KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 13 Jun 2016

PRK SG BESAR DAN K.KANGSAR - JANGAN PILIH 'PASU BUNGA" JADI WAKIL RAKYAT

SEMAKIN hebat kempen PRK di Sg Besar dan K.Kangsar apabila ianya semakin ke penghujung.  Mungkin kerana tekanan, ada lebai sudah mula menjual agamanya dengan menyatakan 'celakalah' sesiapa yang tidak menyokong parti lebai.  Ini sudah kita jangka kerana bagi mereka nilai agama terlalu rendah boleh dijual beli sewaktu pilihanraya.

Memang benar, memang celaka sesiapa yang tersalah pilih pemimpin.  Memilih calon yang mewakili parti yang mempunyai kepimpinan yang rasuah, penuh dengan skandal yang berfakta, yang rendah moral dan akhlaknya, yang terbukti melakukan kezaliman dan menyusahkan rakyat, maka memilih calon yang mewakili parti ini memang celaka.  Begitu juga menyokong parti yang bersekutu dan menjadi Penasihat kepada rejim celaka seperti ini.

Kepada para pengundi, gunakan akal yang waras yang dianugerahkan Allah itu untuk buat perbandingan.  Parti manakah yang konsisten menentang rejim Umno/Bn samada di luar atau di dalam Parlimen?  Dan, mana satu parti yang meneruskan kezaliman dan penganiyaan kepada rakyat marhaen, serta parti manakah yang asyik berkecuali tidak berani bersuara setuju atau tidak kepada rejim di dalam Parlimen?  Mereka hanya jadi 'pasu bunga' hiasan di Parlimen?  

Aku selalu ingat kepada doa K.O Umno sewaktu di era Almarhum Tok Guru Nik Aziz dahulu dan doa itu telah menjadikan rejim hilang kuasa 2/3 di Parlimen.  Apakah doa itu mesti dilupakan apabila ada 'fatwa' baru menyatakan Umno tidak seteruk firaun? 

28 ulasan:

  1. Celaka dah pulang balik pada tuan yg bercakap

    BalasPadam
  2. Orang bodoh memang tak pandai berhujjah pun! Ramai penyokong parti pak lebai belajar takat lulus UPSR je kot!! Sebab tu mereka lembam utk berfikir!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hadi awang cakap camtu lagilah bersemangat aku keluaq parti Pis.naik menyampah tengok perangai puak2 ni

      Padam
    2. lu dulu umno...merempat tak tentu hala...pru14 sedia kn tempurung byk2..minta simpati pd PAS

      Padam
  3. Annon 12.29 keluar, ramai lagi yang nak masuk PAS dan perjuangkan Islam. Mana yang dah rasa tak serasi tu ada eloknya keluar awal2, buat menyemak jerr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sape yg ramai nak masuk pas tu.yg dlm pas pun cabut keluar, kene halau kena baiah talak bini.lagi mau kata ramai lgi masuk pas?buatla sidang media org masuk pas.setakat ni xda nmpak pun org masuk pas.yg keluar pas ramai ler tinggal yg walaung je dlm pas jenis yg anggap pas ni agama.sape keluar pas dikira kapir.Kahkahkah.

      Padam
    2. hahaha.. memang ramai yg nak masuk pas. dapat kad keahlian leh masuk syurga.. m

      Padam
    3. PAS parti pak lebai gilo. Hadi sakit mental. Bodo sombong. Ada hati nk jdi penasihat. Nk tadbir Negeri sendiri tak reti. Amanat songsang nya bt susah rakyat ganu. Amanat gilo.

      Padam
    4. Dalam amanatnya, dia berkata, “Kita menentang Umno bukan kerana nama dia Umno, kita menentang BN, bukan kerana BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah. Oleh sebab itu kita menentang mereka ….”

      Tetapi kini dia mempertahankan perlembagaan tersebut kerana setiap Ahli Parlimen kena mengangkat dan menandatangani sumpah bahawa akan memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.

      Apa hukumnya Hj Hadi menyokong untuk mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah?

      Padam
    5. Tu lah pak lebai gilo.

      Padam
    6. yg nk masuk ahli pas budak bawah umo!!budak tahfiz..hehehe bila beso join umno jadi penyamon.

      Padam
  4. puok walaun dah samakan pas dgn islam
    pas tu parti yg landaskan islam ,kalau tak sokong tak semestinya tak perjuangkan islam mankok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betoi tu,puak2 walaung malaon ni mmg dh taksub ngan pas anggap pas ni agama.rsnya mungkin juga depa anggap hadi tu tuhan kot xblh dtegur

      Padam
  5. Puak PKR ni Ngok.....suruh ler tun Mahathir keluar kn Nuar berahim tu...tnyer lar sama tun nuar tu kaki bontot ke x...badigol betul pkr ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah suruh la sbl ni mahathir xnk komen pasal nuar pun.mane berani die komen nt kene batang idung die sendiri..skrg ni ambil peluang pengaruh dr m supaya penyokong tun m blh pangkah ph tambah undi ph.

      Padam
  6. Aku mmg dah celaka sbb undi pas dulu..ptuiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. lu jgn bohong lar...lu mana pernah mengundi...temberang jer lar keje lu..puiiii

      Padam
  7. Aku menyesal jadi ahli PAS dulu,kalau hadi awang macam skrg,tobat lahum aku tak jadi ahli

    BalasPadam
    Balasan
    1. lu jadi ahli neraka ajer lar..tak pn jadi ahli kubur

      Padam
  8. Aku pulak bersyukur punyai pemimpin spt TGHA.. kerana ketokohan dan kebijaksanaan beliaulah kami ahli2 PAS berjaya menyingkirkan pengkhianat2 parti spt mat sabu khalid samad mahfuz husam dll dari tampuk kepimpinan.. Alhamdulillah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehh yg lobai belilit kepalo..poghi germang tengok porno..lobai hampehh

      Padam
    2. Hentikan fitnah di bulan Ramadhan..

      Padam
    3. Sapo Pulak yg fitnah pil kuda tu yek..dap yek.kahkahkah

      Padam
    4. Kahkahkah sahur tadi minum susu omega tak wan rosli..kahkahkah.

      Padam
  9. bukan takat pil kuda bai..rasuah pompuan pn kami buleh....wakakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buleh belako balak buleh dedak buleh ppuan buleh made in Germany lg tuh.kahkahkah

      Padam
  10. Kahkahkah.walaung wanrosli dah kalah kat blog agen dsai kini melalak blog sini pulak.kahkahkah. Melalak la nun kat blog ug omakkau tu.kahkahkah

    BalasPadam
  11. sorang lagi kene kes rasuah...adoiii

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini