RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 12 Julai 2015

APA BEZA TSKI DENGAN AZMIN? TENTULAH JAUH BEZA....



PERJANJIAN Air (Langat 2) telah pun dimuktamadkan. Begitu lama isu ini mahu diselesaikan. Semua tahu cerita ini dimulakan oleh mantan MB Sgor, TSKI dan ditentang hebat ramai pihak atas satu sebab saja, iaitu TSKI gagal mendapatkan persetujuan dan gagal memaklumkan sebarang isi perjanjian Langat 2 ini kepada partinya sendiri bahkan Pakatan Rakyat.

Anwar selaku Ketua Umum KEADILAN, Ketua Pembangkang dan selaku Penasihat Ekonomi Selangor waktu itu gagal dimaklumkan oleh TSKI, sebaliknya beliau membelakangkan bos beliau dan Pakatan Rakyat dan bergegas bertemu Najib di Putrajaya untuk mengadakan perjanjian ini. TSKI bertindak 'one man show".


TSKI buat 'taik', kini Azmin sebagai MB Selangor terpaksa mencucinya. Bukan mudah untuk batalkan satu2 perjanjian apatahlagi melibatkan Kerajaan Pusat dalam keadaan rakyat Selangor sering hadapi masalah air. Sebab itulah, sebarang perjanjian yg mahu dibuat adalah lebih baik dibawa berbincang dulu bersama pimpinan parti baik dan buruknya agar sebarang risiko kita boleh bertanggungjawab bersama.

Di antara salah sebab TSKI dipecat dari parti adalah kerana masalah 'disiplin'nya yang sering membelakangkan pimpinan dan parti di dalam tindakannya terutamanya yang melibatkan dasar PR.

Sebelum Anwar ke penjara, Anwar menasihati Azmin agar berhati-hati dan mengkaji semula isi perjanjian tersebut. Asasnya, tumpuan hendaklah diberi kepada mengatasi masalah air, tetapi jangan sampai hak rakyat Selangor yang lain dirampas atau Selangor rugi di dalam perjanjian ini. Anwar tidak arahkan batalkan perjanjian air, tetapi beliau mahu Azmin tidak melakukan seperti TSKI lakukan iaitu membelakangkan kepentingan dan kedaulatan negeri Selangor demi memenuhi selera kroni Umno/Bn, di samping Azmin mesti sentiasa berhubung dengan pimpinan dan rakan-rakan di dalam PR sebelum membuat keputusan.

Semalam, setelah sekian lama Azmin 'study' perjanjian ini dan dikatakan terdapat beberapa pindaan yang telah dibuat di dalam perjanjian, dan jika ada pun kerugian di pihak kerajaan Selangor hasil dari perjanjian tanpa bincang oleh TSKI ini, Azmin telah cuba untuk meminimakannya. Maka, semalam perjanjian ini dimuktamadkan.

Ada yang bertanya apa beza Azmin dengan TSKI? Jawapannya banyak perbezaan. TSKI yang memulakan perjanjian, bukan Azmin. TSKI membelakangkan pimpinan parti dan PR di Pusat, manakala azmin pula telah berbincang isu ini beberapa kali dengan pimpinan parti dan PR serta Exco-Exconya. Kehadiran beberapa Exco dan pimpinan PR negeri dari Pas dan Dap sewaktu perjanjian ini dimuktamadkan sudah cukup membayangkan ianya tidak 'rahsia'.

Apa yang pasti, selepas ini ada yang kata aku bodek Azmin. Lantak hang la, kalau aku bodek Azmin pun aku dapat apa? Aku bukan rakyat Selangor pun.

30 ulasan:

  1. Betul tu

    Perangsang seks Selangor dah agih kpd ding ayamg dan pemuda pas

    Semua kerana projek air 12 billion....

    Sapa suruh bagi pas pegang glc?

    Seonok pas bikin putus sama dap setelah perjanjian air muktamad

    Masyuuuuuk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas dgn umno dah tak beza skang ni.
      Dua2 dah pulun dunia
      Dua2 dah pentingkan kroni
      Dua2 dah wala"on

      Padam
    2. awat...

      dee eh? pee piker argh depa tak pulun dunia ka?

      dee eh? pee piker argh depa tak pentingkan kroni hang ka?

      Padam
  2. Admin...blogger kerajaan p.u.k.i (pas umno Khalid Ibrahim) omakkau puas ngutuk azmin puja Khalid...macai makan duit syubhah, adu domba, fitnah, menghina orang...tak dapat bayang lah macam mana dia tergamak makan duit hasil camtu...baik lagi melacur dari buat blog camtu...

    Mungkin admin boleh nasihat sikit kat dia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. omak adalah 'kekasih' khalid yg tk malu masih pakai baju PKR. patut kena pakai baju foto khalid

      Padam
  3. ..seronok tengok blogger pkr mempraktikkan kehebatan budaya utama UMNgOk...FITNAH...lansung takder beza samada semasa dlm UMNgOk atau selepas 'keluar' UMNgOk!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa pulak! Siapa fitnah? Yg banyak buat fitnah ni orpas walaun.
      Khianat,dengki dan bohong utk dpt sisa-sisa yg di buang umno.

      Busuk punya worang itu orpas.

      Padam
    2. Setau aku org amnu dan tuang presdeng yg kaki fitnah. Mcm2 fitnah keluar masa muktamar. Fitnah gila2 babi

      Padam
  4. Umno nak jaga parti sendiri pun kelam kabut skrng ni, pres dgn msalah dia dan bini dia. Tak payahlah nak kaitkan nama umno lg kalau msalah tu dlm kain kita sndiri. Umno blum tntu bleh survive utk pru 14 nnti. Bila lagi nak cerdik pas, pkr & serpihan (pasma, g18) udah-udah le tunjuk bodoh dpn lawan. Dahlah ura2 nak lantik mat sabu jd presiden parti baru? Dah tak ada org lain sgt ke? Aku dah cakap dulu, pemilihan mat sabu sbg tim presiden pas ibarat beri bola tanggung pd umno kerana track recordnya. Sekarang nak suruh jd presixen parti baru pulak? Tak taulah mcmana kau org fikir.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masuk parti PUS pun mat sabu boleh dapat apa?

      Padam
    2. Berapa kali nak cakap....
      Parti baru tu untuk ganti Pas.
      Parti baru tu utk org2 muda dan org agama yg boleh bekerjasama dgn golongan profesional.
      Pas tak bagi tempat utk org muda dan profesional.
      Orang pas pun tengah tunggu borang parti baru ni.
      Dalam keadaan sekarang yg serba tidak menentu, parti baru akan jadi pilihan ramai.
      Parti umno yg ada krisis rasuah dan parti pas yg dimonopoli oleh ular2mak akan mula ditinggalkan.

      Padam
  5. Malas nak layan "ayam kurap", bye bye PAS !

    BalasPadam
  6. Satu keputusan yang hebat, tahniah kepada macai pkr dan dap, keluar lah daripada PAS, kami tak perlukan kamu. Pergilah join mana2 platform yang kamu fikir betul, pilih saja dap atau pkr atau parti baru yang belum pasti lagi penubuhannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah ko suruh.
      Diaorg dah keluar dan nak tubuh oarti baru.
      Tapi ramai org ulamak pujuk2 sembunyi2

      Padam
    2. abe mak royat...

      rumah baru lum siap deh...

      guano nok tingga rumah sekare...

      huje nati basah wei!

      Padam
    3. Pakai khemah HiTech lah ooi bukan macam khemah askar perang dunia kedua. Tsunami banjir kelante pun ada guna khemah, xnhujan macam hotel 5 bintang

      Padam
  7. Pujuk? Kahkahkah...lawak2, parti orang kecewa, gila pangkat dan kuasa....lagi elok join dap ke pkr ke kan mereka semua musuh beend, kamu pun musuh beend kan?,,,tapi jawatan presiden dan timbalan jauh lagi lah melainkan tubuh parti baru, itu jalannya. Nampak tak? Kahkahkahkah,,,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah

      Gelak sampai luper sahur...

      Xuba tanya cina pek Kedah perak Selangor... Depa nak pangkah pas? Sampai mampuih pun depa tak mau...

      Itu sebab mat sabu perlu 'bersih' kan 4.0 pakatan di pantai barat... Demi pkr dan dap... Nak harap pas pis pus... Lagi hadi Ping Marang maki non Muslim kapir harbi.... Maka juah lah cina pek dari pas pakatan..

      Kalau cina pek maki aku extremis islam aku pun marah... Tapi takde sekor pun pkr dap maki aku extremis..islam harbi...itu indahnya dap dan pkr... Siap buat masjid lagi untuk aku solat di hua musang

      We luv ya Dap.. Thank you tanpa mu dap org islam tidak bisa beribadah sebab umngok dan pas pis pus sibuk nak rembat 1mdb dan perangsang seks Selangor...

      Padam
    2. Sohih yg atas ni haramjadah...

      Padam
  8. sudhalah khalid ketepi parti, dia buat baik mengadu merengek pulak kat PAS konon PKR jahat nk buang dia.

    maka dlm keadaan beberapa PAS ada kepentingan kt selangor, maka PAS pun sokong khalid terutama tuan presideng sehingga membaruakan org sendiri.

    sejak itulah PAS sudah mula membusuk hingga saat ini. patut khalid dh bebas tu masuk lah PAS senang kita faham.

    BalasPadam
  9. Parti PAS dah jadi Parti PUS (nanah). PAS nak melamar Umno sekarang. Bila dah dapat, PAS akan tunggang Umno pula. Yang rugi Umno. Yang lingkup PAS. PAS ni mengamal politik "kami yang betul, orang lain salah". Dah pun jadi parti KOLOT yang hanya boleh diterima di zaman batu...... Air Jampi PAS tak boleh merawat PAS lagi. Apa kata mursyidul Air Jampi? Busines air jampi ok tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. pulitik dee eh? pee pulop kalo mu tok besame ambe mu musoh ambe...

      tok ado pilihe ketigo!

      Padam
  10. Merepek la lu Din.. Spin baikk punya utk Azmin

    BalasPadam
  11. Mmg manusia sekarang ni pantang diuji sikit dgn kesusahan dan kesukaran terus merintih, memberontak dan meroyan ........ tengok puak2 macai dan balaci DAP depa dok kutuk ulamak dan marahkan ulamak bila dikatakan cari redha ilahi sbb depa utamakan redha undi dan cina Dap ........... depa nak tongkat langit tak ingat mati , nanti kat akhirat kita tengok apakah puak2 Dap akan membela depa dpd api neraka ?
    Bodoh piang puak2 macai PKR dan balaci DAP ni ......... la ni NASA sendiri pun akui tentang kebenaran Islam spt kehebatan lailatul qadar dan batu hajarul aswad hingga ada pegawai NASA yg telah memeluk Islam tapi kat malaysia ni ada melayu islam bahlol nak cemari Islam dgn agenda sekular, kristianisasi, cauvinisme , lgbt dan sebagainya .............. ulamak terus difitnah dan dicaci ....... LGE dan LKS dipuji dan restu dicari hanya kerana mengejar cita2 politik depa
    Jaguh spinner macai pkr dan balaci Dap spt greenboc, malaysia waves, gendang perang, libang libu , yong suka kuning, mso, cipan tapir tenuk, addin, sisi bukit, alhussyen, bloglistb dsbnya telah mengatasi utusan melayu , berita harian , tv3 serta rtm ! Depa tuduh TGHH suka kata barua dan tolol ………….. sebagai seorang ketua sesebuah organisasi adakalanya perlu ditegur agak keras anak buah yang buat kesalahan yg tidak wajar secara semberono walaupun berkali2 diingatkan bagi menimbulkan kesedaran lagi pun pun alquran pun ada sebut perkataan bodoh dsbnya kepada manusia yg degil seperti ini agar mereka sedar. Depa kata TGHH suka ponteng sidang parlimen sedangkan TGHH mungkin ada komitmen lain …………. Tapi hairan bila depa boleh pejam mata bila Anwar dan LGE ponteng sidang parlimen utk bercuti di New Zealand dsbnya. Depa kata Pas nak UG dgn umno ………….. tapi sampai sekarang tak da UG …………….. yg ketaranya PKR dan DAP yg bersungguh2 nak UG dgn umno tapi depa spin jadi CG (CaretakerGovernment) …………. nampaknya kembar siam umno yg terbit dari lubang taik yg sama lebih advanced dpd umno dari segi fitnah, tohmahan dan maki hamun ! .......... kalau kat hang pa semuanya boleh , u-turn boleh, UG boleh ,ponteng boleh, tolak hudud boleh, pesta beer boleh, jubo menjubo pun boleh.........apa2 pun boleh asalkan direstui oleh tuan guru khalifah almaksumi LGE dan LKS......... kapla bananana kau !!!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi umno yg akan bela kami dari api neraka ?

      Hak tuihhhhh...
      Pulangkan balik duit neraka 1mdb baru cerita

      Jadi hadi Ping Marang nak bela kami dari api neraka???
      Berhenti sebar ajaran sesat amalan karut..

      Hak tuihhhhh
      Pulangkan balik komisyen preagsang seks Selangor!!! Gaji menantu...

      Padam
    2. puulangkan cinta hati ku...

      puulangkan...

      Padam
  12. bila pas putuskan hubungan dgn DAP, mat sabu terpaksa cari alternatif baru supaya jawatannya sbg pengerusi Lembaga Air P. Pinang kekal & ELAUN TETAP BERJALAN. Oleh sbb itu dia terpaksa tubuh parti baru yg MESRA DAP supaya guan eng kekalkan dia sbg pengerusi, ELAUN still mengalir.

    Walaupun terpaksa jilat kahak sendiri yg mana dia pernah beri amaran kepada ahli pas lain pd 2014 dulu yg melaarang tubuhkan parti baru w/pun kalah yg di tujukan kpd pharolrazi yg nak tubuhkan PASMA kerana kecewa.

    kepada org Islam yg masih belum hilang ingatan, lu pikirlah sendiri.

    MAT SABU BUAT SEMUA NI KERANA DUIT. Masyukk

    BalasPadam
  13. Tapi kan anon 11.55

    mat sabu blum lagi di lantik

    sedangkan iskandar samad dan ding ayamg masih kekal jawatan gaji berjuta mereka skrg... mat sabu dah takde elaun 2 bulan.

    mat sabu letak jawatang tapi munafikun iskandar semak masihblum letak jawatang

    siapa yg masyuuuuk dan siapa yg masib belum masyuuuk?

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku rasa la kan...

      ini gurauan jek tau bukan tuduhan...

      yang masyuk rasanya la kan...

      macam m'siabarua jek?

      Padam
    2. Itu lah pengikut hadi Ping Marang rusila sesat...

      Baruah jugak la berkataan dari mulut busyuk yg kluar dari ajaran mak nenek atuk bapak kau yg dah telan lendir jadi Ping... Kau bergurau dgn baruah jebon tolol ... Hari raya ni aku nk kencing atas kubur nenek ko....eh alamak aku bergurau jer lah... Hik hikhik

      Padam