TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Selasa, 23 Mei 2017

KONGRES KEADILAN SUDAH TENTU ANGKAT ANWAR, BUKAN KU LI

UTUSAN meloya hari ini melaporkan kononnya PH bermasalah mahu cari siapa PM yg bakal menggantikan "MO1".

Utusan mnjadikan gambar di Kongres Keadilan Nasional di Shah Alam baru2 ini di mana tiga pmimpin parti dari empat parti dlm PH yg mengangkat plakad "Anwar PM ke 7", manakala Tun M tidak memegang plakad kerana sdg merakam video melalui hensetnya, muhyiddin hanya tersenyum sambil menepuk tangan tetapi kedua2 pmimpin Bersatu ini tetap berdiri bersama pimpinan lain.

Adakah Utusan ingat Kongres Keadilan pada hari itu adalah untuk menentukan siapa PM? Seperrimana yg Anwar sendiri pernah sebut bahawa PM sekiranya PH ke Putrajaya akan ditentukan oleh sokongan majoriti di dlm PH dan ahli2 Parlimen. Tun M sendiri apabila ditanya oleh wartawan, beliau juga turut mnyatakan perkara yg sama.

Soal samada Bersatu ada calonnya tersendiri, itu hak parti berkenaan, asalkan apa yg Tun M sebut itu dihormati iaitu PM akan ditentukan oleh PH sendiri. Seandainya pada hari tersebut Tun M atau Muhyiddin pun mengangkat plakad, media pencacai akan main isu pula bahawa Bersatu terpaksa tunduk kpd Keadilan atau Keadilan menunggang rakan2 di dlm PH utk mnyokong Anwar sbg PM. Jelas pada hari tersebut, Keadilan tiada masalah dgn isu tersebut kerana di dalam PH tiada sesiapa boleh memaksa sesiapa agar mengikut apa yg Keadilan mahukan.

Peliknya, mengapa media pencacai tersebut tidak sensasikan gambar Tun M dan Muhyidin serta Mukhriz yg menandatangani kempen Bebaskan Anwar?

Aku tak pelik kalau Bersatu mahu pmimpin mereka menjadi PM, begitu juga jika Amanah mahu Mat Sabu menjadi PM. Aku pelik dulu sewaktu dalam PR, ada pihak dlm PR yg mahu Ku Li (umno) utk jadi PM sekiranya PR ke Putrajaya. Lagi jelas satu tindakan bodoh bila penat2 berjuang, bila menang lantik musuh jadi PM. Itu pelik.

22 ulasan:

  1. PKR berhak mengangkat DSAI sebagaimana Bersatu dgn Tun M, DAP dgn Lim Kit Siang dan PAN dgn Mat Sabunya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas juga berhak mengangkat hadi. Umno berhak mengangkat najib. MCA, mic, gerakan, parti cinta msia, pigs juga berhak mengangkat ketua masing2. Tarak Hal.

      Padam
    2. Kenapa dah mula rasa malu dan tak yakin ke nak ke putrajaya?

      Padam
    3. Busok sunggoh hati nooo.. pimpinan parti Islam Amanah.... depa dok halang kuliah agama macam Ustaz Ahmad Awang. 13 masjid boikot. Macam kerja kapiaq harbi la ni... duk jaga masjid..

      Exco kapiaq ka duk jaga surau masjid la ni... Orang kapiaq MIC DAP Gerakan dan MCA ka? Awat jadi lagu ni?

      Padam
    4. Hadi alMarangi nak diangkat PM?
      Masya Allaah, baik jangan laa!
      Nanti semua org yg tak setuju dgn dia akan dicop pengkhianat, bahlol dan tolol!!
      Dia ni tkleh dipercaya, asyik kluk dan klek je yang pandai disamping memberi label2 kpd orang lain.
      Dan dia ni bebal sikit dgn hidup sekarang, dah ketinggalan zaman krn dia ingat dia hidup di zaman dinasaur. Kata nya, yg dibawak lari rm2.6b tu mesti ada saksi mata.
      Hey lebai! Kamu ingat rm2.6b tu boleh je dipikul ke utk dibawa lari?

      Padam
  2. Sila cebok diri sendiri selepas berak..jangan sebok fikirkan sape yg berak x cebok atau sapa yg cebok tapi x berak hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan kamu layan si bahalol Wan Rosli tu, nanti berjangkit pula bengong bertingkat-tingkat dia pada kamu.

      Padam
  3. Biar menang dulu pru nanti..baru pilih siapa pm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan lepas tu nak buat hudud (kalau PAN masih berminat lah) nak kena tanya DAP dulu.. keh keh kristian evangelist..

      Padam
  4. Macam dia sorang minat nk cebok..bila orang lain berak sentiasa ingat orang x cebok..lebih baik ko bersangka baik husnuszon dari asyik kata orang x cebok!

    BalasPadam
  5. Lantik KULI jadi PM. Idea paling bodoh Tuan Guru HAHA dalam PR. Bagus jugak dia sendiri nak berambus. Merangkak ke UMNO yang dikafirkan dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu idea asal LKS lah bangang.. TGHH hanya sekadar menyokong jika semua dlm PR dah setuju.. Itulah lain kali jgn bersekongkol dgn kafir harbi fahammm...

      Padam
    2. Ko ni dulu kini dan selamanya..bini mengandung... bapak mati langgar lori taik... jatuh lubang jamban... semua salah DAP. Tuan Guru Haha tadak autoriti nak wakil pinang Ku Li. Arahan mesti datang dari Majlis Presiden. Haha diktator tua guna veto. Elok dah berambus sendiri buat PIGS. Ada 3 ekor kat Selangor dan 5000 lagi tu duduk atas belas kesian DAP dan PH. Jangan asyik susahkan Tuanku Sultan Selangor...Pas parti yang selalu bagi Tuanku cemar duli dalam politik...Tak ada hormat langsung Sultan Melayu..sebijik Umno... Hihi...

      Padam
  6. ketua peliwat tak layak jadi PM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perkataan kau akan di adili di depan Allah Azzawajala..tunggu..

      Padam
    2. Harap ianya tidak ditujukan kpd sesiapa sebagaimana fitnah UG dan 90 juta dan 91 mukasurat yg jelas ditujukan kpd pimpinan PAS dan TSKI..

      Padam
    3. # Pas 15 (Exco 4 orang) + Umno 25 + Khalid Ibrahim (MB 1 orang) =
      31 Kerajaan PUKI bertahan 3 hari... sebelum 2 hero YB AMANAH selamatkan Kerajaan Selangor.
      #sumber Dr Jentik2 Pas

      Padam
    4. Hero ke Barua..

      Kalaulah PAS setuju dgn PKR dan DAP pecat TSKI dulu tu pasti kerajaan negeri terbubar oleh TSKI yg memang jelas kini difitnah..bila pilihanraya negeri hancuslah PR..

      Padam
    5. Fitnah atau tidak...Khalid dah dipecat PKR. Jadi MB parti Bebas pertama Selangor selama 3 hari. Disokong oleh Pas dan Umno yang tak tahu Undang Tubuh Negeri. Ada ke MB parti bebas?

      Keluar 2 Hero Amanah... baru MB Parti Bebas sedar... dia tiada sokongan. Paksa Sultan cemar duli untuk nasihat dia turun...Awak dah bukan MB...Takkan Tuanku nak MB parti Bebas disokong Umno dan Pas?

      Fitnah besarnya...bila tuduh PKR dan DAP pecat MB. Fitnah kedua besar...Kerajaan Selangor terbubar jika MB tukar. Mat Said ketawa terkekek-kekek.. baca fitnah ni.

      Dosa fitnah ibarat bunuh orang..jadi kamu dah dikira bunuh 2 orang hari ini.. Bertaubatlah...

      Padam
    6. Oh jadi pada kamu 91 mukasurat tu ibarat tuduhan benar bukan fitnah.. itulah sejak berkawan dgn kafir ala harbi dah tak boleh bezakan yg mana satu fakta yg mana satu fitnah.. dan juga yg mana satu hero dan yg mana satu barua.. kesiaann.. barua tu ialah lebih taat kpd pimpinan parti lain.. mujurlah mereka dah keluar kalau tidak hancur PAS dibuatnya.. para barua yg lainnya DAP pun tak berani nak terima bimbang lepas ni taat kpd pimpinan parti lain pula..

      Padam
    7. 91 ms tu hal rumahtangga PKR... Pas sebagai jiran yang baik... tak ada hak nak selak kain baju orang... Tak baca kitab kah?

      Padam
    8. Gila punya statement.. TSKI tu menteri besar utk jaga rakyat selangor keseluruhan.. jgn tunjuk PAN ni bangang sangat.. mana ada MB PKR.. yg ada MB Selangor.. juga mana ada MB PAS yg ada MB Kelantan..payahlah kalau dah memilikpartikan jawatan MB! Sebab tu lah boleh ada disney..

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini