KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Rabu, 11 Mac 2015

KUMPULAN BUAT KERJA TIDAK SALAH TETAPI BODOH !!


SEWAKTU himpunan #KitaLawan "March To Freedom" Sabtu (07 Mac 15) baru-baru ini di Sogo, aku ternampak sekelompok 'sarkas-sarkas' buat muka selamba di kaki lima kedai mengangkat banner mahu Mahdey Kutty menjadi Ketua Umum PKR bagi menggantikan Anwar yang terpenjara.

Memang aku setuju hak asasi manusia untuk berhimpun dan menyuarakan pendapat dan perbuatan mereka itu bukanlah salah pun.  Tetapi tak semua yang tidak salah itu betul tetapi ada ketikanya tidak salah tetapi 'bodoh'.  

Kenapa bodoh?  Apakah tidak bodoh ingin mengangkat tokoh yang jatuh dari takhtanya ingin menggantikan tokoh yang telah menyebabkan dia tersungkur?  Siapa boleh nafi mahdey kutty ini akhirnya menyerah angkara tekanan dan pengaruh reformasi?  Siapa pencetus reformasi waktu itu?  

Adakah kita yakin jika tidak kerana reformasi, mahdey kutty akan meletakkan jawatan?  Kirim salam.  Tidak sedarkah kita bahawa sehingga kini Mahdey kutty meroyan kerana Anwar masih menjadi sebutan rakyat di negara ini?

Sebab itu aku kata 'sarkas-sarkas' yang ada 20-30 orang itu buat kerja yang tidak salah tetapi nampak lucu dan bodoh.


36 ulasan:

  1. kalaubahalol jgn kasi tau orang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 17 tahun reformasi habuk langsung tarak..keluar masuk jel ada laaa...tuihh

      Padam
    2. BETUL TU. DIN KO KALAU DAH BAHALOL MENULIS DLM BLOG MENYERLAHKAN KEBAHLOLAN KO.

      Padam
    3. Bukan semua perjuangan kebenaran itu Allah balas dengan kemewahan dan kehebatan tetapi dengan kesengsaraan dan penderitaan mungkin juga dengan kematian...kerana apa? kerana nilai habuan dunia terlalu kecil berbanding nilai syurga Allah lebih hebat bagi mereka yang berjuang kerana Allah.

      Padam
    4. dari awal lg demontrasi utk membela si kote bengkok ini mmg bahalol dan tolol.. menyusahkan org awam aje..

      Padam
    5. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. Din, ada rupanya hang kat sogo haritu ya. Aku dok tnggu hang kat coliseum. Kata nk tgk pilem tamil..hahaha

    BalasPadam
  3. Memang dah bodoh pun kaum kau ni Din,berapa kali kena tipu masih percaya,ini dah masuk jail masih terkinja kinja berdemo.5-0.Saya rasa kau sepatutnya belasah 15 Loyar buruk yang defend Bos kau tau sebab dia orang langsong tidak membuat defence yang solid,asyikx konspirasi dan saya rasa dia orang ini sebenarnya menyumbatkan Bos kau masuk jail.

    BalasPadam
  4. Kata Din Blogger:
    "Kenapa bodoh?  Apakah tidak bodoh ingin mengangkat tokoh yang jatuh dari takhtanya ingin menggantikan tokoh yang telah menyebabkan dia tersungkur?  Siapa boleh nafi mahdey kutty ini akhirnya menyerah angkara tekanan dan pengaruh reformasi?  Siapa pencetus reformasi waktu itu?"  

    Sebenarnya Din, kamu yg bodoh. Tun M tidak jatuh dari takhta. Dia bersara. Penyerahan kuasa kpd Dolah Badawi dilakukan dgn terancang dan teratur.

    Tun M menyerah angkara tekanan dan pengaruh reformasi? Kamu mimpi ke Din? Jgn bagi malu masyarakat blogger dgn kebodohan kamu ya. Nmpk sgt kamu tidak berilmu dan menulis dgn emosi. Ibarat tin kosong bunyi kuat tapi isi tiada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang yang bijak sangat pendapatnya kononnya la ... TAPI sayang masih "Anonymous" !

      Dah la tak berani letak nama masih berani-berani nak "tembak curi" orang ... tu lagi bodoh + bacul + memalukan diri sendiri ..Get a grip !!

      Padam
    2. Hanz Azdi ni nama betul ke??? Jgn ckp bergegar mcm berani sgt. Ibarat ayam jantan berkokok keliling kmpg tp lubang juboq gelumang taik....hahaha

      Padam
    3. I don't see anything wrong with Anonymous 10.41 comments. ..make sense. Why is Azdi so upset?

      Padam
    4. Mmg selalu mcm tu laa.bila ada tanpa nama bagi dropshot kaw kaw tak terjawap,ada la mamat nk jd hero pertikai komen dari tanpa nama.takut la, pengecut la.ini semua nak kasi tutup malu, isu tak terjawap.typical pakatan.

      Padam
  5. Nurul Izzah hari ini masih lagi cuba untuk menyatakan kononnya, Anwar Ibrahim dihukum kerana konspirasi politik. SEdangkan mahkamah telah diberikan fakta dan bukti yang menunjukkan Anwar Ibrahim sememangnya melakukan jenayah liwat dengan para peguamnya yang berjumlah belasan orang itu, hanya mampu dan cuba untuk membuktikan bahawa liwat tersebut berlaku secara SUKA SAMA SUKA.

    Yang tidak berani diperakui oleh Nurul Izzah secara terbuka ialah, JENAYAH LIWAT baginya bukanlah satu jenayah sebaliknya satu hak asasi terutama sekali yang melibatkan Anwar Ibrahim.Serangan-serangan fitnah yang dibuat oleh Anwar Ibrahim, Nurul Izzah mahupun keseluruhan Pakatan Rakyat ke atas kepimpinan negara pula, tidak dianggap sebagai jenayah, sebaliknya bagi mereka ia adalah DEMOKRASI.

    BalasPadam
  6. Adalah jelas Wan Azizah dan puak dia telah melakukan kezaliman keatas orang ramai dengan perlakuan sombrono demo mereka. Orang ramai yang mempunyai urusan amat terganggu. Mereka yang berniaga hilang pendapatan. Sumpahan lahanat mereka-mereka yang dizalimi Wan Azizah anak beranak dan puak-puak mereka akan tanggung sehingga ke-akhirat. Dengan sumpahan lahanat ini maka Anwar akan terus terima bala dan seksaan dalam penjara, Wan Azizah dan anak beranak akan terus dipinggir dari arus politik dan dihina masyarakat (sekarang nie pun DAP dan PAS dah pinggir Wan Azizah dan PKR). Penyokong-penyokong Wan Azizah akan jugak ditimpa bala dengan kesusahan, kucar-kacir, huru-hara, KESEMPITAN BERPANJANG....Bertaubat dan jangan menyusahkan orang lain.

    BalasPadam
  7. Kata Din Blogger:

    "Adakah kita yakin jika tidak kerana reformasi, mahdey kutty akan meletakkan jawatan?  Kirim salam.  Tidak sedarkah kita bahawa sehingga kini Mahdey kutty meroyan kerana Anwar masih menjadi sebutan rakyat di negara ini?"

    Aku tak nak komen. Kang ada pulak mat Salleh celop bontot hitam marah kat aku. Aku cuma nk ketawa kat Din Blogger. ...HAHAHA! !!

    BalasPadam
  8. Semoga moktat cunnek dicalon naib presiden pas...hidop moktat..hidup cunnekk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hiduppp Din...hidipppp keluarga 69...hidupp macai Anuar.. !!!

      Padam
  9. yang tak bernama tu usah bicara lebih... tak yakin pada diri .... buat apa tarik madey ... lagi teruk ... kejap keluar kejap masuk umno .... yang dia tau senang dia je..

    BalasPadam
  10. Teruskan perjuangan mu Din dengan menulis blog. Ramai malaun dan macai2 Umno yang baca blog hang. Mereka pun tak beli utusan sebab tu utusan rugi puluhan juta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya...ramai baca blog pembangkang sebagai hiburan tgk kebodohan ulasan2 macai.

      Padam
    2. Kata bodoh tapi baca... Hehe

      Padam
  11. Weiiiiiiiiiii Raja Petra kata Anuar buat Unity Government meeting di London 14 bulan yg lepas. Wahhhhhhh sekarang ni nampak benerrrrrrrrr yg penipu ni Anuar Ibn Beraheem. Wahhhhh Kaoooooo naya TSKI, Kaoooooo nayakan TGHA dan TGNA. Lepas tu kaoooooooo ada hati main kayu tiga plakkkk. Dasar poltician Kabaret betullah Anuar ni. Sama jugak dgn gang lilin yg menyanjungi Anuar Ibn Beraheeeem Soooooooooo inilaha proof yg Anuar ni pengkhianat reformasi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nk survive maa...umur dah lanjut. Cita2 melangit tp nafsu takleh kawal. Cari peluang la mana2 ada lobang. Yg kena tipu dgn kene aniaya geng2 yg ikut bontot Anwar.

      Padam
    2. kalau tak menipu bukan lah pkr namanya.. parti kencing rakyat..

      Padam
  12. Orang yang bijak sangat pendapatnya kononnya la ... TAPI sayang masih "Anonymous" ! Dah la tak berani letak nama masih berani-berani nak "tembak curi" orang ... tu lagi bodoh + bacul + memalukan diri sendiri ..Get a grip !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha. ..bontot gelumang tahikk

      Padam
  13. orang yang Mengutuk DSAi sehingga terpenjara sampai sekarang tidak menyebabkan kenaikan gaji pekerja2 di Malayisa malah tak dapat turunkan harga barang...kos sara hidup semakin mencekik leher...yang mewah adalah pencacai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibrahim. ..ko mmg bercakap mcm org tak berotak. Kalau dijelaskan pon tak guna. ..sbb org tak berotak ni mmg tak faham apa2

      Padam
    2. Lagi satu . Kalau dh melayu mkn belacan bontot pon hitam jgn la nk menyamar nama mcm mat salih atau arab. Meluat kami.
      Lebih baik tanpa nama mcm kami dari jadi munafik menyamar

      Padam
  14. Tidak dinafikan dIA mmang hebat,,,,....Al-Makunah, Skandal BBMB, Memali, Perwaja, MSE, Petronas... dIA raja.......Penswastaan GLC.......bnyak % massssuk....kaya raya dia, anak beranak dan kuncu-kuncunya, rakan....Anada....Quek....Chok Tong.....dll. kaya atas Ikhsannya.......harta berbilion.......rakyat makan roti jala kira ok la tu........utz. kazim.... ikut sunah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cakap mcm org berilmu. Tp bibir bergelumang najis fitnah dan tohmahan. Lebih baik kamu tukar gmbr profile kamu pd gmbr muka iblis. Sekian

      Padam
  15. Sudah2 lahhj Nurul Izzah. Bapak Kau tu memang di fitnah. Tapi pada masa yg sama menfitnah dan menjatuhkan orang lain.

    Mungkin apa terjadi kerana kekejaman bapak Kau tu. Mari muhasabbah diri. Minta keampunan ilahi Dan minta maaf Dari TSKI. Che Gu Bard, TGHA, dr Chandra dan ramai lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iah ish ish Anuar in jahat macam firaun ka?????????

      Padam
    2. Firaun mmg jahat dan nmpk kejahatannya.
      Anwar pun mmg jahat tp lg dasyat sbb berpura pura, mrnghasut, menipu dan nemfitnah secara halus.
      Mungkin jahat nya mcm dajjal.

      Padam
    3. Haha... Marah sangat nampak

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini