RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 22 Julai 2016

FOBIA DENGAN MAHATHIR ?

ADA orang kerja dia sekarang ikut bontot Mahathir. Mahathir nak pergi masjid pun dia maki sebab Mahathir tak bertaubat lagi, katanya....

Bagi aku, aku tak peduli Mahathir nak bertaubat ke tidak, tapi kalau dia nak ke masjid buat baik, bukan kerja aku nak halang. Kalau Mahathir tak ikhlas nak lawan Umno, aku tak rasa semua anak2 buah dia pun tak ikhlas. Dalam 10 orang pengikut Mahathir, kalau 5 orang tak ikhlas ikut Mahathir (kalau Mahathir tak ikhlas), kita dapat 5 orang bersama kita teruskan lawan Umno pun dah cukup bersyukur daripada tak buat apa2 untuk tarik sokongan mereka.

Kalau kita ambil contoh waktu Pak Lah jatuh, Mahathir masuk Umno semula. Kononnya kita bimbang perkara itu berlaku lagi. Kita lupa, waktu tu, Mahathir tak sampailah nak tubuh parti baru dan waktu itu pun Mahathir ada sokongan dari belakang oleh ramai pemimpin Umno termasuk Muhyiddin untuk desak Pak Lah undur. Mudah untuk beliau masuk Umno semula bila Pak Lah undur. Sekarang ini, siapa pemimpin Umno yg mnyokong Mahathir untuk jatuhkan Najib? Semua dah dicantas awal lagi oleh Najib.

Aku lebih suka ambil contoh dari peristiwa Ku Li serta Rais Yatim yg terkeluar dari Umno dan tubuhkan parti Semangat 46. Memang betul, akhirnya bila dapat dedak, Ku Li dan Rais masuk Umno semula. Tapi, adakah semua ahli2 dan penyokong Semangat 46 join Umno semula? Tak ramai pun, bahkan ramai ahli2 dan penyokong mereka menyertai Pas atau terus berehat dari politik, termasuk arwah ayah aku sendiri.

Andainya (bersangka buruk sikit), Mahathir wujudkan parti baru sekarang, kemudian bila Najib jatuh, Mahathir pun istihar masuk Umno semula, apakah kesemua yg bersama Mahathir waktu ini akan turut bersama beliau? Mungkin ada, mungkin tidak. Kalau seribu orang kumpulan penyokong Mahathir yg ada hari ini, 90 % dikatakan ikut Mahathir join Umno semula, ertinya kita telah dapat 10% dari orang2 Mahathir untuk bersama kita. Ingat mudah ke nak dapatkan 10% orang2 Mahathir?

Oleh kerana Anwar tahu sejarah Semangat 46, maka tidak pelik kalau Anwar alu2kan Mahathir buat parti baru untuk lawan rejim Umno/Bn, bukannya Anwar menyokong Mahathir sebagai Ketua Pembangkang. PH telah muktamadkan Kak Wan tetap Ketua Pembangkang dan Anwar masih lagi dalam senarai bakal PM jika PH merampas Putrajaya. Itu pun, KEADILAN masih belum muktamadkan samada bersama parti baru Mahathir kerana parti itu pun belum wujud lagi dan tentunya kita mahu tahu apa asas perjuangan parti tersebut. Cuma, Kak Wan sebut KEADILAN akan bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang mahu merealisasikan asas perjuangan PH.

Mengapa fobia sangat dengan Mahathir?

2 ulasan:

  1. Mahathir hanya manusia biasa..sekarang dia bersama2 rakyat nk jatuhkan pemerintah korup..zalim..usah pertikai niat dia..kita wajib menyokong tindakan tun..soal dosa pahala..itu kerja Allah..

    BalasPadam