KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 18 Februari 2015

SAIF CALON PKR DI PERMATANG PAUH ?

SIAPA calon PKR di PRK Parlimen Permatang Pauh tidak beberapa lama lagi?  Dalam blog aku, aku cuba mahu lihat penilaian dari pengunjung blog di http://wfauzdin.blogspot.com tentang calon  di Permatang Pauh.  Setakat hari ini, nampaknya Pengarah Pilihanraya Pusat, Sdr Saifuddin Nasution menjadi pilihan ramai.



Memang ramau mahu lihat Saif beraksi semula di Parlimen.  Alangkah hebat dan bergegarnya Parlimen nanti jika Azmin, Saif, Rafizi, Khalid Samad (Pas) dan ramai lagi yang akan mencabar keegoaan rejim yang memerintah.

Apa pun, semuanya bergantung kepada parti untuk menentukan terutamanya penilaian dari Biro Politik PKR nanti.  Samada Saif menjadi calon atau tidak, kita patut bersedia dari sekarang kerana amno tidak akan bertolak ansur dengan kita di Permatang Pauh.  Jika di Kelantan, di Dun Chempaka nampaknya suara amno menyebut demi penyatuan dan tiada perbalahan, maka amno bersedia untuk tidak letak calon di sana.  Itu di Kelantan.  Di Permatang Pauh, amno lupa kepada perpaduan dan pergaduhan seperti alasan yang diberi di Dun Chempaka.  

Jadi, sama-sama fahamlah ok.

48 ulasan:

  1. Ini orang sesuai bukan mesti anak beranak, tidak terbukti ketokohan politik.
    Bukan tidak kesian keluarga Anwar, tapi PRU14 mungkin akan disegerakan dengan isu perpaduan dan kelemahan TGHH, yang tiada 10% CIRI TGNA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagaimana pulak dengan UG versi baru ia itu UMNO-PKR?

      Padam
    2. Anwar 0% bro...hudud xnk...israel ada hak...allah samarata...nk murtad ok...parti kawan kita letak sepai2...anak menang pru dgn mengfitnah...lantik bini nk jd mb x kroni...fitnah tski suci...udah2lah nyokong anwar tu din kiwi oiii

      Padam
  2. aku nak tukar sekitika parlimen permatang pauh pada UMNO. sebab jalan jalan banyak dah belubang, tiada perancangan pembanggunan sekitar permatang pauh, aku nak jadi macam orang cina, kalau tak ada duit peruntukan macam mana nak bangunkan kawasan. kena la tukar seketika. Bukan maksud aku UMNO tu bagus, tapi masa sekarang ni, kami mahukan pembangunan macam di Kepala Batas. Masa pilihan raya kecil ni la kita nak cucuk jarum UMNO keluar duit dekat kami penduduk Permatang Pauh. Jasa anwar dekat kami di sekitar permatang pauh amat kecik walaupun masa dia jadi TPM. Bukit mertajam habis Tanah orang melayu lepa jual buat pembanggunan yang tak adil pada kaum melayu. Masa tu awat Anwar diam ja. Adakah disebabkan masa tu dia lalai dengan jawatan? Bukan hangpa tak tau kawasan sekitar Bukit Mertajam dan permatang pauh banyak sekolah sekolah pondok. Masa Anwar jadi TPM, tok tok guru pondok ni lah yang dok berjuang pada bangsa melayu islam jangan gadai Tanah hanya untuk duit yang tak seberapa. sekarang apa dah jadi? habis Tanah orang melayu diteroka buat pembanggunan yang di monopoli orang cina. sekarang kalau hangpa masuk Bukit mertajam, semua Tanah orang melayu dihimpit oleh tauke-tauke cina. Lepa halau orang melayu secara halus dengan buka kelab kelab malam, disko, jual arak. Lepa buka kedai sampai jalan jadi sempit. Lepas tu nak kurangkan kesesakan, lepa ambil Tanah orang orang kampong untuk dibuat jalan baru. sepatutnya, jangan biar tauke tauke cina ni meniaga sampai atas jalan. baru la jalan tak sempit. Terusterang aku kata, aku dah muak dengan cerita liwat ni. memang sejak tahun 1999 lagi aku antara orang kuat yang menyokong Anwar. Tapi geng geng anwar nampaknya memperjuangkan golongan pertengahan sahaja. golongan bawahan diluar Bandar di sakiti hati. susah ka nak bertegas dengan DAP? Hudud untuk orang islam saja pun hampa tak boleh nak jelas kat DAP. Hukum ni sama la jugak dengan hukum minum arak untuk orang islam saja. lepas tu mai pulak MP chong eng pertukai hokum tutup aurat. sapa pun dari geng anwar tak tegur. memang kami orang bawahan sakit hati

    BalasPadam
  3. AKU SETUJU APA SUMBANGAN NUAR ATAU PARTI PKR SELAMA INI. ?????? CUBA KAO CAKAP DIN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada...menjahamkan parti pas dari dlm dgn meyusup masuk sepai2 mereka...lemah ulamak sape lg nk tegur oktofest...sis..pondan...murtad...jahanam islam

      Padam
  4. Dari gaya bahasa engkau orang sebiji macai UMNOBN lah...kau macai pakai baju apa pun kalau kau dok tibai PR & juak2nya sudah melayakkan kau dipanggil macai UMNOBN...lagi besar dajal daripada PR.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Braheim...nko mmg bodoh. Nko ingat yg meluat dgn pkr semua nya umngokBN ya. Kami rakyat biasa tidk ada parti mmg dah loya tgk perangai puak Pkr. Nk muntah pun ada.

      Padam
    2. Ebraheim tu mmg budak hingusan. Dia tak tau istilah rakyat marhein.

      Padam
  5. Din,
    Saya merasakan kalau tidak ada sokongan PAS,hancur PKR kali ini.Letak siapa pun memang bungkus.UMNO tidask payah kerja keras kerana jumlah penggundi mereka tidak lari dan mungkin bertambah dari undi atas pagar dan pengundi Cina yang sekarang banyak tidak puas hati di atas tindakan LGE,semua naik.Bukan semua Cina kaya dan sekarang mereka juga tidak mampu beli rumah,ini tidak termasuk janjix yang tidak dilaksanakan olih DAP.Orang India tak tahu condong ke mana,dia orang ini macam lalang.Di sini saya ingin nasihatkan pada Pembesarx PKR elakkan memberi kenyataan yang tidak logik,macam Dato Malik yang macam bola tanggung yang mudah digunakan pihak lawan untuk memperkecilkan kredibiliti PKR.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalu umno menang kat permatang pauh, aku sunat sekali lagi.

      Padam
  6. PKR lah satu2nya parti katun keluarga 69 yg ditubuhkn utk menolong ketum nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SETUJU. APA PKR BUAT? HIMPUN DPN MAHKMAH, GULING DPN SOGO, CERAMAH NK TOLONG ANWAR SAMBIL KUTUK MHKAMAH DGN PEMERINTAH, BAKAR LILIN DPN PENJARA? TABUR FITNAH, MAKI HAMUN DSB

      Padam
  7. Saifudin bkn pilihan ramai utk P.Pauh. ank Anuar adalah pilihan keluarga anuar. Boooo.

    BalasPadam
  8. Mula-mula Nurul Izzah kata, bapanya yang sedang terpenjara di Sungai Buloh, takut dengan lipas. Peguam-peguam Anwar Ibrahim - Sivarasa Rasiah, Latheefa Koya dan N.Surendran - pula menyatakan Anwar Ibrahim hanya diberikan tilam berketebalan dua inci, tidur atas lantai,berak mencangkung dan mandi dengan timba.

    Kemudian muncullah Wan Azizah dengan cerita, Anwar Ibrahim tidur bertemankan nyamuk, membuatkan dia tidak dapat tidur malam.

    Nyamuk, Selangor dan Pakatan Rakyat, merupakan perkara paling sinonim. Benda saling bergantung antara satu sama lain. Di mana ada Pakatan Rakyat, di situlah masalah nyamuk, denggi, malaria, hepatitis, demam kuning dan sebagainya yang berkaitan nyamuk, akan ada. Ibarat isi dengan kulit, begitulah nyamuk dan Pakatan Rakyat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Meluat aku.anwar ingt dia duduk hotel 5star ke.ptuihhh

      Padam
    2. Nyamuk tu mesti jadi gay lepas hisap darah nuar......hehe

      Padam
    3. kalu umno menang kat permatang pauh, aku sunat lagi sekali

      Padam
  9. Sambal udang petai atau sambal ikan bilis petai. Ada pula sayur lemak nangka atau lemak pucuk ubi, atau apa saja lauk kegemaran, hidangan saambal udang petai boleh membuat perut kenyang jadi keroncong. Tapi ramai yang tidak tahu, petai juga boleh dibuat jeruk. Ini adalah cara orang dulu-dulu menyimpan petai supaya tahan lama. Walaupun baunya kurang menyenangkan, tapi bagi penggemar makanan eksotik (termasuk saya laa...), petai jeruk tetap menjadi pilihan.
    Mungkin generasi zaman sekarang, tidak mengenali petai jeruk... belum cuba belum tahu!!  

    BalasPadam
    Balasan
    1. Woiii!!! Apa kena mengena petai dgn ketum pulakk nie???

      Padam
  10. kami org permatang pauh lebih meluat dgn umno .. penipu dulu kini selamanya .. kenai sgt dgn perangai2 umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. ...hek elehhhh...org permatang pauh konon..jgn nk kencing la bhai....hahaha

      Padam
    2. kalu umno menang kat permatang pauh, aku sunat lagi sekali

      Padam
  11. Biarkan dia untuk menyedapkan diri dia,orang PP tak akan tulis macam itu,sebab dia tahu yang dia dah kena tipu selama ini,sekarang dan akan ditipu lagi di masa akan datang olih PKR....

    BalasPadam
  12. Kami pengundi2 permatang pauh sgt meluat dan menyampah dgn Pkr Keluarga 69. Apa mrk dah buat utk PP? Pembangunan disini semua hasil kjaan Pusat. Keluarga 69 sibuk dgn kes liwat dan brcuti naik basikal. Hampeh.

    BalasPadam
  13. Bagilah anak Nuar jadi calun. mungkin lepas ni Najib offer jadi TPM dan 5 menteri kepada PKR dalam kabinet UG PKR-Umno

    BalasPadam
  14. Ya.permulaan pd penghalalan lgbt.

    BalasPadam
  15. Sekadar jalan berlubang terus nak sokong UMNO. Poket rakyat hari2 dilubangi tak ambil kira. Beraya sakan mengorek, pau projek dengan make up harga. Untung berganda pas tu minta komisyen masuk tabung. Duit ini pusing2 konon baik sangatlah dia bantu rakyat. Tui

    BalasPadam
  16. Misteri sama ada benar atau tidak Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail pernah menulis surat setebal 18 muka surat kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menceritakan tabiat sebenar suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim akhirnya terjawab.

    Ini berikutan buat pertama kalinya selepas lebih 15 tahun menyimpan rahsia, Dr. Mahathir dalam temu bual eksklusif akhirnya mengakui memang benar Wan Azizah menghantar surat tersebut semasa Anwar masih bergelar Timbalan Perdana Menteri.

    Katanya, surat Wan Azizah itu terlalu peribadi dan beliau tidak berhasrat mendedahkan kandungannya kerana tidak mahu mengaibkan mana-mana pihak selain menyifatkannya tidak lagi penting kerana sudah terlalu banyak tabiat Anwar didedahkan pengamal media alternatif."Saya setakat boleh kata memang ada terima sahajalah. Surat yang diberi kepada saya secara sulit, jadi saya tidak boleh dedahkan kepada orang tetapi kita boleh lihat, tanpa surat itu pun bersih atau tidak bersih individu berkenaan. Jadi apa perlunya kita rujuk kepada surat yang sulit.

    "Dia (Wan Azizah) memang cuba nak pertahankan (Anwar) juga. Isteri ada kesetiaan kepada suami. Hendak buruk-burukkan itu tidaklah tetapi kecewa itu adalah. Lebih utama apa yang kita lihat (sekarang) bukan soal apa yang Wan Azizah kata,"

    BalasPadam
  17. Semalam, kumpulan pemuzik jalanan yang menjadi trending, CALIPH BUSKERS menyatakan perasaan tidak puas hati mereka apabila tempat mereka mencari rezeki telah 'ditutup' oleh Demonstrasi Kita Lawan yang diketuai oleh Nurul Nuha. Dan menurut kumpulan pemuzik jalanan itu, bukan mata pencarian mereka sahaja terjejas, sebaliknya ramai yang menjadikan pekarangan SOGO sebagai tempat mencari rezeki, terjejas apabila tempat mereka 'dirampas' oleh gerombolan PKR yang berlagak sebagai samseng.

    Sudah berkali-kali PKR dan Pakatan Rakyat diberitahu, mereka perlu buat demonstrasi di kawasan yang tidak menjejaskan aktiviti perniagaan orang lain, tetapi semua permintaan tersebut dipandang sepi dan dijuih serta diejek dan dihina. Bagi mereka, Anwar Ibrahim jauh lebih penting dan semua orang perlu berkorban dan menyerahkan segala-galanya untuk dan demi Anwar Ibrahim. PKR belum lagi berkuasa tetapi hanya perasan mereka berkuasa. 

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesian..... Nuha sekeluarga sebenarnya malu sangat akibat perbuatan bapak dia smpai masuk jel....

      Padam
    2. Kenapa dekpa tak moh kacau area Bukit Bintang? Jalan TAR ramai peniaga Melayu laa...Sekali sekala Reformasi area sana plak

      Padam
    3. 7.19. Salah satu visi PKR/dap ialah menganggu gugat bisnez org melayu kasi rugi gulung tikar

      Padam
    4. rumusan? keluarga 69......

      Padam
  18. Pendedahan pertama kali salahlaku liwat Anwar Ibrahim bukanlah didedahkan oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir.  Sebagai seorang mentor dan guru politik kepada Anwar Ibrahim, Dr. Mahathir tidak sesekali akan mudah mempercayai dan menelan bulat-bulat fitnah pembangkang terhadap Anwar Ibrahim.

    Berdasarkan hansard Parlimen Malaysia pada 1997, mendiang Karpal Singh merupakan orang pertama yang menyatakan bahawa beliau mempunyai bukti bahawa Anwar telah meliwat pemandu peribadi isterinya, Azizan Ahmad.

    "Saya suruh dia bertaubat dia degil"

    Hj. Mohamed Sabu yang ketika itu merupakan ayam tambatan parti PAS dengan bangga mencanangkan ke seluruh negara dan memberi gelaran yang cukup jijik kepada Anwar Ibrahim.

    Justeru itu, apabila pelbagai bukti dan siasatan telah dijalankan, Dr. Mahathir kemudiannya telah memanggil satu mesyuarat Majlis Tertinggi dan mahu supaya Anwar Ibrahim membela diri serta memberi penjelasan terhadap salah laku moral beliau. Disaksikan keseluruhan ahli Majlis Tertinggi UMNO, Anwar tidak membela diri dan membersihkan nama baik beliau, sebaliknya telah memaki hamun Presiden UMNO dan ahli Majlis Tertinggi yang lain. Kegagalan membela diri mengakibatkan beliau dipecat dari UMNO dan akhirnya kerajaan pada 2 September 1998.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Trima kasih bang Din. Kami gnrasi baru xtau cite sebnrnya.

      Padam
    2. Apa gelaran yg diberi oleh Mat Sabu kpd Anwar?

      Padam
  19. So? Apa sebenrnya matlamat PKR?? Aku tgk tak ada lain agenda. Nk keluarkn dan selamatknAnwar saja? Dan porak perandakn PAS.

    BalasPadam
  20. ANAK BUJANG AKU, EXECUTIVE DI GLC PENYOKONG KUAT PAKATAN RAKYAT. UMOR 25.AKU UMOR 65. DIA SELALU talk good about PAKATAN.SATU PAGI LEPAS SARAPAN AKU CERITA TENTANG MAY 1969. MASA ITU AKU SOPHOMORE DI PETALING JAYA. AKU CERITA A TO Z APA YANG AKU NAMPAK PADA MASA ITU.DIA TERPERANJAT DENGAR CERITA AKU DAN MERASAI DIRI BEING MISLED.ESOKNYA DIA JUMPA AKU...... YAH AM AN UMNO MAN NOW....... AKU GEMBIRA DAN INGATKAN DIA... LOVE YOUR RELIGION AND LOVE YOUR RACE.AKU FIKIR KALAU SEMUA IBU BAPA CERITA TENTANG MAY 1969 Zpada ANAK MEREKA! MEREKA AKAN SEDAR AKAN BAHAYA KAUM HARAMJADAH NI........MEREKA TANAM TEBU DI BIBIR.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pakcik..ni racist ni. Anyway thks for the reminder. Kami genY akn berhati hati uncle.

      Padam
  21. Din, boleh tak kamu tutup je bloq kamu ni, seblum segala penipuan dan fitnah pkr diburaikan smpai telanjang bulat?

    BalasPadam
  22. PAS dilihat bukan lagi sebahagian daripada gabungan Pakatan Rakyat jika terus membentangkan rang undang-undang pindaan hudud pada 18 Mac depan, kata anggota parlimen DAP.

    BalasPadam
  23. Aku tgk Din la ni mcm tak semangat jer...?

    BalasPadam
  24. Pihak yang paling tidak suka kalau UMNO dan PAS berbaik-baik walaupun tidak duduk dalam satu saf, walaupun sekadar bekerjasama sebagai satu pasukan pro-kontra, adalah DAP!

    Sebabnya DAP yang dipimpin oleh Lim Kit Siang dari tahun 1965 dahulu dan sekarang ini diwarisi pula oleh anak lelakinya, Lim Guan Eng, memerlukan keadaan di mana PAS dan UMNO yang mempunyai jumlah pengikut tegar terbesar dari kalangan 64% komposisi penduduk negara ini, berpecah dan saling berbalah.Perbalahan antara PAS dan UMNO akan menjadikan DAP kuat serta sangat dominan. Disebabkan itulah, DAP kelihatan bersungguh-sungguh membantu dan memujuk PAS dalam Pakatan Rakyat agar meneruskan sistem permusuhan dengan UMNO walaupun pada tahun 2002, Allahyarham Fadhil Nor, bekas Presiden PAS sudah menyatakan tentang 'kerjasama' antara UMNO-PAS menerusi kemunculan serentak di atas pentas solidariti untuk Palestin sebagai simbolik bersam-sama dengan Dr. Mahathir, mantan Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri Malaysia pada waktu itu.Belang PASMA sudah pun terdedah. Banyak pembohongan mereka yang menggunakan Allahyarham Nik Abdul Aziz sehinggakan orang tua itu terpalit dengan pelbagai tuduhan dan tanggapan tidak sepatutnya kesan daripada hasutan puak-puak PASMA atau awalnya dikenali sebagai PARASIT, kini tidak dapat lagi diteruskan terutama selepas Nik Aziz tidak lagi meneruskan khidmat sebagai Menteri Besar Kelantan dan menyerahkan teraju Kelantan kepada Ahmad Yaakob.Husam Musa yang ternyata terkejut dengan keputusan tersebut telah melakukan pelbagai 'program' untuk menunjukkan dia adalah calon Menteri Besar Kelantan yang lebih sesuai.

    Apabila musibah banjir besar melanda Kelantan pada penghujung tahun lepas, pihak pertama yang bergegas menghantar bantuan adalah UMNO dan Kerajaan Pusat. Selama lebih dua minggu banjir besar melanda disertai dengan bala balak-balak hanyut dari tapak penebangan balak terbesar di Hulu Kelantan yang telah diserahkan kepada sebuah syarikat milik dua orang pemimpin DAP dari Perak, golongan PASMA sekadar menjadi umang-umang dan kura-kura yang menyorok di dalam tempurung masing-masing. Hatta Ramli, Ahli Parlimen Kuala Krai, yang sepatutnya lebih terkesan kerana kawasannya merupakan kawasan paling teruk terjejas, hanya muncul seminggu selepas banjir besar dengan alasan dia berada di Makkah melakukan umrah, sedangkan beberapa orang pemimpin UMNO yang tidak mempunyai kedudukan, telah membatalkan aturcara umrah dan ziarah ke Tanah Suci semata-mata untuk bersama-sama rakyat Kelantan yang tegar menyokong PAS!Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yaakob segera mengakui bahawa Kelantan tidak berupaya langsung. Justeru, bantuan dari Pusat diperlukan. Pencuri-pencuri harta kekayaan dari Kelantan dari Perak, hanya sekadar menyumbang RM50,000 sedangkan jumlah kerugian kesan daripada kerakusan mereka adalah lebih RM1 bilion.

    Dua hari sudah, Ahmad Yaakob yang juga merupakan salah seorang pemimpin utama dalam Dewan Ulama PAS Pusat mengisytiharkan PERANG KE ATAS PASMA. Pengisytiharannya itu telah membuatkan PASMA yang sedang mengatur langkah untuk menjahanamkan Hadi Awang pada pemilihan akan datang dan mengatur orang-orang mereka pada semua kedudukan penting kepimpinan parti tersebut, tersentak dan marah. Serangan segera dimulakan bagi menafikan konon-kononnya PASMA akan merampas PAS dan menyerahkannya untuk ditadbir dan diletakkan bawah perintah DAP/Lim Guan Eng.

    Hari ini, di sebalik pertemuan Ahmad Yaakob dengan Najib Abdul Razak yang kedua-duanya mengumumkan pertemuan tersebut, turut didedahkan adalah rakaman audio suara BUGHAH Mat Sabu yang menjadi jeneral, mengarahkan agar serangan dipertingkatkan secara agresif agar Hadi Awang boleh diterajang dengan seberapa segera.

    Ada sebab dan musababnya, Ahmad Yaakob bertemu dengan Najib Abdul Razak selain daripada untuk RAKYAT KELANTAN. Malah pertemuan tersebut merupakan sebenarnya melibatkan UMAT MELAYU-ISLAM yang diancam pengkhianatan kumpulan-kumpulan penyembah Lim Guan Eng dan Anwar Ibrahim yang terdapat dari Perlis sehinggalah ke Sabah!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Strateji Dap sama mcm israel lakukan pada negara arab.

      Padam
  25. elelele..hujah bodo belake puak amno. tuduh ade surat kat mamak kutty la konon....kahkahkah...weiiii..nape bila anwar cabar mamak kutty tu tampil ke mhkamah jadi saksi dia tak dtg? Siap kasi syarat nak tahu apa soalan nak tanya kat dia? Patutnya waktu ini lah paling best mamak kutty tu tunjukkan surat Azizah sbg bukti. Mngapa dia tak tunjuk dlm mhkamah dulu? Ertinya mamak tongkang ini pembohong., Korang yg bodo ni pun kena bohong....kahkahkahhh

    Aku setuju....kalau umno menang di permatang pauh...aku kerat kote....kahkahkahhhh

    BalasPadam
  26. Syabas admin....nmpaknya macai amno dah tertekan dgn fakta dlm blog anda sebab tu bersungguh suruh tutup blog ni. Pedulikan macai yg bangang lagi tolol itu....lawan tetap lawan !!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini