RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 7 September 2015

JANGAN PAKSA PAS BERSAMA PAKATAN 2.0

ANWAR kata elok pakatan baru terdiri dari pkr, dap, pas dan Amanah. Itu idea anwar. Tetap mahu ke arah perdamaian wlaupun kita di bawah ini byk berbeza pandangan dgn anwar.

Org tanya pendapat aku. Aku kata dari segi teorinya mmg betul, pembangkang yg bersatu lebih baik dari pembangkang yg bpecah.

Tetapi, siapa anwar mahu paksa pas atau Dap untuk berbaik? Apa hak anwar utk menentukan pas terima Amanah? Harus diingat, pas awal2 lagi ada sebut mereka akan menarik diri dari bkerjasama dengan pkr jika pkr terima Amanah. Pas juga takkan buat "U-turn" utk bkerjasama dgn Dap kerana itu "bai'ah" mereka dlm muktamar. 

Soalan aku adalah;

Bilakah pas mahu umumkan putus hubungan dgn Dap secara resmi? Dewam ulamak dah luluskan usul tanpa bahas, MSU juga telah beri perkenan. Bila mahu umumkan secara resmi bahawa Pas telah putus hubungan dgn Dap? Tangguh pengumuman? Pas mesti berani bertindak dgn keputusan yg mereka sendiri buat.

Sehingga kini, pas tidak nyatakan secara resmi pas putus hubungan dgn pkr kerana pkr terima Amanah. Bukankah itu yg mereka pernah sebut? Tangguh juga?

Pakatan 2.0 tidak perlu 'buang' pas kerana sepatutnya Pas yg akan keluar sendiri dari Pakatan 2.0 atas dua sebab yg mereka sendiri janji, iaitu;

1. Pas putus hubungan dgn Dap adalah kputusan muktamad kerana MSU telah luluskan.

2. Pas tidak boleh bersama Amanah.

Maka, aku berpendapat Pakatan 2.0 tetap akan diwakili oleh Pkr, dap dan Amanah. Jgn paksa Pas bersama.

13 ulasan:

  1. CADANGA PAKATAN 3.0

    DAP AMANAH PERKASA + abu

    Lawan

    PKR PAS UMNO + bn

    Dulu semua kawan Anwar kencing Anwar
    Hari ni ada saki baki kawan Anwar kencing Anwar
    Esok silap hari bulan BINI Anwar kencing anwar

    BalasPadam
    Balasan
    1. SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. DANA DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

      Padam
  2. baca ulasan malaysiawaves.

    pas dijangkakan akan bersama pakatan baru.

    masa pru nanti, pas akan tarik diri dikerusi2 tradisi umno. pelbagai helah akan digunakan oleh pas utk menampakakan perbuatan tidak sengaja.

    begitu juga umno akan menarik diri dikerusi2 tradisi pas.

    pas akan perintah Kelantan dan tganu, mungkin Kedah.

    disamping itu, pas akan letak calon2 mrk dikerusi2 pkr, dap, dan amanah spt yg mrk lakukan dulu. pkr, dap dan amanah akan hilang byk kerusi akibat pertindihan calon2 ini dan bn akan menang besar.

    mungkin...

    BalasPadam
  3. Aku sokong penulis ini, PR2.0 pkr,dap dan amanah.
    pas dgn sendirnya berkubur dari PR2.0.kalah,finish,habis,tamat,the end.

    BalasPadam
  4. Sepatutnya DAP,PKR perlu ajar dulu Pas ni agar pas tahu bila disisihkan ,ini tidak kenyataan Wan Azizah dan Azmin membuatkan Pas makin sombong,Kalau bolih birakan dulu Pas dilura,ikatkan dulu PKR DAP dan Amanah..Macam tak serik je dengan sikap peminpin Pas .benci betul lah.

    BalasPadam
  5. kah kah kah ............. bila dendam kesumat membara punahlah segala akal bijaksana ............. inikah yg dikatakan bijak berpolitik ? atau anda malu untuk menebalkan muka untuk membuat u-turn ? kah kah kah ada orang akan bakar jambatan selama2nya, ada orang akan terjun bangunan atau akan tikam balik belakang ketuanya .........'...... kah kah kah ............ dalam politik segalanya mungkin ! kawan adalah musuh dan musuh adalah kawan ............ tak gitu wahai machievallians !

    BalasPadam
  6. PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
    1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

    2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

    3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

    4. Masa Muktamar lebai lebai dan pro ulama macam seronok sakan guna CAI masa memilih. Ini cara islam ka cara yahudi guna cai ni tuan tuan

    5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

    6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

    AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

    ISLE-ISLE

    BalasPadam
  7. Kalau PR terima PAS, bermakna saya akan keluar dari PR dan sokong BN biar BN jajah Malaysia sampai bila-bila.

    PR jangan jadi BODOH terima Musang Berbulu Ayam ini.

    AJK PKR
    Cabang Temerloh.

    BalasPadam
  8. Aku pun x stuju pas masuk pr2.. kami nk pas tanding balik kerusi pkr yg dipinjamkan dulu2...

    BalasPadam
  9. Kerusi yg pas selalu kalah dulu dulu ?

    Fakta

    1juta ahli tapi menang 20 kerusi

    300 000 ahli menang 30 kerusi

    150 000 ahli menang 40 kerusi

    Cuba teka pas the born loser yg mana satu ?

    BalasPadam


  10. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    BalasPadam