana beliau sememangnya dikenali sebagai insan yang tidak 'bertelor'.  Gelabah juga Najib dibuatnya, nasib baik ada kuasa yang dipegangnya boleh menggertak Mat Said dan anak-anak buahnya untuk melutut kembali kepada parti keris telanjang tidak bersarung itu.  

Di kaca TV tadi, wajah Mat Said seperti biasa.  Riak lucu sedikit unsur-unsur bodoh memperlihatkan kepuasan hatinya dapat mempersendakan parti melayu tersebut.  Mat Said rujuk kembali kepada Umno setelah melihat sekelilingnya dua tiga kerat rakan karibnya dulu mula melutut kepada laki Rosmah.  Mat Said mula berasa keseorangan dan kebodohan, maka tanpa memperdulikan prinsip dan maruah yang kononnya dipertahankan sewaktu beliau mengumumkan keluar parti kelmarin, Mat Said dengan wajah selamba dan kelat mengumumkan kembali bersama Umno.  Umno lah parti yang akan dibawa ke kubur nanti.  Gitu lah gamaknya.

Rakyat kini tahu dan kenal siapa Mat Said.  Rakyat juga kenali Najib dan kita lebih kenal Umno itu sendiri.  Apakah anda bangga menjadi ahli atau penyokong Umno apabila kes di Terengganu ini menjadi bahan lawak seantero dunia?  Memang Umno parti lawak.

9 ulasan:

  1. umnu juga parti gila babi.

    BalasPadam
  2. lembu dan lanun tak akan tinggalkan umno haprak sbb banyak lagi harta rakyat yang bolih dibalun dan disamun dan semua ini dilindungi????

    BalasPadam
  3. biasalah, ayam daging, klu kluar kandang bukan reti mengais, takut mati kebulur pulak nanti... tu yang masuk kandang balik...

    BalasPadam
  4. dalam bab2 lucu ni, aku rasa lawak kerajaan yg bersidang bawah pokok adalah yg terhebat dlm sejarah moden neg. Perak dan malaysia. Setakat yg aku tahu, hanya lembu yg bersidai bwh pokok, itu pun kalau cuaca terlampau panas pd pukul 2 hingga 3 petang.
    Tapi speaker DUN yg paling gentleman, mohon masuk DUN sekejap utk ambil songkok utk persidangan bwh pokok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terbaekkk bro. ..kihkihkih

      Padam
  5. apa pong UMNU tu tetap boduh x reti2 utuk pejuangkan bangse dia...abih sume dah tegadai....tinggei telo jer...tu pon dah kecut...

    BalasPadam
  6. yg nampak paling bodoh ialah rakyat trengganu yg undi BN..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak baik kata mereka tu bodoh. Memanglah penyokong ameno tu bodoh tapi itu bukan kehendak mereka.
      Bodoh tu adalah ketentuan tuhan tapi tak usaha berfikir adalah kejahilan mereka.
      Dahlah mereka tu bodoh, kena kutuk/kata/maki/caci/hina bodoh pula. Kesian mereka.

      Firaun dulu pun berkuasa turun temurun, begitu juga kaum jahiliyah. Walaupun mereka jahat, zalim dll tapi tetap berkuasa n disokong.
      Sebabnya : Masyarakatnya bodoh

      Padam
  7. mangkuk kangkung 9.21pg sidang bawah pokok lagi mulia & bermaruah dari berebut macam samseng kg dusun tak pakai undang2 mau balik memerintah la samdol macai parti karat biru ! ABU !

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini