KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 8 Ogos 2015

KEADILAN DAN DAP HARUS SERIUS MENERIMA GHB SEBAGAI RAKAN MENUJU PUTRAJAYA

MELIHAT kepada komitmen Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang ini yang tidak kenal erti penat dan letih, merata ke pelusuk negeri untuk melawan rejim Umno/Bn, maka aku merasakan wajib untuk KEADILAN dan Dap menerima GHB sebagai rakan bersama di dalam misi kita ke Putrajaya.  

Ada yang menuduh GHB adalah kumpulan kecewa dan ingin mencari kesenangan dunia semata-mata.  Bagi aku itu tuduhan bodoh yang berunsurkan dengki dan khianat yang tidak berkesudahan.  Jika GHB ingin selesa dan mengejar dunia, kumpulan ini tidak akan berbaik dengan KEADILAN dan Dap.  Mereka harus keluar parti dan umumkan untuk bersama Umno/Bn, kompom mereka senang lenang.  Tapi GHB memilih untuk terus susah dan senang bersama rakyat.  

Kumpulan ini sewaktu berada di dalam Pas sehingga kini komited melawan rejim.  Ada juga tuduhan kononnya GHB di dalam ceramahnya menghentam Pas.  Aku kerap ikuti program mereka melalui jauh melalui siaran langsung program-program GHB ini, aku tidak nampak mereka serang Pas.  Jika ada mereka sebut Pas pun, itu adalah sebagai membalas tuduhan jahat terhadap mereka.  Di samping itu, GHB juga menerangkan misi dan mengapa GHB wajib diwujudkan.  Selebihnya program mereka terus konsisten menentang rejim Umno/Bn.

Maka, sudah sampai masanya KEADILAN dan Dap lebih serius untuk menerima GHB sebagai rakan bersama di dalam PR setelah GHB secara resminya ditubuhkan sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam secara syumul dengan pendekatan yang penuh hikmah dan bijaksana.

42 ulasan:

  1. Memang tepat sekali tuan, GHB sebagai rakan component baru PR2.0.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Padam
    2. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Padam
  2. amik lah kau n himpun lah golongan munafiq sebagai gerombolan hangpa... jgn sebut lg Jemaah PAS dgn mulut hangpa... buang habis2.. biar lah kami bersama Ulama melayari bahtera tanpa group hangpa lg... selamt jalan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak sapa kelapaq,jemaah Parti Ajaran Sesat ni..aishh.Dia ingat islam tu mak bapaq dia punya.Islam aku lagi aman bila kluaq PAS.

      Padam
    2. Islam hang ajar DAP maksum ko..

      Padam
    3. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Padam
    4. Islam hang ajar MCA maksum ko...

      Padam
  3. Nak keluar silakan.. tak payah nak salahkan PAS yg mana 80 peratus akar umbinya sudah pun menolak kamu.. Sampai saat ini tak pernah walau sekalipun DAP dipersalahkan.. Maka memang saya benar2 menyokong agar G18 dan Pasma lenyap dari PAS.. Kini sy rasa sgt bertuah serta bersemangat baru.. Selamat jalan GHB... Tak payah nak harapkan kepimipinan baru nak pujuk2.. kami di akar umbi sendiri pun tak hingin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko ni mamat!! dah ketingalan keretapi ,semalam jebon2.0 engko merayu-rayu formula berbaik semula..AMACAM...ko cakap memang bagus,tapi tak berani suruh iskandar samad turun exco selangor!!dah putus dgn PKR belahlah..terhegih2 minta simpati tu apahal.

      Padam
    2. Kenapa kau tak suruh exco DAP turun sekali? Atau kau dah iktikad kerajaan selangor DAP punya.. sedar sikit bro ngong..

      Padam
    3. JANGAN LAH BENGONG BRO!! DAP tak geng dgn PAS ,dia geng dgn PKR..bahasa macam ni pun tak faham lagi ka!!

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    5. So kat mana hang sekolah? Kalau PAS masih berkawan dgn PKR pun nak kena buang exco sepatutnya DAP yg masih berkawan dgn PKR pun kena buang exco lah secara logiknya kan.. LoL ..

      Padam
    6. Habih jd tak cerdik dek dipermain geng GHB..!!

      Padam
    7. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Padam
    8. Pas kan kah kuat. Kuat kawin lebih la kot. Kalau dah kuat keluar la dari PR. Berdiri sendiri. Letak je jawatan dalam semua pos di Pulau Pinang, dengar arahan MSU dan dewan ulama. Tapi degil nak lagi duit Penang nak bayar duit letrik dan bil astro ke. Telur tak ada ler selagi tak berambus dari Penang. Menang 1 kerusi dpt 1200 jawatan. Cinta duit ke cinta ulama.

      Padam
    9. Hahahha.. Boleh tak aku twist sikit komen ko tuh..

      GHB kan kah kuat. Kuat kencing lebih la kot. Kalau dah kuat keluar la dari PAS. Berdiri sendiri. Letak je jawatan MP dan ADUN di seluruh negara, dengar arahan LKS dan Lim Guan Eng. Tapi degil nak lagi duit hasil jd wakil PAS nak bayar duit bil henfon dan bil unifi ke. Telur tak ada ler selagi tak berambus dari PAS. Menang kerusi dpt habuan. Cinta DAP ke cinta ulama.

      Padam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Mamat ni nak kasi mak dia kat hadi awe ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan betul tak cerdik.. hasil tangan GHB..

      Padam
    2. Tanpa nama 11:46 PM
      Species Syaitan Yang Direjam (SSYD)..

      Padam
    3. Wan Rosli Spesis macai SARKIS je tuh....alif mim nun wau....SARKIS..masyukkkk.....banyak dapat elaun bulan nih...dua hinggit satu posting...Elaun Macai SARKIS

      Padam
  6. GHB akan membariskan ULAMAK yang luar biasa hebat, siapakah mereka? Cer teka.....ulamak yang boleh dibawa berbincang. Asal perkara yang tidak tergelincir akidah ulamak ini akan setuju apa saja....kahkahkah. Hudud tidak penting yang penting akidah tidak tergelincir....kalau kaum cina tidak setuju dengan hudud ulamak ini akan ketepikan hudud walaupun melayu Islam wajib dinaungi hudud...ataupun ulamak ini langsung tidak menyentuh pasal hudud selagi TUAN BESAR mereka ialah kafir DAP...simpan bawah karpet la dulu hudud ni nanti TUAN BESAR naik angin.....kahkahkahkah..selamat maju jaya GHB....

    BalasPadam
  7. duk dlm PAS bodoh, duk dlm GHB pon gom...baik xyah sokong mana2...ada tak sape2 nk kata aku bodoh.? silakan...yang PAS ni pon satu....walau pon orang dah kalah dlm pemilihan baru ni ...jgnlah cepat sgt nk tuduh macam2 ...macam lah pemimpin PAS sekarang bersih dan maksum belaka....YB PAS DUN aku pon masih sombong...xde pon ciri2 Islamik...sepatutnya yang terpilih masa pemilihan baru bagi la sokongan sikit pada yang kalah...ni dok...baru jer menang sehari...dah macam2 komen dok kata pd yg kalah...aku sokong hudud dilaksanakan...tp sekarang lg jauh nak laksana...kt kelantan pon dah senyap pasal hudud...bilo dah pecah gini maka xyah mimpi la nk laksana...PAS dh x gagah...aku jd mual tiba2 bila dgr PASsepatutnya sejak dulu lg pemimpin PAS fikir camne nak buat hudud terlaksana jua...sbb amat payah nk laksana dlm keadaan pemerintahan BN skrg..cari la strategi dulu...tp kalau nak laksana sekarang juga pemimpin PAS harus berani betul2... lawan juga sampai terlaksana hukum Allah ini...jgn sayangkan jawatan mb or tmb...klu ditangkap pun kena sanggup...kena berjuang jalan Allah betul2...jgn ada niat sayangkan jawatan...jangan setakat berani seperti wan rosli...berani setakat ni jer...tp xdok sumbangan langsung pd Islam...setakat nk tunjuk dlm ni jer sape2 pon blh...klu berani betul esok wan rosli bawa sepanduk g mogok dpn pejabat najib nuh...xyah takut ditangkap la...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu nak jadi bodoh....bodoh lah kamu sorang2....kahkahkah .....kau nak kata apa pun itu terpulang lah....lps ni jgn bising psl PAS lagi....diam lebih baik bagi kamu baru nampak hebat...atau join saja GHB......Gerakan Harapan Bacul.....kahkahkahkah......

      Padam
  8. Sekarang PAS dah jadi parti cacamarba. HADI sokong Najib,timbalan sokong pembangkang..hehhehhe.hancuss.
    hadi kata bodoh join demo,tuan ibrahim kata jom join demo...hehehhhe..sama-sama pun bergaduh..parti islam apa namanya...sekarang dah tukar motto: BERISTIQAMAH DGN U-TURN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu lah taktik PAS nak tapau kan UMNO sekaligus.. baru lah cerdik berpolitik..kalau setakat nak jatuhkan najib seorang.. pak lah pun pernah dijatuhkan dulu tapi pembangkang tak ke mana pun.. cuba berfikir dgn makrifat Allah bukan dgn makrifat DAP..

      Padam
  9. Idup DAP Idup DAP
    DAP for all

    BalasPadam
  10. "Berani" sungguh mengkategorikan istilah berani.. malangnya tak berani nak mendedahkan diri tapi hanya "berani" menggunakan Tanpa Nama..so komen yg x perlu dilayan sbnrnya..

    Tapi apa yg terserlah ialah rupa2nya Tanpa Nama 2:51 ni takut pd najib sebab tu dia tak berani sokong samada PAS atau GHB.. sampai tahap macam tu ka? Ish ish..

    BalasPadam
  11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  12. Aku sudah mufarakah dgn lebai lebih gila duit, gila kereta, gila jebon, tolol dan barua kan Jemaah sendiri.
    Maruah dan telur pun tak ada nak kata apa. Letak la jawatan di semua post di Pulau Pinang, takut ke takut tak da duit bayar bil letrik dan kereta ke..... Sudah lah Pas boleh Pakai di Zaman Tuan Guru Nik Aziz dan Fadzil Nor saja. Yg sekarang telur dan maruah entah dimana > Fulus fulus ya ustad ya lebai ya walak un

    Tulur ada

    BalasPadam
  13. Pas hanya betul dizaman Nik Aziz dan Fadzil Nor sahaja, > PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen? Sekarang macam sayang Najib
    13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    BalasPadam
  14. Kalau PAS dah x betul di bwh TGHH.. bila GHB nak kekuar parti?... bangang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami team GHB tidak akn keluar parti selagi tidak mendapat bahagian harta sepencarian kami...spt kutipsn derma, sumbangan dsb

      Padam
    2. Dulu dan kini jadi wakil rakyat PAS ke GHB? Kalau kau dpt jawapan yg tepat baru kita bincang...

      Padam
    3. Cara anak luar nikah berbahas

      Padam
    4. Siapa tu !! Wan Rosli tu anak haram ke

      Padam
  15. memang sepatutnya jenis manusia yang berpura-pura kononnya mengaku islam tetapi membenci syariat telah Allah tunjukkan sejak dari zaman Nabi Adam lagi., buktinya Anak Nabi Adam Qabil merupakan pelaku pembunuhan pertama dimukabumi ini. Berselang beberapa zaman dan ketuturunan manusia sikap jelik manusia Allah tunjukkan dengan anak dan isteri Nabi Nuh..., berlarutan pula sehingga ke zaman Nabi Lut (semua umat manusia tahu sikap jelik lagi durjana manusia golongan ini) sehingga ke zaman NAbi Muhammad (s.a.w ) bermula pula era golongan munafik dan terbawa-bawa sehingga ke zaman ini .
    Orang Ramai (termasuk kami) tengah dok tunggu bila pendokong GHB nak isytihar keluar PAS..? Kalau betul-betul konfiden GHB akan dapat sambutan 150 % dari seluruh penduduk Malaysia apa nak takut tubuh parti baru ? mari tunjukkan kepada dunia bahawa GHB ini golongan yang disokong sepenuhnya oleh generasi masa kini ... Kami orang kampung nak sangat tengok samada GHB ini adakah benar-benar pejuang kebenaran atau kaki temberang penjilat bontot LGE ..? sebab manalah tahu LGE malas nak basuh berak minta GHB jilatkan bontot dia.. jimat air ... apa pun kami nak tengok GHB isytihar keluar PAS tubuh parti baru seperti yang dilakukan oleh Ku Li semasa keluar dari UMNO dan tubuhkan S 46... kalau tidak berani berbuat demikian dengan ini saya menyeru semua masyarakat yang merasa rimas dan semakin meluat ngan GHB ni pakat ludah dan kahak kat diorang ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. GHB hanya unyuk orang beriman saja, pemimpin PAS munafik, GHB menyeru kepada sesiapa yang nak memantapkan iman sertailah GHB kerana tertubuhnya GHB adalah dari buah fikiran manusia yang berul-betul beriman iaitu LKS dan LGE.

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini