KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 6 Mei 2016

HUSAM MUSA SERTAI KEADILAN ?

HUSAM Musa telah dipecat dari Pas.  Semua tahu berapa banyak teguran dan kritikan dari bekas Naib Presiden Pas ini terhadap partinya, bahkan sehingga beliau sanggup berdebat atau berforum bagi mempertahankan dakwaannya.  Seperti yang dijangka, Husam tetap dipecat.


Ada dakwaan menyebut Husam sengaja mencari jalan untuk dipecat.  Jika benar dakwaan itu, mengapa perlu pecat Husam?  Bukankah lebih baik biarkan saja Husam agar 'cita-cita'nya untuk dipecat itu akan gagal?  Apabila Husam dipecat, ditambah pula tiada ruang untuk dirinya berdiri mempertahankan hujahnya maka sahihlah ada kebenaran dari banyak dakwaan Husam itu.  Sehingga kini banyak persoalan yang Husam timbulkan tidak terjawab.

Aku masih ingat sewaktu KEADILAN memecat TSKI dulu, berbagai-bagai dikatakan kepada KEADILAN.  Bermacam-macam nas yang keluar untuk menyatakan pemecatan TSKI itu sebagai 'tidak syarie'.  Nah, adakah pemecatan Husam ini 'syarie'?

Selepas dipecat, agaknya ke mana arah Husam?  Ramai yang meramalkan Husam akan bersama geng-geng lamanya di dalam Amanah.  Bagi aku, Husam mungkin akan memilih KEADILAN sebagai wadah politiknya bagi mengikuti jejak rakannya Datuk Kamarudin Jaafar, MP Tumpat.  Husam akan dapat membantu KEADILAN agar lebih maju ke hadapan apatah lagi dengan ketiadaan DS Anwar Ibrahim.  Bukankah Husam di antara tokoh-tokoh yang disebut sebagai bakal PM yang baik selain dari Anwar?  Ketokohan Husam Musa diakui sendiri oleh Almarhum Tok Guru Nik Aziz.  Anwar juga pernah menyebut, jika beliau jadi PM, Husam adalah di antara tokoh terbaik untuk membantunya.

Bayangkan jika Husam berganding dengan Rafizi Ramli, Saifuddin Nasution dan ramai lagi tokoh hebat di dalam KEADILAN.  Tentunya KEADILAN di bawah Kak Wan akan lebih mantap dan digeruni.  Seandainya Husam memilih untuk bersama Amanah pun, untungnya dapat juga kepada PH.  Tentunya Amanah bertuah jika dapat memiliki Husam, anak emas Almarhum Tok Guru Nik Aziz ini.

Segala-galanya terpulang kepada Husam sendiri.  Beliau tidak lagi diperlukan oleh Pas, itu hakikatnya.  Aku yakin, Husam tidak akan membuat rayuan kepada Pas kerana beliau yakin beliau di pihak benar.  Pas mungkin merasa selesa dan selamat tanpa Husam.  Masa akan menentukannya.  Husam pastinya tidak akan membiarkan Kelantan dirampas oleh Umno/Bn di dalam PRU14 akan datang kerana kerajaan Kelantan sekarang ini adalah warisan Almarhum Tok Guru Nik Aziz.  Husam pasti akan menggerakkan orang-orangnya untuk mempertahankan Kelantan yang kini dilihat semakin menggusarkan.  

27 ulasan:

  1. Saya rasa sudah sampai masanya Keadilan membuat keputusan sama ada mahu menyokong Amanah 100% atau masih mahu meletak kaki sebelah dengan PAS. Sudah tentu PAS mahu menguburkan Husam secara politiknya. Keadilan tak boleh menarik Husam, jika ia tak boleh mempertahankan beliau -- semasa berunding dengan PAS nanti

    BalasPadam
  2. Buat apa nak sok-sik sok-sik lagi. Ambil la Husam tu cepat. Minta PKR ambil datang dengan bas sebab Pan pernah offer dulu nak ambil dengan lori

    BalasPadam
  3. Manusia yg bermasalah, di mana berada tetap sama sikapnya.
    Sebagaimana PKR mengenali LGE, semua pandangannya aje yg betul, maka begitu manusia yg dah dipecat dari PAS ini.

    Jika masuk ke PKR pun, bukan menambahkan kuat tetapi menambah keruh. Yg sesuai utknya bersama DAP, kang bini no 2 juga baik dgn LGE.

    Usah PKR jerut tekak utk bertambah parah. Ramai yg suka beri idea namun penuh kekosongan dengan kesombongan lagaknya. Hanya kejar jawatan..

    Diulangkan2 sentiasa kata DSAI, bahawa dia sesuai bakal TPM...ha..ha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku rasa yg bg komen ni yg bermasalah..entah dr pas pis pus atau umno dedak..

      Padam
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Padam
  4. Din !.. TSKI mana sama dgn husam.. beliau jelas difitnah bialamana saifudin pun terpaksa tarik balik segala tuduhan di mahkamah dan dia minta maaf pd TSKI!!

    Husam ni dipecat sbb antaranya berceramah di atas pentas pengkhianat lepas tu cabar plk PAS kalau2 berani pecat dia.. tapi betul jgk cadangan kau tu din.. elok dia masuk PKR.. daripada dia jatuhkan maruah diri dia sendiri dgn masuk parti yg tak ada perlembagaan!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. emmm macai PAS Chai....PAS ada perlembagaan ke??? Halau ahli...org tubuh AMANAH bising...habis yang walaunta pegi halau tu kenapa??

      Soalan-soalan Husam tak dijawab...bersekongkol dgn MUSUH...nak jadi penasihat konon...TGNA pesan...jangan percaya kpd UMNO sampai bila2...kau nih ahli PAS Chai yang walaun dengan tuang presideng ker??? Tak hormat dgn TGNA???

      Kalau tuang presideng kau suruh makan taik....kau makan taik??? walaun tak bertempat...Parti apa melabel orang jebon...serigala dan macam2 gelaran lagih??? tuduh orang terlibat pil kuda...komunis...hmm...inikah akhlak parti Islam??

      Padam
    2. 11:08 bengap, bukan PAS yang halau tapi mereka sendiri yang keluar tanpa disuruh, kat luar dedak menunggu, tu jadi Kuali tu supaya senang nak tadah.

      Padam
    3. Lupa agaknya kata2 TGHH.
      Keluar parti kalau tidak setuju, dia ingat orang tak berani... keluarlah beramai2. bila keluar parti mintak balik kerusi. Kata macam2 spt munafik haraki,jebon dll. Itu akhlak Islam?

      Padam
    4. Komen2 pas semua bodoh xda hujah bernas.mcm budak2 br belajar

      Padam
  5. tski hingga skrg masih tak terangkan bgmn dia langsaikan hutang rm70juta tu.

    mrk sama2 mohon maaf bukan saifuddin saja atas nasihat sdr Anwar. sbnrnya saifuddin tlh ada saksi2 yg kuat utk teruskan perbicaraan.

    BalasPadam
  6. Kalau nak angkat bakul Saifuddin pun, janganlah nampak sangat bodohnya...

    Orang bawah bertungkus lumus nak bina PKR utk maju, dua tiga kerat yg atas duk fikir masa depan sendiri di persana Politik Tanah Air.

    8.39 ptg, luaskan sedikit pembacaan dan analisis anda.

    Selamat Membaca.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Luas lagi kawasan balak kelantan kena tebang

      Padam
  7. Hurmmmmm..biar dia tubuh parti baru lagi.namanya
    ...nama " keikhlasan" panggilan ikhlas...hihi

    BalasPadam
  8. Hurmmmmm..biar dia tubuh parti baru lagi.namanya
    ...nama " keikhlasan" panggilan ikhlas...hihi

    BalasPadam
  9. Eloklah pas pecat husam supaya yg tinggal dlm pas nanti adalah hampas2 dan najis najis yg menjaja agama...itulah saja topeng yg mereka ada...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2:14, tak payah nak bagi pendapat, Husam umpama najis buat PAS, najis perlu dibuang jauh-jauh.

      Padam
    2. 7:58 PG tak payah nak bagi pendapat, mu gi jauhx lah, jamgan sembang kat sini...mu benak mcm dam.

      Padam
    3. Elok juga Husam keluar PAS dan menyertai amanah atau Kelasilan. PAS ni dah jadi parti KOLOT yang sesuai pada zaman purba kala....Presideng hanya tahu cakap berbuih mulut.. perintah Tranu pun tak boleh.... cakap bukan main....dok ulang benda sama... pendengor telopong mulut dengor cakap kosong dia..

      Padam
  10. Husam bare kena rejek doh..sultan kelantan lama doh xsir ko huse

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taik la ko komen mcm taik,apa bukti sultan kelantan xske huse?aku pn ckp sultan kelantan xske mb kelantan

      Padam
  11. Kalau pan dan pkr hebat, husam tkkan bertangguh sampai sekarang..saifudin pun dah berkunjung jumpa husam selepas isu pemecatan
    Tapi sampai hari ini dia masih belum buat keputusan..mungkin husam tk yakin pan dan pkr mampu bertahan untuk terus menentang umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau pas hebat nape kalah kat serawak.kahkahkah

      Padam
  12. PAS ni parti bodoh. Dari ketua sampan ahli, masa muktamar pun nak kena pakai kertas pilih calon. Walauntol bahlol otak udang parti pengguna islam ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju PAS memang dah jadi parti BODOH... salahkan ketua yang kepala tak pernah kena matahari.... hari ni letak kambing lawan PAS kami akan undi kambing....

      Padam
  13. KENAPALAH PRESIDENG PAS NI BODOH SANGAT... BODOH SANGAT. SIAPA MAHU UNDI PAS? HANYA HANTU DAN JEMBALANG SAHAJA AKAN UNDI PAS. SEBAB PAS SEKARANG MEMPUNYAI PRESIDENG YANG BODOH.....

    BalasPadam
  14. APABILA PAS DIPIMPIN OLEH ULAMAK BURIT.. INILAH HASILNYA..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini